Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBurcu Denkel Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Mevcut Eğitim Sisteminden Geleceğin Eğitimine
2
Grup Katılımcıları Prof.Dr. Mahmut Ak İstanbul Üniversitesi Prof.Dr. Alper Cihan İstanbul Üniversitesi Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Doç.Dr. Selçuk Karaman Atatürk Üniversitesi Doç.Dr. Şükrü Sim İstanbul Üniversitesi Doç.Dr. H. İbrahim Okumuş Karadeniz Teknik Üniversitesi Y.Doç.Dr. Gülşah Batdal Karaduman İstanbul Üniversitesi Y.Doç.Dr. Serpil Koçdar Anadolu Üniversitesi Dr. Şaban Çobanoğlu Yunus Emre Enstitüsü Uzm. Fatih Mehmet Türker İstanbul Üniversitesi Uzm. Selma Avgören İstanbul Üniversitesi Uzm. Erkan Erol İstanbul Üniversitesi Uzm. Behlül Gücoğlu İstanbul Üniversitesi
3
Uzaktan Eğitime Bakış Dünyadaki genel eğilimlere uygun olarak, uzaktan eğitim kaçınılmazdır Uygulayarak öğretme sadece yüz yüze ortama özgü değildir. Uzaktan eğitimle sınıf içi öğrenme bir birinin rakibi değildir. Uzaktan eğitimle yüz yüze eğitimin kendine özgü üstünlük ve sınırlılıkları vardır. Mevcut uzaktan eğitim uygulamaları yüz yüze öğretim sürecinin niteliğine katkıda bulunmaktadır Eğitimde yeniden yapılanma veya dönüşüm projesi için uzaktan öğretim bir fırsattır Bu dönüşüm için bilgi sahipleri ortak aklı oluşturmalı, ortak akıl merkezi doğruları çıkarmalıdır
4
Kuramların Temel Önerisi Yöntem ve materyal çeşitliliği sağlanmalıdır Programlarda konu alanı daraltılmalı, düzey yükseltilmelidir Hedeflere uygun tasarlanmış içerik ve etkinliklere yer verilmelidir Öğrencinin etkin katılımı sağlanmalıdır Üst düzey düşünme becerilerini destekleyen bir öğrenme süreci tasarlanmalıdır
5
Uzaktan Eğitimde Yöntemler Niçin öğretiyoruz, ne öğreteceğiz, nasıl öğrenecekler ve hedeflerin gerçekleşmesi her aşamada sorgulanmalıdır Öğretim üyesi ve öğrenci alışkanlıkları değişmelidir Öğrenmeyi artırıcı teknolojiler yüz yüze eğitimde de kullanılmalıdır Alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri kullanılmalıdır
6
Uzaktan Eğitimde Materyaller Öğrencinin izleyeceği değil, etkileşim halinde olacağı bir materyal sağlanmalıdır Dersin sunumu sadece klasik bir içeriğin görselleştirilmesi olmamalıdır Yeni kuşaklara uygun materyal tasarımları geliştirilmelidir
7
Girişimci Nesil Yetiştirme Analiz, sentez ve değerlendirme yapabilen nesil yetiştirilebilmelidir Çoktan seçmeli ölçme sistemi tek alternatif olmaktan çıkarılmalıdır Süreç değerlendirmede 360 derece geribildirimler yapılmalıdır İnsan kaynağı, zaman kaynağı ve finansal kaynaklar iyi hesaplanmalıdır Yükseköğretimde yeterlilikler çerçevesinde program tasarımları yapılmalıdır
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.