Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanDemirel Gokce Değiştirilmiş 9 yıl önce
3
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : 6.930.000.000 Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : 2.095.000.000 Dünyadaki Domain Sayısı: 135.384.000 Tr’deki İnternet Kullanıcı Sayısı: 40.000.000 Tr’deki Facebook Kullanıcı Sayısı: 36.000.000 Tr’deki Twitter Kullanıcı Sayısı: 6.000.000 Tr’deki Linkedin Kullanıcı Sayısı: 1.000.000
4
SOSYAL MEDYA = İNSAN
5
-Sosyoloji -Psikoloji -Alışkanlıklar -Ekonomik şartlar
6
NELER OLUYOR?
7
WEB2.0 ile birlikte kullanıcılar izleyici kimliklerinden katılımcı kimliklerine geçiş yapıyorlar.
8
NELER OLUYOR? Tüketici alışkanlıkları ve rekabet koşulları değişiyor.
9
Tek Taraflı İletişim Ölçümlenemez Çift Yönlü İletişim Ölçümlenebilir Geleneksel Medya Online Medya
10
MARKALAR NEDEN SOSYAL MEDYA’DA OLMALI?
11
-Herkes orada, tüketici ve rakip -Satın alma eğilimi yüksek -Arkadaş ve seçme eğilimi var -Haber alma ve bilgi paylaşımı -Alışkanlıklar ve yaşantılar değişiyor
12
MARKANIZA UYGUN MECRALAR HANGİLERİ?
13
-Hangi mecra ne amaçla kullanılıyor? -Hedef kitle hangi mecrada? -Her mecra da olmalı mıyım? -Her marka sosyal medyada olmalı mı?
14
DOĞRU SOSYAL MECRALARI KULLANMAK?
15
-Facebook, -Twitter, -Linkedin, -Pinterest, - Google+, - Youtube, - Foursuquare, -Instagram
16
Sosyal medya Paylaşımcı bir ortamdır!
17
Ayrıca; Sosyal medya! Erişilebilirdir. Etkileşim vardır. Günceldir. Kalıcılık vardır. Ölçülebilirdir.
18
MARKALAR İÇİN SOSYAL MEDYA NEDEN ÖNEMLİ? -Fan sayısı -Konumlandırma -İç görü -Sadakat -Reklam -Algı-bilinirlik -Pazarlama -Ölçümleme -Satış -
19
SOSYAL MEDYA HESAP YÖNETİMİ PLANLAMASI NASIL OLMALI?
20
Sosyal Mecralar İçerik Türü İletişim Dili Dinleme Topluluk Yönetimi Yaratıcı Uygulamalar Monitoring Optimizasyon Kriz Yönetimi
21
SOSYAL MEDYA = DİJİTAL PAZARLAMA
22
DİJİTAL PAZARLAMA’NIN 2013 YILINDA, PAZARLAMA BÜTÇELERİNDEN ALACAĞI PAY %30!
23
ALTERNATİF DİJİTAL PAZARLAMA MECRALARI?
24
-Bloglar -Adwords -Seo -Viral videolar -E-mail marketing -Mobil marketing - Forumlar -Ads. -Qr Code -Advergame -Wiki
25
UNUTMAYIN; HER MARKANIN BİR RUHU VE KARAKTERİ VARDIR.
26
Bir markanın karakterini anlamlandırmak için, markayı bir ünlüye benzetmek işleri oldukça kolaylaştırır...
27
Dijital Pazarlama Stratejisi Geliştirirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
28
-Rakip analizi -Ürün global mi yerli mi? -Hedef kitle hangi mecrada? -İçerik belirlenmeli(1 ay izlenmeli) -Kullanıcılarla konuşmalı, onları dinlemeli gerekiyorsa kampanya dilini değiştirmeli -Zamanlama yapmalı, günlük aktif zamanları belirlemeli -Proje takvimi oluşturmalı -Marka takvimi oluşturulmalı -Şeffaf olmalı, özür dilemeyi bilmeli, -Dil ve ton belirlemeli -Etik kurallara önem göstermeli
29
PEKİ TÜM BU İŞLERİ KİM YAPACAK?
30
SOSYAL MEDYA UZMANI NE İŞ YAPAR?
31
-İyi metin yazar,içerik üretir. -Analisttir, raporlama yapar. -Yaratıcıdır. -Sosyal bir insandır ve sosyolojiden anlar. -Stratejisttir. -Araştırmacıdır. -Pazarlamacıdır. -Disiplinlidir. -Takip eder, trendleri izler. -Proje yönetir.
32
DAHA AKİTİF KULLANIR SOSYAL MEDYAYI? KİM
33
CEVAP ?
34
ALEX DE SOUZA
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.