Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanHalime Kaan Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ
Rıdvan ÖZGÜVENİR Yiğit Can BİNGÖL Danışman : Doç. Dr. Zehra ÇATALTEPE Haziran 2014
2
Sunum İçeriği Proje Tanımı Projenin Amacı Teorik Bilgiler
Modelleme ve Tasarım Gerçekleme Test Hipotezler Sonuç ve Öneriler
3
Proje Tanımı Tasarlanan ve gerçeklenen web tabanlı bir projeyle insan öğrenmesindeki verimi arttırmayı hedefleyen bir sistemdir.
4
Projenin Amacı Gerçekleştirilen proje, belirlenen bir konuda tasarlanan adaptif ve dinamik sistem aracılığıyla kullanıcılara olabildiğince yüksek motivasyon sağlayarak bilgisayar tabanlı sistemler ile efektif insan öğrenmesinin sağlanabileceğine dair sonuçlar elde etmeyi amaçlamaktadır.
5
Kavramlar İnsan Öğrenmesi Bilgisayar ve İnsan Etkileşimi
Bilgisayar Tabanlı Efektif İnsan Öğrenmesi Kişiselleştirilmiş Oyunlar
6
Teknolojiler HTML5 Javascript - JQuery MySQL PHP CSS Ajax QSensor
Eye Tracker
7
Modelleme Öğretilmesi Hedeflenen Algoritma Parametreler
Dijkstra En Kısa Yol Algoritması Parametreler Hafıza Hız Problem Çözme Dinamik ve Adaptif Yapı Kişi Bazlı Zorluk Seviyeleri Oturum Yapısı
8
Sistem Akışı Anket Eğitim Hafıza Bölümü Graf Oyunu Değerlendirme
10
Sisteme Kayıt ve Giriş
11
Anket Mental ve Fiziksel Durum Bilgi Seviyesi
Nasıl hissediyorsun? Açlık durumu Susuzluk durumu Yorgunluk durumu Bilgi Seviyesi Algoritma Analizi Dijkstra Algoritması Anket bilgi seviyesi güncellenir
12
Eğitim Dokümantasyon Videolu Eğitim
13
Hafıza Bölümü Çoktan seçmeli 10 sorudan oluşur.
Görsel Hafıza Soruları Eğitim Soruları Bilgi Soruları 15 saniye cevaplama süresi Hafıza seviyesi güncellenir
14
Örnek Sorular
15
Graf Oyunu Dijkstra algoritmasının uygulanması istenir
5 farklı zorluk seviyesi Her oyun ve seviyeye göre farklı graf üretimi Graf üretim algoritması Düğüm üretim algoritması Kenar üretim algoritması Problem çözme ve Hız Kişi bazlı seviye güncelleme
17
Seviye Belirleme Seviye Belirleme İlk oyun için zorluk seviyesi
Anket Bölümündeki bilgi seviyesi soruları Hafıza Bölümündeki doğru cevap sayısı Diğer oyunlar için zorluk seviyesi Önceki oyunlardan alınan puanlar
19
Düğüm Üretim Algoritması
Seviye - düğüm sayısı ilişkisi Çerçeveli yapı Seviye 1 2 3 4 5 Node Sayısı 22 32 42 52 62 72
20
Kenar Üretim Algoritması
Komşu çerçeveler arasında Ayrık graf üretiminin engellenmesi Olasılık hesabı dahilinde üretim %60 ileri ya da geri %60 aşağı ya da yukarı %50 sağ alt çapraz Düğüm hiçbir yere bağlanamadıysa İleri ya da geri
21
Oyunun Oynanışı Başlangıç noktası Düğüm Tarama Puan Hesabı
Seviye Güncelleme
22
Puanlandırma Puanlandırma Adım adım puanlandırma
Oyun Sonu puanlandırma
23
Değerlendirme
24
Test Kullanıcı Deneyimi ve Uygulamalı Telekomünikasyon Eğitim ve Test Merkezi Onam Formu Qsensor Eye Tracker Değerlendirme Formu
25
Hipotezler Hipotez 1: Sistem İnsan Öğrenmesindeki Verimi Arttırmıştır
1. seviyeden başlayan kullanıcıların 5 oyun boyunca kaydetmiş olduğu ilerleme incelenmiştir. Hız ve oyun sonu puanlandırması dikkate alınmıştır. Hipotez desteklenmiştir. Değerlendirme Anketi %92 Eğlenceli %100 Öğretici
27
Hipotezler Hipotez 2: Kullanıcının kendini nasıl hissettiği, açlık durumu, susuzluk durumu ve yorgunluk durumu, öğrenmeyi etkiler. Anket ve oyun sonu puan formülü dikkate alınmıştır. Hipotez desteklenememiştir. Değerlendirme Anketi %67 Etkiler
29
Hipotezler Hipotez 3: Kullanıcı seviyesinin otomatik olarak güncellenmesi oyuna olan ilgiyi ve kullanıcının verimini arttırmıştır. Kullanıcının isteğine bağlı olarak seviye arttırılmıştır. Hipotez desteklenmiştir. Değerlendirme Anketi %91,6 Verimi Arttırıcı
31
Hipotezler Hipotez 4: Eyetracker ve Q Sensor verileriyle kullanıcının başarısı arasında bir bağlantı vardır. Hipotez Eyetracker için desteklenmiş, Q Sensor için desteklenememiştir.
33
Sonuç ve Kullanıcı Geribildirimleri
Tasarlanan sistemin İnsan Öğrenmesindeki verimi arttırdığı gözlemlenmiştir. Kullanıcıların büyük çoğunluğu sistemi eğitici bulmuştur.
34
Teşekkür Proje süresince vizyon ve bilgi yönünden bizleri destekleyen danışman hocamız Doç. Dr. Zehra Çataltepe’ ye Gerek kullanıcı testleri gerekse sistemin optimizasyonu sırasındaki katkılarından dolayı arkadaşlarımız Şamil Can ve İbrahim Seçkin’ e Web teknolojilerindeki önerilerinden dolayı arkadaşımız Burak Özdemir’ e teşekkürlerimizi sunarız.
35
Demo ve Sorular Dinlediğiniz için teşekkür ederiz. Demo Sorular
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.