Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTansu Zeybek Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ Anlaşılır Dile Çevirme ve Temel Gereksinimler
2
Amaç: Hasta – hekim iletişiminde; anlaşılır dil kullanmanın ve hastanın gereksinimlerini farkında olmanın anlamını kavramak Öğrenim Hedefleri: - Anlaşır dil kavramını tanımlayabilmek - Anlaşılır dil kullanmanın önemini kavramak - Gereksinimler Hiyerarşisi hakkında bilgi sahibi olmak - Gereksinimler Hiyerarşisinin hastalarla iletişimimizde etkisi hakkında bilgi sahibi olmak - Kültürel farklılıkların, dil kullanımı ve gereksinimler üzerine etkisi hakkında bilgi sahibi olmak
3
KAM MİLİ Dünyada iki zamanlı motorların az tercih edilmesinin nedeni supap sistemlerinin yetersiz ve gelişmeye müsait olmamasıdır. Bunun yanında 4 zamanlı motorların krank millerinin iki zamanlı da olmayan supapları idare eden, bir kam mili vardır. Dört zamanlı motorların silindirlerinin çalışma sırasında kam mili düzenler. Pistonun her iniş çıkışında kam mili bir kez dönerek, supapların birer kez açılıp kapanmasını sağlar. Kam mili iki kez döndüğünde krank mili bir kez döner, çünkü bir kez patlamış olur.
4
Anlaşılır Dil Nedir? Hastanın günlük yaşantısında konuştuğu dildir Sözcükler doğru seçilmiştir Hastanın kültürüne, değerlerine uygun anlatım tarzı seçilmiştir Anlatım kısa, yalın, özdür Konuşma uygun hızdadır İletişim çift yönlüdür
5
Hasta – Hekim İletişiminde Anlaşır Dil Kullanmanın Yararları Yanlış ve eksik anlamaların önlenmesi Hasta uyumunun sağlanması Söylentilerin, uydurmaların önlenmesi Dilden kaynaklanan otorite ilişkisinin önlenmesi
6
Maslow’ un Gereksinimler Hiyerarşisi Alt basamaklardaki ihtiyaçlar karşılanmadıkça, üst basamaklardakilerin karşılanması güçtür Hasta – hekim iletişiminde tüm basamaklar önemlidir Kendini gerçekleştirme ---------------- Saygı ihtiyacı ---------------------- Bilgi ihtiyacı ----------------------------- Sevgi ve aidiyet ihtiyacı ----------------------------------- Güvenlik ihtiyacı --------------------------------------- Fiziksel ihtiyaçlar
7
Hastanın katılımı tedavinin başarısı için temel unsurdur Karşıdaki tarafından önemsenmek, kendimizi değerli hissetmek iletişimde çok önemlidir Kendini güvende algılayan, ilgi gören, yeterli bilgilendirilen ve saygılı davranılan bir hasta tedavi sürecine katılma eğilimi gösterir.
8
Tartışma soruları Sizce hastaların daha çok hangi gereksinimleri karşılanıyor? Hangileri karşılanmıyor? Hekimler arasında farklı tutumlar var mı? Karşılamadığımız gereksinimler için neye ihtiyaç var? Yapabileceğimiz neler var? Kültürel farklılıklar gereksinimleri nasıl etkiler?
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.