Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanMert Tuna Değiştirilmiş 10 yıl önce
2
1. Her İl ve ilçede seminer düzenlenecek. Bu seminerlere kadrolu, sözleşmeli, ve tüm geçici görevliler katılacaktır. 2. Yaz Kur’an Kurslarında yaş sınırı kaldırıldığından, okul öncesi öğrenciler mutlaka camilere gelmeli, hiçbir şey verilmese bile cami bahçelerinde, şadırvan ve avlu gibi dış mekanlarda oynayıp cami ortamını yaşasınlar ve öğrensinler.
3
3. Diyanet İşleri Başkanlık’ından gönderilen afiş ve ilanlar mutlaka uygun yerlere asılmalı, göze hitap etmeli, depolara kaldırılmamalı. Bu seneki slogan: (GEL BU YAZ, KUR’AN’I GÖNLUNE YAZ) 4. İmkanlar nispetinde ilkokul ve orta dereceli okulların yönetici ve öğretmenleri ile irtibata geçilerek yaz Kur’an kursları teşvik edilmeli.
4
5. Yaz Kur’an Kurslarına kayıtlar : 17 – 24 HAZİRAN 2013 tarihleri arasında yapılacak ve Ek-16 Form Dilekçe kullanılacaktır 6. Kurslar 3 dönem olarak uygulanacak 1. Dönem: 24 Haziran-12 Temmuz 2. Dönem: 15 Temmuz-02 Ağustos 3. Dönem: 5 Ağustos-23 Ağustos olarak belirlenmiştir.
5
7. Yaş sınırı kalktığından öğrenciler yaş guruplarına ve seviyelerine göre sınıflandırılacaktır. 3-5-7-10 gibi. 8. Her bir dönem için öğrencilerin seviye tespitleri yapılacaktır. 9. Yeterli sayıda sınıf ve öğretici olması durumunda öğrencilerin seviyelerine göre kurların tamamı açılacaktır. (1-2-3) gibi.
6
10. Yaz kurslarına kayıt olan öğrencilerin tamamı Müftülüklerce Ek-2 Form ile tespit edilecektir. 11. Yaz kurslarının düzenlenmesinde mahalli şartlar dikkate alınacaktır.
7
12. Yaz kurslarında gerek kayıt esnasında gerekse ilk gün karşılaması çok önemlidir. Gülen bir yüz ile öğrencilerin karşılanması hal- hatırlarının sorulması, yaz Kur’an kurslarından ne beklediklerinin sorulması, yaz kurslarının sevdirilmesi, müjdeleyici güzel şeylerin anlatılması, çocukların bıktırılıp usandırılmaması, özellikle nefret ettirilecek durumlara getirilmemesi. Peygamber Efendimiz’ in (S.A.V) müjdelerini çocuklarla paylaşmak çok önem arz etmektedir.
8
13. Öğrencilerimiz kurs sonunda; « Ben yaz kursu için Cami’ ye gittim, çok güzel şeyler öğrendim, hayatım, yaşantım değişti» demelerini sağlayalım. Şu örnek Cami ve kurslarımıza hiç mi hiç yaklaşmasın « Yaz Kur’an kursu için Cami’ye gittim hoca bana müthiş bir dayak attı ve Cami o günden sonra bana ve hayatıma kapandı» H. ÖZKÖK Paşa örneği…
9
14. Kur’an-ı Kerim’e hizmet konusunda rol model olmuş insanların hatıratlarını okuyalım. (Hacı Veyiszade Mustafa Efendi- Bediüzzaman Said Nursi- Süleyman Hilmi Tunahan- Ali Ulvi Kurucu) gibi zatların hatıraları okunmalı.
10
15. Bir zamanlar Kur’an okumanın yasaklandığını düşünürsek, Kur’an okunan ve okutulan mekanların basıldığını, bu hizmete kendini adayan rol model insanların çektiği sıkıntıları düşünelim, bugün ise devlet Kur’an okutulması ve öğretilmesi için, bütçesinden para ayırmaktadır. Devletimiz ücretsiz Kur’an-ı Kerim gönderiyor, temel dini bilgiler kitapları gönderiyor, tüm materyalleri gönderiyor. Biz Kur’an okuttuğumuz için karakola götürülmüyoruz, takip edilmiyoruz, üstüne üstlük ücretlerimizi fazlası ile alıyoruz. Bunun kadru kıymetini bilelim. Bilmezsek Allah (c.c) bu nimeti elimizden alıverir de perişan oluruz.
11
16. Cami görevlilerimiz ve Kur’an kursu hocalarımız bu öğrencileri yetiştirme aşkı ve yoğurma sevdası içinde olmalılar. Yoksa başarılı olamayız. 17. Cami görevlilerimiz ile Kur’an kursu hocalarımızın yaz K. Kursları için şimdiden bir projeleri olması lazım ve bunu kendilerine dert edinmeleri gerekir. (Türkiye genelinde bu konuda 100 adet görevlinin projesi tespit edilebilmiş)
12
19. Öğrenci ve çocuk psikolojisini göz önünde bulundurarak olaylara çocuk gözüyle bakmak gerekir. Her çocuğun kabiliyeti ayrıdır. Onları keşfetmek lazım. 18. Görevlilerimiz öğrencilerinin karşısına mutlaka hazırlıklı (hazırlanarak) çıkmalıdır. Temiz, pak ve güzel kıyafetlerle çıkmalıdır.
13
20. Çocuklarda yaş çok önemlidir: 0-3 yaş arası Süt ev konuşma dönemi 4-9 yaş arası Belleme ve kavrama dönemi 10-13 yaş arası Akılcı dönem 13-24 yaş arası Bilinçli öğrenme dönemi BU DÖNEMLERDE NELERE DİKKAT EDİLMELİ: a- Çocukları dinlemeliyiz. b- Onları anlamaya çalışmalıyız. c- Onları ciddiye almalıyız. d- Onlarla empati yapmalıyız. e- Nereye nasıl girileceğini, temizlik, banyo temizliği, wc temizliği kültürü çocuklara öğretilmelidir. Her çocuğun hoşlandığı bir etkinlik vardır bunu keşfetmeli ve oradan başlanmalıdır.( oyun-ilahi v.b.) gibi
14
SEVMEK ve SEVİLMEK İÇİN 6 ESAS: 1.GÜLÜMSEYİN: insanın yüzünde taşıdığı sırtında taşıdığından daha önemlidir… 2.DİNLEMEYİ BİLELİM: Konuştuklarında veya soru sorduklarında çocukları mutlaka dinleyelim. 3.BAŞKALARI İLE İLGİLENELİM: (Zevk ve problemleri ile) 4.İLGİLERİNİ PAYLAŞALIM: Çocukların ilgi alanları paylaşıldığı zaman verim artar. 5.ONLARA ÖNEMLİ BİRİ OLDUKLARINI HİSSETTİRELİM: İleride hangi görevlerin onlara nasip olacağını şimdiden bilemeyiz. 6.ONLARLA EMPATİ YAPALIM
15
KRİTİK DÖNEM Çocuklara zamanında verilmesi gereken verilmezse verim alınamaz. Bunun için (0-6) yaş ve (7-10) yaş önemlidir.
16
GELİŞİM DÖNEMİ Çocukların fiziksel ve ruhsal gelişim dönemlerinde onlara gelişmelerini sağlayacak kitap ve eserler tavsiye edilmelidir. Misal: Ömer Seyfettin : İlk Namazım A.H. Akseki : Sübhaneke Meali, Düşünen sınıflar için, Din K. Ah. Bilgisi dersleri, Her Çocuk Özeldir, Sol Ayağım. Gibi kitaplar… (FİZİKSEL-RUHSAL)
17
DERS İŞLEME METOTLARI Bir dersin işlenişi aynen bir kompozisyon yazma işine benzer. (Giriş, Gelişme, Sonuç) Derse başlarken mutlaka hazırlıklı ve bir ders planı ile çocukların karşısına çıkılır. Mümkünse bir espri ile başlayarak dikkatleri çekilir ve derse öyle geçilmelidir. Bu giriş bölümüdür. Gelişme bölümünde dersler sevdirilerek işlenmeli, bu bölümde kora oluşturulabilir, oyunlar olabilir, tekrar yapılarak sonuç değerlendirilir.
18
DERS PLANI Dersin Adı: İbadet Dersin Konusu: Namaz Dersin Süresi: 1 saat Yöntem: Takrir ve Örneklendirme. Araç Gereç: Bilgisayar, projeksiyon, tepegöz. Derste her şeyi öğreteyim diye yükleme yapılırsa, hiçbir şey öğretmemekle karşı karşıya kalınabilir. Öncelikle Farzı ayınları öğretelim. 32 farzı verelim, zaman kalırsa diğerlerini değerlendiririz.
19
Derslerde slayt ve resim gösterilebilir. Derste resim 3 şekilde kullanılabilir. 1. İbadetlerde Resim: Kabe ve namaz tatbikatları gibi. 2. Fotoğraf yorumlatılabilir: Haram olan bir şey sembolize edilerek yorumlatılır. 3. Öğrenciye Kul Hakkı ile ilgili bir resim çizdirilebilir.
20
21. Yaz kurslarında 7 haftada ne verilebilir? SEVGİ: Yani gönüllere hitap etmek. İnsanlar motora benzer; motor için yağ, benzin ve mazot ne ise insan içinde sevgi odur. Sevmeden bir şeyi yaptıramazsınız.
21
1.Sevgi 2.Örnek Olmak 3.Teşvik Etmek GÖNÜLLER NASIL FETHEDİLİR Sevgisiz hiçbir iş yapılamaz, yapılsa da netice almak, tat almak mümkün olamaz. Örnek olmak çok önemlidir. Sigara içen bir hoca öğrencilerine örnek olamaz, olmaya çalışsa da faydası olmaz.
22
Teşvik çok önemlidir. Yapamıyorsun, hiç kafan çalışmıyor, kendinde çalışmıyorsun gibi sözlerden kaçınılmalı, aferin güzel olmuş yarınki dersin inanıyorum ki daha güzel olacak, senin başaramayacağın hiçbir şey yok gibi teşviklerle motive edilmelidir.
23
Derslerde ilahilere yer verilmeli, en azından haftada bir ilahi seçilerek haftanın ilahisi olarak öğretilmeli. Bu çok tesirli olur. İleride bu ilahiler çocukların oyunlarına bile yansır.
24
22. Muhataplarımızı iyi tanımak gerekir. Daha öncede hatırlattığımız gibi çocuklarda yaş çok önemlidir. (0-2) yaş arası ; Süt dönemi (3-6) yaş arası ; Konuşma ve oyun dönemi (7-11) yaş arası ; İlkokul dönemi (12-14) yaş arası ; İlk ergenlik dönemi (14-17) yaş arası ; Orta ergenlik dönemi (18-20) yaş arası ; Son ergenlik dönemi Bundan sonra yetişkinlik dönemi başlar. (21-35) İlk yetişkinlik dönemi (36-55) Orta yetişkinlik dönemi (56 ve sonrası) son yetişkinlik dönemi
25
GELİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 1.KALITIM : Genetik yoluyla alınan özellikler. 2.HAMİLELİK ve DOĞUM: Çeşitli travmalar. 3.ÇEVRESEL KOŞULLAR: Her şey içine girer
26
DİNİ GELİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 1.AİLE 2.MUHİT – ÇEVRE 3.ARKADAŞ – DOST GRUPLARI 4.OKUL – ÖĞRETMEN 5.CAMİ – KUR’AN KURSU 6.BASIN – YAYIN (GÖRSEL YAZILI)
27
OKUL ÖNCESİ DÖNEM (0-2) yaş bilinçsiz etkileşim çağıdır. Bu dönem en önemli ihtiyaçlar GÜVEN, SEVGİ ve KABUL GÖRME dir. Kazanılan en önemli başarı YÜRÜME ve KONUŞMA dır. 3 yaşından sonra NEGATİVİZİM (inatlaşma) ve TAKLİT başlar ben de varım der. 4 yaşından sonra EGOSEMİTİZİM (ben merkezcilik) herkesin kendisi gibi düşündüğünü sanır. Soru dönemi başlar. (Bu neden oldu, bu nasıl oldu?)
28
OKUL ÖNCESİ DÖNEM (3-6) yaş arası aynı zamanda çocuğun oyun çağıdır. Bu dönemde çocuğun ruh sağlığının gelişmesinde sevilme ve uyum çok önem arz eder. Bu dönemde arkadaş seçimi, yaşıtları ile oynaması bilhassa toprakta oynaması çocukları çok rahatlatır. Çocuklara haftalar asır gibi gelir.
29
ZENGİN BÜNYELERİN ÜRETİLMESİ, ZENGİN DENEYİMLERDEN GEÇER. BU TECRÜBE VE DENEYİMLER SİZLERDE MEVCUT.
30
SEVGİ MERKEZLİ EĞİTİM Yaz Kur’an kurslarında Peygamber Efendimiz’ in (S.A.V) hayatı daha fazla anlatılmalıdır. Çünkü sevginin merkezi Allah Resulü’ dür (S.A.V) Çocukları en çok etkileyen ve sevgi merkezinden uzaklaştıran etkenlerden en önemlisi medya ve TV filmleridir. Bu filmlerde sahne aralarında olumsuz mesajlar verilir, cinsellik ve şiddet ön plana çıkartılarak çocuklar ve genç nesil sevgi merkezinden uzaklaştırılmaya çalışılır. Çocuklara film izlettirilirken çok dikkatli olmak lazım. Bilhassa World Disney filmleri çok tehlikelidir. Bu filmleri çocuklara izlettirmeyelim. Faydalı olan çizgi filmler de vardır bunlardan HORTON çizgi filmi çocuklara izletilmeli, çünkü bu filmde materyalizm yerden yere vuruluyor adeta peygamberler tarihi anlatılıyor.
31
EĞİTİMDE 3 GÜÇLÜ İLETİŞİM 1.ÖZ : Dini bütün münasebetlerde samimi olarak anlatmaktır. 2.YÜZ ve GÖZ : En güzel sözleri gözler söyler, gözler yalan söylemez. 3.SÖZ : Öyle bir söz söylenmelidir ki; KONUŞMANIZ ÇARE, SÜKUTUNUZ NARA OLSUN.
32
3 GÜÇLÜ HEDEF 1.İÇTEN DİNİ DUYGU : Severek namaz kılmak gibi 2.İŞLEVSEL DİNİ BİLGİ : Hayata katkı sağlasın. 3.İÇSELLEŞTİRİLMİŞ DİNİ BECERİ : Kur’an veya Ezan okumak gibi, bunları gönülden yapmak. Dua ve sureleri beraber öğretmek.
33
3 GÜÇLÜ HATIRLATMA 1.TEMSİL : (Mekan ve İnsan) iyi bir ortam, alet, tahta, slayt v.s., giyim, kuşam, temizlik, ter, koku vs. dikkat etmek yazın imkanlar dahilinde günlük duş almak. 2.TEBLİĞ : (Yükleme - Yüklenme) değil. Bilgiyi uygun bir şekilde aktararak vermek, yükleme yapmamak, rekabet ortamı oluşturmamak. 3.TEŞVİK : (Sadık insan – satılık) değil. Teşvik samimi olmazsa netice alınamaz. Manevi ödül maddi ödülden daha önemlidir. Onura etmek esastır. Aralıksız 40 gün sabah namazına gel cep tlf. al, 7 günde Kur’an a geç bisiklet al, bunlar çok samimi teşvikler değildir.
34
3 GÜÇLÜ İLKE 1.RAKİP DEĞİL REFİK OLALIM : en önemli olmak en sorumlu olmaktır. Herkes en önemlidir. En iyi bilen, en iyi okuyan benim değil, benden daha iyi bilen ve okuyan vardır ona gitmeliyim ilkesini uygulayalım. 2.ALT - ÜST YOKTUR : yoksa altüst oluruz. Olgun olalım, olgunlaşmayalım, olgunlaşırsak kokarız. 3.SORUMLULUĞUMUZ NİYET VE GAYRETTİR : niyetimiz samimi olmalı, gayretimiz bu doğrultuda azami olmalı. Sonunda da tevekkül edilmelidir.
35
3 GÜÇLÜ DUA 1.GÖRDÜKLERİMİZİN ŞERRİNDEN 2.DUYDUKLARIMIZIN ŞERRİNDEN 3.DİLİMİN, ELİMİN, KALBİMİN ARZU VE İSTEKLERİMİN ŞERRİNDEN SANA SIĞINIRIM diye dua edilmelidir.
36
3 GÜÇLÜ SÖZ 1.………….yapmaya devam edeceğim. 2.………….yapmaya başlayacağım. 3.………….yapmayı bırakacağım.
37
EĞİTİMCİLERDE ve İRŞAT EHLİNDE BULUNMASI GEREKEN AHLAKİ NİTELİKLER İman ile Salih ameli, amel ile ahlakı, ahlak ile muamelatı birbirinden ayıramayız. a.Keyfimize göre değerlere uymak; trafik polisine kızıp etrafını kırmak olmaz b.Karşımızdaki kişiye göre değerlendirmek; makamı mevkisi yüksek olanlara ayrı değer vermek düşük olanlara ayrı değer vermek olmaz. Söz kabul edilmez amel olmayınca, amel kabul görmez ahlak olmayınca. Ahlak kabul görmez muamelata yansımayınca. İMAN - SALİH AMEL - GÜZEL AHLAK
38
3 GÜÇLÜ KAYNAK KİTAP 1.Sen Ben ve Çocuklarımız. 2.Var mı Beni Anlamak İsteyen ? 3.Koruyucu Psikoloji
39
KUR’AN ÖĞRETİM YÖNTEMİ Sistematik – Ritmik çalışma Adımlar birbiri ile ilişkili olmalı ve ritmik ahenk içinde atılmalıdır.
40
جَثَتَبَأَ جَاثَاتَابَا آ جًاثًاتًابًاأً سَزَذَدَحَ سَازَاذَادَاحَا سًازًاذًادًاحًا KAVRAMA ÇALIŞMASI (İnce Okunan Harfler)
41
KAVRAMA ÇALIŞMASI (İnce Okunan Harfler) لَكَفَعَشَ لَاكَافَاعَاشَا لًاكًافًاعًاشًا يَوَهَنَمَ يَاوَاهَانَامَا يًاوًاهًانًامًا
42
KAVRAMA ÇALIŞMASI (Kalın Okunan Harfler) قَغَرَخَ قَاغَارَاخَا قًاغًارًاخًا ظَطَضَصَ ظَاطَاضَاصَا ظًاطًاضًاصًا
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.