Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGun Yerlikaya Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Aralıklarla Öğrenme Spaced Learning
2
Aralıklarla öğrenme uzun süreli bellekle ilgili son dönemlerde gerçekleştirilen çalışma sonuçlarına dayanılarak oluşturulmuştur.
3
Ayrıca yapılan bazı çalışmalar, aralıklarla yapılan öğretimin, sürekli yapılandan daha etkili olduğunu ortaya koymaktadır.
4
Teknik, Kelley tarafından geliştirilmiştir.
5
Aralıklarla öğrenme (spaced learning), yoğun öğrenme içeriğinin onar dakikalık aralarla üç kere tekrar ele alınmasına dayalı bir öğretim tekniğidir.
6
Öğrenenler tekrarların arasında on dakika boyunca topla oynama, oyun hamuruyla uğraşma, dans etme, kağıt katlama gibi basit etkinlikler yapmaktadır.
7
Bu teknikte öğrenme süresinin sürekli olmayıp parçalara ayrılmış olmasının sebebi bilimsel çalışmalara dayanmaktadır. Çalışmalara göre nöronların uyarılmaları arasında bir miktar zaman geçtiğinde nöronlar arasındaki bağlantıların daha fazla kurulmaktadır.
8
Tekniğin ilk bölümünde yoğun içerik öğrenciye sunulmaktadır. Burada daha çok düz anlatım tekniği kullanılmakta, gerekli durumlarda görsellerden faydalanılmaktadır.
9
Basit etkinliklerin yapıldığı 10 dakika aradan sonra ikinci kısma geçilmektedir. İkinci kısımda aynı içerik tekrar edilmektedir. Bu tekrarda öğrenenlerin ilk defada kaçırmış olabilecekleri bilgiler vurgulanmaktadır.
10
10 dakika aradan sonra üçüncü bölüme geçilmektedir. Üçüncü bölümde ise problem çözme, kendi cümleleriyle ifade etme, özetleme gibi öğrenilen bilgilerin anlamlandırılması ve uygulanmasıyla ilgili etkinlikler yapılmaktadır.
11
Uygulama Aralıklarla öğrenmenin belirlediğiniz bir öğrenme hedefine ulaşmada nasıl kullanılacağını açıklayınız.
12
Kaynaklar http://en.wikipedia.org/ http://www.innovationunit.org/ http://www.futuremind.ox.ac.uk/
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.