Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAyca Alkan Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
KART E Ş LE Ş T İ RME NEDİR? UYGULANMASI AVANTAJLARI DEZAVANTAJLARI NEDİR? UYGULANMASI AVANTAJLARI DEZAVANTAJLARI
2
KART E Ş LE Ş T İ RME Etkili öğrenme tekniklerinden biri olan kart eşleştirme ; öğrenilenlerin gözden geçirilmesi netleştirilmesi ya da kalıcılığın arttırılması gibi amaçlarla uygulanan pekiştireçtir.
3
UYGULANMASI Her bir sınıftaki öğrencinin sayısının yarısı kadar kart içeren iki dizi kart hazırlanır. Birinci dizide; öğrenilenlerle ilgili sorular, kavramlar,örnekler vb. yer alır. Her bir sınıftaki öğrencinin sayısının yarısı kadar kart içeren iki dizi kart hazırlanır. Birinci dizide; öğrenilenlerle ilgili sorular, kavramlar,örnekler vb. yer alır.
4
UYGULANMASI İkinci dizide ise; birinci dizidekilerle eşleştirilebilecek yanıtlar, açıklamalar, tanımlar, ilkeler, olaylar bulunur. Dizilerden birindeki kartlar numaralandırılır. İkinci dizide ise; birinci dizidekilerle eşleştirilebilecek yanıtlar, açıklamalar, tanımlar, ilkeler, olaylar bulunur. Dizilerden birindeki kartlar numaralandırılır.
5
UYGULANMASI Kartlar sınıfa dağıtılır. Öğrencilere, kendilere gelen kartlarla ilgili olarak hazırlık yapmaları için belli bir süre tanınır. Kartlar sınıfa dağıtılır. Öğrencilere, kendilere gelen kartlarla ilgili olarak hazırlık yapmaları için belli bir süre tanınır.
6
UYGULANMASI Öğrenciler, sınıfın içinde dolaşarak ve karşılaştıklarıyla konuşarak ellerindeki kartların eşlerini ararlar. Kartlarını eşleştirenler bunların gerekçelerini hazırlarlar Öğrenciler, sınıfın içinde dolaşarak ve karşılaştıklarıyla konuşarak ellerindeki kartların eşlerini ararlar. Kartlarını eşleştirenler bunların gerekçelerini hazırlarlar
7
UYGULANMASI Kart numaraları rastgele söylenir ve numarası söylenenler kendi kartlarının içeriğini ve hazırladıkları gerekçeleri sınıfa sunarlar.
8
CARBLUECATDOG KEDİMAVİKÖPEKARABA UYGULANMASI
9
AVANTAJLARI Sınıf içerisindeki etkileşimi artırır. Öğrenciler arasında paylaşma iç güdüsünü tetikler Öğrenci merkezli bir yöntemdir. Sınıf içerisindeki etkileşimi artırır. Öğrenciler arasında paylaşma iç güdüsünü tetikler Öğrenci merkezli bir yöntemdir.
10
AVANTAJLARI Öğrencileri araştırmaya yönlendirir Uygulama süresince her öğrenci ders katılmak zorundadır Öğrencileri araştırmaya yönlendirir Uygulama süresince her öğrenci ders katılmak zorundadır
11
DEZAVANTAJLARI Sınıf içerisinde kargaşaya ve aşırı gürültüye sebep olabilir Öğretmen sınıfın hakimiyetini kaybedebilir Kalabalık sınıflarda uygulamak zordur Sınıf içerisinde kargaşaya ve aşırı gürültüye sebep olabilir Öğretmen sınıfın hakimiyetini kaybedebilir Kalabalık sınıflarda uygulamak zordur
12
DEZAVANTAJLARI Zaman kaybına neden olabilir Küçük kalabalık sınıflarda uygulaması zor olabilir. Zaman kaybına neden olabilir Küçük kalabalık sınıflarda uygulaması zor olabilir.
13
Kaynakça Açıkgöz,K(2007 Ocak) Aktif Öğrenme,Biliş Yay.İzmir s.113-117 www.youtube.com Açıkgöz,K(2007 Ocak) Aktif Öğrenme,Biliş Yay.İzmir s.113-117 www.youtube.com
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.