Sunuyu indir
1
ÇOCUĞA SINIR KOYMAK (OCAK 2012)
2
Sınırlar neden önemlidir ?
Çocuklar sınırlara neden ihtiyaç duyarlar?
3
Sınırlar çocukların araştırma yapmalarına yardımcı olur.
Sınırlar onaylanan davranışları tanımlar. Sınırlar ilişkileri tanımlar. Sınırlar güvenlik sağlar. Genişleyen her sınır büyümenin bir ölçütüdür.
4
Ne kadar özgürlük,güç ve kontrol?
Sağlıklı denemelere imkan sağlayarak ona büyüdüğünü hissettirin.
5
Çok kısıtlayıcı olan sınırlar Aşırı kontrol
Denemek ve keşfetmek için çok az özgürlük. Öğrenme ve sorumluluk kazanmayı engeller. İsyanı körükler.
6
Çok geniş olan sınırlar Kontrolsüzlük
Çok geniş olan sınırlar Kontrolsüzlük. Tutarsız olan sınırlar Tutarsız özgürlük Öğrenmeyi ve sorumluluk kazanmayı engeller Çok fazla denemeyi ve isyanı körükler.
7
Dengeli sınırlar Sorumluluklara dayanan özgürlük
Öğrenmeyi ve sorumluluk almayı arttır. İşbirliğini yüreklendirir.
8
Anne babalar kurallarını nasıl öğretirler
a- Sınırlar olmadan özgürlük(ikna yolu ile problem çözme) B-Demokratik yaklaşım(sınırlar içinde özgürlük)işbirliği ve güven ile problem çözme C-Cezacı yaklaşım(özgürlük olmaksızın sınırlar)
9
İştahsızlık Nedir? İştahsızlık genel olarak bireyin normal açlık sinyallerini alamaması ve hiçbir besine karşı yeme isteği duymaması olarak tanımlanabilir.
10
YEMEK ÖNCESİNDE… Çocukların aşırı yorgun ve uykulu oldukları zaman iştahları olmadığı için yemek saatlerini buna göre düzenleyin. • Sofraya oturmadan önce çocuğunuzla oyun oynayın.Sofraya mutlu oturmasını sağlayın. • Yemek aralarında çocuğunuza şeker, çikolata, pasta, kolalı ve diğer fazla şekerli içecekler kesinlikle vermeyin.
11
.Günlük yaşamda yaşanan sorunlar ailenin sofrasına yansımamalı.
Disiplin uygulama yeri yemek masası olmamalıdır. Yemek esnasında verilen mesajlara dikkat. Yemek yerken özgür olmalı. Yemekler hazırlanırken yetenekleri ölçüsünde onlardan yardım alınmalı.
12
Yemek sırasında… Yemek yedirmek için ısrar etmeyin, onu ödüllendirmeyin veya ceza vermeyin. Çocuğunuz yemek zamanında ve aile sofrasına katılarak yemek yemenin sosyal bir olay olduğunu görerek öğrenmeli. Yemeği televizyon olmayan, dikkatinin dağılmayacağı sessiz bir ortamda yedirin
13
Tabağı tepeleme doldurmak yerine porsiyonları ufak tutun.
• Çocuklar 1,5 yaşından sonra çatal kaşık kullanabilirler, onun kendi kendine yemesini desteklemek için kaşığı ağzına vermektense eline verip, yemesini bekleyin. Tabağı tepeleme doldurmak yerine porsiyonları ufak tutun. Çocuğunuz sizin beğendiğiniz yemek düzenini ve çeşidini benimsemek zorunda değil, kendi çeşidini kendisinin bulmasına izin verin. Böylece karar verme insiyatifi onda olacaktır.
14
Acele yedirmek, ya da tam tersine yemek süresini çok uzatmak (yarım saat normal bir süredir) çocuğu olumsuz yönde etkiler. • Bu yaşlarda yemek seçme de sık rastlandığı için yemek çeşidini artırın Yemek yerken parmaklarını kullanmasına, yemeklerle oynamasına, etrafı dağıtmasına göz yumun, engellemeyin. Doyduğuna dair bir işaret aldığınız an yemesini durdurun, son lokmasına kadar yedirmek zorunda değilsiniz.
15
ÇOCUKLARIMIZI, HEP BİRLİKTE MUTLU VE SAĞLIKLI BÜYÜTMEK DİLEĞİYLE… TEŞEKKÜR EDERİZ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.