Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation)"— Sunum transkripti:

1 Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation)
Muhittin ŞAHİN Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

2 Sunum Akışı Dökümantasyon Nedir
Sunum Akışı Dökümantasyon Nedir? Oyun Geliştirme Dökümantasyonu Oyun Geliştirme Dökümanları Dökümantasyonun Faydaları Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

3 Dökümantasyon Nedir? Bir çalışma için gerekli belgeleri arama ve sağlama, belgelere dayandırma. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

4 Oyun Geliştirme Dökümantasyonu
Geliştirme dökümanlarını yazmak zordur. Oyun yaratmak için önemlidir. Dökümanların etkili kullanılması için de önemlidir. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

5 Oyun Geliştirme Dökümantasyonu
Oyun geliştirme takımındaki diğer kişiler fikir ve hikayelerden haberdar olurlar. Eğer bir geliştirme firmasında çalışıyorsanız ya da bir yayıncıysanız, profesyonel bilgisayar oyunlarında dokümantasyon şarttır. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

6 Oyun Geliştirme Dökümantasyonu
Sadece dökümantasyon ile ilgilenip diğer oyun geliştirme aşamalarını gerçekleştirmemek de uygun bir yaklaşım değildir. Oyun tasarımcısının yapması gereken ilk işi tasarım dökümanlarını geliştirmektir. Bu konu diğer bölümlerde açıklanacaktır. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

7 Oyun Geliştirme Dökümanları Oyun Teklif Belgesi Rekabet Analizi
Tasarım Dökümanı Akış Şeması Hikaye Kural Kitabı Senaryo Sanat Kural Kitabı Oyun Anı Storyboard Teknik Tasarım Dökümanı İş Takvimi / Pazarlama Dökümanı Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

8 Oyun Teklif Belgesi (Pitch Document or Proposal)
Kavram dökümanları oyun geliştirmede ilk yazılacak bölümdür. Bu bölümde; İleri düzey tasarım konuları, Bu oyunun diğer oyunlardan farklılığı ve benzersizliği Oyunun hikayesi hakkında bilgiler Okuyanları proje hakkında heyecanlandıracak ve harekete geçirecek ögelerden söz edilir. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

9 Oyun Teklif Belgesi (Pitch Document or Proposal)
Oyunun pazarda nasıl yer alacağı, bütçe ve geliştirme takvimi, hangi teknolojinin kullanılacağı, oyun için çalışması olası kişilerle ilgili kısa bilgi, gameplay’le ilgili bazı açıklamalar Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

10 Oyun Teklif Belgesi (Pitch Document or Proposal)
Bu bölüm; Oyun komitesi, Oyun üreticileri, Tasarım liderleri Program liderleri tarafından yazılır. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

11 Rekabet Analizi (Competitive Analysis)
Oyununu satmak için yapılması gereken belgelemelerden birisidir. Oyun önerisinin kısa bir özetini içerir. Geliştirecek olduğunuz oyunun daha önce geliştirilen oyunlardan farkları yazılır. Ekran görüntülerine ihtiyaç vardır. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

12 Tasarım Dökümanı (Design Document)
Bazı kaynaklarda işlevsel özellikler (functional specification) olarak da adlandırılmaktadır. Oyunun gameplay’iini açıklamak ve detayları hakkında bilgilerin verildiği belgelerdir. Geliştirme takımı için birinci öncelik de olan belgelerdir. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

13 Tasarım Dökümanı (Design Document)
Tasarım dokümanında oyuncuların oyunda; Ne (oyuncuların hangi eylemleri yaptıkları) Nerede (oyunun ayarları) Ne zaman (oyuncuların ne zaman ve hangi sırayla farklı eylemler gerçekleştirdiği) Niçin (oyuncuların motivasyonu) Nasıl (oyunu kontrol etmek için hangi komutları kullandıkları) ilişkin bilgiler yer almalıdır. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

14 Akış Şeması (Flowchart)
Akış şemasının oyunda iki görevi bulunmaktadır. Oyun alanı dışındaki menülerde oyuncuyu takip etmek oyuncunun gideceği yeri ya da geldiği yeri grafiklendirmektir. Özellikle düzey tabanlı oyunlarda yapılmaktadır. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

15 Hikaye Kural Kitabı (Story Bible)
Birçok oyunda hikaye gereklidir. Hikayenin detayları ve evrenin özelk bir bölgesinde geçiyor ise bu yer ile ilgili bilginin verilebileceği en iyi yer bu bölümdür. Oyunda karakteri seslendirecek kişi de bu bölümden yararlanır. Bu da hikayenin tutarlılığını sağlar. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

16 Senaryo (Script) Oyunda eğer hikaye varsa oyuncular; hikayeleri dinlemek, karakterlerin konuşmalarını duymak ya da gelecek görevler ile ilgili bilgileri okumak isterler. Eğer oyunun hikayesi bir filmden alınmışsa, diyalogların geçtiği yerlerin de film sahnelerine uygun olması gerekmektedir. Oyun senaryoları; oyun yapımcısı, tasarımcı, sanatçı tarafından yazılabilir. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

17 Sanat Kural Kitabı (Art Bible)
Bu bölüm tasarımcılar tarafından değil de baş sanatçı ve ekibi tarafından oluşturulur. Başlıca kavram ve diğer kaynaklar temel alınır. Oyunun hikayesi ve karakterleri ile uyumludur. Oyunun tüm detayları ile tanıtıldığı yerdir. Ayrıca sanatçıya oyun içerisinde varlıkları çizmesi içinde teknik bir rehberdir. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

18 Oyun Anı (Game Minute) En erken yazılan dökümalardan bir tanesidir.
Bu döküman takım ile ya da üst yönetim ile iletişim kurma için kullanılabilir. Düzyazı şeklinde yazılır ve oyuncuyu an be an nelerin beklediğini içerir. Oyun henüz yazılmamışken çok kullanışlı bir dökümandır. “Is that all the player can do” sorusuna yanıt aranır. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

19 Storyboard Storyboardlar, tv ya da filmlerin çekilmeden önceki taslağı olarak tanımlanabilir. Storyboardlar birileri sorun yaşamadan önce geribildirim ve düzeltme imkanı sağlarlar. Oyun motorunun hazır olmadığı durumlarda kavram taslağı ya da model olarak kullanılabilirler. Faydalı olabilirler fakat, bilgisayarda gameplay prototipi ile yer değiştirilemezler. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

20 Teknik Tasarım Dökümanı (Technical Design Document)
Tasarım dökümanı işlevi nasıl olacak konusuna odaklanırken, teknik tasarım dökümanı; fonksiyonelliğin nasıl işe koşulacağına odaklanır. Lider programcı tarafından yazılır ve programlama takımı tarafından ferans olarak alınır. Bu döküman tasarımcıya, programlama ekibinin doğru yolda olduğuna dair bilgiler verir. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

21 İş Takvimi / Pazarlama Dökümanı (Schedules and Business/Marketing Document)
Tasarım dökümanı oyunun fonksiyonel tasarımı ile ilgilidir. Oyunun pazarlama ya da satışı ile ilgili değildir. Tasarım dökümanı ile pazarlama dökümanları bu noktada ayrılır. İşin takviminin ve pazarlamasının yapıldığı dökümantasyondur. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

22 Standart Dökümantasyon Yoktur
Oyun tasarımına rehberlik ya da yardım etmek için farklı şirketler farklı standartlar kullanırlar. Farklı tasarım grupları farklı dökümanlar tutabilmektedirler. Önemli olan, tasarım ekibinin yayıncılara iyi bir oyun geliştirdiklerine dair kanıtlar sunmalarıdır. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

23 Dökümantasyonun Faydaları
Dökümantasyon daha iyi bir oyun geliştirilmesine katkı sağlar, Bazı oyun geliştiriciler wiki gibi web tabanlı ortamları dökümantasyon amacı ile kullanmaktadır. Ulaşma Değiştirme Güncelleme Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

24 Dökümantasyonun Faydaları
Senaryo, hikaye ve gameplay birbirleri ile uyum içerisinde olmalıdır. Bu tamamen tasarım liderinin sorumluluğundadır. Oyun tasarımcısının dikkat etmesi gereken en önemli nokta; dökümanların oyunun focusu ve vizyonu ile aynı çizgide olmasıdır. Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

25 Dinlediğiniz için teşekkürler.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı


"Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları