Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYesim Aytac Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
C LAREMONT Y AYINCILIK V AKA A NALİZİ 030060155Ender BALCI 070060208Fikri KÜÇÜKSAYACIGİL 070060271Mehmet GÜVERCİN 070060303Mustafa MUTLU 070070241Sezgin AĞACIK 070060254Alper ÇAVUŞOĞLU 070070236Cansu ÜÇDEMİR 070020272Yusuf YILMAZ
2
C LAREMONT Y AYINCILIK Teknoloji ticaretine yönelik yayınlar çıkartılıyor Çok geniş bir abone kitlesine sahip Operasyonel işler profesyonel yöneticilerde Üst yönetim eski çalışanlar 2000 sonrası; o Piyasa şartlarının değişmesi o İleri teknoloji ve internet şirketlerine yönelme Çalışanlara yönelik felsefe(şirket kuruluşundan beri hiç işçi çıkarmamış)
3
K İŞİLER VE Ö ZELLİKLERİ Madeline Bernstein Mary Morse Cary Brown John Bary Todd Smith
4
O LAY Ö ZETİ Şirketin piyasadaki konumu tehlikededir. Mary Morse, çalışan kadrosunun yenilenmesi gerektiğini düşünüyor. Bu amaçla bir program teklifi hazırlamıştır. Bu programa göre; İki yıl boyunca mükemmele yakın performans göstermeyen üst yöneticiler gönüllü işten ayrılmaya, Yaşları 60’a erişen yöneticiler ise gönüllü olarak emekli olmaya ikna edileceklerdir.
5
O LAY Ö ZETİ CEO ilk etapta şirket felsefesinden dolayı sıcak bakmasa da sonradan ikna edilir. Morse, Barry’e programı anlatır ve Barry’nin aklında bazı soru işaretleri oluşur; Bu haberi diğerlerine kim vermeli? Diğer Claremont müşterileriyle nasıl iletişime geçilmeli? Bu işten çıkarmaların medyadaki yankısının uzun vadede ne gibi etkileri olabilir?
6
O LAY Ö ZETİ Barry, Bernstein, Morse ve Smith bir toplantı yaparlar. Toplantıda durumu kimin haber vereceği tartışılır. Bernstein işlerini bahane ederek durumdan sıyrılır. Morse da üst bir pozisyonda olduğundan, sorumluluğu Barry’e devreder. İşten çıkarılma kararının açıklanması artık Barry’nin görevidir.
7
PROBLEMLER İşçi çıkarma prosedürü eksik İletişim departmanına gereken önem verilmemiş İK-İletişim arasındaki uyumsuzluk Üst yönetimin duyarsızlığı
8
ASIL SORUN NEREDE?
9
SWOT ANALİZİ SStrengthsSStrengths WWeaknessesWWeaknesses -Çalışanlar tecrübeli -Yayın başlıkları oldukça geniş -MBA masterlı yeni çalışanlar alınmış -Çalışanlar tecrübeli -Yayın başlıkları oldukça geniş -MBA masterlı yeni çalışanlar alınmış -Çalışanların çoğu yaşlı -Daha önce hiç işten çıkarma olmamış -İletişim departmanı iyi çalışmıyor -Çalışanların çoğu yaşlı -Daha önce hiç işten çıkarma olmamış -İletişim departmanı iyi çalışmıyor
10
SWOT ANALİZİ OOpportunitiesOOpportunities TThreatsTThreats -Geniş abone kitlesine sahip -Medyada çok iyi biliniyor -Teknoloji içerikli yayınlar yapılıyor -Geniş abone kitlesine sahip -Medyada çok iyi biliniyor -Teknoloji içerikli yayınlar yapılıyor -Yayıncılık sektörü küçülüyor -Rakipler çalışan kadrosunu yenilemiş durumda -Yayıncılık sektörü küçülüyor -Rakipler çalışan kadrosunu yenilemiş durumda
11
ÇÖZÜM İletişim, fonksiyon ve sorumlulukların tahsis ve dağılımı yoluyla belirli bir amacın gerçekleştirilmesi için düzenlenmiş bireylerarası ilişkiler sistemidir.(Selznick/1948) Organizasyonel yapıda iletişim faaliyetlerin etkin bir şekilde yürütülmesi bir yönetim işidir. Yönetici temel iletişim sürecini planlamalıdır. Yönetici iletişimin önündeki engelleri kaldırmalıdır.
12
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ CEO bu süreçte inisiyatif alarak işin yapılması ile ilgili herkese bir görev vermesi. İşten çıkarma planı ile ilgili yapılan toplantılara İletişim Departmanı müdürünün de katılması İşten çıkarma prosedürünün ve buna göre çalışanlar arasındaki iletişim ilişkilerinin belirlenmesi Çalışanlarla kurulacak olan iletişim sürecinde iletişim dept. müdürünün John ile birlikte hareket etmesi John’nun bu mesajı işçilere sözlü olarak iletmesi
13
SONUÇ Çalışanlara daha önce Bernstein tarafından işten çıkarmama garantisi verildiğinden çalışanların John’u anlamasında problemler ortaya çıkabilir. Bu durumda Bernstein işten çıkarma planının gerekçelerini çalışanlara açıklayarak John’un çalışanlara iletmek istediği mesajın iletilmesini kolaylaştırabilir
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.