Sunuyu indir
1
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
MALATYA ÖZEL TURGUT ÖZAL İLKÖĞRETİM OKULU İlk Okuma ve Yazma Öğretimi K.MARAŞ SEMİNERİ Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
2
Ses Temelli Cümle Yönteminin Aşamaları
Hazırlık İlk okuma-yazmaya başlama ve ilerleme Okur-yazarlığa ulaşma
3
Hazırlık Genel Hazırlık
*Öğrencileri farklı yönlerden (sağlık, sosyal uyum,temel alışkanlıklar...) tanımak *Öğrencileri resimler üzerinde konuşturma *Masal, hikaye, fıkra okuma ve anlatma *Tekerleme, bilmece, şiir, şarkılı oyun, rontlar *Küçük geziler yapma *Sol eli kullanma *Okuma, yazma, görme, işitme, konuşma bozuklukları
4
Okumaya Hazırlık *Oturma *Kitap tutma ve açma *Görsel okuma *Okumaya özendirme
5
Yazmaya Hazırlık El kas hareketleri Boyama Kalem tutma Serbest çizgi çalışmaları Düzenli çizgi çalışmaları
6
İlk okuma-yazmaya başlama ve ilerleme
BÜTÜN SESLER İÇİN; Sesi Hissetme ve Tanıma Drama, şarkı, tekerleme, şiir vb. ile tanıtılacak sesi anlamlı hale getirme. Ön bilgilerini harekete geçirme. Sesin geçtiği kelimelere örnekler bulma. Bu kelimeler söylenirken ilgili ses vurgulanır. Öğrenciler örnek vermeye özendirilir. Görsellerden yararlanılarak sesi ayırt etme çalışmaları yapılır.
7
Sesi Okuma ve Yazma Alıştırma kitabındaki büyükçe çizilmiş harfin üzerinden öğrenciler ok yönünde defalarca giderek harfin yazılışına hazırlanmalıdır. Öğrencilerin satır aralarına yazılan harf örneklerinin üstünden kalemleriyle gitmeleri sağlanmalıdır. 4 çizgi 3 aralıktan oluşan satır aralarına öğrenciler harfleri yazmalı, ne yazdıkları sorularak harfin doğru yazımı ve seslendirilmesine özen gösterilmelidir. Yazılması zor olan (a,A,k,y,g,G,f ) harflerinden önce, bu harflerin yazımına yönelik hazırlayıcı çizgi çalışmaları yapılabilir.
8
Hece, kelime, cümle ve metin oluşturma
Verilen ilk iki sesin ardından bu Seslerden hecelere ulaşılmalıdır. Elde edilen hecelerle okuma ve yazma çalışmaları üretilmelidir. Verilen her yeni ses, önceki öğrenilenlerle ilişkilendirilmeli yeni hece ve kelimeler oluşturulmalıdır. Her ses grubu tamamlandıktan sonra yapılan çalışmalar gözden geçirilmeli ve değerlendirilmelidir. Bir sonraki ses grubuna geçişte öğrencilerin daha önce verilenleri öğrenmiş olmalarına dikkat edilmelidir. Sesler verildikçe üretilen heceler artacak, bunlara bağlı olarak kelime ve cümle oluşturma süreci de kolaylaşacaktır.
9
Bu süreç içerisinde elde edilen kelimelerden özel ad olanlar ile cümle başlarının yazımında büyük harf yazımı ve kullanımı eş zamanlı olarak verilmelidir. Elde edilen kelime ve cümlelerin anlamları üzerinde durulmalıdır. Öğrenciler, kelime ve cümle oluşturmaya özendirilmelidir. Oluşturulan kelime ve cümleler okunmalı ve yazılmalıdır.
10
Metin Oluşturma Öğrenilen kelimelerden yeni cümleler, cümlelerden yararlanılarak metin oluşturulmalıdır. Metin yazarken doğru yazma ve yazı estetiğine özen gösterilmelidir. Öğrenciler yazılarını 4 çizgi 3 aralıktan oluşan satırlara yazmalıdır. Ayrıca kendi oluşturdukları farklı metinleri okumaları teşvik edilmelidir.
11
Okur yazarlığa ulaşma Bu aşama ilk okuma yazma sürecinin son aşamasıdır.Buna serbest okuma yazma aşaması da denilmektedir. Bu aşamada öğrencilerin şiirleri, tekerlemeleri, hikaye ve okuma kaynaklarından seçtikleri metinleri sınıftaki arkadaşlarına okumaları sağlanmalıdır. Ayrıca kendilerini yazılı olarak ifade ve yazılanları okuyarak paylaşmaları sağlanmalıdır. Yazılarını tek çizgili defter satırı üzerinde yazmalıdır.
12
Gruplamaya göre sesler
1. Grup sesler: e,l,a,t -- E,L,A,T 2. Grup sesler: i,n,o,r,m -- İ,N,O,R,M 3. Grup sesler: u,k,ı,y,d,s -U,K,I,Y,D,S 4. Grup sesler: ö,b,ü,ş,z,ç --Ö,B,Ü,Ş,Z,Ç 5. Grup sesler: g,-c,p,h -- G,C,P,H 6. Grup sesler: ğ,v,f,j > Ğ,V,F,J
13
Uygulama
14
Öğrencilerin Çalışmaları Görsel ve İşitsel Sunu
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.