Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-I

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-I"— Sunum transkripti:

1 Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-I

2 Figure 6.3 A Classification of Marketing Research Data
Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması Pazarlama Araştırması Verileri Figure 6.3 A Classification of Marketing Research Data İkincil Veri Birincil Veri Nicel Veri Nitel Veri Nedensel Tanımlayıcı Anket Verisi Gözlemsel ya da Diğer veriler Deneysel Veri

3 Figure 6.4 A Classification of Qualitative Research Procedures
Nitel Araştırma Sürecinin Sınıflandırılması Figure 6.4 A Classification of Qualitative Research Procedures Nitel Araştırma Süreçleri Doğrudan (üstükapalı değil) Dolaylı (üstü kapalı) Odak Gruplar Derinlemesine Mülakat Projeksiyon Teknikleri Çağrışım Teknikleri Tamamlama Teknikleri Yorumlama Teknikleri Anlamlandırma Teknikleri

4 Table 6.1 Qualitative Versus Quantitative Research

5 Table 6.2 Characteristics of Focus Groups

6 Figure 6.5 Procedure for Conducting a Focus Group
ODAK GRUP SÜRECİ Figure 6.5 Procedure for Conducting a Focus Group Odak grup çevresini tanımlamak Katılımcıları belirlemek Başkan seçmek Tartışma rehberi hazırlamak Grup görüşmesini yönlendirmek Rapor hazırlamak

7 Odak Grup Çalışmasının Avantajları
sinerji kartopu uyarılım gizlilik kendiliğinden oluş beklenmeyen şeylerin kendiliğinden olması uzmanlaşma bilimsel inceleme (tetkik) yapı hız

8 Odak Grup Çalışmasının Dezavantajları
yanlış kullanma yanlış hüküm aracılık dağınıklık(karmaşıklık) yanlış beyan

9 Derinlemesine Mülakat
Fokus gruplar gibi derinlemesine mülakatlarda yapılandırılmamıştır ve bilgiyi doğrudan elde etme yöntemidir. derinlemesine mülakatlarda bire-bir görüşme esastır. mülakatlar yarım saat ile bir saatten biraz fazla zaman alabilir. Belirli durumlara karşı olan güdüler, önyargılar ya da tutumlar açığa çıkarmaya çalışılır.

10 Derinlemesine Mülakat
Altta yatan inanç ya da tutumları açığa çıkarmaya yönelik temel araştırma sorusunun yöneltilmesi? “Bunu niçin söylediniz?'' “Bu çok ilginç, daha fazlasını anlatabilir misiniz?'' “Başka bir şey eklemek ister misiniz?”

11 Derinlemesine Mülakat Avantajları
Derin bakış açısı kazandırır. Derinlemesine ve ayrıntılı bilgiler alınır. Başlangıçta araştırmacının aklına gelmeyen yeni sorular ve cevaplar ortaya ortaya çıkar. Cevaplar katılımcıdan doğrudan alınır. Sosyal baskı bazı yöntemlere göre daha azdır.

12 Derinlemesine Mülakat Dezavantajları
Derinlemesine mülakatları yönetecek olan yetenekli röportajcı bulmak zor ve pahalı olabilir. Sonuçların kalitesi ve bütünlüğü yüksek ölçüde görüşmeyi yapan kişinin becerilerine bağlı. Elde edilen verinin analizi ve yorumlanması oldukça güç. Zaman alıcı olabilir.

13 PROJEKSİYON TEKNİKLERİ
Cevaplayıcıları, ilgilenilen sorunları göz önüne alarak altta yatan güdülerini, inançlarını, duygularını ya da tutumlarını yansıtmaları için cesaretlendirerek yapılan yapılandırılmamış ve doğrudan olmayan sorgulama biçimi Projeksiyon tekniklerinde, cevaplayıcılara başkalarının davranışlarını tahmin etmeleri istenir. Başkalarının davranışlarını tahmin ederken cevaplayıcılar dolaylı olarak durumla ilgili kendi inanç, duygu ya da tutumlarını yansıtırlar.

14 PROJEKSİYON TEKNİKLERİ (1) Kelime Çağrışım Tekniği
Kelime Çağrışım yönteminde, cevaplayıcılar için bir kelime listesi hazırlanır. Her bir kelime sorulduğunda cevaplayıcının aklına gelen ilk kelimeyi söylemesi beklenir. Test kelimeleri çalışmanın amacını gizleyecek şekilde serpiştirilir. Cevapların analizinde Cevap olarak verilen kelimelerin sıklığı Cevap vermeden önce geçen zaman Belirli bir zaman içerisinde cevap vermeyenlerin sayısı gibi değişkenler kullanılır.

15 Uyarıcı Merve Özlem Mert Teknoloji Sinema Işınlama Bilim-kurgu Uzay

16 PROJEKSİYON TEKNİKLERİ (2) Tamamlama Teknikleri
Cümle tamamlamada, cevaplayıcılara tamamlanmamış cümleler verilir ve tamamlamaları istenir. Akıllarına ilk gelen şeyi söylemeleri istenir. Nike giyen birisi, ____________________________________ Adidas markasıyla karşılaştırıldığında, Nike __________________________________ Nike ayakkabı en çok ___________ lar tarafından beğenilir.

17 Tamamlama Teknikleri Hikaye tamamlama, cevaplayıcılara hikayenin bir bölümü verilir – Belli bir başlığa dikkat çekecek ama sonuca yönlendirmeyecek- sonucunu cevaplayıcıların kendi kelimeleri ile tamamlamaları istenir.

18 HİKAYE TAMAMALAMA ÖRNEĞİ
Güzel bir ilkbahar günüydü.Masmavi bir gökyüzü,yeşil çimenler,çeşit çeşit çiçeklerle bezeli yollardan geçerken alışveriş için kapalı bir yere gitme fikri hiç cazip gelmedi. Ama yarın akşam kız/erkek arkadaşının doğum günü için yeni bir kıyafete ihtiyacı vardı……………………

19 PROJEKSİYON TEKNİKLERİ (3) Yorumlama Teknikleri
Resim yorumlama, cevaplayıcılara olağandışı olayların yanısıra sıradan olayları da anlatan resimler gösterilir. Resimlere getirilen yorumlar bireylerin kişilik özellikleri gibi bazı değişkenlerin göstergesi olabilir. Resimli roman/karikatür yorumlama , çizgi film karakterleri belirli bir problem ya da durumla karşı karşıya olarak gösterilir. Cevaplayıcıya bu durumda olan karakterin karşısındakine ne cevap vereceği sorulur.

20 Cartoon Test BOYNER Boyner’den giyecek birşeyler Alalım.
Figure 6.6 A Cartoon Test BOYNER Boyner’den giyecek birşeyler Alalım.

21 Cartoon Test _II ULUDAĞ RESTAURANT Uludağ’da birşeyler yiyelim
Figure 6.6 A Cartoon Test ULUDAĞ RESTAURANT Uludağ’da birşeyler yiyelim

22 PROJEKSİYON TEKNİKLERİ (4) Anlamlandırma Teknikleri
Anlamlandırma Tekniklerinde, cevaplayıcılara sözsel ya da görsel bir durum sunulur ve başkalarının bu durumda neler hissedeceği sorulur. Rol yapmak, Cevaplayıcıya bir rol verilir ve herhangi başka birisinin davranış biçimini varsayarak rol yapması beklenir. Üçüncü-şahıs tekniği Cevaplayıcıya sözsel ya da görsel bir durum sunulur ve kendi bireysel inanç ve tutumları yerine, üçüncü-bir şahsın inanç ve tutumlarıyla ilişkili sorular sorulur. Üçüncü-şahıs “bir arkadaş”, “bir komşu” ya da “herhangi birisi” olabilir.

23 Projeksiyon Tekniklerinin Avantajları
Katılımcıların çalışmanın amacını bildiği durumlara vermek istemedikleri ya da veremedikleri cevapların elde edilmesini sağlar. Özellikle sorunların kişisel, hassas, bir durumu işaret ettiği durumlarda yardımcı bir yöntemdir. Bilinçaltı düzeyde yer alan inanç ve tutumların ortaya çıkarılmasında etkilidir.

24 Projeksiyon Tekniklerinin Dezavantajları
Eğitimli röportajcılar gereklidir. Cevapların analizi için de uzman kişiler gerekir. Yorumdan kaynaklanan yanlılık ciddi bir risk oluşturmaktadır. Pahalı olabilir. Katılımcıları alışılmadık biçimde davranmaya yöneltir.

25 *** ÖDEV *** Kelime çağrışım ve tamamlama tekniği kullanarak seçtiğiniz bir ürün/marka ya da işletmeye karşı tutumu belirleyin.(en az 6 kişi ile görüşme yapılacak) Olası bir pazarlama problemini tanımlamaya yönelik olarak bir odak grup (en az 4 kişilik) çalışması yapın. (Ürün/marka, işletme seçimi size bırakılmıştır)


"Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-I" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları