Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanHavva Ecevit Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2
Nereye varmak istiyoruz? Neden eğitim programı hazırlıyoruz? Alanında nitelikli mezunlar yetiştirmek, Memnun paydaşlar oluşturmak, Tanınmak, uluslararasılaşmak… Bizi tanınır yapacak şey ne? Akreditasyon / Dış değerlendirme ajansları, Kalite standartlarımız – belgelerimiz Uzun dönemde mezunların başarı öyküleri, imajın değişmesi
3
Aslında varmak istediğimiz şey, sistematik bir şekilde yürüyerek, sürekli gelişebilen, her türlü akreditasyonu alabilecek bir yapı oluşturmak… Nereye varmak istiyoruz? Uzağa bakarken, önce yakına bakmakta fayda var. Programları geliştirirken Ulusal Akreditasyon ölçütleri varsa öncelikle onları dikkate almak gerekir. Zira ulusal akreditasyon ajansları da, uluslararası tanınırlık için çalıştıklarından, onların ölçütleri pek çok diğer yurtdışı ajans ile uyumludur.
4
Program tasarlanırken aşağıdaki öğeler değerlendirilmelidir
7
Program Kazanımları Eğitim amacına uygun, TYYÇ düzey ve alan yeterliklerini kapsayan (üstü olabilir) Varsa ulusal/uluslararası akreditasyon kuruluşlarının özel çıktılarını içeren, onlarla örtüşen Bilgi, Beceri ve Yetkinlikler gözetilerek hazırlanmış / sınıflandırılmış Genellikle 10-15 Adet Yüksek düzeyli çıktıdan oluşur.
9
Eğitim Programı, Dersler… Bir eğitim programı, öğrencilerine program çıktılarını kazandırmak için hazırlanmıştır. Çıktıların çoğunun; ders planında yer verilmiş dersler ile kazandırılması planlanılmıştır. Dersler ise öğrenme çıktılarının sağlanmasına hizmet eder. Program Çıktıları ile ders öğrenme çıktıları arasında ilişki vardır. Kampüs ortamı ve ders dışı faaliyetler yetkinlik gelişimine katkı yapar.
10
AMAÇ > PROGRAM ÇIKTILARI> DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI > ÖĞRENME HEDEFLERİ
13
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ – ÖLÇME YÖNTEMLERİ – ÖĞRENME HEDEFLERİ
14
….’dan ölçmeye kadar nasıl bir ilişki haritası vardır?
15
İlişki Haritası
16
BAZI ÖRNEKLER VE TAVSİYELER
17
Program yapısı analiz edilmeli ilişkiler tanımlanmalı, Kredi toplamaya dayalı esnek yaklaşım uygulanmalı.
26
İlişki Haritası (tekrar)
27
Kalite Döngüsü: Öğretim planları ve ortamlarını iyileştirmeye yönelik dönütler Kısa Döngü: Öğrenci başarıları, Öğrenci Memnuniyet Ölçümleri, İş yükü Anketleri, Öğretim Üyesi Görüşleri, Bölüm Kurulu Değerlendirmesi Uzun Döngü: Mezun başarısı, mezun anketleri, paydaş panelleri, Bölüm Kurulu Değerlendirmesi, Senato Bu döngüler sistematik hale getirilmeli.
28
Sonrasında, İç değerlendirme, Akran değerlendirme, Dış değerlendirme => Akreditasyon / Kalite Belgeleme İç ve dış değerlendirmeye açık bir kalite sisteminin oluşturulması, Bologna Sürecinin son halkalarından biridir.
29
Teşekkürler Mustafa Turan turan@sakarya.edu.tr
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.