Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü"— Sunum transkripti:

1

2 İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
26 – 28 Temmuz 2011 HKS Eğitim Semineri

3 EĞİTİM TARİHİ EĞİTİM SAATİ
EĞİTİM KONUSU EĞİTMEN 26 Temmuz 2011 Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi Hastane Değerlendirme Süreci, HKS Metodolojisi Hem. Bedia AYDIN Memnuniyet Anketleri ve Görüşler Çalışan Güvenliği Uz. Dr. Özlem B. SARAL 27 Hasta Güvenliğinde İletişim, Hastaların Doğru Tanımlanması Hem. Derya HASANÇEBİ İlaç Güvenliği, Transfüzyon Güvenliği Dr. Ayla YAVUZ Düşmelerin Önlenmesi, Güvenlik Raporlama Sistemi El Hijyeni Güvenli Cerrahi Dr. Osman Turan ÇAKAR 28 Hasta Bakımı Laboratuar Hizmetleri Uz. Dr. Hakan TÜRKÖN HKS Kapsamında Dokümantasyon, Hasta Kayıtları ve Dosyaları Hem. Özlem YILMAZ Atık Yönetimi, Renkli Kodlar Dr. Can Ertan ARGIN Stok Yönetimi, İndikatör Yönetimi Dr. Metin BAKKALOĞLU

4 HASTA BAKIM HİZMETLERİ

5 AMAÇ; Hasta güvenliği içerisinde de değerlendirilebilecek olan hasta bakım hizmetlerini gerçekleştirirken hastanın kendini güvende hissetmesinin temel amaç olduğunu vurgulamaktır.

6 harekete geçemezsiniz”
“İnsanların duygularına dokunamazsanız, harekete geçemezsiniz” Sağlık Kazanı

7 Kendimizi nerde güvende hissederiz?
Evimizde

8 Hastanın fiziksel, çevresel, psikolojik medikal
gereksinimleri karşılandığında hasta kendini güvende hisseder. Bu çerçevede verilen hizmetlerin tümü hasta bakım hizmetleridir.

9 Hasta bakımı neden önemlidir.
İyileştirmeyi çabuklaştırır. Nasıl?

10 Ameliyat olacak hastanın ameliyat öncesi hazırlığında fiziksel hazırlık, psikolojik hazırlık yeterince yapılırsa ameliyat sonrası yaşam bulguları kısa sürede düzene girer. Strese tepki olarak salınacak olan kortikosteroid Hormonlar daha az salınır. Ameliyat sonrası hızlı iyileşme Erken taburcu olmaya yardımcı olur.

11 Komplikasyonlar önlenir.
Nasıl?

12 Ameliyat öncesi hazırlıkta hastanın alerjik durumunun olup olmadığı Kanamaya meyil olup olmadığı, tespit edilirse, ameliyat öncesi yapılacak olan ameliyatın şekli ve sonrasındaki işlemler yatış pozisyonu, beslenme tüpler, idrar vs. hakkında bilgi verilirse komplikasyonlar azalır.

13 Hasta yaşamının canlılık kazanmasını sağlar.

14 Hastanın işine ve diğer yaşam aktivitelerine daha erken
dönmesi hasta memnuniyeti artırarak hasta yaşamının canlılık kazanması sağlanır.

15 Hasta bakımı kimin görevidir?
Hekim, hemşire, sağlık çalışanlarının tümü. Primer sorumlu 24 saat bakım verdiği için hemşiredir.

16 HKS’ye göre hasta bakımı nasıl uygulanır?

17 Koordinasyon ve planlama gereklidir. 5 Adımda uygulanır;
1.Hasta ve yakınının bölüme uyum sağlaması(15 puan) Hasta ve yakınları bölüme kabul edilirken; Kahvaltı ve yemek saatleri Hasta ve yakınlarını uyması gereken kurallar Ziyaret saatleri ve kuralları

18 Telefon kullanımı Tuvalet-banyo kullanımı Hemşire çağrı sistemi kullanımı Hekimin günlük vizitleri konularında bilgilendirme yapılmalı

19 Hastaya hizmet verecek olan bölüm çalışanları hasta/hasta yakınına kendini tanıtmalı.

20 2. Hastanın bölüme kabulünde genel durumun değerlendirilmesi. (15 puan)
Hasta fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden değerlendirilir. Değerlendirmeleri yaparken nelere dikkat etmeliyiz?

21 Fiziksel ihtiyaçları amacıyla oksijen desteği, cilt bakımı,
aktivite, beslenme, boşaltım vb. gereksinimler değerlendirilir. ruhsal ihtiyaçları amacıyla servise adaptasyonu, bakım sürecine katılım, ailevi destek, sosyal statü vb. gereksinimleri değerlendirilir. Her hasta kendine özgüdür. Farklı ortamlara farklı kültür yapısına sahiptir.değerlendirme ve gereksinim tespitleri ona göre yapılmalıdır.

22 Değerlendirmelerde hemşirelik yönetmeliği ekinde verilen
Formlar kullanılabildiği gibi kurumlar kendine özgü hemşirelik değerlendirme formları da kullanılabilir.

23

24

25

26

27 3. Hasta gereksinimleri doğrultusunda hemşire bakım planı
düzenlenmesi (15 puan) Bakım planı hekim tedavi planı ile koordineli olmalıdır. Bakım planında Hemşirelik tanısı Hedefler Planlama Uygulama Değerlendirme bölümleri olmalıdır.

28

29

30 Uyku düzeninde bozukluk Çevresel uyaranlar kontrol altına alınır Yatma zamanına yakın 3 saat içinde fazla yorucu aktiviteler yapması engellenir Hastanın diyeti düzenlenir,uyku saatleri düzene konur Hastanın ateşi varsa kontrol altına alınarak huzursuzluğu giderilir Hastaya tedavi saatleri hakkında bilgi verilir Ziyaretçisi kısıtlanır İşlemler uyku dönemindeyken en az sayıda rahatsızlık verecek şekilde düzenlenir.hasta şikayeti doğrultusunda inflamasyonlu bacağı SF ile kompres edilerek hasta rahatlatılır Gerekirse uyku sürelerini uzatmak için ilaç kullanılır Hasta odasının sessiz sakin olması sağlandı Hastanın ateş takibi yapıldı ateşi 37.5.hastaya parol verildi Hastanın ateşi kontrol altına alındı. Tedavi saatleri ve merak ettiği konular hakkında hastaya bilgi verildi Hasta bacağının ağrıdığını ve ateşlendiğini söyledi SF ile kompresyon yapıldı Hasta rahat ,uygulamalar sonrasında uyuyabileceğini ifade etti. Bilgi eksikliği Hasta bilgilendirilerek hastalığıyla daha rahat baş etmesi sağlanır Enfeksiyon girişi ayak parmağı arasındaki mantar olduğundan buna yönelik önlemler alınır Ayak hijyenine dikkat etmesi söylenir Hasta yakınları da bu konuda bilgilendirilerek iyileşme sürecine katkıda bulunmaları sağlanır Gerekirse dr önerisine göre antifungal ilaçlar kullanılır Hastaya hijyen konusunda eğitim verildi. Ayaklarını kuru tutması,naylon çorap giymemesi ,ayak bakımına özen göstermesi,çıplak ayakla gezmemesi söylendi. Evde terliklerini ve çoraplarını başkasının giymemesi konusunda yakınlarına da bilgi verildi Eğitim esnasında sorun çıkmadı hasta bu önerileri dikkate alacağını ifade etti

31 4.Hemşire nöbet teslimlerine yönelik düzenleme yapılmalıdır.
(10 puan)

32 Nöbet teslimleri nöbeti devreden ve devralan hemşireler arasında önce deskte sonra hasta odasında olmak üzere hasta bakım sürecindeki tüm bilgileri kapsayacak şekilde iletişim yöntemiyle yapılmalıdır.

33 Örnek nöbet teslimi: Ateş takibi yapılacak Gerektiğinde soğuk uygulama Aldığı-çıkardığı sıvı takibi Tedavi saatleri hakkında bilgi Bacak elevasyonunun sağlanması Lüzum halinde SF ile kompresyon yapılması anlatılır.

34 5. Hasta/ hasta yakınlarının hastanın genel durumu ve tedavi
Süreci hakkında hekim tarafından bilgilendirilmesi (10 puan)

35 Sonuç olarak; Hasta bakım süreci ekip çalışması ve işbirliği gerektirir. Amaç hastanın kendini güvende hissetmesi,iyileşme sürecinin hızlandırılmasıysa gözlem ve verilerle hareket edip kanıta dayalı sağlık bakım hizmeti sunulmalıdır.

36 Fatih Devlet Hastanesi
TEŞEKKÜR EDERİM. Bedia AYDIN Fatih Devlet Hastanesi


"İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları