Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yeni lise yi anlamak …hazırlık liseleri …ikisi bir arada dershane / okul …haftanın altı günü ders …sabahtan akşama kadar ders …mış, miş, muş, müş …bir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yeni lise yi anlamak …hazırlık liseleri …ikisi bir arada dershane / okul …haftanın altı günü ders …sabahtan akşama kadar ders …mış, miş, muş, müş …bir."— Sunum transkripti:

1 yeni lise yi anlamak …hazırlık liseleri …ikisi bir arada dershane / okul …haftanın altı günü ders …sabahtan akşama kadar ders …mış, miş, muş, müş …bir sahip -tüccar- açıklaması* …bugün düşünülüp yarın hayata geçirilmiş bir model değil, eğitimi bilen birçok bilim insanı, eğitimci ve yöneticiyle iki yıldır üzerinde çalışılan bir sistem, *http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/printnews.aspx?DocID=26363795 1

2 …çalınan çocukluk tüm gün eğitim, tüm hafta takip, tüm ay kontrol, tüm yıl başarı, konu anlatımlı folye, bol doküman, modüler ödev sistemi, etkin ödev takip programı, koçluk sistemi ile özgüveni yüksek, ders motivasyonlarının dinamik olduğu bireyler yetiştiriyor.

3 …bir çocuk bana dedi ki* *GAMARRA, Pierre. (1977). La tarte aux pommes. L’école des Loisirs. Bir çocuk bana dedi ki, Güneş, mavi bir tavada Sarı bir yumurtadır. Bir çocuk bana dedi ki, Güneş, karların içinde, Sarı bir portakaldır. Bir çocuk bana dedi ki, Güneş, kadife bir örtünün üstünde Sarı-kırmızı bir şeftalidir. Bir çocuk bana dedi Güneş, bir elbisenin üzerinde Değerli bir mücevherdir. Bir çocuk bana dedi ki, İsterdim, çok isterdim… Güneşi dalından koparmayı.

4 4

5 …ve ölümcül sonuçlar -a suicide note of a teenage girl- Dear mom and dad! I didn’t want things to be like this. I would like to live in this world as well. However, I am not able to be successfull. I am going to where my grandfather is. Plase, don’t cry for me. I love you all.* *http://www.milliyet.com.tr/sbs-stresi-intihar-ettirdi/gundem/gundemdetay/11.06.2012/1552269/default.htm 5

6 Mario Eğitim Modeli* Model, çocuğu; özgürlük ve özgünlüğü yok edilmiş, yönlendiriciye bağımlı kılınan, çok yönlü ve karmaşık hareketlerden yoksun bırakılan, istenilen yöne hareket ettirilen, son komuttaki konumundan başka bir konuma geçmek için yeni komutu bekleyen, düşünsel ve eylemsel etkinliklerini kullanıcısına terk etmiş, kullanıcısı değişse de konumu ve statüsü değişmeyen bir varlığa dönüştürmeyi amaçlar. *Ural, A. (2011). Mario Eğitim Modeli. Eleştirel Pedagoji. Sayı: 13.

7 uzmanlığımız nerede? alan seçimi / meslek seçimi kararı işveren görüşü / müdahalesi serbest kıyafet konusu manifaturacı görüşü / müdahalesi mental aritmetik üzerine tüccar görüşü / müdahalesi uygun okul yaşı kararı politikaca görüşü / müdahalesi -foto baydaş, sürveyan bektaş-

8 masum değiliz hiçbirimiz kuramcı politik karar verici uygulayıcı … destekleyici yakınında / uzağında 8

9 bir yemin ettim ki hepimizin mesleki bir yemini var. evrenseli ulusalı yereli bireyseli

10 evrensel Hiçbir öğrencime zarar vermeyeceğim. İnsanlığın ve insanın yücelmesi için eğitim öğretim yapacağım. Gözetimimdeki öğrencileri koruyacağım. Öğrencilerimin ihtiyaçlarına öncelik vereceğim. Öğrencilerin iyi eğitilmesi için gereken yatırımın azaltılması çabalarına direneceğim. En iyi öğrenme kaynaklarından yararlanmalarını sağlayacağım. Öğrencilerimin güvenli ve sağlıklı ortamda bulunması ve ihtiyaçlarının karşılanması için elimden geleni yapacağım. Çevremdeki iyi insanları öğretmen olmaya teşvik edeceğim. Eğer öğretme aşkımı kaybedersem meslekten ayrılacağım.

11 ulusal Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına, Atatürk inkılâp ve ilkelerine, Anayasada ifadesi bulunan Türk Milliyetçiliğine sadakatla bağlı kalacağıma; Türkiye Cumhuriyeti kanunlarını Milletin hizmetinde olarak tarafsız ve eşitlik ilkelerine bağlı kalarak uygulayacağıma; Türk Milletinin milli, ahlakı, insanı, manevi ve kültürel değerlerini benimseyip, koruyup, bunları geliştirmek için çalışacağıma; insan haklarına ve Anayasanın temel ilkelerine dayanan milli, demokratik, laik bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarımı bilerek, bunları davranış halinde göstereceğime namusum ve şerefim üzerine yemin ederim.

12 yerel …

13 bireysel …deneyeceğim

14

15 insanlığın öğretmeni …her koşulda, çocuğun üstün yararını gözeteceğime, iyi eğitimin olanaksız olduğu koşullarda öğretmeyeceğime, herhangi bir kişi veya grubun işime müdahalesini reddedeceğime, çocuk gönencini yükseltmek için çalışacağıma söz veririm.

16 örnek …bir pdr uzmanın çocuk ve müdür yardımcısı arasındaki seçimi -örnek- …çocukluğu –çocuğu- korumak …kimden? …niçin?

17 düşündürücü …bir durumun rekabetçi yapılandırılmasıyla ekip üyeleri arasında negatif korelasyon vardır. urala@gazi.edu.tr

18 neoliberal tehdit …ebeveynler, satıcılar tarafından çocukların sağlıklı olmasını sağlamak için yaratıcılık denen bir pakete ya da programa para ödemeleri gerektiğine inandırılmışlar. …ebeveynlerin çocukları için en çok harcadıkları şeyin para değil zaman olması gerekiyor. …çocuklarla oynamanın büyüsünü unutmuş gibiyiz.* *Sue, Palmer. (2013). Zehirlenen Çocukluk. Çeviren: Ö. Çağla Yüksel. İletişim Yayınları. İstanbul. 18

19 okula dikkat …genellikle çocuklar ve daha az eğitimli insanlar sık sık, kaba ve bilinç dışı bir diyalektikle iş görürler. Eğitimden nasibini almış olanlar ise bütünlükleri ve süreçleri yıkar ve onları yeniden birleştirmezler. Bu eğitimli insanlar ya hiç diyalektiğe göre hareket etmezler ya da onu çok daha az kullanırlar. Amerika’daki temel eğitim büyük ölçüde diyalektik düşünmemeyi öğretir.* *Ollman, Bertell. (2009). Makrsizme Sıradışı Bir Giriş. Çeviren: Ayşegül Kars. Yordam Yayınları. İstanbul. 19

20 peki ama nasıl? çıkış çözüm dönüş

21 öğretmenler… sermayenin bugünkü hegemonik projesini meşrulaştırma veya gayri meşru ilan etme konusunda bireysel ve kolektif güce sahiptirler* *Hill, Dave. (2005). “State Theory and the Neoliberal Reconstruction of Schooling and Teacher Education” in Critical Theories, Radical Pedagogies, and Global Conflicts. (Ed. G. E. Fischman, P. McLaren, H. Sünker and C. Lankshear) USA Rowman and Littlefield Publishers, Inc. pp.23-51. 21

22 yarışma sınavı

23

24 Hacettepe Üniversitesi Beytepe Yerleşkesi’nden –Fotoğraf: Selma GÜLTEKİN 2008- 24

25 yarışma gereksinimi* A. Maslow’un gereksinmeler hiyerarşisinde, değer gereksinmeleri başlığı altında, kazanmak, rekabet etmek, onaylanmak ve kabullenilmek gereksinimleriyle birlikte yer almaktadır. * ATKINSON, Rita L. Ve Diğerleri. (1999). Psikolojiye Giriş. Çev: Yavuz Alogan. Arkadaş Yayınları. Ankara. 25

26 yanılsama rekabet / yarışma sosyal karşılaştırma 26

27 sosyal karşılaştırma …bireyin kendisiyle ilgili bir yargıya ulaşmak için sahip olduğu özellikleri değerlendirme gereksinimi duyması. 27

28 …düşündürücü rakip tarzı* atılganlık yüksek iş birliği yapma düşük *Roy J. Lewicki, David M. Saunders and John W. Minton. (1999). Negotiation. Irwin McGraw-Hill. San Francisco. urala@gazi.edu.tr

29 tehlikeli bir yorum mürşid elinde murid gassalın elinde meyyit* -öğretmenin elinde öğrenci ölü yıkayıcısının elindeki ölü- *Sarmış, İbrahim. (2012). Tasavvuf ve İslam. Ekin Yayınları. İstanbul. urala@gazi.edu.tr

30 Mario Eğitim Modeli * Model, çocuğu; özgürlük ve özgünlüğü yok edilmiş, yönlendiriciye bağımlı kılınan, çok yönlü ve karmaşık hareketlerden yoksun bırakılan, istenilen yöne hareket ettirilen, son komuttaki konumundan başka bir konuma geçmek için yeni komutu bekleyen, düşünsel ve eylemsel etkinliklerini kullanıcısına terk etmiş, kullanıcısı değişse de konumu ve statüsü değişmeyen bir varlığa dönüştürmeyi amaçlar. *Ural, A. (2011). Mario Eğitim Modeli -MEM-. Eleştirel Pedagoji, 13

31 mario eğitim modeli edilgenbağımlı yabancılaşmış

32 öneri okul, olabilmek için sahip olmak kökenli tüm davranış biçimlerinden vaz geçme ye hazırlanılan yer olmalıdır* …yarıştırılmadan *Fromm, Eric. (2003). Sahip Olmak ya da Olmak. Çeviren: Aydın Arıtan. Arıtan Yayınları. İstanbul. urala@gazi.edu.tr

33 iki seçenek …yarıştırılmaya devam –önerilmez- …yarışmaya devam –önerilmez- …yarıştırmaya devam –önerilmez- …herkese iyi temel eğitim* * Ural, A. (2009). Good Elementary Education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1249-1254. urala@gazi.edu.tr

34 iyi temel eğitim kavramı insanlık onuruna yaraşır bir yaşam sürdürebilmek için temel yeterliklerin kazanıldığı örgün eğitim süreci

35 …iyi temel eğitim ortam içerik işleyiş

36 erişim …temel eğitim, herhangi bir ayrımcılık unsuru içirmeyen, herkesin özgür ve etkili bir şekilde erişimine açık, kabul edilebilir fiziksel erişim mesafesinde sunulur. Temel eğitimde erişilebilirlik, ancak eğitimin bir kamu hizmeti olarak kabul edilip sunulmasıyla güvence altına alınabilir. Eğitimi, piyasa anlayışla veya gönüllü kuruluşlar -sivil toplum örgütleri- aracığıyla sunma düşüncesi, eğitim hakkının engellenmesine yol açacak sonuçlar doğuracaktır. içerik …temel eğitimin içeriği, kabul edilebilir bireysel ve toplumsal gelişim hedeflerine uygun, bir yandan bireyin özgünlük ve özgürlüğünü desteklerken diğer yandan da toplumsal gereksinimleri karşılayabilecek düzeyde bilimsel ve yenilenebilir olmalıdır. ortam …temel eğitim, bireyin güvenlik, sağlık, çalışma, beslenme, oyun ve dinlenme gereksinmelerini karşılar fiziksel ortamlarda verilmelidir. Temel eğitim düzeyinde gereksenen öğretim araç ve gereçleri kabul edilebilir nitelik ve nicelikte sağlanmış olmalıdır. işleyiş …temel eğitim hizmeti, kabul edilebilir yöneticilik eğitimi almış yöneticilerce yönetilen, program hedeflerinin gerektirdiği uzmanlık alanlarında kabul edilebilir öğretmenlik eğitimi almış öğretmenler ve etkili bir öğrenmenin sağlanacağı diğer eylemleri gerçekleştirecek kabul edilebilir bir eğitim almış işgörenlerce yürütülür. iyi temel eğitim


"Yeni lise yi anlamak …hazırlık liseleri …ikisi bir arada dershane / okul …haftanın altı günü ders …sabahtan akşama kadar ders …mış, miş, muş, müş …bir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları