Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanMazhar Kirac Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 14.01.2015 1
2
2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
3
14.01.2015 3 1. ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLERServis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 2 (41)- Yoğun Bakım 2 (22)- Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Ayaktan Tanı ve Tedavi Ünites i 1 (3)- Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik 8 (4)- Tetkik Birimi 6 (5)- Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri
4
14.01.2015 4 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 11-- Servis 13103- Yoğun Bakım 201811 Ayaktan Tedavi Ünitesi 66-- Tetkik Birimi 44-- Diğer /HDG11-- TOPLAM 454041 * Doğum öncesi, doğum sonrası, heyet raporu vb
5
14.01.2015 5 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Hamile hemşire sayısı Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı Kronik hastalığı olan hemşire sayısı Açıklama Yönetim 1--- HEYET RAPORU Servis ---2 Yoğun Bakım 1-11 Ayaktan Tedavi Ünitesi ---- Tetkik Birimi ---2 Diğer / HDG---1 1 Hemşire % 97,5 görme kaybı TOPLAM 2-16
6
14.01.2015 6 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 36,7 ÖNLİSANS 36,7 LİSANS 3884,4 YÜKSEKLİSANS 12,22 DOKTORA - TOPLAM 45100 Tablo 4: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : YBK 8-, CPR-2, EĞİTİMCİ-4 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
7
14.01.2015 7 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 15,24 2013 ⇨ % 10,0 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 1,95 2013 ⇨ % 1,93 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI
8
14.01.20158 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5: Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Günümüz koşullarına göre bu kurumda aldığım ücret tatmin edici302,101,24 Ücret olarak yaptığım işin karşılığını aldığımı düşünüyorum302,231,38 Normal bir gün içinde yapılabilecekten daha fazla işe sahip oluyorum302,301,12 Görev sınırlarım ve amaçlarım yeterince açık değil302,331,09 Gereğinden fazla sayıda konu ile aynı anda ilgilenmek zorunda kalıyorum302,371,22 İşimi severek yapıyorum303,601,00 Yöneticim kolay kolay yaptığım bir işi beğenmez303,700,88 Yöneticim işime gerektiğinden fazla müdahale eder303,730,94 İş arkadaşlarımla olan ilişkilerimden memnunum303,830,95 Çalışma arkadaşlarımla iyi geçinirim304,130,82 TOPLAM ÖLÇEK302,920,53
9
14.01.20159 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6: Hemşire Performans Değerlendirmesi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 1548,41651,6 619,42580,6 Profesyonel Davranış 1238,71961,3 1238,71858,113,2 İletişim ve İşbirliği 1445,21754,8 1341,91858,1 Hasta Bakımı 1032,32167,7 722,6237413,2 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 1548,41651,6 1238,71961,3 Eğitim ve Danışmanlık 612,92064,5516,126,52374,2619,4 Araştırma 412,91341,91445,213,21032,32064,5 Yönetime Katılma 516,11548,41135,313,22167,7929 GENEL 516,12683,9 412,92787,1
10
14.01.201510 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok Başarılı BaşarılıYeterli Biraz İyileştirm e Gerekli Çok Başarılı BaşarılıYeterli Biraz İyileştirme Gerekli Kendisi Yönetici Kendisi n%n%n%n%n%n%n%n% İletişim 120,0240,02 360,0240,0 Profesyonel davranış 120,01 360,0 480,0120,0 Kuruma/işe bağlılık 360,0240,0 360,0240,0 Uygulama 120,0480,0 4 120,0 Kalite bilinci 120,0480,0 360,0240,0 Vizyonerlik 240,0360,0 3 240,0 Memnuniyeti Sağlama 120,0240,02 480,0120,0 Koçluk yapma 120,01 360,0 480,0120,0 Problem çözme 120,0240,02 5100,0 Ekip Liderliği 120,0240,02405100,0 Yönetsel değişim 120,0380,0 5100,0 GENEL 120,0480,0 4 120,0
11
14.01.201511 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi AMELİYATHANE Çok Başarılı BaşarılıYeterli Biraz İyileş.Gerekli Çok Başarılı BaşarılıYeterli Biraz İyileş.Gerekli Kendisi Yönetici Yöneticisi n%n%n%n%n%n%n%n% İletişim 240,0360,0 5100,0 Profesyonel davranış 240,0360,0 5100,0 Kuruma/işe Bağlılık 240,02 120,0 480,0120,0 Uygulama 360,0240,0 120,0480,0 Ekip anlayışı 120,0480,0 5100,0 Hasta ve yakınını Bilgilen 5100,0 480,0120 Enfeksiyon kontrolü 360,0240,0 480,03 Kalite bilinci 1 20,00360,00120 120,0480,0 Vizyonerlik 5 100,0 0 480,0120,0 Koçluk yapma 120,00480,00 5100,0 Problem çözme 2 40,00 360,00 5100,0 GENEL 240,00 360,00 5100,0
12
14.01.201512 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 9: Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:948) Tanıtım ve Bilgilendirme 43746,142644,9646,8131,480,8 İletişim ve İlişkiler 49251,940442,6373,990,960,6 Bakım ve Tedavi 48150,741043,2414,3101,160,6 GENEL MEMNUNİYET 42644,944346,7667,070,760,6 2013 (N:892) Tanıtım ve Bilgilendirme 39043,739243,9798,9283,130,3 İletişim ve İlişkiler 42747,939844,6485,4171,920,2 Bakım ve Tedavi 43048,238242,8525,8242,740,4 GENEL MEMNUNİYET 41546,540245,1556,2171,930,3
13
14.01.201513 Tablo 7: 2013 Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:17) 3044240,81041,70,3 Oral Mukozit (n:6) 3044--30,1 Düşme (n:5) 3044102433,650,50,2 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:23) 3003230,8
14
14.01.2015 14 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı CPR Komitesi – 2 Hemşire Fiziksel Değerlendirme Eğitim Grubu- 2 Hemşire Sosyal Komite - 1 Hemşire ÇAPA Hemşireleri Korosu – 2 Hemşire Eğitim Komitesi – 2 Hemşire EKG Eğitim Komitesi – 5 Hemşire İtf Hastanesine Bağlı Kalite Kurulu– 1 Kişi Çevre Yönetim Birimi- 1 Kişi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
15
14.01.2015 15 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Oryantasyon Eğitimi ⇨ 1 EĞİTİM- 2 KİŞİ Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 3 EĞİTİM – 48 KİŞİ CPR Eğitimleri ⇨ 2 EĞİTİM – 2 KONUŞMACI, 2 KATILIMCI Sempozyum ⇨ 4 SEMPOZYUM – 45 KİŞİ Kurslar ⇨ 2 KURS – 9 KİŞİ ( YBK- 1 KİŞİ, EKG KURSU- 6 EĞİTİMCİ, 2 KATILIMCI ) Öğrenci Eğitimleri ⇨ 23 ÖĞRENCİ Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ - 12 Hemşire (YBH Kursiyerliği Rehberliği), 50 Tıp Fak. Öğrencisi ( EKK- El Yıkama) 2013 YILI YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI
16
14.01.2015 16 BULUNMAMAKTADIR. 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI
17
14.01.2015 17 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: KARDİYOLOJİ YEMEKLERİ CAĞALOĞLU GAZETECİLER CEMİYETİ - 14/06/2013 BALTALİMANI - PORTAXE - 20/12/2013 HEMŞİRELİK BALOSU: 26/05/2013 - 7 KİŞİ İTF HHM PİKNİĞİ : 21/09/2013 - 6 KİŞİ İTF HHM YILBAŞI YEMEĞİ: 24/12/2013 - 6 KİŞİ EVLİLİK, DOĞUM, EV ZİYARETLERİ Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri:
18
14.01.201518 5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: 10 -16 Mart 2014 Yatak Sayısı: 21 Yatan Hasta Sayısı: 33 Hemşire Sayısı: 5 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Kardiyoloji Anabilim Dalı
19
14.01.201519 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi25 (12 SUT) (13 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı2002 (1046 SUT) (956 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 2; Ma ks : 301 (İV enjeksiyon) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen 4.784 TL 2.569 TL (705 İşlem) 2.215 TL (341 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam 1.614 TL 6.398 TL
20
14.01.201520 5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 2002 : 7 gün = 286 (Bir günlük işlem; 24 saat) 286 : 3 vardiya = 95 95 x 3 dk = 285 285 / 60 dk = 4 saat 45 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)
21
14.01.201521 5. FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: 4.784 TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = 4.784 TL x 52 hafta = 248.768 TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): 1.614 TL Ortalama Yıllık Gelir = 1.614 TL x 52 hafta = 83.928 TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): 2.569 TL Ortalama Yıllık Gelir = 2.569 TL x 52 hafta = 133.588 TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: 332.696 TL Fark: 199.108 TL (1.5 kat artış)
22
14.01.201522 5. FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 27 / 68 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: 65087 FATURA EDİLEN TUTAR: 435.482 TL AD TOPLAM GELİR: 3.167.387 TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: %13,7 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : 2.569 TL x 52 hafta = 133.588 TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : 133.588 TL x 2 servis = 267.176 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : 332.696 TL x 2 servis = 665.392 TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: %21 KARDİYOLOJİ ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ
23
14.01.2015 23 AKTİF ÇALIŞAN HEMŞİRE SAYISI AZLIĞI SAYI YETERSİZLİĞİ NEDENİ İLE DURAKSAMAYA GİREN EĞİTİM FAALİYETLERİN DEVAMINDA ZAMAN ZAMAN SORUN YAŞANMAKTADIR. HAZIRLANAN KARDİYOLOJİ HEMŞİRELİĞİ PROTOKOLLERİ KİTAPÇIĞININ İ.Ü. YAYINI OLARAK BASILABİLMESİ KURUMA AİDİYET DUYGUSUNU HİSSETTİRECEK ÜCRETSİZ SOSYAL FAALİYETLERİN ARTMASI EK ÖDEME ORANLARININ İYİLEŞTİRİLMESİ, HEMŞİRELİK İŞLEVLERİNİN SUTTA ÜCRETLENDİRİLEBİLMESİ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.