Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 1 Mühendislik Eğitimi Akreditasyonunda Küresel Eğilimler A. Erbil PAYZIN PAYZIN Danışmanlık.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 1 Mühendislik Eğitimi Akreditasyonunda Küresel Eğilimler A. Erbil PAYZIN PAYZIN Danışmanlık."— Sunum transkripti:

1 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 1 Mühendislik Eğitimi Akreditasyonunda Küresel Eğilimler A. Erbil PAYZIN PAYZIN Danışmanlık Ltd. Şti.

2 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 2 Dünyadaki mühendislik programları yılda kaç mezun veriyor? H. Mandal, 17.MDK Toplantısı, 28-29 Kasım 2008, Gaziantep

3 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 3 Sunum İçeriği Bolonya Süreci ve Bolonya Sonrası Avrupa’da Mühendislik Dereceleri EUR-ACE Çerçeve Standartları: Avrupa’da Mühendislik Programlarının Akreditasonu International Engineering Alliance (IEA): Mühendislik Akreditasyonu için bir başka küresel kamp IEA Graduate Attributes: Washington, Sydney ve Dublin Accord Program Çıktıları Türkiye’deki Durum: MÜDEK Program Çıktıları Özeti

4 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 4 Bolonya Süreci 1999 yılında, k olay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir akademik derece sistemine dayalı Avrupa Yüksek Öğretim Alanı oluşturmak amacıyla başlatıldı: –2/3 kademeli (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) yükseköğretim sistemi –Kademeler arası geçiş –Avrupa/Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi

5 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 5 Ön Lisans/Short Cycle Lisans/First Cycle Y. Lisans/ Second Cycle Doktora/Third Cycle) EQF Level 5 EQF Level 6 EQF Level 7 EQF Level 8 Yüksek Öğretim EQF Level 1 EQF Level 2 EQF Level 3 EQF Level 4 İlk ve Orta Öğretim 120 180-240 90-120 ??? AKTS/ECTS QF-EHEA (2005) EQF-LLL (2008) Avrupa Yeterlikler Çerçevesi (European Qualifications Framework)

6 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 6 Teorik (Araştırma) Ağırlıklı Bolonya Sonrası Avrupa’daki Mühendislik Dereceleri ve Profilleri BSc MSc (4+2) MEng BEng BSc MSc PhD İŞ PİYASASI Uygulama Ağırlıklı 3 yıl-180 ECTS 4 yıl-240 ECTS 5 yıl-300 ECTS İş bulabilme ÇokAz

7 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 7 EUR-ACE ® Akreditasyon Sistemi Avrupa’daki Mühendislik Eğitim Programları’nın akreditasyonu için ortak bir çerçeve oluşturuyor 2006 da kurulan European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE) adlı dernek tarafından yönetiliyor (www.enaee.eu)www.enaee.eu Akretitasyon ölçütleri ve prosedürleri EUR-ACE standartları ile uyumlu olan ulusal/bölgesel akreditasyon ajansları akredite ettikleri mühendislik programlarına EUR-ACE® Etiketi vermeleri için ENAEE tarafından yetkilendiriliyor.

8 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 8 ENAEE Tarafından EUR-ACE® Etiketi Verme Yetkisi Tanınan Akreditasyon Ajansları 2010 sonu itibariyle ENAEE tarafından EUR-ACE Etiketi verme için yetkilendirilmiş 7 akreditasyon ajansı bulunuyor: –ASIIN (Almanya) –CTI (Fransa) –Engineering Council (Birleşik Kırallık) –Engineers Ireland (Irlanda) –MÜDEK (Türkiye) –OE (Portekiz) –RAEE (Rusya) Ocak 2011 itibariyle aşağıdaki 5 akretitasyon ajansı yetkilendirilmek için ENAEE tarafından değerlendiriliyor: –ARACIS (Romanya) –KAUT (Polonya) –NVAO (Hollanda ve Belçika’nın Flaman Bölgesi) –OAQ (İsviçre) –SKVC (Litvanya)

9 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 9 Mühendislik Programlarının Akreditasyonu için EUR-ACE ® Çerçeve Standartları Temel özellikleri: Bütün mühendislik dalları ve profilleri (teorik/uygulamalı) için geçerli Öğrencilere ne öğretileceğini değil, mezunlara kazandırılması gereken nitelikleri (program çıktıları) tanımlıyor Lisans (First Cycle) ve Yüksek Lisans (Second Cycle ) programlar için farklı program çıktıları tanımlanıyor Genel yapısı: 1.Lisans ve Y. Lisans programları için farklı program çıktıları tanımları 2.Program değerlendirme ve akreditasyonu için sağlanması gereken ölçütler 3.Program değerlendirme ve akreditasyonu prosedürleri

10 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 10 EUR-ACE ® Çerçeve Standartları Program Çıktıları (*) Lisans ve Y. Lisans programları için farklı program çıktıları: –Lisans (First Cycle ) programları için 21 program çıktısı –Yüksek Lisans (Second Cycle ) programları için 23 program çıktısı Program çıktıları 6 başlık altında toplanıyor: 1.Knowledge and Understanding (Bilgi ve Anlama) 2.Engineering Analysis (Mühendislik Analizi) 3.Engineering Design (Mühendislik Tasarımı) 4.Investigations (İncelemeler) 5.Engineering Practice (Mühendislik Uygulaması) 6.Transferable (personal) Skills (Kişisel Beceriler) (*) EUR-ACE Framework Standards for Accreditation of Engineering Programmes, 5 Kasım 2008, www.enaee.eu www.enaee.eu

11 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 11 EUR-ACE Program Çıktıları Örneği: Engineering Analysis (Mühendislik Analizi) First Cycle graduates should have: – the ability to apply their knowledge and understanding to identify, formulate and solve engineering problems using established methods; – the ability to apply their knowledge and understanding to analyse engineering products,processes and methods; – the ability to select and apply relevant analytic and modelling methods. Second Cycle graduates should have: – the ability to solve problems that are unfamiliar, incompletely defined, and have competing specifications; – the ability to formulate and solve problems in new and emerging areas of their specialisation; – the ability to use their knowledge and understanding to conceptualise engineering models, systems and processes; – the ability to apply innovative methods in problem solving.

12 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 12 International Engineering Alliance (IEA) Mühendislik Yeterliklerinin ve Profesyonel Yetkinlikleri karşılıklı tanınması için yapılmış 6 anlaşma: –Washington Accord: 4-5 yıllık mühendislik programlarının akreditasyonunun karşılıklı tanınması –Sidney Accord: 3 yıllık mühendislik teknolojisi programlarının akreditasyonunun karşılıklı tanınması –Dublin Accord: 2 yıllık teknisyenlik programlarının akreditasyonunun karşılıklı tanınması –Engineers Mobility Forum: Mühendislerin profesonel yetkinliklerinin karşılıklı tanınması –Engineer Technologists Forum: Mühendislik Teknologlarının profesonel yetkinliklerinin karşılıklı tanınması –APEC Engineers Forum: APEC ekonomik bölgesi profesonel yetkinliklerinin karşılıklı tanınması

13 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 13 Washinton Accord Üyeleri (WA Signatories) 1.Avustralya - Engineers Australia (1989) 2.ABD - ABET (1989) 3.Birleşik Kırallık - Engineering Council UK (1989) (*) 4.Chinese Taipei - Institute of Engineering Education Taiwan (2007) 5.Güney Afrika - Engineering Council of South Africa (1999) 6.Güney Kore - Accreditation Board for Engineering Education of Korea (2007) 7.Hong Kong China - The Hong Kong Institution of Engineers (1995) 8.Irlanda - Engineers Ireland (1989) (*) 9.Japonya - Japan Accreditation Board for Engineering Education (2005) 10.Kanada - Engineers Canada (1989) 11.Malezya - Board of Engineers Malaysia (2009) 12.Singapur - Institution of Engineers Singapore (2006) 13.Yeni Zelanda - Institution of Professional Engineers NZ (1989) (*) EUR-ACE Etiketi verme yetkisi var

14 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 14 Washinton Accord Geçici Üyeleri (Provisional Status) 1.Almanya - German Accreditation Agency for Study Programs in Engineering and Informatics (ASIIN) (*) 2.Hindistan - National Board of Accreditation of All India Council for Technical Education 3.Pakistan - Pakistan Engineering Council 4.Rusya - Russian Association for Engineering Education (RAEE) (*) 5.Sri Lanka - Institution of Engineers Sri Lanka 6.Türkiye – MÜDEK (*) (*) EUR-ACE Etiketi verme yetkisi var

15 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 15 Washington, Sydney ve Dublin Accord Program Çıktıları: IEA Graduate Attributes (*) 12 başlık altında toplanmış: 1.Engineering Knowledge 2.Problem Analysis 3.Design/ development of solutions 4.Investigation 5.Modern Tool Usage 6.The Engineer and Society 7.Environment and Sustainability 8.Ethics 9.Individual and Team work 10.Communication 11.Project Management and Finance 12.Life long learning Her başlık için WA, SA, DA için farklı özellikler tanımlanıyor (*) Intenational Engineering Alliance Graduate Attributes and Professional Competencies, version 2, 18 June 2009, www.washingtonaccord.org

16 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 16 IEA Graduate Attributes (1-4)

17 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 17 IEA Graduate Attributes (5-8)

18 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 18 IEA Graduate Attributes (9-12)

19 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 19 IEA Graduate Attributes Örnek: Problem Analysis

20 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 20 Türkiye’deki Durum: MÜDEK Program Çıktıları (*) İlk sürümünde ABET program çıktıları kullanılmıştı İkinci sürümü EUR-ACE program çıktıları ve WA program çıktıları (2005 ver.) gözetilerek hazırlandı Örnek: Problem analizi ile ilgili MÜDEK Çıktısı (iii) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (*) Mühendislik Lisans Programları Değerlendirme Ölçütleri, Sürüm 2.0, 26.12.2008, www.mudek.org.tr

21 PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 21 Teşekkürler erbil@payzin.com


"PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 1 Mühendislik Eğitimi Akreditasyonunda Küresel Eğilimler A. Erbil PAYZIN PAYZIN Danışmanlık." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları