Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAdam Kinali Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
KETEM’İN TUNCELİ HALKI TARAFINDAN TANINIRLIĞINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
YAZARLAR: SETTAR C., KARABEY A., GENÇTÜRK S., DOĞAN G., AÇIKGÖZ S., ULUS E.
3
Amaç Tunceli KETEM’in tanıtım amacıyla gerçekleştirdiği stand, panel, konferans, adrese dayalı davetiye gönderimi, telefonla davet gibi faaliyetlerin yararlılığını ve KETEM’e dönüş yapan kişi sayısının artışındaki etkiyi ölçmek, önümüzdeki dönemde tanıtım faaliyetlerini bu çalışma sonucuna göre, maliyet-etkinlik oranına göre planlamak.
4
Materyal Kanser taraması için başvuran yaş aralığındaki 200 kadının muayene öncesi alınan anamnezine “KETEM’i ilk olarak nereden duydunuz?” sorusu eklendi.
5
Metod Tunceli genelinde KETEM tarama kapsamına giren arası yaş grubundaki 21,000 kadın araştırmada evren olarak kabul edildi. Örneklem grubunu ise 1 Ocak -25 Şubat tarihleri arasında başvuru yapan bu yaş grubundaki 200 kadın oluşturmaktadır.
6
bulgular Kadınların; -%48 i (96 kadın) kendilerine KETEM le ilgili ilk bilgilerin aile hekimleri aracılığıyla verildiğini söylediler. -%26,5’i (53 kadın) daha önce KETEM’de taraması yapılmış olan yakınlarının önerileriyle geldiklerini -%8,5’i (17 kadın) aile sağlığı elemanları tarafından bilgilendirildiklerini -%5,5’i olşturan bir grup (11 kadın) devlet hastanesi uzman hekimlerinin tavsiyesinin etkili olduğunu belirtti.
9
Sonuç Tunceli KETEM’in yürüttüğü tanıtım çalışmalarından çok, aile sağlığı merkezleriyle koordineli bir şekilde çalışması dönüş yapan kişi sayısı göz önünde bulundurulduğunda etkili olmuş görünüyor. Bu bağlamda KETEM sorumlu hekimi ve personelinin, aile sağlığı merkezi hekimleri ve personeliyle yakın iletişim içerisinde olması, ayrıca tanıtım faaliyetlerinin niteliği ve sayısı konusunda yeniden bir değerlendirme ve planlama yapılması gerektiği ortaya çıkmaktadır.
10
Teşekkürler…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.