Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
1 Rennes Akademisi: « LOLF » için hazır mısınız?
2
2 LOLF, eğitim yetkilileri için yeni bir finansal çerçeve LOLF, yeni bir bütçe süreci LOLF, yeni bir organizasyon kültürü « LOLF »: eğitim için yeni bir performans yönetim sistemi
3
3 Yeni çerçevenin denenmesi Devlet bütçesinde 47 misyon Okul eğitimi 2003-2006: İki Yerel Eğitim İdaresi(YEİ) yeni LOLF çerçevesini tecrübe ediyor: Académies de Bordeaux et Rennes
4
4 Brittany’de devlet hizmetleri Devlet Hizmetleri Inspecteur d'Académie Directeur services départementaux Marc DEBENE Académe’nin rektörü Eğitim Bakanını temsilen Diğer Bölge Müdürleri 4 Müdür +DRAS+DRAM+DRAC+DRAF vb... Bernadette MALGORN Bölge Müdürü Başbakanı temsilen
5
5 RENNES AKADEMİSİ’NE hoş geldiniz n102865 öğrenci n577731 talebe. n61 700 personel nBütçe: 2.13 milyar euro (% 58 Lolf) REKTÖR 4 Eğitim Müdürü % 59.8 kişi 2 yaşında okula başlıyor (Fransa’da % 32) Fransa’da en iyi değerlendirme sonuçları
6
6 ANAYASA 2001 Bütçe Kanunları ile ilgili Anayasal Tüzük Kanunlar Bütçe kanunları dahil İnsan ve Yurttaş hakları bildirgesi Giriş Anayasa Kurulu
7
7 Yeni mali çerçeve Üç aşama Misyon Program FAALİYET
8
8 Misyon: Okul eğitimi MİLLİ EĞİTİM TARIM PROGRAM İlk okullar PROGRAM Devlet orta okulları PROGRAM Özel ilk ve orta okullar PROGRAM Eğitim desteği PROGRAM Tarımda başlangıç mesleki eğitimi PROGRAM Okul yaşamı 7 faaliyet ana okulları, ilk okullar özel ihtiyaçlar,.. 13 faaliyet Orta okullar, liseler, mesleki eğitim,… 12 faaliyet Ana okulları, ilk ve orta okullar,.. 4 faaliyet Öğretim ve mesleki eğitim, öğrencilere sosyal destek,.. 10 faaliyet Eğitim politikasının yönetimi, Kontrol ve değerlendirme, iletişim,.. 5 faaliyet Okul yaşamı, halk sağlığı…
9
9 2005 Bütçe Kanunu
10
10 YEİ seviyesinde performans yönetim sistemi Müzakereler yoluyla yönetim YEİ programının faaliyet bütçesi akademi Program bakanlık İşletme birimi YEİ hizmetleri PAP PAPA Yıllık performans projesi
11
11 Eğitim Yöneticisi olarak Rektör : Bir filoya kılavuzluk eden amiral gemisi !
12
12 Vatandaş : sosyal ve ekonomik sonuçlar/etkililik Bakış açılarının çeşitliliği: Ne tür bir performans bekleniyor Kullanıcı : hizmet kalitesi Vergi yükümlüsü : etkinlik
13
13 Performansın ölçülmesi: 2005 Yılının Finansmanına İlişkin Kanun Tasarısı
14
14 Akademi: ortak veri tabanı
15
15 İnsan ve yurttaş hakları bildirgesi Madde 15 Her memur toplumun yönetimi konusunda toplum tarafından sorumlu tutulabilir Performans raporları: RAP and RAPA
16
16 Sonuçlara dayalı yönetim Performans analizi Hedefler Sonuç göstergeleri Sonuçlar Faaliyet ve araçlarla ilgili göstergeler Faaliyetler
17
17 Bütçe yönetimi: tutarlılık arayışı BÜTÇE BİRİMİ: Harcamanın planlanması ve kontrol edilmesi BOİK: Bütçe düzenleme ve takip komitesi. BOPA Müdür + İşletme birim Müdürleri Personel temsilcileri ile yönetim diyaloğu
18
18 Hareket Alanı Maaş harcaması: eğitim bütçesinin % 95’i Harcamaların dengesizliği (tek yönlü yeniden dağılım) Okullar faaliyet birimleri değil
19
19 Maaş harcaması Öğretim ödenekleri 31 115 euro Maaşlar* 2. Derece programlama » 3 920 700 euro Programme « Vie de l’élève » 595 800 euro * 2004 yılı tahmini gider hesaplamaları Devletin Eğitim Bütçesi 4 547 615 euro Cesson-Sévigné Lisesi Britany Bölgesi Fonları 167 390 euro 27 kat daha fazla
20
20 Okul performanslarının değerlendirilmesi Okul projesi PAPé ( okul performans raporu) Yerel Eğitim İdaresi veri tabanı Yönetim diyaloğu Yardıma ihtiyaç duyan okullar
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.