Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ezan ile Tevhid’e Çagrı KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ezan ile Tevhid’e Çagrı KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ"— Sunum transkripti:

1 Ezan ile Tevhid’e Çagrı KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Ezan ile Tevhid’e Çagrı KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

2 اَلصَّلاَةُ خَيْرٌ مِنَ النَّوْمِ - اَلصَّلاَةُ خَيْرٌ مِنَ النَّوْمِ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ اَللَّهُ اَكْبَرُ - اَللَّهُ اَكْبَرُ - اَللَّهُ اَكْبَرُ - اَللَّهُ اَكْبَرُ اَشْهَدُ اَنْ لاَ اِلَهَ اِلَّا اللَّهُ - اَشْهَدُ اَنْ لاَ اِلَهَ اِلَّا اللَّهُ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ - اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ حَىَّ عَلَى الصَّلاَةِ - حَىَّ عَلَى الصَّلاَةِ حَىَّ عَلَى اْلفَلاَحِ - حَىَّ عَلَى اْلفَلاَحِ اَلصَّلاَةُ خَيْرٌ مِنَ النَّوْمِ - اَلصَّلاَةُ خَيْرٌ مِنَ النَّوْمِ (sadece sabah namazında) اَللَّهُ اَكْبَرُ - اَللَّهُ اَكْبَرُ لَا اِلَهَ اِلَّا الَّلهُ KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

3 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Rahmet Elçisi (s.a.s), vazifesini tamamladıktan sonra, ardında sevgisini bırakarak vefat etmişti. Doyamamıştı ona ashâbı. Bunlardan birisi de Kutlu Nebi’nin, “müezzinlerin efendisi” övgüsüne mazhar olmuş Habeşli Bilâl’di. Üzüntüsünden duramamıştı Bilâl Medine’de. “Resûlullah’tan sonra ezan okumayacağım/okuyamayacağım.” diyerek uzaklaştı peygamber diyarından. Ancak iliklerine kadar işleyen peygamber sevgisi ve muhabbeti onu tekrar Medine’ye getirdi. Geldiğinde sabah namazı vakti girmek üzereydi. Doğrudan Ravza’ya, Resûlullah’ın huzuruna gitti. Ağladı ve yüreğindeki hasreti gözyaşlarıyla dindirmeye çalıştı. Derken Efendimizin torunları Hasan ve Hüseyin çıkageldiler. Dedelerinin hatırasını yâd etmek üzere Bilal’den ezan okumasını istediler. Kabul etti Bilâl ve peygamber zamanında olduğu gibi mescidin damına çıkıp, “Allahu ekber” dedi. Bilal’in Resûlullah (s.a.s) zamanındaki bu nidasıyla Medine’de yer yerinden oynadı. Bir tarih canlanıyordu. Bir şehir ağlıyordu. Hıçkırıklara boğulan Medine, o gün Allah Resûlü’nün vefatından sonra en hüzünlü günlerinden birini yaşıyordu. (Zehebî, Siyeru a’lâmi’n-nübelâ, I, ) KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

4 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Ezan İnsanları birbirlerine bağlayan milli ve manevi değerler vardır. Bu değerler bir milletin olmazsa olmazlarındandır. Bu değerlere sahip olmak ve bağlı kalmakla bir bütün oluşturulmuş olur. İşte bu değerlerin biride, ezandır. Ezan, sözlükte "bildirmek, duyurmak, çağrıda bulunmak, ilan etmek" anlamlarına gelen ezan, dinî bir terim olarak, farz namazlarının vaktinin girdiğini belli sözlerle ve özel bir şekilde ilan etmek, bildirmek demektir. Ezan sünnet-i müekked olmakla birlikte, Müslümanlığın şiarı haline gelmiştir. Ezan aracılığıyla halka hem namaz vaktinin girdiği ilan edilmekte, hem de Tevhid İnancı, Allâh'ın büyüklüğü, Peygamberimizin O'nun kulu ve elçisi olduğu ve namazın kurtuluş yolu olduğu ilan edilmektedir. KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

5 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Namaz Mekke döneminde farz kılındığı halde Hz. Peygamber'in Medine'ye gidişine kadar namaz vakitlerini bildirmek için bir yol düşünülmemişti. Medine döneminde ise Müslümanlar başlangıçta zaman zaman bir araya toplanıp namaz vakitlerini gözetirlerdi. Bir süre namaz vakitlerinde sokaklarda "es-salah es-salah" (namaza namaza) diye çağrıda bulunulduysa da bu yeterli olmuyordu. Namaz vaktinin geldiğini haber vermek üzere bir işarete ihtiyaç duyulduğu aşikardı. Bunun için nâkûs çalınması, boru öttürülmesi, ateş yakılması veya bayrak dikilmesi şeklinde çeşitli tekliflerde bulunulduysa da nâkûs Hıristiyanların, boru Yahudilerin, ateş Mecusilerin âdeti olduğu için Rasûlullah tarafından kabul edilmedi. Osırada, Ensardan Abdullah b.Zeyd b. Abdi Rabbih'e, rüyasında ezan gösterildi. KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

6 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Birkaç sahâbînin aynı şekilde rüya görmeleri üzerine bugünkü bilinen şekliyle ezan ilk defa olarak Hz. Bilâl tarafından sabah namazında, Neccâroğulları'ndan bir kadına ait yüksekçe bir evin damında okunmuş ve artık Müslümanlığın bir şiârı, alâmeti haline gelmiştir. Daha sonra Mescid-i Nebevi'nin arka tarafına ezan okumak için özel bir yer yapıldı. Bu bakımdan esasen müekked sünnet olmakla birlikte, bir bölgede hiç okunmamasına karşı sert yaptırımlar bulunduğu için, vâcip veya farz-ı kifâye ağırlığında olduğu kabul edilmektedir. KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

7 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Abdullah b. Zeyd, Peygamberimiz Aleyhisselamın yanına gidip, rüyasını anlattı: "Yâ Rasûlallah! Bu gece uyurken, elinde bir çan taşıyan, üzerinde altlı üstlü iki parça yeşil elbise bulunan bir adam yanıma çıkageldi. Ona: 'Ey Allah'ın kulu! Bu çanı bana satmaz mısın?' dedim. Bana: 'Onu ne yapacaksın?' diye sordu. Ona: 'Halkı onunla namaza çağıracağız!' dedim. Bana: 'Ben sana bundan daha hayırlısını göstersem olmaz mı?' dedi 'Olur! Göster! Nedir o dedim . Bana KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

8 اَلصَّلاَةُ خَيْرٌ مِنَ النَّوْمِ - اَلصَّلاَةُ خَيْرٌ مِنَ النَّوْمِ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ اَللَّهُ اَكْبَرُ - اَللَّهُ اَكْبَرُ - اَللَّهُ اَكْبَرُ - اَللَّهُ اَكْبَرُ اَشْهَدُ اَنْ لاَ اِلَهَ اِلَّا اللَّهُ - اَشْهَدُ اَنْ لاَ اِلَهَ اِلَّا اللَّهُ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ - اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ حَىَّ عَلَى الصَّلاَةِ - حَىَّ عَلَى الصَّلاَةِ حَىَّ عَلَى اْلفَلاَحِ - حَىَّ عَلَى اْلفَلاَحِ اَلصَّلاَةُ خَيْرٌ مِنَ النَّوْمِ - اَلصَّلاَةُ خَيْرٌ مِنَ النَّوْمِ (sadece sabah namazında) اَللَّهُ اَكْبَرُ - اَللَّهُ اَكْبَرُ لَا اِلَهَ اِلَّا الَّلهُ KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

9 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Ezan okuyan müezzinlerin kıymetini ifade için Ebu Hüreyre ;(r.a.) Resulullah (sav)’in şöyle buyurduğunu söyledi: "Müezzin, sesinin gittiği yer boyunca mağfiret olunur. Yaş ve kuru her şey onun lehinde şehadet eder, namaza katılan kimseye yirmi beş kat namaz yazılır ve iki namaz arasındaki (günahları) affedilir.” (Ebu Davud, Salat 31, (515); Nesai, Ezan 14, (2, 13); İbnu Mace, Ezan 5, (724)) KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

10 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Ezan, Habeşli Bilal’in namaz için atan kalbinin dudaklarından dökülen sesidir. Ezan, tevhidin sembolü, İslam’ın ses ve söze dökülüşüdür. Müslümanın kalbini, beynini, ruhunu ve bedenini harekete geçiren sesli dokunuştur ezan. Ezan, dilleri, renkleri, ırkları ve bütün farklılıkları İslam dilinde birleştirir. Bir kubbe altında omuz omuza bir ve beraber kılar müminleri. KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

11 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Hz. Ömer evinde bulunduğu sırada Bilal-i Habeşî'nin okuduğu ezanı işitir işitmez ridasını sürüyerek Peygamberimiz Aleyhisselamın yanına gelip: "Ey Allah'ın Peygamberi! Seni hak dinle gönderen Allah'a yemin ederim ki, onun (Abdullah b. Zeyd'in) gördüğü şeyin tıpkısını ben de görmüştüm!" dedi. Peygamberimiz Aleyhisselam, Allah'a hamd ettikten sonra: "Vahiy seni geçti!" buyurdu. Kur’an-ı Kerim insanların namaza çağrıldığına vurgu yapmaktadır. Rabbimiz şöyle buyurmaktadır. KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

12 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ يَا اَيُّهَا الَّذٖينَ اٰمَنُوا اِذَا نُودِىَ لِلصَّلٰوةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا اِلٰى ذِكْرِ اللّٰهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ اِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ “Ey iman edenler! Cuma günü namaza çağırıldığı (ezan okunduğu) zaman, hemen Allah'ı anmaya koşun ve alışverişi bırakın. Eğer bilmiş olsanız, elbette bu, sizin için daha hayırlıdır.” (CUMUA suresi 9. ayet) KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

13 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Her namaz için bir ezan ve bir kamet yapılır. Sadece cuma namazında iki ezan bulunmaktadır. Ezan ve kamet vaktin değil, namazın sünneti olduğu için kazâ namazı kılarken de ezan ve kamet okumak sünnet kabul edilmiştir. Peygamberimiz "Ezanı işittiğiniz zaman, müezzine icâbet edin" demiştir (Buhârî, “Ezân”, 7). Müezzin "Hayye ale's-salâh" ve "Hayye ale'l-felâh" derken, bu esnada "Lâ havle velâ kuvvete illâ billâhi'l-aliyyi'l-azîm" demek müstehaptır. Müezzine icâbet, hem dil ile söylediklerini tekrarlamak, hem kalben onların doğruluğunu hissetmek, hem de cemaate katılmak şeklinde anlaşılabilir. KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

14 T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ HZ MUHAMMED SAV EFENDİMİZ ŞÖYLR BUYURUYOR: إِذا سمِعْتُمُ النِّداءَ فَقُولُوا مِثْلَ ما يَقُولُ ، ثُمَّ صَلُّوا علَيَّ ، فَإِنَّهُ مَنْ صَلَّى علَيَّ صَلاةً صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ بِهَا عشْراً ، ثُمَّ سلُوا اللَّه لي الْوسِيلَةَ ، فَإِنَّهَا مَنزِلَةٌ في الجنَّةِ لا تَنْبَغِي إِلاَّ لعَبْدٍ منْ عِباد اللَّه وَأَرْجُو أَنْ أَكُونَ أَنَا هُو ، فَمنْ سَأَل ليَ الْوسِيلَة حَلَّتْ لَهُ الشَّفاعَةُ «Ezanı işittiğiniz zaman, müezzinin söylediklerinin aynısını siz de söyleyin. Sonra bana salâvat getirin. Çünkü bir kimse bana bir defa salâvat getirirse, Allah buna karşılık ona on defa salât eder. Daha sonra benim için Allah’tan vesîleyi isteyin. Çünkü vesîle, cennette Allah’ın kullarından bir tek kuluna lâyık olan bir makamdır. O kulun ben olacağımı umuyorum. Benim için vesîleyi isteyen kimseye şefatim vâcip olur.» (Riyazussalihin 1038) KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

15 T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ EZAN OKUNMASI ŞEYTANLARI KAÇIRIR HZ MUHAMMED SAV EFENDİMİZ ŞÖYLE BUYURUYOR: إِذا نُودِي بالصَّلاةِ ، أَدْبرَ الشيْطَانُ و لهُ ضُرَاطٌ حتَّى لا يسْمع التَّأْذِينَ ، فَإِذا قُضِيَ النِّداءُ أَقْبَل ، حتَّى إِذا ثُوِّبَ للصَّلاةِ أَدْبَر ، حَتَّى إِذا قُضِيَ التَّثْويِبُ أَقْبلَ ، حَتَّى يخْطِر بَيْنَ المرْءِ ونَفْسِهِ يقُولُ : اذْكُرْ كَذا ، واذكُرْ كذا ­ لمَا لَمْ يذْكُرْ منْ قَبْلُ ­ حَتَّى يظَلَّ الرَّجُلُ مَا يدرَي كَمْ صلَّى «Namaz için ezan okunduğu zaman, şeytan ezanı duymamak için arkasını dönüp yellenerek kaçar. Ezan bitince tekrar geri gelir. Namaz için kamet edilince yine arkasını dönüp kaçar. Kamet bittiğinde yine gelir ve kişi ile nefsi arasına sokulur ve ona: Filân şeyi hatırla, filân şeyi hatırla diyerek, namazdan önce aklında olmayan şeyleri hatırlatır da, neticede insan kaç rek’at namaz kıldığını bilemez olur.» (Eiyazussalihin 1038) KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

16 EZAN OKUYANLAR MÜJDEYİ EFENDİMİZ VERİYOR VE NE BÜYÜK MÜJDE
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ EZAN OKUYANLAR MÜJDEYİ EFENDİMİZ VERİYOR VE NE BÜYÜK MÜJDE المُؤذِّنُونَ أَطْولُ النَّاسِ أعْنَاقاً يوْمَ القِيامةِ «Kıyamet günü boyunları en uzun olanlar müezzinlerdir» (Müslim salat 18) KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

17 EZENI İŞİTENİN YAPACAĞI DUA VE ANLAMI KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ EZENI İŞİTENİN YAPACAĞI DUA VE ANLAMI من قَال حِين يسْمعُ النِّداءَ : اللَّهُمَّ رَبَّ هذِهِ الدَّعوةِ التَّامَّةِ ، والصَّلاةِ الْقَائِمةِ، آت مُحَمَّداً الْوسِيلَةَ ، والْفَضَيِلَة، وابْعثْهُ مقَامًا محْمُوداً الَّذي وعَدْتَه ، حلَّتْ لَهُ شَفَاعتي يوْم الْقِيامِة “Kim ezanı işittiği zaman: Ey şu eksiksiz davetin ve kılınacak namazın rabbi Allahım! Muhammed’e vesîleyi ve fazîleti ver. Onu, kendisine vaadettiğin makâm-ı mahmûda ulaştır, diye dua ederse, kıyamet gününde o kimseye şefâatim vâcip olur.” (Buhari Ezan 8) KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

18 EZANDAN SONRA OKUNAN ŞU DUA İLE GÜNAHLARI BAĞIŞLANIR:
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ EZANDAN SONRA OKUNAN ŞU DUA İLE GÜNAHLARI BAĞIŞLANIR: مَنْ قَال حِينَ يسْمعُ المُؤذِّنَ : أَشْهَد أَنْ لا إِله إِلاَّ اللَّه وحْدهُ لا شَريك لهُ ، وَأَنَّ مُحمَّداً عبْدُهُ وَرسُولُهُ ، رضِيتُ بِاللَّهِ ربًّا ، وبمُحَمَّدٍ رَسُولاً ، وبالإِسْلامِ دِينًا ، غُفِر لَهُ ذَنْبُهُ “Kim müezzini işittiği zaman: Tek olan ve ortağı bulunmayan Allah’tan başka ilâh olmadığına, Muhammed’in O’nun kulu ve resûlü olduğuna şahitlik ederim. Rab olarak Allah’tan, resûl olarak Muhammed’den, din olarak İslâm’dan razı oldum, derse, o kimsenin günahları bağışlanır.” (Riyazussalihin 1042) KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

19 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ KİM CENNETE GİRER? Ebu Hüreyre (r.a.)’dan rivayetle, Resulullah (sav) ile beraberdik. Bilal (r.a.) kalkıp ezan okudu. (Ezanı bitirip) susunca, Aleyhissalatu Vesselam: "Kim bunun mislini kesin bir inançla söylerse cennete girer" buyurdu. (Nesai, Ezan 34) KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

20 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ EZANLA KAMET ARASININ DEĞERİ الدُّعَاءُ لا يُردُّ بين الأَذانِ والإِقامةِ «Ezan ile kamet arasında yapılan dua reddedilmez.» (Riyazussalihin 1043 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

21 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ EZANIN ÇAĞRISINI ANLAYAMAYANLARN AKILLARI ERMEYENLERDİR وَاِذَا نَادَيْتُمْ اِلَى الصَّلٰوةِ اتَّخَذُوهَا هُزُوًا وَلَعِبًا ذٰلِكَ بِاَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْقِلُونَ «Siz namaza çağırdığınız vakit onu alaya alıp eğlence yerine koyuyorlar. Bu, şüphesiz onların akılları ermeyen bir toplum olmalarındandır.» (Maide suresi 58) KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

22 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ EZAN EZAN İSLAM BELDELERİNİN VE İSLAMIN ŞIARIDIR EZAN İNSANLARI ALLAH’IN DİNİNE DAVET EDER VE İNSANLARIN 5 VAKİTTE DUYDUKLARI EZANLAR, GAFLETTEN DÖNMESİNE VESİLE OLUR. EZAN HZ MUHAMMED SAV EFENDİMİZDEN KESİNTİSİZ BİZE KADAR GELEN MÜTHİŞ BİR ÇAĞRI YÖNTEMİDİR. EZAN OKUNTUĞU ZAMAN ŞEYTANLAR ÇILDIRMIŞ GİBİ KAÇARLAR EZAN GÖNÜLLERİ MEST EDER VE RUHLARI AYDINLATIR KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

23 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ CENNETE KİM GİRER? Resulullah (sav) buyurdular ki: "Müezzin, "Allahu ekber Allahu ekber" deyince sizden kim samimiyetle, "Allahu ekber Allahu ekber" derse; sonra müezzin: "Eşhedu en la ilahe illallah" deyince, "Eşhedu en la ilahe illallah" derse; sonra müezzin: "Eşhedü enne Muhammeden Resulullah" deyince, "Eşhedü enne Muhammeden Resulullah" derse; sonra müezzin; "Hayye ala's-salah" deyince "La havle vela kuvvete illa billah" derse; sonra müezzin: "hayye ala'l-felah" deyince, "La havle vela kuvvete illa billah" derse; sonra müezzin: "Allahu ekber Allahu ekber" deyince, "Allahu ekber Allahu ekber" derse; sonra müezzin: "Lailahe illallah" deyince "Lailahe illallah" derse cennete girer.” (Müslim, Salat 12, (385); Ebu Davud, Salat 36, (527))  KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

24 EZAN OKUNUNCA ŞEYTAN ORADAN KAÇAR KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ EZAN OKUNUNCA ŞEYTAN ORADAN KAÇAR Ebu Hüreyre (r.a.) Resulullah (sav)’in şöyle buyurduğunu ifade etti: "Namaz için ezan okunduğu zaman şeytan oradan sesli sesli yellenerek uzaklaşır, ezanı duyamayacağı yere kadar kaçar. Ezan bitince geri gelir. İkamete başlanınca yine uzaklaşır, ikamet bitince geri dönüp kişi ile kalbinin arasına girer ve şunu hatırla, bunun düşün diye aklında daha önce hiç olmayan şeylerle vesvese verir, öyle ki (buna kapılan) kişi kaç rekat kıldığını bilemeyecek hale gelir.” (Buhari, Ezan 4; Müslim, Salat 19) KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

25 EZAN Mehmet Akif Ersoy’un şiirinde ezanla ilgili şöyle der
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ EZAN Mehmet Akif Ersoy’un şiirinde ezanla ilgili şöyle der ‘Bu ezanlar ki şahadetleri dinin temeli, Ebedi yurdumun üstünde benim inlemeli’ mısraları ile aslında doğarken kulağa okunması ile başlayan ezan ve kamet çağrısı insanın her daim ruhuna işlemiş ilahi musikidir. Ezan imanın nişanesi ve imanın göstergesidir. Günde beş kez tekrarlanan ezan semaları ve gönülleri süsleyen bir meşaledir. Ezan İslam’ın şiarıdır. Ezan gönüllerin pasını silen iman cilasıdır. Ezan vatan müdafısıdır. KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

26 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Ezan tam ve mükemmel bir davettir Bazı semboller vardır ki, o semboller kişilerin inançlarını gösterir. Hıristiyanlıkta Çan bir semboldür. Hıristiyanlıkta farklı bir uygulama olmamıştır. Hıristiyanlıkta nasıl ki çan bir sembol ise ve kendisinden o dine mensup olanlar vazgeçmiyor ise, İslam Dininde de ezan bir semboldür ve kendisinden hiçbir inanan asla vazgeçmek istemeyecektir. Çünkü her nereye yolculuk yapılırsa yapılsın ezan sesi duyulduğu zaman, orada Müslümanların olduğu bilinir. Bu haliyle ezan Müslümanlığın genel şiarı haline gelmiştir. Hem lafzi hem de manası yönüyle her İnananın belleğine kazınmış durumdadır. Ezanın tam ve mükemmel davet oluşunu en kısa yoldan KAVAİD- İ DİNİ MÜŞTEMİL olmasıyla anlatabiliriz, islam imanının TEVHİD, RİSALET VE AHİRETTEN ibaret olan üç ana inanç esasını ve bunlara inanmış olmanın tabii tezahürü namazlı-niyazlı bir yaşayışa sahip olmalı gerektiğini en özlü şeklide ihtiva ve izhar ediyor olması ezan'ın TAM DA'VET diye tanımlanması için yeterlidir. KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

27 EZAN KURTULUŞA ÇAĞRIDIR KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ EZAN KURTULUŞA ÇAĞRIDIR اَللَّهُ اَكْبَرُ - اَللَّهُ اَكْبَرُ - اَللَّهُ اَكْبَرُ - اَللَّهُ اَكْبَرُ Her gün günde beş kez minarelerden bizlere yapılan bu çağrıda, bizlere iman hakikatleri sunulmakta ve bizlere açık bir iman tazelemesi yapılmaktadır. Her gün okunan ezanlarla günlük 30 defa اَللَّهُ اَكْبَرُ “Allah En Büyüktür” nidaları kulaklarımızda yankılanmaktadır. Bu açık bir davet değil midir? اَشْهَدُ اَنْ لاَ اِلَهَ اِلَّا اللَّهُ - اَشْهَدُ اَنْ لاَ اِلَهَ اِلَّا اللَّهُ Günde 10 kez tekrarlanan “şahitlik ederim ki allah’tan başka hiçbir ilah yoktur” ikrarı bizleri yoktan var eden allah’a çağırıyor. Biz bu çağrının karşılığında üzerimize düşen görevi ve görevi vereni tanıyor muyuz? Rabbimiz kim? Rabbimiz allah’tır diyoruz. Acaba nekadar tanıyoruz? KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

28 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ "İmân"; Allah'a ve Peygamberimiz Hz. Muhammed (a.s.)'ın Allah tarafından haber verdiği kesin olarak belli olan şeylerin doğru olduğuna tereddütsüz inanmak, bunların hak ve doğru olduğunu içinden şeksiz ve şüphesiz tasdîk ve itiraf etmek demektir. مَنْ اٰمَنَ بِاللّٰهِ وَالْيَوْمِ الْاٰخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ اَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ “…. Kim Allah’a ve âhiret gününe îmân eder ve sâlih amel işlerse onların Rableri katında mükâfatları vardır. Onlara korku yoktur. Onlar üzülmeyeceklerdir” (Bakara, 2/62. bk. Maide, 5/69). وَبَشِّرِ الَّذٖينَ اٰمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ اَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرٖى مِنْ تَحْتِهَا الْاَنْهَارُ "İman edip Salih amel işleyenlere kendileri için içinden ırmaklar akan cennetler olduğunu müjdele…" (Bakara, 2/25). KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

29 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ - اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ Günde 10 kez tekrarlanan “Şahitlik ederim ki hz. Muhammed allahın elçisidir.” ikrarı bizleri peygambere olan imanımızı ikrara davet ediyor. Biz bu çağrının karşılığında şahitlik yaptığımız şeyin kadrini kıymetini biliyor muyuz? Peygamberimiz kim? Hz. Muhammed Mustafa’yı Acaba ne kadar tanıyoruz? KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

30 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ وَمَا اَرْسَلْنَاكَ اِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمينَ “Biz Seni ancak alemlere rahmet olarak gönderdik”. (Enbiyâ, 21/107) وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا "Peygamber size neyi getirmiş ve emretmişse, onu alın (yapın); neyi yasaklamış ise, ondan sakının" (Haşr, 59/7) مَّنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللّهَ "Kim Peygambere itâat ederse, gerçekte Allah'a itâat etmiştir." (Nisa, 4/80) قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ{31} قُلْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ فإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبُّ الْكَافِرِينَ {32} “De ki, siz gerçekten Allah'ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve suçlarınızı bağışlasın. Çünkü Allah çok esirgeyici ve bağışlayıcıdır. De ki, Allah'a ve Peygamber'e itaat edin! Eğer aksine giderlerse, şüphe yok ki Allah kâfirleri sevmez.” (Al-i İmran, 3/31-32) KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

31 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ حَىَّ عَلَى الصَّلاَةِ - حَىَّ عَلَى الصَّلاَةِ حَىَّ عَلَى اْلفَلاَحِ - حَىَّ عَلَى اْلفَلاَحِ Günde on kez tekrarlanan “Haydi Namaza” ikrarı bizleri günlük ibadetimiz olan namaza çağırmaktadır. Zira namaz efendimize miraç gecesi verilen hediyelerden biridir. Ve Müslüman namazını her kılışında bu miracı gerçekleştirmektedir. Ve Müslüman bilir ki ahirette ilk sorulacak amel namazıdır. Biz bu çağrının karşılığında kulaklarımızla beraber gönlümüzü de bu çağrıya iştirak ettirebiliyor muyuz ? Gönlümüzde ki dünya meşgalelerinin yanında namazın ne kadar yeri var? Namaz kılıyor muyuz? Yada bu çağrıyı sıradan mı buluyoruz? “Namazda Gönlü Olmayanın Ezanda Kulağı Olmaz” KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

32 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ اَلصَّلاَةُ خَيْرٌ مِنَ النَّوْمِ - اَلصَّلاَةُ خَيْرٌ مِنَ النَّوْمِ Günde iki kez tekrarlanan “Namaz uykudan daha hayırlıdır” ikrarı ile bizler sabah namazının ne kadar önemli olduğu hatırlatılmakta ve uyku gafletinden sıyrılarak bu çağrıya kulak vermemiz bizden istenmektedir. Mümine bu çağrıya içtenlikle kulak vermek, uykudan sıyrılıp ilahi davete katılmak yakışır. Mümin bilir ki bu çağrıyı gafletle karşılamak münafıklık alametidir. Bu alameti taşımamak için gereğini yapar ve sabah namazı için kalkar. Güzelce abdestini alır ve rabbine karşı hakiki bir kul olduğunu ispatlamış olur. KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

33 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Ezan Allah’ın büyüklüğünün her şeyin üstünde olduğuna çağrıdır: اَللَّهُ اَكْبَرُ - اَللَّهُ اَكْبَرُ Günde 10 kez Allah’ın büyük olduğuna çağrıdır. Ezan Kelime-i Tevhid’de can bulmaya dirilmeye çağırır: لَا اِلَهَ اِلَّا الَّلهُ Günde 5 kez Allah’ın birliğine çağrıdır. KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ

34 KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ DUAMIZ -VATANIMIZI VE GÖNÜLLERİMİZİ EZANSIZ KUR’ANSIZ BIRAKMA ALLAHIM -GÖKLERİ VE YERİ LEZZETLENDİREN EZAN ÇAĞRISINA DAİMA UYAN MÜMİNLERDEN ŞUURLU MÜMİNLERDEN OLMAYI İHSAN EYLE ALLAHIM -EZANIMIZA VE MUKADDESATIMIZA DİL UZATANLAR VE ZARAR VERMEYE ÇALIŞANLARA FIRSAT VERME ALLAHIM -KULAKLARIMIZA DOĞUMDA EZAN OKUNDU ÖLÜRKEN SELA OKUNACAK VE BU İKİSİ ARASINDA Kİ ZAMANIMIZI SALİH GEÇİRMEYİ İHSAN EYLE ALLAHIM AMİN KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ


"Ezan ile Tevhid’e Çagrı KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları