Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,"— Sunum transkripti:

1 MERSİN ÜNİVERSİTESİ

2 Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında, yaz ayları içinde uygulanan bir öğretim programı olup, ön lisans, lisans ve lisansüstü öğretim düzeylerinde açılabilir. Yaz dönemi öğretiminin amaçları şunlardır: a) Üniversitenin öğretim olanaklarının yaz aylarında da değerlendirilmesi, b) Alt yarıyıllardan dersi bulunmayan öğrencilerin bir üst öğretim yılından ders alarak daha kısa sürede mezun olmalarının sağlanması. c) Öğrencilerin güz ve bahar yarıyıllarında alıp da başarısız oldukları, şartlı başarılı oldukları, başarılı oldukları halde notlarını yükseltmek istedikleri yada çeşitli nedenlerle alamadıkları o yarıyıl veya alt yarıyıllara ait dersleri açmak suretiyle öğrencilerin o dersleri almalarına olanak sağlanması, ç) Sınıflarda meydana gelen öğrenci yığılmalarının giderilerek eğitim öğretimin daha verimli hale getirilmesi, d) Yan Dal ve Çift Anadal Programlarına kayıtlı öğrencilere bu programları izlemede rahatlık sağlanması

3 Yaz Dönemi Sorunları Yaz Dönemi Öğretiminin 2004-2005 Eğitim-öğretim yılından beri başlamasından sonra gözlenen sorunlar,  Üniversitenin birçok biriminde derslerin açılmaması ve ders sorumluların isteksiz davranması,  Diğer Üniversitelerden ders almada bölümlerin isteksiz davranması  Öğrencilerin ders almak için sürekli bölüm veya ders sorumlusuna sorun çıkarması  Diğer üniversitelerde alınan puanların eşdeğerliğinde sorunlar çıkması  Diğer üniversitelerden ders puanlarının zamanında gelmemesinden dolayı mezuniyet ve tek ders sınavlarının gecikmesi  Öğrencilerin yaz okulunu sadece tekrar derslerin alınması şeklinde algılanması  Eğitim-öğretimde verimliğin istenen düzeyde olmaması

4 Yaz Dönemi Sorunları Yaz Dönemi Öğretiminin 2004-2005 Eğitim-öğretim yılından beri başlamasından sonra gözlenen sorunlar,  Yıl içinde alınan dersler ile yaz döneminde alınan derslerin başarı düzeylerinde önemli farkların olması  Yıl içersinde ders sorumluları tarafından öğrencilerin dersten bırakılmaların, yaz döneminde tekrar alınması gibi bir gerekçe olarak algılanması 

5 ÜNİVERSİTE GENELİ BAŞARI ORANI [2009-2010]

6

7 BAZI DERSLERİN YIL İÇİ - YAZ OKULU BAŞARI YÜZDESİ [2009-2010]

8 BAZI DERSLERİN YIL İÇİ - YAZ OKULU BAŞARI YÜZDESİ [2009-2010]

9 BAZI DERSLERİN YIL İÇİ - YAZ OKULU BAŞARI YÜZDESİ [2009-2010]

10 Yaz Dönemi Avantajları  Tekrar derslerin devam zorunluluğu olan bir eğitim- öğretim döneminden sonra sınavlara girilmesi  Üst yarıyıllardan ders alınması ve erken mezuniyet  Yarıyıl içersinde alınan derslerin tekrar alınarak başarı düzeylerinin arttırılması  Diğer Üniversitelerden öğrencilerin üniversitemize gelmesi veya öğrencilerimizin diğer üniversitelerden ders alması  Yaz döneminden sonra tek ders sınavına girerek daha erken mezuniyet

11 Yaz Dönemi Yerine Ne Konulabilir I. ALTERNATİF Yarıyılı sonlarında Bütünleme Sınavlarının Yapılması AVANTAJ  Tekrar derslerin hemen yarıyıl sonunda tamamlanması ve buna bağlı olarak mezuniyet durumların kısalması DEZAVANTAJ  Tekrar derslerin hemen yarıyıl sonunda yapılması, ders başarı oranlarında beklenen düzeyin olmaması  Tek ders, ek sınavlar gibi durumlar nedeniyle Akademik takvimin uzaması  Ek sınav hakkı olarak algılanması

12 Yaz Dönemi Yerine Ne Konulabilir II. ALTERNATİF Her iki Yarıyılın Bütünleme Sınavlarının bir sonraki eğitim – öğretim başlamadan Yapılması AVANTAJ  Bütünleme sınavlarına hazırlanma için yeteri kadar sürenin olması ve buna bağlı olarak başarı düzeylerinin artması  Ek sınav hakları olarak nispetten daha az algılama DEZAVANTAJ  Tekrar derslerin hemen yarıyıl sonunda yapılmaması ve buna bağlı olarak mezuniyette gecikme olması

13 Yaz Dönemi Yerine Ne Konulabilir III. ALTERNATİF Eğitim-öğretim döneminde alınan tüm derslerin her iki Yarıyıllarda da açılması AVANTAJ  Tekrar derslerin eğitim-öğretim döneminde alınarak yarıyıl içinde ve sonunda yapılacak sınavlara katılım ve buna bağlı olarak başarı düzeylerinin artması  Yaz okulu ve bütünlemede algılanan ek sınav hakkının ortadan kalkması DEZAVANTAJ  Yeterli öğretim elamanı bulunamaması  Laboratuvar, uygulama ve atölyelerde fiziksel mekan sıkıntılarının Olması  Kredi üst limitinden dolayı sıkıntıların yaşanması

14 Yaz Dönemi Yerine Ne Konulabilir IV. ALTERNATİF Yaz okulu açılması ve Bütünlemenin bir arada yapılması AVANTAJ  Üst yarıyıllardan ders alınması ve erken mezuniyet  Tekrar derslerin hemen yarıyıl sonunda tamamlanması ve buna bağlı olarak mezuniyet durumların kısalması DEZAVANTAJ  Staj yapacak öğrenciler açısından zamanlama problemi

15 Akademik Birim Görüşleri I. ALTERNATİF: Yarıyılı sonlarında Bütünleme Sınavlarının Yapılması II. ALTERNATİF: Her iki Yarıyılın Bütünleme Sınavlarının bir sonraki eğitim – öğretim başlamadan Yapılması IV. ALTERNATİF Yaz okulu açılması ve Bütünlemenin bir arada yapılması Sadece Yaz Okulu

16 Akademik Birim Görüşleri II. ALTERNATİF: Her iki Yarıyılın Bütünleme Sınavlarının bir sonraki eğitim – öğretim başlamadan Yapılması I. ALTERNATİF: Yarıyılı sonlarında Bütünleme Sınavlarının Yapılması

17 Akademik Birim Görüşleri


"MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları