Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
TEKNİK RAPOR YAZIMI Önemli Noktalar Kurtuluş Küllü
Rapor yazarken, istenen sayfa sayısına ulaşmayı hedeflemektense, raporun bu sunumda anlatılanlara ne kadar uyduğunu düşünmeniz daha faydalı olacaktır.
2
Özet (Abstract) Çok uzun tutulmamalı (150-200 kelime)
Rapordaki önemli bilgilerin tam bir özeti olmalı Yapı olarak bilgi verici olmalı ama tanımsal olmamalı Anlatım mümkün olduğunca kişi içermemeli (… yaptım, biz bu çalışmada … yapmayı düşündük, vb.), edilgen (passive) olmalı Cümleler birbirine anlamsal ve yapısal olarak bağlı olmalı, mantıksal bir akış sağlanmalı
3
Giriş (Introduction) Konunun daha geniş bir bakış açısından yeri ve önemi Gerekli ön bilgiler Raporun amacı Raporun yazarı olarak, okuyucuya neyi iletmek (açıklamak, anlatmak, değerlendirmek, eleştirmek, tartışmak, vs.) istiyorsunuz? Raporun kapsamı Amaca yönelik olarak rapor konuyu nasıl ele alıyor, nasıl yaklaşıyor? Vurgulanmak istenen ne? (Genellikle rapora genel bir bakış şeklindedir) (Eğer varsa) konunun bilerek işlenmeyen kısımlarından bahsedilebilir Odak noktası yazılan rapor olmalı, daha geniş bakış açısı ya da gerekli ön bilgiler değil…
4
[Gövde] Kararlaştırılan ana başlıklar eşit önem seviyesinde olmalı
Herhangi bir noktadaki bir alt başlık bir üstteki başlıkla alakalı olmalı Doğrudan alıntıların, kopyalanan çizelge ve şekillerin yanı sıra dolaylı olarak da atıfta bulunulan bütün kaynakların doğru bir şekilde belirtilmesi
5
Anlatım Yazım ve dilbilgisi kurallarına uygun
Yazan kişinin kendi cümlelerinden oluşan Özlü Okuyucu/değerlendirici kitle için anlaşılır Resmi ve olgusal
6
İçerik Bir bölümden diğerine geçerken ve bölümler içerisinde fikirler mantıksal bir gelişim takip etmeli Fikirleri destekleyici kanıtlara/bilgilere gönderme yapılmalı Konuyla ilgi kaybedilmemeli Nesnel olmalı
7
Sonuç (Conclusion) Sonucun belki de en önemli amacı, Girişte belirtilen amaç ve kapsamla, bu noktaya kadar anlatılanların bağlantısını vurgulamaktır Diğer bir deyişle, yazarın başlangıçta okuyucuya iletmek istediklerini başarıyla anlattığını vurguladığı bölümdür. Bu işlevi öne çıkarmak için sık uygulanan bazı yöntemler: Amacın ve kapsamın tekrar edilmesi Anlatımdaki ana bölümlerin gözden geçirilmesi/değerlendirilmesi Ana noktaların veya bulguların yeniden üstünden geçilmesi Yaklaşımın veya yorumlamanın uygulanabilirliğinin savunulması
8
Sonuçlar Daha önce anlatılan gerçeklerden ulaşılan İnandırıcı
(Eğer varsa) öneriler için sağlam bir temel oluşturmalı Öneriler: Sonuçlardan yola çıkmalı Uygulanabilir olmalı Çok genel olmamalı, belirgin bir şekilde anlatılmalı En önemlisi en başta olmak üzere iyi organize edilmeli
9
Alıntılama & atıfta bulunma
Amaç: dürüstlük Başkasının fikirlerinin kullanıldığının belirtilmesi Genel olarak basılı veya basılı olmayan bir kaynak yoluyla (her zaman fikrin ilk ortaya çıktığı orijinal kaynak olmaz) Genellikle metin içerisinde (kaynaktaki bilginin kullanıldığı noktada), okuyucu, alfanumerik bir kısaltma ile metin sonunda, kullanılan kaynaklarla ilgili detayların bulunduğu listedeki bir maddeye yönlendirilir.
10
Alıntılama & atıfta bulunma
Farklı toplulukların neredeyse standart olarak kabul ettiği birçok alıntılama sistemi var Harvard, MLA, ASA, APA, vs. Detayları ftp://ftp.ams.org/pub/author-info/documentation/handbk.pdf adresinden erişilen rehberde anlatılan AMS (American Mathematical Society) standardını kullanmanız tavsiye edilir. Diğer seçeneğiniz de IEEE standardı (ftp://ftp.ams.org/pub/author-info/documentation/handbk.pdf)
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.