Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME"— Sunum transkripti:

1 ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME
Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN 14-18 Ocak 2002 Esenköy Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

2 Öğrenme ve Öğretme: Yeni Bilgiler
Öğrenmenin parmak izi kadar kişiye özgü bir olgu olduğunu, Herkesin öğrenme tür, hız ve kapasitesinin farklı olduğunu, Öğrenmenin kişi için bir anlamlandırma süreci olduğunu ortaya koymaktadır. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

3 BİLGİ AKTARAN ÖĞRETİRKEN ÖĞRENEN
ÖĞRETMENİN YENİ KONUMU BİLGİ AKTARAN ÖĞRETİRKEN ÖĞRENEN Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

4 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

5 Beynin hangi kısmı hangi tür zihinsel etkinlikleri yönetmektedir?
BEYNİMİZ VE ÖĞRENME Beynin hangi kısmı hangi tür zihinsel etkinlikleri yönetmektedir? Beynin iki yarısı Matematik Dil Mantık Analiz Yazmak ve benzerleri Hayal gücü Renk Müzik Ahenk El Becerileri ve benzerleri Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

6 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz
Durumun “kontrolü altında” olmasını ister. İşleri oluruna bırakır. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

7 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz
Bütünü daha iyi görür. Ayrıntıları daha iyi hatırlar. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

8 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz
Mantık ön plandadır. Sezgi ön plandadır. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

9 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz
Görerek işiterek öğrenir. Yaparak hissederek öğrenir. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

10 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz
Sınırlardan hoşlanmaz Düzenliliği sever. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

11 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz
İçinden geldiği gibi davranır. Duygularını kontrol altında tutar. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

12 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz
Yüzleri unutabilir; isimler hatırlar. İsimleri unutabilir; yüzleri asla! Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

13 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz
Bir defada bir şeyi düşünür. Aynı anda birçok şeyi düşünebilir. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

14 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz
Melodileri ve ezgileri daha iyi hatırlar. Fıkraları daha iyi hatırlar. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

15 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz
Başkalarını anlamakta zorlanır. İnsanları anlamakta ustadır. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

16 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz
SAĞ BEYİN SOL BEYİN Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

17 A D Bütünsel B C Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli Teknik
Mantıksal Eleştirel Analitik Matematiksel Bütünsel Sezgisel Yenilikçi Yaratıcı İmgesel Ardışıkçı Planlı Organize Ayrıntıcı Kontrollü Sosyal Duygusal Müzikle İlgili Ruhani Konuşkan B Ardışık C Sosyal Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

18 TEKNİK DÜŞÜNENLERİN ÖZELLİKLERİ
Bireysel Tercihler Kişilik Meslekler Ayrıntıları sever. Avukat Mühendis Teknisyen Bankacı Doktor Bilgisayar uzmanı Otoriter Akademik Materyalist Gerçekçi Entelektüel Teori üretmeye bayılır. İnsanlardan çok “şey”lerle ilgilenir Ders Kitaplarını severek okur. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

19 ARDIŞIK DÜŞÜNENLERİN ÖZELLİKLERİ
Bireysel Tercihler Kişilik Meslekler Planları oldukça ayrıntılıdır. Gelenekçi Bürokrat İş bitirici Göreve düşkün Titiz Planlamacı Bürokrat Yönetici Muhasebeci Hiç üşenmeden kullanma kılavuzunu sonuna kadar okur. Planladığı bir işi gerçekleştirmek için güzel bir arkadaş toplantısını terk edebilir.. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

20 SOSYAL DÜŞÜNENLERİN ÖZELLİKLERİ
Dokunma, tatma ve koklama gibi duyusal girdilere önem verir. Bireysel Tercihler Kişilik Öğretmen Hemşire Sosyal Hizmet Uzmanları Müzisyenler Meslekler Takım Çalışmasına önem verir. Konuşmayı çok sever. Değerlerle ilgilidir. İnsanları tanımak için çaba sarf eder Kitapların önsözlerini mutlaka okur. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

21 BÜTÜNSEL DÜŞÜNENLERİN ÖZELLİKLERİ
Bireysel Tercihler Kişilik Meslekler Ayrıntılardan çok bütüne önem verir. Girişimci Yaratıcı Araştırıcı Kaşif Birleştirici Güzel Sanatlar Mimarlık Tıp Fizik Edebiyat Mantıktan çok sezgisine güvenir. Aykırı düşünmeye ve bu tür sorulara bayılır. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

22 Beyin Profilim A Problem çözücü Matematiksel Teknik Mantıklı Analizci
D Yaratıcı Yapıcı Sentezci Sanatkar Tasarımcı 3 2 1 +1 B Kontrollü Muhafazakar İdari Planlayıcı C Sosyal Duygusal Ruhani Konuşkan Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

23 Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli
Hesaplama Analiz Problem çözme BİLMEK A Analitik B Ardışık D Görsel C Sosyal Vizyon Geliştirme Tasarlama Strateji Belirleme DENEMEK YAPMAK Planlama Düzenleme Uygulama HİSSETMEK Parçası olma Yönlendirme İletişim Kurma Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

24 Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli:
Cevaplanması Gereken Sorular NE BİLMEK A Analitik B Ardışık D Görsel C Sosyal ...İSE DENEMEK NASIL YAPMAK NİÇİN HİSSETMEK Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

25 Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli
Problem çözücü Matematiksel Teknik Mantıklı Analizci D Yaratıcı Yapıcı Sentezci Sanatkar Tasarımcı TEKNOKRAT GİRİŞİMCİ BÜROKRAT HÜMANİST B Kontrollü Muhafazakar İdari Planlayıcı İdareci C Sosyal Duygusal Ruhani Konuşkan Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

26 A D B C Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli TEKNOKRAT GİRİŞİMCİ
Mantıklı Matematiksel Teknik Problem çözücü Analizci D Yaratıcı Yapıcı Sentezci Sanatkar Tasarımcı TEKNOKRAT GİRİŞİMCİ BÜROKRAT HÜMANİST B Kontrollü Muhafazakar İdari Planlayıcı Organize C Sosyal Duygusal Ruhani Konuşkan Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

27 60’lı Yıllar: Kısa Vadeli Geleneksel
Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

28 70’li Yıllar: Finansal ve Teknik
Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

29 80’li Yıllar: Yüksek Teknoloji (stratejik)
Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

30 90’lı Yıllar: Uzun Vadeli Evrensel
Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

31 2000’li Yıllar:Müşteri Odaklı Vizyoner
Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

32 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

33 Üst Düzey Yöneticiler: Dünya 76; 71; 65; 87
Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

34 Üst Düzey Yöneticiler: Türkiye 73; 92; 60; 72
Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

35 En İyi Nasıl Öğrenirim? 1-) Yıllardır görmediğiniz eski bir arkadaşınıza rastladınız. Akşama onu yemeğe davet ettiniz. Arkadaşınızın altında arabası var. Evinizi nasıl tarif edersiniz? a. Kağıt üzerine bir kroki çizerek adresimi veririm. b. Adresi sözlü olarak tarif ederim. c. Kağıt üzerine cadde ve sokak isimlerini yazarım. (Harita çizmeden) d. Bir yerden beni aramasını ister; ve onu oradan alırım. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

36 En İyi Nasıl Öğrenirim? 2-) ‘Makina’ mı yoksa ‘makine’ mi yazıldığından emin değilsiniz. Ne yaparsınız? d. Her iki yazılışı da bir kağıt üzerine yazar, doğru gözükeni seçerim. a. Kelimyi zihnimde canlandırır; doğru gözükeni seçerim. c. İmla kılavuzuna (veya sözlüğe) bakarım. b. Telaffuzunu zihnimden geçiririm. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

37 En İyi Nasıl Öğrenirim? 3-) Yeni bir VCD Player satın almak istiyorsunuz. Fiyatın dışında kararınızı en çok ne etkiler? c. Aletin özelliklerini okuma. a. Görüntü. b. Satış elemanının sorularınıza verdiği cevaplar. d. Kumandayı elime alıp çalıştırma. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

38 En İyi Nasıl Öğrenirim? 4-) Hangi tür dersleri daha çok seversiniz?
c. Ders kitabının takip edildiği ve geniş kaynak kitap önerilen. a. Grafik, Tablo, Tepegöz kullanılan. b. Öğrencilerin katılımına izin veren. d. Gezi-gözlem, deney türü çalışmalarla dolu olan. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

39 En İyi Nasıl Öğrenirim?       5-) Bir kez karşılaştığınız birisini daha çok hangi yönüyle hatırlar sınız? d. Bende uyandırdığı intiba ile. a. Simasıyla. b. Ses tonu ile. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

40 En İyi Nasıl Öğrenirim? 6-) Yeni gösterime giren bir filme gidip gitmeme kararınızı en çok ne etkiler? a. Televizyonda izlediğiniz fragman b.Radyo istasyonunuzdan filmin değer lendirmesini duymak. c. Bir dergide film hakkında okuduğunuz yazı. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

41 En İyi Nasıl Öğrenirim? 7- ) ‘Kalem’ deyince zihninizde ne canlanır? a. Görüntü. b. Yazarken çıkardığı ses. d. Tutuş ?!... c. Kalem özellik ve çeşitleri. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

42 En İyi Nasıl Öğrenirim? 8-) Herhangi bir yöremizin adı geçtiği zaman zihninizde ilk çağrışan şey hangisidir? b. O yörenin müziği. d. O yöreden tanıdığım insanlar. (Veya oradaki gezi anılarım.) c. O yöre hakkında okuduklarım. a. O yörenin haritadaki yeri.. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

43 En İyi Nasıl Öğrenirim? 9-) Yeni aldığınız müzik setini kurmak için ne yaparsınız? c. Önce kullanma kılavuzunu okurum. d. Kutuyu açıp takıp takıştırmaya başlarım b. Satış elemanından nasıl kuracağımı sorarım. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

44 En İyi Nasıl Öğrenirim? zun sizinle nasıl ilgilenmesini istersiniz?
10-) Kanal tedavisi (veya dolgu) için gittiğiniz diş doktorunu zun sizinle nasıl ilgilenmesini istersiniz? c. Kanal tedavisi hakkında broşür vermesini a. Kanal tedavisinin nasıl yapıldığını şekille göstermesini d. Maket üzerinde kanal tedavisi yapmasını Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

45 A B C D En İyi Nasıl Öğrenirim? Görsel İşitsel Deneyimsel Okuma/ yazma
Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

46 Kim Nasıl Öğrenir Görerek Dinleyerek Okuyarak (Yazarak) Yaşayarak
Deneyerek yaparak öğrenir. Önemli olan hissetmekdokunmak tır. Anahtar kelime lerdir. Okuyarak veya yazarak fazla fark etmez Kelimeler yerine sembol işaret ve grafikleri tercih eder. BÜTÜNCÜL dür Duydukları veya dinlediklerini en iyi şekilde öğrenir. Anlatırken de iyi öğrenir. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

47 Görsel Öğrenme: Alma Farklı ReNkler Üstü çizili yazılar Beyaz boşluk
Semboller q,ewclf Akış diyagramları Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

48 Görsel Öğrenme: Çalışma
Bilgileri resimle, şekle dönüştür Resim ve şekilleri değişik bir uzamsal düzlemde yeniden düzenle Kelimeleri sembollere dönüştür veya Bilgileri harf (kelime) ler ile kodla Okuduğun sayfanın zihninde resmini çekmeye çalış. Bilgileri önce görüntüye çevir sonra zihninde yeniden resimle. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

49 Görsel Öğrenme: Sınavlarda
Bilgileri resim veya şekil olarak hatırlamaya çalış. Uygun olan yerlerde akış diyagramları kullan. Zihninde canlandırdığın şeyleri kelimelere dökmeye çalış. Bütüncül yaklaşımını avantaja dönüştür. Fırsat olduğunda yazılı sınav yerine “bireysel proje”yi tercih et. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

50 İşitsel Öğrenme:Alma Konferansları kaçırma
Öğrendiklerini başkalarıyla tartış. Derste soru sormaktan kaçınma Fikirlerini başkalarına da anlat. İlginç örnek, hikaye, fıkralar derle. Gördüklerini başkalarına anlat. Sonradan doldurmak için notların arasında boşluk bırak Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

51 İşitsel Öğrenme:Çalışma
Sınavlardan önce (derslerden sonra) öğretim elemanı ile görüş. Düşüncelerini seslendir ve yazıya dök Sessiz bir ortamda daha önceden zihninde oluşan fikirleri geri çağırmaya çalış. Daha önceki soruların cevaplarını yazarak çalış. Cevaplarını bir başkasına konuşuyormuşçasına konuş. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

52 İşitsel Öğrenme: Sınavlarda
Ders notlarını, başkalarının notlarından da yararlanarak geliştir. Ders notlarını sesli kaydet ve dinle. Anladıklarını sözlü olarak ifadelendir ve Başkalarına dinlet Özet notlarını sesli olarak oku. Ders notlarını dinleyerek öğrenen bir başkasına da açıkla. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

53 Okuyarak/Yazarak Öğrenme:Alma
Sözlük kullan Başlıkları çıkart, listele Ders kitaplarından çalış İlgili makaleleri bul ve oku. Ders notlarından çalış. Tanım ve kavramlar üzerinde yoğunlaş. Yazı diline yakın konuşanları dinlemeyi tercih et. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

54 Okuyarak/Yazarak Öğrenme:Çalışma
Örnek sorular cevapla (yazıyla) Kendi kendine çoktan seçmeli sınavlar yap. Düşüncelerini paragraf yapısı içinde yazmaya çalış. Notlarını 1,2,3,4, a,b,c,d, A1 A2 A3 A4 ... şeklinde kategorize ederek sırala. Zihninde oluşan noktaları hiyerarşik bir düzene koy. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

55 Okuyarak/Yazarak Öğrenme: Sınavlarda
Önemli şeyleri tekrar tekrar yaz. Notları kendin duyabileceğin bir sesle oku. Düşünceleri tanımları kendi ifadelerinle tekrar yaz. Grafik ve şemaları yazılı ifadelere dönüştür. Duygu ve düşüncelerini yazılı ifadeye dönüştür. Doğru yanlışları çoktan seçmeli sınav şekliyle zihninde canlandır; D/Y ayırdet. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

56 Deneyimsel Öğrenme:Alma
Tüm duyu organlarını kullan. Gözlem gezilerini laboratuar çalışmlarını kaçırma. Uygulamalı çalışmaları kaçırma Deneme- yanılma yoluyla öğrenme yöntemini kullana. Sergi ve gösterileri kaçırma. Dersinde gerçek hayattan örnekler veren öğr. elemanlarını peşine düş! Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

57 Deneyimsel Öğrenme:Çalışma
Konuları gerçek hayattan uzak bulduğun için ders notların eksik olabilir. Kavramları ve ilkeleri somutlaştırmak için gerçek hayattan örnekler ver. Fikirleri resim ve fotoğraflarla anlat. Deneyimsel öğrenen bir başkasıyla birlikte çalış. Deneyimlerini, gözlemlerini hatırlamaya çalış. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

58 Deneyimsel Öğrenme:Sınavlarda
Yazma becerilerini geliştirmeye çalış. Başkalarına öğretirken daha iyi öğrenebilirsin. Önceden sınavın (veya yapacağın diğer şeylerin) bir provasını yap. Daha önceki soruların cevaplarını yazarak çalış. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

59 Çoklu ZEKA: Öğrenmenin 8 Yolu
Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

60 Çoklu ZEKA: Öğrenmenin 8 Yolu
Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

61 Envanterdeki Bölümler ZEKA ALANI
0-7 Gelişmemiş; Biraz; Orta düzey; Gelişmiş; : Çok gelişmiş Doğa H Benlik G Sosyal F Bedensel E Müziksel D Görsel C Mantıksal B Sözel A 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Toplam Puan Envanterdeki Bölümler ZEKA ALANI

62 Zeka Profilim: Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

63 Öğrenmenin 8 Yolu: Sözel-Dil Zekası
Özellikleri: TANIM: Anadili veya başka bir dili kullanma kapasitesi ve düşüncelerini başkalarının anlayacağı şekilde ifade edebilme kapasitesidir. Yazılı-sözlü dil. Dilin kullanımını. Semantik, (anlambilim) Ezberleme ve hatırlama. Esprilidir. Konuşmayı sever.Hitabeti iyidir. İkna edicidir. Meslekler: Şair, Yazar, Öğretmen Gazeteci, Politikacı Hukukçu Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

64 Öğrenmenin 8 Yolu: Mantıksal
Özellikleri: TANIM: Neden-sonuç ilişkisi kurabilme, bir şeyin çalışma ilkelerini ortaya koyabilme ve numaralarla oynama kapasitesidir . Soyut düşünme. Tümevarım/tümdengelim. Bilimsel düşünür. Kategorize etme / sınıflandırmada. Muhakeme yeteneği. Formüllerle düşünme/çalışma. Karışık hesap işleri. Meslekler: Matematikçi, Bilim Adamı Muhasebeci, Bilgisayarcı Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

65 Öğrenmenin 8 Yolu: Görsel
Özellikleri: TANIM: Boşluğu zihinde canlandırabilme yeteneğidir. İnsanın dış dünyayı doğru bir şekilde algılaması ve tekrar yaratabilme kapasitesidir. Nesneleri doğru bir şekilde algılama. Nesneler arasındaki ilişkileri fark etme. Görselleştirme yeteneği Görüntü yaratma/değiştirme Boşlukta yönünü bulma (Çöl, orman, uzay) Renk, şekil ve çizgilere duyarlılık Değişim ve dönüşümü fark etme Meslekler: Ressam, Mimar, İzci, Rehber, Fotoğrafçı Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

66 Öğrenmenin 8 Yolu: Müziksel
Özellikleri: TANIM: Ritimleri “algılama”, “ayırdetme”, “aranje etme” ve “yorumlama” kapasitesidir. 1.Dinleme, 2.yorumlama 3.besteleme Ses tonu kalitesine duyarlılık. Güfte yazma, beste yapma Seslere duyarlılık Ritim, nota, ahenke karşı duyarlılık Müzik türlerini ayırdetme Tempo tutma Ritimleri yakalama/ tekrar yaratma Meslekler: Şarkıcı, Besteci, Müzisyen, Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

67 Öğrenmenin 8 Yolu: Bedensel
TANIM: Vücut hareketlerini kontrol edebilme ve ellerini ustaca kullanabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Atlet, Dansçı, Heykeltraş Cerrah, Aktör, Pandomim! Beyin ve beden irtibatı. Ustaca taklit etme Koordinasyon, kas hareketleri Denge Esneklik . Güçlü dokunma duyusu El becerileri. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

68 Öğrenmenin 8 Yolu: Sosyal
Özellikleri: TANIM: İnsanların hislerini, niyetlerini motivasyonlarını, karakterlerini, ilgi, ihtiyaç ve beklentilerini anlama ve değerlendirme kapasitesidir. Sinerji: meydana getirme/sürdürme. Başkalarının bakış açısıyla bakabilme Grup içinde başarılı ilişkiler kurma . İnsanlar arasındaki farklılıkları fark Diğer insanların ihtiyaç ve beklentilerini fark etme. Yüz ifadesi, jest ve sese duyarlılık Meslekler: Psikolog, rehber uzman, Öğretmen, Siyasetçi Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

69 Öğrenmenin 8 Yolu: İçsel
Özellikleri: TANIM: İnsanın kendi duygu ve düşüncelerinin farkında olma, sınırlılıklarını bilme, kendi iç dünyası ile irtibatlı olma, kim olduğu üzerine yoğunlaşabilme kapasitesidir. Odaklaşma, yoğunlaşma Düşünmeyi düşünme. Yüksek düzeyde (ilişkisel) düşünme. Düşünceli / duyarlı. Hislerdeki değişimi fark etmek/ifade Kendi kendini motive/disipline etme. Sağlıklı benlik algısı. Meslekler: Şanatçı, Din adamı Psikoterapist, Sosyal Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

70 Öğrenmenin 8 Yolu: Doğa Zekası
Özellikleri: TANIM: Doğayı, doğal kaynakları ve doğal olayları izleme, anlama; bitkileri ve hayvanları anlama, ayırt etme, ve sınıflama kapasitesidir. Araştırma, inceleme; gezi - gözlem. Hayvanlara ilgi. Toprakla oynama. Bitki yetiştirme. Çevre bilinci . Mevsim ve iklim olaylarına ilgi Keşfetme. Meslekler: Biyolog, Jeolog, Çiçekçi Arkeolog, Meteorolog Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

71 Sözel Düşünen/Öğrenen
Ivır zıvır şeyleri ezberlemeyi sever. Okuma yazmayı sever. Hikayeleri sever Söyleyerek, duyarak ve görerek öğrenir. İsimleri yerleri tarihleri iyi ezberler. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

72 Mantıksal Düşünen/Öğrenen
İlişkisel düşünmeyi, problem çözmeyi mantık yürütmeyi sever. İlişkileri, örüntüleri yakalama peşindedir. Gruplayarak, sıralayarak ve soyutlayarak öğrenir. Deneysel çalışmalara ilgi duyar Soru sormaya bayılır. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

73 Görsel Düşünen/Öğrenen
Sevdiği derslerde resim/ karikatür çizer. Sevmediği derslerde şatolar kurar Görselleştirerek, hayal kurarak, resim ve renklerle çalışarak öğrenir. Film seyretmeyi, ev alatleriyle oynamayı sever. Öğretmenin kıyafetindeki değişiklik gözünden kaçmaz. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

74 Ritmik Düşünen/Öğrenen
Çoğu zaman ya bir şarkı söylüyordur ya da bir melodi mırıldanıyordur. Şarkı söylemeyi müzik aleti çalmayı sever. Ritim, melodi ve müzik ile öğrenir. Sesleri algılama ve ritimleri yakalamada ustadır. Sınıfta ayakları veya parmaklarıyla tempo tutanlardır. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

75 Bedensel Düşünen/Öğrenen
Beden dilini iyi kullanır. Sportif etkinlikleri sever Duyu organlarıyla dokunarak, tadarak koklayarak... öğrenir. El becerileri iyidir. Çok iyi öğretmen taklidi yapar. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

76 Sosyal Düşünen/Öğrenen
Çok akadaşı vardır. Bir çok grubun üyesidir. . Sosyal etkinliklerin düzenleyicisidir. Paylaşarak, işbirliğiyle, karşılaştırarak, ilşkilendirerek öğrenir. Sınıfın Güzin ablası / “babası”dır. Sınıfın gevezesidir. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

77 İçsel Düşünen/Öğrenen
İçgüdüleriyle hareket eder. Yalnızdır; kendi özel ilgileri peşindedir. Kendi başına, bireysel projelerle, kendi hızında öğrenir. Kendini tanımada iç dünyası üzerine yoğunlaşmada ustadır. Sınıfın mütefekkiridir. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

78 Doğacı Düşünen/Öğrenen
Doğa ile ilgili koleksiyonu vardır Konuşmasında bol bol doğal hayattan örnekler vardır Araştırarak, inceleyerek, gözlem yaparak öğrenir. Sınıfın meteoroloji uzmanıdır. Okulun bahçesindeki kedilerin sorumlusudur. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

79 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?
Kendi problem çözme yöntemimizi analiz edelim. Başkaları hangi değişik yöntemleri kullanıyor? Probleme nasıl yaklaşıyorsunuz? Hangi yöntemler işinize yarıyor/yaramıyor? Kullandığınız yöntem işe yaramadığında n’apıyorsunuz? Problem hakkında ne hissediyorsunuz? Çözmekten kaçındığınız veya sevmediğiniz problemler var mı? Hangi tür problemlerde kendinize daha çok güveniyorsunuz? Hangi tür problemler size daha kolay geliyor? Hangi tür problemler size daha zor geliyor? Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

80 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?
Kaç Adımda? Biri kadın diğeri erkek iki kişi yan yana vücut ağırlıklarını sağ ayaklarını vermiş şekilde ayakta duruyor. İkisi aynı anda yürümeye başlıyor. Ancak, kadın erkeğin attığı her iki adım için üç adım atıyor. Adam kaç adım attıktan sonra tekrar ikisi de sağ adımlarını aynı anda atmış olacaklar? Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

81 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?
GÖRSEL Yürüyen iki kişiyi gözünde canlandırma Yerdeki ayak izlerini gözünde canlandırma. Diyagram çizmek BEDENSEL Parmaklarını kullanmak Yanına bir arkadaşını almak; Sözel Matematiksel Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

82 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?
Kaç Kat? Normal kağıt kalınlığında büyücek bir kağıt parçasını önce ikiye katlayarak iki kat; sonra tekrar ikiye katlayarak dört kat elde edin. Bu işlemi elli kez yaptığınızı düşünün Elinizdeki kağıt kaça katlanmıştır? Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

83 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?
GÖRSEL BEDENSEL Sözel Matematiksel Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

84 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?
Kim Yaptı? A: "B yaptı." B: "D yaptı." C: “Ben yapmadım." D: "B yalan söylüyor." Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

85 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

86 BAÜ Necatibey Eğitim Fakültesi Haberleşme: Tel: 0266 241 2762-178 (iş)
Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN BAÜ Necatibey Eğitim Fakültesi Haberleşme: Tel: (iş) GSM e-posta: Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN


"ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları