Sunuyu indir
1
GÖRME ENGELLİ KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİMİ
2
BENİM GÖRME ENGELLİ BİR ÖĞRENCİM VAR, NE YAPACAĞIM????
3
ÖĞRETMENİM SİZE BASİT ,AMA SİZİ ÇÖZÜME ULAŞTIRABİLECEK BİRKAÇ ÖNERİM OLACAK…
4
ÖĞRETMENİM;BİZ UZAKTAKİ TEHLİKELERİ HEMEN FARKEDEBİLİYORUZ VE YÖNÜMÜZÜ DEĞİŞTİRİP KENDİMİZİ KORUYABİLİYORUZ,GÖRMEDE SIKINTI YAŞAYAN ÇOCUKLARIMIZ TEHLİKELERİ ANCAK YAKLAŞINCA FARKEDEBİLİRLER!! İŞTE OZAMAN HERŞEY İÇİN ÇOK GEÇ OLABİLİR. OKUL /SINIF İÇİNDE ALACAĞIMIZ BASİT ÖNLEMLER İLE KAZALARI EN AZA İNDİREBİLİRİZ.
5
GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERİMİZİN OKULDA BAĞIMSIZ HAREKET ETMELERİNİ SAĞLAMAK ÇOK ÖNEMLİDİR.BU KONUDA NELER YAPABİLİRİZ BİR BAKALIM KORİDORLARINIZ,DERSLİKLERİNİZ, OKUL GİRİŞ /ÇIKIŞLARINIZ NE KADAR ENGELSİZ? NE KADAR GÜVENLİ?
6
MERDİVENLER İÇİN KÜÇÜK BİR ÇÖZÜM (MERDİVEN GÜVENLİK FİLESİ)HAYAT KURTARABİLİR…
7
MERDİVENLERİMİZİ BİRAZ RENKLENDİRİP,HEMEN FARKEDİLİBİLİR HALE GETİREBİLİRİZ
8
SINIF İÇİNDE ,OKUL İÇİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER HAKKINDA ÖĞRENCİNİZİ BİLGİLENDİRİN
ÖR:KORİDORLARIN SOL TARAFINA ÇÖP KOVALARI YERLEŞTRİLDİ.
9
YEMEKHANEDEKİ MASALAR YAN YANA DİZİLDİ
YEMEKHANEDEKİ MASALAR YAN YANA DİZİLDİ.MASALAR ARTIK SAĞ TARAFINIZDA KALIYOR…
10
SINIF KAPILARINIZ /OKUL KAPILARINIZ TAM AÇIK YADA TAM KAPALI TUTULMALIDIR.
11
DERSLERDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLERİNİZ KULLANIŞLI VE GÜVENLİOLMALI…
12
BAZI GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİLERİMİZ EK AYDINLATMAYA İHTİYAÇ DUYABİLİRLER
BAZI GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİLERİMİZ EK AYDINLATMAYA İHTİYAÇ DUYABİLİRLER.ÖĞRENCİNİZ NE TÜR IŞIKTA RAHAT EDİYOR?BUNU BELİRLEYİP BU TÜR IŞIĞI ÖĞRENCİYE TEMİN EDİLEBİLİRSİNİZ.
13
ÖĞRETMENİM; NESNELERİN ARKASINDA IŞIK OLMASI GÖRÜNÜRLÜĞÜ BOZAR
ÖĞRETMENİM; NESNELERİN ARKASINDA IŞIK OLMASI GÖRÜNÜRLÜĞÜ BOZAR. BU NEDENLE PENCERE YADA IŞIK ÖNÜNDE SUNU YAPMAMAMIZ DAHA DOĞRU OLUR.
14
DERSLERDE BETİMLEYİCİ BİR ANLATIM KULLANILMALIDIR
DERSLERDE BETİMLEYİCİ BİR ANLATIM KULLANILMALIDIR. DERS İÇİN HAZIRLADIĞINIZ(GRAFİK,RESİM,HERHANGİ BİR GÖRSEL UYARAN) BETİMLENEREK ÖĞRENCİYE EKSTRADAN TANITILMALIDIR.
15
MATERYALLERİNİZ ÜÇ BOYUTLU OLURSA ÖĞRENCİLERİMİZİN GÖRMEDE SIKINTI YAŞADIĞI YERLERİ DOKUNURAK ALGILAMALARI DAHA KOLAY OLABİLİR.
16
ÖĞRENCİMİZİN KULLANDIĞI EK ARAÇLAR OLABİLİR
ÖĞRENCİMİZİN KULLANDIĞI EK ARAÇLAR OLABİLİR. BUNUN İÇİN ÖĞRENCİYE YETERLİ MEKAN SAĞLANMALIDIR.
17
SINAVLARDA ÖĞRENCİNİZİN GÖRME DÜZEYİNE UYGUN BÜYÜK PUNTOLU /KALIN YAZILAR KULLANABİLİRSİNİZ.
E L A T İ N O R M U K I Y S
18
ÖZELLİKLE KONTRASA DİKKAT EDERSENİZ ÖĞRENCİNİZE ÇOK YARDIMCI OLMUŞ OLURSUNUZ.
BEYAZ KAĞIDIN ÜZERİNE / SİYAH KALEM İLE YAZMANIZ KIRMIZI KAĞIDIN ÜZERİNE/ SİYAH KALEM İLE YAZMANIZ SARI KAĞIDIN ÜZERİNE /LACİVERT KALEM İLE YAZMANIZ İŞİNİZİ KOLAYLAŞTIRACAKTIR.
19
ÖĞRENCİNİZ SINAVLARDA BRAİLLE;
SES KAYIT CİHAZI
20
YADA YARDIMCI BİR KİŞİ KULLANABİLİR.
21
OKULUNUZDAKİ BEP GELİŞTİRME BİRİMİ İLE BU ÖĞRENCİLERİNİZİN BEPLERİ HAZIRLAMAYI UNUTMAYIN
DESTEK EĞİTİM ODANIZDA GEREKLİ ÇALIŞMALARI YAPIN. ÖĞRENCİNİZİN PERFORMANSINA GÖRE SINAV SORULARINIZI KISA CEVAPLI OLACAK ŞEKİLDE DÜZENLEYİN. ÖĞRENCİNİZ BRAİLLE İLE SORULARINIZI CEVAPLADI DİYELİM SINAVDAN HEMEN SONRA ÖĞRENCİYE SINAV KAĞIDINI OKUTUP DEĞERLENDİRMESİNİ YAPABİLRSİNİZ. AYRICA EK BİR ARAÇ KULLANMAYAN GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİLERİNİZ ŞEKİLLİ ÇİZİMLİ SORULARDAN MUAFLARDIR.
22
VAKİT AYIRDIĞINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER
KIYMET ÖZDEMİR GÖRME ENGELLİLER SINIFIÖĞRETMENİ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.