Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGuncicegi Yuksel Değiştirilmiş 10 yıl önce
6
Ders KoduDers AdıTUK Hazırlık Dersleri HZS001YBC. DİL HAZIRLIK DERSLERİ-1000 HZS002YBC. DİL HAZIRLIK DERSLERİ-2 000 1. Dönem Dersleri TDE101TÜRK DİLİ -I 200 AİT101ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ200 YDİ103YABANCI DİL -I (ALMANCA) 400 TSİ101TURİZM EKONOMİSİ 202 TSİ103BİLGİSAYAR -I 223 TSİ105İŞLETME YÖNETİMİ202 TSİ107GENEL MUHASEBE 213 TSİ109ÖNBÜRO İŞLEMLERİ 213 TSİ111İLETİŞİM 112 TSİ113TİCARİ MATEMATİK 112 BDN101BEDEN EĞİTİMİ (Seçmeli) 010 GSA101GÜZEL SANATLAR (Seçmeli) 010
7
2. Dönem Dersleri Ders KoduDers AdıTUK TDE102TÜRK DİLİ -II 200 AİT102ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 200 YDİ104YABANCI DİL -II (ALMANCA) 400 TSİ102İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU 202 TSİ104BİLGİSAYAR -II 223 TSİ106TURİZM İŞLETMELERİNDE MALİYET ANALİ 213 TSİ114SEY.İŞLET.YÖNET. VE ULAŞTIRMA SİSTE 112 TSİ110SEYAHAT İŞLETMELERİNDE ÖRGÜTSEL İLE 112 TSİ112TURİZM PAZARLAMASI 213 BDN102BEDEN EĞİTİMİ (Seçmeli) 010 GSA102GÜZEL SANATLAR (Seçmeli)010
8
3. Dönem Dersleri Ders KoduDers AdıTUK TSİ227KONGRE VE FUAR YÖNETİMİ 112 TSİ203TURİZM MEVZUATI 202 TSİ205ANADOLU UYGARLIKLARI 112 TSİ207TURİZM COĞRAFYASI112 TSİ229ÖZEL İLGİ TURİZMİ 101 TSİ211MESLEKİ YABANCI DİL -I 223 TSİ235GIDA VE PERSONEL HİJYENİ 101 TSİ231TRANSFER HİZMETLERİ 202 TSİ233ULAŞIM SİSTEMLERİ VE BİLETLEME 425 TSİ215ALTERNATİF MESLEKİ YABANCI DİL -I (Seçmeli)223 TSİ217SEYAHAT ACENT.İ VE TUR OPERATÖ (Seçmeli) 223 TSİ219İKRAM VE SERVİS TEKNİKLERİ (Seçmeli) 112 TSİ221YATÇILIK VE MARİNA İŞLETMECİLİĞİ (Seçmeli) 223 TSİ223İLK YARDIM VE SAĞLIK BİLGİSİ - I (Seçmeli)223 TSİ225HOST VE HOSTESLİK - I (Seçmeli)223
9
4. Dönem Dersleri Ders KoduDers AdıTUK TSİ202TUR PLANLAMASI VE YÖNETİMİ 213 TSİ204SEYAHAT İŞLETMELERİNDE MUHASEBE112 TSİ206SEY. İŞLETMELERİNDE REZERVASYON SİS 213 TSİ208TURİZMDE REHBERLİK213 TSİ210ULAŞTIRMA HİZMETLERİ VE BİLET SATIŞ 223 TSİ212MESLEKİ YABANCI DİL -II 223 TSİ226ALTERNATİF MESLEKİ YABANCI DİL -II (Seçmeli)223 TSİ228GİRİŞİMCİLİK (Seçmeli) 112 TSİ230YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA (Seçmeli)112 TSİ232REKREASYON VE ANİMASYON (Seçmeli) 112 TSİ234TURİZM VE ÇEVRE (Seçmeli) 112 TSİ236GENEL TRAFİK BİLGİSİ (Seçmeli) 112
10
2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi 2006-2007 Eğitim - Öğretim yılı Güz dönemi itibarıyla Turizm ve Seyahat İşletmeciliği Hazırlık sınıfında 48, 1.sınıfta 45 ve 2. sınıfta 79 öğrenci ile beraber toplam 172 öğrenci bulunmaktadır.
11
2.1.1 Eğitim 2.1.1.1 Bölümler/Programlar 1. İktisadi ve İdari Programlar Bölümü Turizm ve Otel İşletmeciliği Turizm ve Seyahat İşletmeciliği Turizm Rehberliği İşletme Pazarlama Büro Yönetimi ve Sekreterlik 2. Teknik Programlar Bölümü Subtropik İklim Bitkileri
12
Akademik Personel Sayıları
16
2.1.3. Hizmet 2.1.3.1. Fiziki Altyapı: Anamur Meslek Yüksekokulu eğitim-öğretim faaliyetlerine Kalınören Eğitim Binası ve ME.Ü.Anamur Kültür Merkezinde sürdürmektedir. Ayrıca ilçemiz Ören beldesi sınırları içerisinde yaklaşık 100 dönüm arazi ise Üniversitemize yerleşke alanı olarak tahsis edilmiş olup, teslim aşamasındadır. A. Eğitim Binası 50 öğrenci kapasiteli 10 Derslik 1 adet Bilgisayar Laboratuvarı (16 Bilgisayarlı) 1 adet Çok Amaçlı Teknik Derslik Kütüphane (1386 Kitap Kapasiteli) Internet Salonu 500 kişi kapasiteli Kantin ve Yemekhane Spor Alanı
17
B. ME.Ü. Anamur Kültür Merkezi Kültür Bakanlığı Anamur Kültür Merkezi, Kültür Bakanlığı, DPT ve Maliye Bakanlığı onayı ile Üniversitemize devredilmiştir. Bu bina sosyal ve kültürel faaliyetlere yönelik olarak kullanılmaktadır. 225 Kişilik Tiyatro ve Konferans Salonu 1 Adet Prova Salonu Kulis 100 kişi kapasiteli Kokteyl Salonu 2 Adet Sergi Salonu 3 Adet Çalışma Salonu
21
2.3 GZFT Analizi (SWOT Analizi) Güçlü yanlarımız: Konusunda uzman genç ve dinamik bir akademik kadro Turizm programlarının misyonu gereği Turizm merkezlerine yakınlığı Ülkede ağırlıklı Almanca Turizm eğitimi veren az sayıdaki okullardan biri Çağdaş eğitimin gerektirdiği modern imkanlara sahip olmamız Turizm merkezlerindeki özel sektör-okul işbirliği
22
Zayıf yanlarımız: Şehir merkezine en uzak ilçe olmamız İlçenin sosyal ve kültürel bir yönden zayıf olması Öğretim Elemanlarının mesleki ve sosyal gelişiminin maddi ve manevi olarak desteklenmemesi Öğretim Elemanlarının maaş ve ders ücretlerinin düşük olması MEB ve YÖK arasında yapılan protokolün yetersiz kalması Eğitim Binasının fiziki imkanlarının yetersiz kalması İlçede turizm ve üniversite bilincinin henüz oluşmaması Bazı programlara öğrencilerin sınavsız sistemle geçişi Anamur’da turizm işletmelerinin yetersizliği
23
Fırsatlar: Anamur ilçesinin turizm bakımından doğal ve kültürel zenginliklere sahip olması Üniversitemizin ilçede sahip olduğu 100 dönümlük arazi ME.Ü. Anamur Kültür Merkezinin yüksekokulumuzda olması Özel sektörle yürütülen pozitif ilişkiler Mezunlarımıza sektörde kariyer imkanı tanınması
24
Tehditler: Sınavsız gelen öğrencilerin eğitimlerde zayıf kalması Turizm sektöründeki istikrarsızlık Turizm sektöründe maaş ve özlük haklarındaki yetersizlik Eğitim ve turizm sektöründe teknolojinin hızlı ilerlemesi ve pahalı olması
25
2.4.Varsayımlar Mesleki becerinin geliştirilebilmesi için bir uygulama acentasının yaptırılması ve bu acenta vasıtasıyla okula gelir yaratılması Yüksekokulumuz öğrencileri için kredi yurtlar kurumu bünyesinde bir yurt kurulması
26
3. Stratejik Plan 3.1.Misyon Sürekli değişim ve gelişim ilkesiyle, gelişen dış çevre koşullarına karşı ülke ve dünya koşullarına uyum sağlayan, okul sanayi işbirliği içerisinde sektörün istediği nitelikte ara eleman yetiştirmek. Atatürk İlke ve Devrimlerine sahip çıkan,çağdaş,demokrat ve laik öğrenciler yetiştirmek. 3.2.Vizyon Türkiye’de ve bölgede turizm sektörüne nitelikli eleman yetiştiren öncü ve etkin eğitim kurumlarından biri olmak, Hızlı gelişen teknolojiyi takip etmek, Eğitimde Toplam Kaliteyi yakalamak, Özgür ve objektif bilimin öncülünde sorgulayan, düşünen ve kendini sürekli yenileyen kuşaklar yetiştirmek
27
3.3. Değerler – İlkeler Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı Yenilikçi Çağdaş Analitik düşünme yeteneğine sahip Dinamik Şeffaf Toplumsal Sorumluluk bilinci oluşmuş İdealist Objektif Duyarlı Hoşgörülü Dürüst
28
3.4. Stratejik Amaçlar ve Hedefler Stratejik Amaç - 1 Nitelikli ara işgücü yetiştirmek Stratejik Faaliyetler Programın teknik imkanlarını arttırmak Ülkede ve bölgedeki mesleki birliklerle ilişkileri geliştirmek Öğretim elemanlarının akademik ve mesleki yönden gelişimlerini desteklemek
29
Stratejik Amaç – 2 Ülkede söz sahibi ve bölgesinde turizm alanında lider bir eğitim kurumu olmak Stratejik Faaliyetler Programın teknik imkanlarını arttırmak Yerel yönetimle işbirliğini artırmak Sektörde ağırlıklı faaliyet gösteren bilgi işlem şirketleri ile sertifikasyon eğitimini arttırmak Geçmiş yıllardaki mezun öğrencilerimizle sürekli irtibat kurmak
30
Stratejik Amaç – 3 Alanında uzman, eğitim kalitesi yüksek ve ÖSS’de öncelikli tercih edilen bir okul olmak Stratejik Faaliyetler Programın reklam ve tanıtımında interneti etkin bir şekilde kullanmak Okulun ve programın teknik imkanlarını arttırmak Yerel yönetimle işbirliği yaparak ilçede öğrencilere sağlanan imkanları artırmak Yerli ve yabancı eğitim kurumlarının eğitimlerini sürekli takip etmek Geçmiş yıllardaki mezun öğrencilerimizle sürekli irtibat kurmak
31
4.İzleme ve Değerlendirme 4.1.Performans Göstergeleri Oluşturulması Yüksekokulumuzun 2005 yılında Leonardo Da Vinci A Tipi Hareketlilik Projesi kapsamında “Turizm sektöründe teknoloji kullanımı” konulu projesinin kabulu ve AB fonundan desteklenerek, yararlanıcıların İngiltere’de turizm alanında bir eğitim kurumunu ziyaret etmişlerdir. Yüksekokulumuz ilçemize en yakın turizm merkezi olan Alanya ilçesinde ALTİD (Alanya Turizm İşletmecileri Derneği) ile sürekli işbirliği içerisindedir. Mezunlarımızın başta Akdeniz sahil şeridi olmak üzere ülkenin birçok bölgesinde mesleklerini icra etmektedirler. Yüksekokulumuz üniversitemizin THY ile yapmış olduğu protokol ile Uluslar arası Havayolu Biletçiliği konusunda “Temel Satış Eğitimi” ve “Galileo Otomasyon Sistemi” sertifikasyon eğitimi verilmektedir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.