Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Hipotezlerin /Araştırma sorularının formüle edilmesi
2
Araştırma konumuzu bulduktan, amacımızı saptadıktan, ve literatür taramasını tamamladıktan sonra kuramsal bir çerçeveye ihtiyaç duyarız. Kuramsal çerçeve: problem açısından önem taşıyan faktörlerin arasındaki ilişkiyi açıklar.Kuramsal çerçevenin mantıksal bir tutarlılığı olması gerekir. Araştırmacı, hangi değişkenleri inceleyeceğini , ölçeceğini, ve ne tür istatistiksel ilşkileri arayacağını bildirir.
3
Tanım Hipotez, test edilebilir bir cümledir. Bir olay ya da olgunun açıklanması amacıyla hazırlanmış bir önermedir Araştırma sorusunda ise problem bir soru olarak formüle edilmiştir ve beklenen cevap verilmemiştir.
4
Tanım Burada anahtar kavram test edilebilirliktir.
Örneğin sonbaharda ağaçların yaprakları sararır. Aynı zamanda sıcaklık da azalır. Bu iki olgu birbiriyle ilgili midir? Test edilebilirlik , problemle ilişkili olan değişkenlerin açık ve net bir şekilde tanımlanmasını gerektirir.
5
Örnek gözlemler Topraktaki tuz miktarı bitkilerin büyümesini etkiler.
Bitkilerin büyüme hızı ışığın rengi ile ilgili olabilir. Ultra viyole ışınları kansere sebep olur.
6
Aşağıdaki sorular test edilebilir formatta değildir. (hipotez değildir)
Yöneticilerin revize bütçe konusundaki görüşleri nasıldır? Bu ürün için müşterilerin kabul edebileceği fiyat nedir? A yerleşme biriminde oturanlar açısından en önemli sorun nedir?
7
Bu cümleler hipotezlere dönüştürülebilir.
Yöneticilerin pozisyonları ile bütçe konusundaki görüşler arasında anlamlı bir ilişki vardır. Müşterilerin ürüne duyduğu ihtiyaç ile ürüne ödemeye razı oldukları fiyat arasında anlamlı bir ilişki vardır. Yerleşim biriminde oturanların gelir düzeyi ile algıladıkları sorunlar arasında anlamlı bir ilişki vardır.
8
Araştırma soruları Yöneticilerin pozisyonları ile bütçe konusundaki görüşleri arasında anlamlı bir ilişki var mıdır? Müşterilerin ürüne duyduğu ihtiyaç ile ürüne ödemeye razı oldukları fiyat arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?. Yerleşim biriminde oturanların gelir düzeyi ile algıladıkları sorunlar arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?
9
Sıfır hipotezi Yöneticilerin posizyonları ile bütçe konusundaki görüşler arasında anlamlı bir ilişki yoktur. Müşterilerin ürüne duyduğu ihtiyaç ile ürüne ödemeye razı oldukları fiyat arasında anlamlı bir ilişki yoktur. Yerleşim biriminde oturanların gelir düzeyi ile algıladıkları sorunlar arasında anlamlı bir ilişki yoktur.
10
Değişkenler Değişken: farklı değerler alabilen herhangi bir ögedir.
Sınav notları Başarı Motivasyon Üretkenlik Bütün bunlar kavramsal değişkenlerdir(conceptual variable) Ancak araştırma yapabilmemiz için bu değişkenleri ölçülebilir hale getirmemiz gerekir.
11
Değişkenlerin ölçülebilir hale getirilmesi: İşlemsel tanımlar (operational definitions)
12
kavramsal işlemsel Firma büyüklüğü Sabit personel sayısı Ciro Son 5 yılda gerçekleştirdiği işlerin parasal hacmi Motivasyon ? Başarı (Üniversite başarısı) Mezuniyet ortalaması Üretkenlik
13
Değişkenler Değişken türü Değişken sayısı
Tek değişken: Univariate analysis- t testi Değişken: Bütçe hakkındaki görüş İki grup: orta ve üst düzey yöneticiler
14
Çok değişkenli analizler: Multivariate analysis
Bağımlı değişken araştırmacıyı ilgilendiren ve açıklanması istenen değişken; Bağımsız değişken Açıklayan değişken Bağımlı değişken üzerindeki etkisinin öğrenilmek istendiği değişken
15
Bağımsız/Bağımlı değişken ilişkisi
Günışığı alma süresi Büyüme hızı
16
Bağımsız /bağımlı değişken ilişkisi
Ücret İş tatmini
17
Bağımsız /bağımlı değişken ilişkisi
Alınan alkol miktarı Trafik kazası yapma olasılığı
18
Üç bağımsız /bir bağımlı değişken
İş tatmini Ücret Çalışma koşulları Terfi olanakları
19
Düzenleyici değişken (moderating variable)
Bağımsız değişkenin, bağımlı değişken üzerindeki etkisini etkileyen (arttıran/ azaltan ya da yönünü değiştiren) bir değişkendir. ilişkisi
20
Düzenleyici değişken (moderating variable)
Eğitim süresi _________________Başarı Düzenleyici değişken: yaş Kahve tüketimi_____________Şismanlama Düzenleyici değişken: Krema tüketimi
21
Moderating variable
22
Ara değişken(Intervening variable)
Bağımsız değişkenin bağımlı değişkene etki etme süreci içinde araya girer. Bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerindeki etkisine aracılık eder.
23
Bir işyerinde personele ödenen ücret arttıkça müşteri iş tatmini artar-Intervening variable.
Personel ücret Personel iş tatmini Müşteri iş tatmini
24
Eğitim düzeyi Yaşam süresi
25
Sağlığa gösterilen özen
Eğitim düzeyi Sağlığa gösterilen özen Yaşam süresi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.