Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEce Baybasin Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İşgücü Piyasası ve Eğitim sektörü arasında Karşılıklı Güvenin Oluşturulması 4. Oturum Kilit Unsurlar: Öğretmenler Bengt Weidow Eğitim Direktörü İsveç Ulusal Eğitim Ajansı
2
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Gündem: Ulusal Eğitim Ajansı Mesleki eğitimin işgücü piyasasına dahil edilmesi Meslek ve teknik eğitim öğretmeni - talep Meslek ve teknik eğitim öğretmeni – sonraki eğitim süreci
3
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İsveç Ulusal Eğitim Ajansı'nın görevleri Belgelerin düzenlenmesi - Eğitimin nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin çerçeveleri ve kılavuz ilkeleri belirler. Ülke genelinde okulların geliştirilmesi - Daha büyük hedeflere ulaşmak amacıyla okul öncesini ve diğer okulları destekler. Değerlendirme ve Takip - Kapsamlı çalışmalar ve analizlerle faaliyetleri değerlendirir. Okul faaliyetlerini, bunların nasıl yapıldığını takip eder ve sonuçların nasıl geliştirilebileceğini araştırır. Öğretmenlerin sertifikalandırılması- Okul öncesi öğretmenlerinin ve diğer öğretmenlerin sertifikalandırılmasına ilişkin kararlar verir.
4
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki eğitimin işgücü piyasasına dahil edilmesi 1.İşyeri odaklı öğrenme 2.Diploma (mezuniyet) projesi 3.Ulusal program konseyi 4.Yerel program konseyi
5
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İşyeri odaklı öğrenme En az 15 hafta sürer. Ücret verilmez. İş yerinde eğitmen mevcuttur. Derslerin bir kısmı veya tamamı öğrenilir. Mesleki kimlik, mesleki kültür, bir iş yerinde toplumun çalışan kesimi
6
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Diploma (mezuniyet) projesi; Öğrencilerin uygulanabilir mesleki alan için hazır olduklarını göstermelidir. Öğrencilerin, mesleki alanda yinelenen görevleri yerine getirme becerilerini göstermelidir. Öğrencilerin işlerini planlayabileceği, gerçekleştirebileceği ve değerlendirebileceği şekilde yürütülmelidir.
7
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Ulusal program konseyi Sayı - Her 12 meslek programı için bir ulusal program konseyi Üyeler - İşgücü piyasasının temsilcileri Misyon - Ulusal Eğitim Ajansına tavsiyede bulunmak
8
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Yerel program konseyi Sayı - Mesleki programa sahip her okul Üyeler - İşgücü piyasasının temsilcileri Misyon - Okulla diyalog kurmak Program uzmanlığı İşyeri odaklı öğrenme Diploma (mezuniyet) projesi
9
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Meslek öğretmeni - 1. talep Eğitim Yasası: Sertifikalı (pedagojide ve mesleki eğitimde uzman)
10
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Meslek öğretmeni - 2. talep Çeşitliliğe ilişkin denetleme Öğrenciler Müdür Meslektaşlar İsveç Okul Teftiş Kurulu
11
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. A Düzeyinde Bilgi gereklilikleri (en yüksek) "Öğrenci, çalışma talimatlarına uyar ve eğitmenine danıştıktan sonra, mevcut teknik ekipmanı kullanarak bitki üretimine ilişkin kapsamlı çalışma görevlerini yerine getirir. İşin sonucu son derece tatmin edicidir. İş sırasında ortaya çıkan sorunları öğrenci, eğitmenine danıştıktan sonra çözer. Öğrenci teknik ekipmanlarla güvenli bir biçimde çalışır. …..”
12
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Meslek öğretmeni – ileri eğitim 1 Öğretmenlerin Sorumluluğu 2. Çalışanların Sorumluluğu 3. Devletin Sorumluluğu
13
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Meslek öğretmeni – ileri eğitim- Öğretmenler Daha fazla eğitim almalarına ilişkin nedenler: Meslek onuru Öğrencilerden beklentiler İşverenden beklentiler Eğitimin rekabet nedeniyle gerekli olması
14
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Meslek öğretmeni – ileri eğitim- Öğretmenler Yöntemler ve olanaklar: Tatil döneminde alınan kurslar Meslek grupları Ticaret dergileri Gerçekçi Fuar ve çalışma ziyaretleri
15
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Meslek öğretmeni - ileri eğitim - İşverenler Alternatif: Öğretmenler semineri (Her yıl 5 günlük bir seminer) Öğretmenlerin yetkinliklerine ilişkin okul bütçesi
16
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Meslek öğretmeni - ileri eğitim Devlet Çalışma sahasında en az iki haftalık eğitim Her hafta öğretmen başına verilecek ücret: 500 avro. Okul toplam maliyetin %50'sini ödemelidir. Bu maliyetler: öğretmen değişikliği, seyahat, materyal, vb. şeklindedir. Devamı
17
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Devamı Diğer şekillerde yapılan ileri eğitim. Örneğin; sertifika ve çalışma ortamına yönelik kurslar. Okul her öğretmen için en fazla 2000 avro alabilir. Okul toplam maliyetin %50'sini ödemelidir. Bu maliyetler: ücret, seyahat, materyal, vb. şeklindedir.
18
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İlginiz için teşekkürler!
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.