Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK."— Sunum transkripti:

1 Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK

2 Terbiye Nedir? Çocuğun sınırlarını Sevgiden,şefkatten, destekten,
tespit etmek, bağımsız olmasına olanak sağlamak demektir Sevgiden,şefkatten, destekten, teşvikten ve sabırdan fazlasını verebilmektir Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir

3 bir sınırı olduğunu kabul eder
Çocuğunu benimseyen ve seven ebeveynler onun özelliklerini görür ve ona saygı duyar, çocuğa yakınlığında bir sınırı olduğunu kabul eder Çocuğu tam olarak tanımanın önemi vurgulana bilir çocukla anne baba arasında bir sınrın olması gerektiği beirtile bilir

4 Çocuklar gelişmeleri için attıkları her adımda bağımsız olmalıdırlar. Bağımsız olabilmek içinde anne ve basıyla arasına mesafe koyarlar. Ebeveynlerinde çocuklarıyla aralarına sınır koymayı öğrenmesi gerekir

5 Her çocuk bazen azmalı ebeveynlerini kızdırmalı ve çıldırtmalı ki yetişkinlerin nasıl davrandığını ve içinde yetiştikleri sosyal çevrede hangi motiflerin geçerli olduğunu öğrensinler

6 SINIR KOYMAYA NEDEN İHTİYAÇ VARDIR?

7 Çocuk dünyayı öğrenirken ona yön verecek, yol gösterecek,
doğruyu yanlıştan ayıracak ip uçlarına ihtiyaç duyar. .

8 Çocuğun kendisine Veya etrafına zarar verebileceği tehlikeli davranışları engellemek gerekir.

9 İnsanları bir arada tutan yaşam kurallarını öğrenebilmeleri gerekir
(sosyalleşmesi)

10 Çocuğun kendinden emin, bağımsız bir kişilik sahibi olabilmesi, kendi fikirlerini oluşturabilmesi ve fikirlerini savuna bilmesi gerekir

11 Anlaşmaya uymayınca sonunun iyi olmayacağını bilebilmesi gerekir

12 Emniyet duygusu veren ve kesin bir çizgi gösteren ebeveynler, çocukların istedikleri tip ebeveynlerdir

13 Çocuklar özgür olmalıdır fakat sınırsız özgürlük çocuğu yorar
Çocuklar özgür olmalıdır fakat sınırsız özgürlük çocuğu yorar. Sınırsız özgürlük olursa çocuk yolunu nasıl bulabilecek?

14 Sınırlar çocuğun içinde
kendisini emin hissettiği ve hareket ettiği oyun alanını çeviren yardımcı ve yol gösterici işaretlerdir.

15 ÇOCUĞA SINIRLAR ÖĞRETİLMEZSE

16 çekilmez bir baş belası
Büyüdükçe her dediğini yaptıran, çekilmez bir baş belası olacaktır.

17 Hayır sözcüğü bu çocuk için yabancı ve kabul görmez

18 Başka insanlar ve hakları bu çocuk için önemsizdir

19 Hayatın sıkıntılarına katlanmayı asla öğrenemez

20 SINIR KOYMAK AMA NASIL?

21 Çocuklar sıcak, şeffaf, sevildikleri ve takdir edildikleri bir aile ortamında kuralları daha rahat kabul ediyorlar

22 Ebeveynler beklentilerinde kesin kararlı ve söylediklerinin arkasında durabilmelidirler.

23 Az ama amaca yönelik kurallar konmalıdır ki her kuralın bir ağırlığı olsun.

24 Esnek olun. Sınır ve kuralların geçerliliğini devamlı inceleyin. Bu gün geçerli olan kurallar birkaç gün sonra eskiye bilir. Sabit fikirli olmayın ve gerektiğinde bakış açınızı genişletin

25 Sınırların maksadını unutmayın.

26 Çocuğunuz için neler yapmaya hazır olduğunuzu ve nelere hazır olamadığınızı kendinize itiraf edin

27 Her zaman çocuğunuzun hoş olmayan davranışlarının nedenlerini araştırın

28 Çocuklarınızın sizde yön bulabileceği örnekler olun

29 Her şey ne kadar kötü olursa olsun mizahı ve gülmeyi unutmayın.

30 NEDEN ÇOCUKLARA SINIR KOYMAK BU KADAR ZOR?

31 Bazı ebeveynler çocuklarına hayır diyemiyor.
Bazı ebeveynler kesin bir çizgi çizemiyor ve yön gösteremiyorlar çünkü onlarda kendilerine henüz yön veremiyorlar

32 Bazı ebeveynler her şeyi kendi ebeveynlerinden farklı yapmak istiyorlar.

33 Bazı ebeveynler çocuklarına çok sınır koyuyorlar.

34 Bazı ebeveynlerin çocukları için vakitleri yoktur.

35 Bazı ebeveynler çocuklarına emretmek istemiyorlar.

36 Bazı ebeveynler çocuklarını çok şımartıyorlar

37 ÇATIŞMA DURUMUNDA EBEVEYNLER NASIL DAVRANABİLİRLER?

38 1.Adım Sorunu kendi içinde inceleyin
Kendinizi bir an çocuğunuzun yerine koyun (empati yapın) Mahkemede sorgular gibi çocuğunuza sorular sormayın , çocuğunuzu yalana yöneltirsiniz.

39 Kendi içinize dönün çocuğunuzu ne kadar tanıdığınızı sorgulayın
Çocuğum bu davranışı yapmakla ne istiyor? Bunun arkasında ne gibi nedenler var? Sorularına cevap arayın Çocuğunuza duyduğunuz öfkenizi inceleyin

40 Çocuk eğitimi konusunda eşinizle farklı görüşleriniz olsa bile çocuğunuza karşı eşinizle birlikte tutarlı davranışlar sergileyin Çocuğunuzun yanında çocuk terbiyesi konusunda kesinlikle tartışmayın çocuğunuzu suçluluk duygusuna itersiniz

41 2. adım Ebeveynler çocuğu ile uygun bir zamanda bir araya gelmelidirler. Görüşmede çocuğun öncelikle ebeveynlerin ondan ne beklediğini anlaması gerekir. Onu eleştirmeyin Çocuğun kendisi hakkında konuşmasına fırsat verin

42 Çocuğunuzun açılmasına yardımcı sorular sorun
Ne yapıla bileceğini çocuğunuzla birlikte düşünün Çözüme çocuğunuzun da katkıda bulunmasını sağlayın

43 Aldığınız kararların doğru, anlaşılır, gerçekçi, yapılabilir ve aile yaşantısına uygun olmasını sağlayın Kuralları konuşulurken kurallara uyulmadığında verilecek cezaları da konuşun

44 3. Adım Aldığınız kararlar konusunda tutarlı olun
Aynı konu üzerinde yeni anlaşmalara kapı aralamayın Hesaplı ve güvenilir olun

45 Mümkün oldukça cezalardan uzak durun
Kurallar ihlal edildiğinde çocuğunu ayıplayıp, tehdit etmeyin Anlaşmalara uymayan çocuklara karşı tutarlı karşılık verin

46 Doğru davranıştan sonra çocuğunuzu övmeyi unutmayın
Yanlış davranışın bir anda ortada kalkmasını ve doğru davranışın hemen yerleşmesini beklemeyin


"Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları