Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ÖZEL MERVE KOLEJİ MEHMET İNCE
amblem ÖZEL MERVE KOLEJİ MEHMET İNCE
3
MARKA : Benzer ürünleri ya da hizmetleri başkalarının ürün ya da hizmetlerinden ayırt etmek üzere kullanılan ya da belirli bir hizmetin sunulması sırasında kullanılan ayırt edici işaret marka olarak tanımlanmaktadır. Sözcükler, Sayılar, Harfler, Şekiller, Ürünün Şekli veya Ambalajı ile bunların birlikte sunuluşları marka olarak değerlendirilmektedir.
4
Marka , ürün ya da hizmetlerinde marka kullanan marka sahiplerini koruyan bir sistemdir. Marka tescilinin Marka koruması amacı, özel yasa ile getirilen korumadan yararlanmak anlamındadır.
5
İyi Bir Markanın Özellikleri
Markanın söylenişi kolay olmalı. Başkalarıyla karışmamalı. b) Herhangi bir ürünün ya da kuruluşun adı, başka alanlarda kullanılmamalıdır. c) İnsan isimleri olmamalıdır.
6
d) Coğrafî isimler olmamalıdır
d) Coğrafî isimler olmamalıdır. Aynı yörenin ismini kullanan pek çok firma ve ürün adı vardır. Bu durum, tüketici için de, firma için de olumsuzluktur. e) Markalar, ürünün özelliğinden dogmamalıdır. Sarı,silindir gibi ürünün biçim ve rengini kullanmak yanlıştır. Aksine ürünle ilgisi olmayan, uydurulmuş bir ismin akılda kalma şansı daha fazladır. "Sana", "Omo" isimlerinde olduğu gibi.
7
Amblem ve Logotayp Bir ürünün veya firmanın soyut bir sözcük olan isminin (markasının) somut hale gelmesi, diğerlerinden biçim olarak da ayırt edilmesi için ambleminin ya da logotaypının yapılması gerekir.
8
Logolar şirketlerin isimlerinin, profil veya vizyonlarının temsil edildiği resimlerdir. Şirket logolarının bazı özelliklerini şöyle sıralayabiliriz. 1.İlgi çekmeli 2.Görünümü eşsiz ve diğer logolardan ayırt edilebilir olmalı. 3.Şirketin vizyon ve misyonuna uygun olmalı 4.Profesyonelliği ön plana çıkarmalı
9
İyi Bir Amblem ve Logotaypın Özellikleri: a) İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Bir parfüm logotaypı için inşaat sektörünün yapısına uygun bir yazı karakterinden yola çıkılmaz. Her insanın bir kişiliği olduğu gibi, kuruluşların da bir kişiliği vardır. Amblem bunu yansıtmalıdır. Mesajını üstünde taşımalıdır. b) Özgün olmalıdır. Amblem ve logotaypın yapılış amacı zaten ayırt edicilik sağlamaktır. Eğer başka örnekleri çağrıştırırsa veya bilinen bir amblem kopya edilmişse hiçbir etkisi olmaz, aksine olumsuz bir imaj yaratır.
10
c) Renk ve biçim olarak bütünlük içinde olmalı
c) Renk ve biçim olarak bütünlük içinde olmalı. Değişik yerlerde (kâğıt üstünde, rölyef olarak, rozet için, vb.) kullanılabileceği unutulmamalıdır. Küçültüldüğü zaman ayrıntılarını kaybedecek özellikte olmamalıdır. d) Logotayplar, okunabilir olmalıdır, özgünlük yaratmak kaygısıyla gereksiz çizgi ve resimler kullanılmamalıdır. Harf adetinin çok olması, okunurluğu bozmamalıdır.
36
Ambalaj; ürünün giysisi gibidir
Ambalaj; ürünün giysisi gibidir. Tüketiciyi satın alma eylemine hazırlaması için gerekli tüm güzellikleri üzerinde bulundurması gerekir.Ürünün piyasada tutunabilmesi,doğru ve etkili bir ambalaj malzemesinin seçimine bağlı olduğu kadar,ambalajın tasarımına bağlıdır Ürünün yapısına uygun seçilen renklerde uyumlu yazı ve biçimlerle tasarlanmış, çekici, güzel görünümlü bir ambalaj tüketiciyi olumlu yönde etkiler.
41
Ve ilginç tasarımlar
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.