Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Pazarlama-4 Maliye Bölümü
2
İletişim “iletişim” terimi Latince paylaşmak, ortaklaşmak anlamına gelen communicare kökünden gelmektedir. Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır
3
SINIFLANDIRMA Toplumsal İlişkiler Sistemi Olarak
Kişilerarası iletişim Grup iletişimi Örgütsel iletişim Toplumsal iletişim Kullanılan Kodlara Göre Sözlü iletişim Sözsüz iletişim Yazılı İletişim Kullanılan Kanallara ve Araçlara Göre Görsel iletişim İşitsel iletişim Dokunma ile İletişim Telekomunikasyon Kitle iletişimi Zaman ve Mekana Göre Yüzyüze iletişim Uzaktan iletişim
4
Temel İletişim Ögeleri Kaynak-gönderici-verici Hedef-alıcı Mesaj-İleti İletişim aracı (kanal) . Dönüt (geri bildirim, besleyici yankı, feedback İletişim Ortamı
5
İletişim gerçekten çok önemli mi?
İnsanlar arasında olan zıtlaşma ve çelişkilerin %50’si düşünce zıtlığı veya uyuşmazlıktan değil, sadece birbirini anlamamaktan çıkmaktadır.
6
ÇEVREMİZLE GERÇEKTEN İSTEDİĞİMİZ İLETİŞİMİ KURABİLİYOR MUYUZ?
7
Algılama… Bakmakla görmek arasındaki fark
Örneğin, “Cumhuriyet Meydanı’ndaki Atatürk heykelinde, atın hangi ayağı yere basmıyor” biçimindeki bir soru karşısında çoğumuz duraksarız. Yıllarca heykelin önünden geçmiş, oradaki törenlere katılmışızdır; kendimize göre heykelin her ayrıntısını biliyoruzdur ama bu tür bir soru bilgimiz hakkında bizi kuşkuya düşürür, çünkü o yıllar içinde heykele yalnızca bakmışızdır; oysa görmek oldukça farklıdır.
8
SÖZLÜ İLETİŞİM
9
KONUŞMA Yabancı dil bilme Ne bağıra bağıra
Ne de ezikler gibi kısık sesle Telefonda telesekretere mesaj bırakmak Karşı tarafın sosyo-kültürel düzeyine uygun
10
Epiktetos'un dediği gibi "bir güzel söz söyleme sanatı varsa bir de güzel dinleme ve anlama sanatı vardır".
11
DİNLEME Dinleme Ama ben sizi dinledim kardeşim sizde beni dinleyin.
Size değer veriyorum Şu anda evde yatanlar, maç izleyenler İnsanlar dakikada 200 kelime konuşabilir.
12
İki kulağınızın ve tek bir ağzınızın olması, daha az konuşup daha çok dinleyebilelim diyedir(Citumlu zeno).
13
İyi dinlemeyi engelleyen faktörler
Konuyu ilginç bulmamak Konuşanda ille de kusur bulmaya çalışmak Konuşmadaki bazı noktalara aşırı duyarlılık göstermek Sahte dikkat Konuşma-dinleme arasındaki sözcük farkı
14
Beden Dili Yabancılarla dili olmadan anlaşanlara bir bakın
İnsanların yüz yüze kurdukları ilişkide, kelimeler %10, ses tonu %30, beden dili %60 önem taşır.
15
Gözler kalbin aynasıdır.
16
Beden Duruşu Küçük Emrah
17
ÇEVREYİ CİDDİYE ALMAZ. ELEŞTİRMEN DİNLEYİCİ GÜVENLİ DİKKATLİ DİNLEME KENDİNE GÜVENLİ RAHAT İLGİLİ
18
KOL VE PARMAKLAR RAHAT HUZURSUZ DÜŞÜNCELİ
İLGİLİ HUZURSUZ OLUMSUZ YAKLAŞIMLI CEVABA HAZIR
20
Beden Dili İnsan bedeninin en dikkat çeken yeri yüz, yüzde ise en çok dikkat çeken yer gözlerdir. Yüz kaslarının anlatım amaçlı kullanımı mimikleri; baş, el, kol, bacak ve bedenin kullanımı da jestleri oluşturur
21
İletişim sorunları Sus konuşma!
Bacak kadar boyuyla nasıl bana laf yetiştiriyor Biz sizin yaşınızdayken, değil böyle itiraz etmek öğretmenimizin gözünün içine bile bakamazdık!" "Böyle ukalalıklara devam edeceksen, seneye gene aynı sınıfta devam etmek zorunda kalacaksın!
22
Örnekler Dua eder gibi eller, insanlara açık ve güven verici olduğunuzun bir ifadesidir. Tersi, yani ellerinizin aşağı bakması ya hükmetmek isteğinizi ya da karşı koyma durumunuzu açığa çıkarır. Dinlerken ellerin duruşu çeşitli anlamlar taşır. Çeneyi tutmak, şakağa baş parmağın konması iyi dinlediğinizin bir ifadesidir. Baş parmağın, ileriye doğru hareketsiz bakması bir hedef göstermek anlamını taşırken, aşağı-yukarı sallanması bir tehdit içerir.
23
Örnekler El sıkışma Mengene gibi sıkmak bir güç belirtisi iken, çok hafif tutmak çekingenlik ifade eder. Elini diğerinin üstüne bastırmak, kendine doğru çekmek başından kişiye üstünlük kurmak için yapılan baskıdır. Bu gibi durumlarda eğer farkındaysanız karşılık verin. Siz diğer elinizi onun elinin üstüne koyan ve en az onun kadar üstün olduğunuzu ona belli edin.
24
Örnekler kolların belin iki yanına konması, savaş baltalarının topraktan çıktığı anlamını taşır.
25
Baş pozisyonu Öne: sinirli Arkaya: savunma, korku, endişe
İyice öne: utanma, suçluluk, itaat, bıkkınlık Yana: dikkat Dik: özgüven, olgunluk
26
Kişisel Alan 0-50 cm MAHREM BÖLGE 51-100 cm KİŞİSEL ALAN
cm SOSYAL ALAN cm ORTAK BÖLGE
27
RENKLER
28
Etkin İletişim İçin… Soğuk mu Samimi Olmak mı? Eleştiriyi Kabul Etmek
Karşı tarafa değer vermek Örnek alma Tek bir işle ilgilenmeye çalışın Sözlü veya sözsüz iletiler birbiriyle tutarlı olmalıdır
29
İnsanlara ismi ile hitap edin
Unutmayın ki bir insanın ismi, kendisi için dünyadaki herhangi bir lisanda kulağa gelen en hoş, en tatlı, en önemli sestir.
30
Doğru sözcükler Seçme
31
“Güzel bir bahar günü ama ben baharı görmüyorum.”
Brooklyn Köprüsü’nde, bir bahar günü, kör bir adam dilencilik yapıyormuş. Dizlerinin dibine bir tabela koymuş. Üzerinde “Doğuştan Kör” yazılıymış. Herkes dilencinin önünden geçip gidiyormuş. Bir reklamcı bunu görmüş, eğilerek tabelayı almış, üzerine bir şeyler yazmış ve tekrar aldığı yere bırakmış. Ne olduysa olmuş…. Gelip geçen ve bu tabeladaki yeni yazıyı okuyan herkes başlamış dilencinin önündeki şapkaya habire para atmaya…. Bir cümle yetmiş onca kişiyi etkilemeye ve dilencinin şapkasının kısa sürede ağzına kadar parayla dolup taşmasına….. Tabelada şöyle yazıyormuş: “Güzel bir bahar günü ama ben baharı görmüyorum.”
32
Balık Eli
33
Etkin İletişim Kurmanın Bir Engeli Olarak Korku
34
Önerileri toplama Yönetim Kurulu Başkanı: “Eveet, şimdi önerim üzerine oylama yapalım. Kabul etmeyenler ellerini kaldırsınlar ve istifa ediyorum desinler.
35
Patronu en çok rahatsız eden şey, sabah işe geldiğinde bütün çalışanları dedikodu yaparken ve dalga geçerken bulmasıydı. Bir gün artık dayanamadı ve bütün çalışanları odasında topladı. “Arkadaşlar, ben sert ve diktatör bir tutum içerisine girmek istemiyorum. Yalnız her sabah geldiğimde vaktinizi şirket yararına kullanmak yerine boşa harcadığınızı görüyorum. Bunu engellemek için ilk etapta bir öneri kutusu aldım, bunu fotokopi odasına bırakacağım. Ümit ediyorum ki, içerisinde en kısa zamanda bir öneri bulurum.” Gerçekten de iş günü sonrasında patron çıkmadan önce öneri kutusuna bakar ve orada imzasız bir not bulur. “Altı lastik ayakkabılar giymeyi bırakınız.”
36
Büyük bir fabrikanın sahibi şirket çalışanlarını kapsayan 100 dolarlık ödüllü bir yarışma başlatmış. Amaç, “en iyi tasarruf yapma” fikrini belirlemekmiş. Ödülü, “ödülün bedelini 50 dolara düşürme” önerisini veren bir çalışan kazanmış.
37
Gülme-Güldürme Gerektiğinde espri yapma, güzel esprilere karşılık verme Kahkaha en iyi ilaçtır. Doktor ve hemşirelerin yapamadığını yapar. Kahkaha, kandaki stres hormonlarını azaltır. Bulaşıcı bir hastalıktır. (komedi dizileri) Kahkaha, anında tatile çıkmaktır. Neşeli insanlarla arkadaşlık edin Kendisi mutlu olan bir çalışan müşteriyi de mutlu eder
38
Maskeli iletişime dikkat
Biri bana bişeyler söyledi Peki neleri söylemedi? Neleri söylemek istiyor olabilir? Değinmek istediğin başka bir şey var mı?
39
Doğru zamanda, doğru yerde, doğru sözcüklerle, dinlemeyi öğrenmiş ve beden diliyle uyumlu iletişim
40
Reklam (Kitlesel üretim, kitlesel reklam)
Pazarlama İletişimi??? Reklam (Kitlesel üretim, kitlesel reklam) Tutundurma Satış Çabaları Promosyon Satış Promosyonu Satış tutundurma Satış Geliştirme
41
Tutundurma Karması (Ana Bileşen)
Ad-Reklam PR-Halkla İlişkiler PS-Kişisel Satış SP-Satış Tutundurma Tüketiciyi ikna edici iletişimi sağlayan pazarlama araçları Ürünü, fiyatını, nerede satıldığını kim bilecek?
42
Bunların İletişimdeki rolü nedir?
Ürünün kendisi Tasarımı (renk, şekil) Markası Paketi Fiyatı (kalite göstergesi) Satış Noktası
43
Bir de Hizmet İşletmeleri Var?
Pis bir ortam Güler yüzlü çalışan Mini etekli garson Sürekli kilitlenen kayıt sistemi Dekorasyonda kullanılan renkler Pahalı görünen gösterişli bir dükkan Çeşitli kuruluşlar tarafından yapılan araştırmaların sonuçları
44
Pİ Tüketiciler ile kuruluş arasında oluşan sürekli bir diyalog
İki yönlü iletişim Ögeler arasında uyum -IMC
45
Tüketicilere bilgi vermek Hatırlatmak Marka farkındalığı oluşturmak
Pİ’de Mesaj Tüketicilere bilgi vermek Hatırlatmak Marka farkındalığı oluşturmak Tutum oluşturmak, değiştirmek İnanç oluşturmak, değiştirmek
46
Kimlerle iletişim kurulacak?
Tüketiciler Müşteriler Hedef Kitle Halk Paydaşlar
47
Mesajın Kaynağı İnanılırlık Özümseme Çekicilik Özdeşleşme Güç Uyma
48
Nasıl İnanılır olunur? Uzmanlık Güvenilirlik Sosyal statü-prestij
Diğer (Karizma, yaş, cinsiyet)
49
Diğer (Karizma, yaş, cinsiyet)
Kullanmadığın bir markayı düşün, bu markayla ilgili reklam, etkinlik, konuşma vb. gördükten sonra bu markayı almayı düşüneceksin. Kim sana bunu yaptırabilir? Uzmanlık Güvenilirlik Sosyal statü-prestij Diğer (Karizma, yaş, cinsiyet)
50
Mesajda Ne Söylenecek? Akılcı Yaklaşım Duygusal Yaklaşım
Korku Yaklaşımı Mizah Yaklaşımı Katılımcı Yaklaşım
51
Şu Ürün Gruplarında Hangi Duygulara Hitap Edilirse Başarılı Olunur
Şu Ürün Gruplarında Hangi Duygulara Hitap Edilirse Başarılı Olunur? Neden? Ford Focus Reductil Zayıflama İlacı Kızılay Maden Suyu (Sade) World Card
52
Mesaj Türleri Planlanmış mesajlar Planlanmamış mesajlar
Taşınan mesajlar Algılanan mesajlar
53
Mesaj İçeriği Korku Mizah Müzik Seks Bilinçaltına Dönük
54
Mesajın Yapısı Tek Yönlü-Çift Yönlü
Hedef kitle işletme ile aynı fikirdeyse tek yönlü Eğitim düzeyi düşükse tek yönlü Rekabet yoğunsa çift yönlü Sadık müşteriler için çift yönlü Yeni ürünler için çift yönlü
55
Asıl mesaj nerede sunulur?
Anticlimax - Başta Pramitsel - Ortada Climax - Sonda
56
Ne Söylenecek? Fonksiyonel gereksinimlere göre
Sembolik gereksinimlere göre Deneyimsel gereksinimlere göre
57
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Her bir unsur farklı şarkı çalıyorsa??? İletişim işlevlerinin tek elden yönetilmesi Ayrı ayrı değil bir bütün olarak görme Reklam ağırlıklı iletişim çabalarının başarısızlığı İlişkisel pazarlama yaklaşımı Sinerji yaratma Orkestra şefi Tüm iletişim aktivitelerinin koordine edildiği bir süreç Sıfır Bazlı Planlama İçeriden dışarıya değil, dışarıdan içeriye doğru planlama
58
Aşama- Pazarlamanın Başlangıcı
Mal – Mal İle Değiştiriliyor (İletişim: Yüz-yüze) 2. Aşama – Paranın İcadı Mal – Para İle Değiştiriliyor (İletişim: Yüz-yüze) 3. Aşama – Kitlesel Üretim Dönemi Mal – Fiyat (İletişim: Reklam) 4. Aşama – Kitlesel Pazarlama Dönemi Mal, Fiyat, Dağıtım (İletişim: Reklam)- 5. Aşama – Klasik Pazarlama Dönemi Mal , Fiyat, Dağıtım, Satış Geliştirme İletişim: AD, PR, Kişisel Satış, Doğrudan Pazarlama, Fuar 6. Aşama – BPİ Dönemi Mal=İletişim Fiyat=İletişim Dağıtım=İletişim=Tutundurma Pazarlama=İletişim İletişim=Pazarlama
59
Eskiden Reklam Ajansı vardı
Şimdi İse…. Ambalaj ve Grafik Ajansı Doğrudan Paz. Ajansı AD ve PR Ajansı BPİ çalışmalarının stratejik planlama süreci, mutlaka işletme ya da örgüt içinde gerçekleştirilmelidir Satış Promosyon Ajansı
60
Tutundurma İşletmenin kontrol edilemeyen değişkenlere etkisini sağlayan en önemli pazarlama değişkeni tutundurmadır. Tutundurma, işletmenin ürettiği ürünlerin varlığını tüketicilere duyuran ve işletmenin yaşamasını, gelişmesini sağlayan stratejik bir pazarlama aracıdır. Tutundurmanın “ikna edici” ve “inandırıcı iletişim faaliyeti olması, onu diğer pazarlama faaliyetlerinden ayıran en önemli niteliğidir. Etkili tutundurma, etkili iletişim demektir. Amaç: Tüketicilerde yeni bir tutum oluşturmak, varolan tutumu güçlendirmek ya da yönünü değiştirmek
61
Tutundurmanın Temel Amaçları
Bilgi vermek Hatırlatmak İkna etmek
62
Tutundurma Karması NAIDAS AIDA Needs Attention Attention Interest
Desire Action Satisfaction Attention Interest Desire Action
63
Tutundurma Karması ve AIDA
Reklam S.Tutundurma PR Kişisel Satış Dikkat İlgi Arzu Eylem
64
Tutundurma Karması Elemanlarından Hangisi Kullanılacak?
Doğrudan dağıtım yapılıyorsa kişisel satış Yoğun dağıtım-reklam (kişisel satış önemsiz) Sınırlı dağıtım-kişisel satış Endüstriyel pazarda kişisel satış, tüketici pazarında reklam ve satış tutundurma Giriş döneminde haberdar etme
65
Tutundurma Karması Elemanlarından Hangisi Kullanılacak?
Reklamın birim maliyeti düşük, kişisel satış ve satış tutundurmanın (hediye, eşantiyon) maliyeti yüksek Tüketicilerin sayısı çoksa reklam, az sayıda ve coğrafik olarak bir yerde toplanmışlarsa kişisel satış daha uygundur. Nihai tüketiciler ise reklam, endüstriyel tüketiciler ise kişisel satış daha uygundur. Endüstriyel ürünler genelde karmaşık nitelikte olduğundan kişisel satış uygundur. Gösterme, çalıştırma, açıklama bu yolla daha iyi yapılır. Giriş döneminde bilgi verme, gelişme döneminde ikna etme, olgunluk döneminde farklı gösterme, gerileme döneminde hatırlatma ön plandadır.
66
İtme Politikası Ürün farklı özellikleri olan ve kaliteli bir ürün olmalıdır Göreceli olarak yüksek fiyatlı ürün olmalıdır Aracı kuruluşlar ve satış ekibi için yeterli düzeyde ekonomik teşvikler sunulmalıdır Kişisel satış ve satış tutundurma ağırlıklıdır Reklam, aracılara yönelik yapılır
67
Çekme Politikası Düşük fiyatlı, sık satılan ürünlerde
Finansal bakımdan güçlü bir işletme uygulayabilir
68
İTME STRATEJİSİ ÇEKME STRATEJİSİ Üretici Toptancı Perakendeci Tüketici
69
Nasreddin hoca, duvardan düşünce “duvardan düşmüş” bir doktor istemiş
Mesaj.. Nasreddin hoca, duvardan düşünce “duvardan düşmüş” bir doktor istemiş Hedef kitleyi tanımak Onların hissedebildiklerini hissetmek Onlar gibi düşünebilmek
70
Tutundurma Karması Reklam Halkla İlişkiler Kişisel Satış
Satış Tutundurma
71
1. REKLAM
72
Reklam Bir bedel karşılığı yapılmaktadır.
Reklam, kişisel sunuş değildir. Reklam mesajlarında ürünler, hizmetler ya da düşünceler yer alabilir Reklam yapan kişi ya da kurum bellidir
73
Reklamın Önemi Reklamsız iş yapmak, karanlıkta bir kıza göz kırpmak gibidir, ne yaptığını sen bilirsin ama senden başka hiç kimse bilmez. Stewart H. Britt
74
Reklamın Önemi Kim olduğunuzu bilmiyorum. Firmanızı bilmiyorum.
Firmanızın ürününü bilmiyorum. Firmanızın neyi temsil ettiğini bilmiyorum. Firmanızın müşterilerini tanımıyorum. Firmanızın geçmişini bilmiyorum. Firmanızın ününü bilmiyorum. Eee….şimdi söyleyin, bana ne satmak istiyorsunuz?
75
Reklam Reklamları zaplayabiliyoruz
Reklamları satış noktalarının uzağında görüyoruz Yoğun bir mesaj bombardımanı var Her şey reklamdan ibaret mi? Artık insanlar pek çok şey biliyor Kitle iletişim araçlarında reklam maliyetleri artıyor Reklam içeriği taşımayan iletişim unsurları daha etkili Reklamla tüketicilere çoğunlukla reklam kuşaklarında ulaşabilirsiniz Reklam satın aldırır mı?
76
Reklam Reklam, yalnızca en üstteki ciladır. Önemli olan ürün kendisidir- Kartvizit basanlar Tabelacılar Kitlesel satış=reklam
77
Reklamın Fonksiyonları
Bilgilendirme İkna etme Hatırlatma Destekleme Değer katma İşletmenin diğer amaçlarına yardımcı olma
78
Reklam Aracının Seçimi
Bütçe, Tüketicilerin özellikleri, Ulaşabilme yeteneği
79
Reklam Araçlarının Etkililiği
TV Radyo Gazete Dergi İnternet El İlanları Sinema Billboard
80
Reklam Hakkında Olumsuz Görüşler
Reklam, maliyetleri ve dolayısıyla fiyatları yükseltir. Reklam, büyük paraların gereksiz yere kullanımıdır, kaynak israfıdır. Reklam, insanı hırslı, aç gözlü yapar, hep daha fazla, daha fazla talep eder bir hale getirir. Reklam insanları aldatma sanatıdır.
81
Bir sorun vardır, Çözüm Reklam
82
Reklam Stratejisi Amaçları Belirleme Bütçeleme Mesaj Stratejisi
Medya Stratejisi Koordinasyon
83
Ne sıklıkta söylenecek?
Mesaj Stratejisi Ne söylenecek? Kime söylenecek? Ne amaçla söylenecek? Nasıl söylenecek? Ne sıklıkta söylenecek? Nerede söylenecek? Ne kadar harcanacak? Ne ölçülecek?
84
Ürünün özellikleri mi, yarattığı fayda mı?
Tüketicilerin kültürel, sosyo-ekonomik durumları, yaşam biçimleri ne? Yaratıcılık
85
Yaratıcı Stratejiler Farklı Satış Önerisi Konumlandırma
87
Reklamın Makro Ekonomik Rolü
Ad=Market Power Ad=Information Sentezci görüş
88
Reklam Türleri Doğrudan harekete geçirici Dolaylı olarak etkili
Birincil talep yaratan reklamlar Seçici talep yaratan reklamlar Açık reklam Gizli reklam
89
Bilinen Reklam Mecralarından hangisini seçeceğiz?
Ürün tipi (bayan giysileri – dergiler) Mesajın niteliği (yarın başlayacak promosyonun duyurumu-radyo ve gazete) İzleyicilerin medya alışkanlığı (yaşlılar-internet???) Medya türünün erişilebilirlik, etki ve maliyeti
90
Sürekli Program O Ş M N M H T A E E K A Kalp Atışı Program O Ş M N M H T A E E K A Uçuş Programı O Ş M N M H T A E E K A
91
TV Reklamları Tüm görsel ve işitsel unsurlar kullanılabilir
İtibarlı ve popüler bir araçtır Seçici izleyici kitlesini yakalamada güçlük Reklam maliyeti yüksek TV programlarının birbirine çok benzemesi Reklam kalabalığı Zapping Prime Time (20:00-23:00) Günde yaklaşık 5-5,5 saat izleniyor
92
TV Reklam Türleri Program sponsorluğu Katılma şovları Spot reklamlar
Bant reklamlar BBR Modeli Single Spot Reklam Jeneriği Sponsorluğu
93
Ürün Yerleştirme Markalı ürünlerin belirli bir bedel karşılığında sinema filmlerine, TV programlarına, bilgisayar oyunlarına ve kitaplara yerleştirilmesi Film karakterlerinin markalı bir yaşam sürmesi Kolay kolay herşeyi beğenmeyen film starının onayını göstermekte Amaç: marka farkındalığını arttırmak Kullanan kişiyle özdeşleşmek Marka imajı ile karakter uyumlu olmalı
94
Ürün Yerleştirme Ekrana Yerleştirme Senaryoya Yerleştirme
Olay Örgüsüne Yerleştirme Fütüristik Ürün Yerleştirme
95
Radyo Reklamları Spesifik dinleyici kitlelerine seslenilir.
Ses, mizah, ima yoluyla anlatım etkin biçimde kullanılır Radyo kanalları tüm ülkede yaygındır. Son birkaç yıldır radyonun pazar payı yükseliyor Erişim % 66 (internet hariç) 2004 yılında % 2,4; 2009 sonunda % 11,6 (internet radyo) Bu mecra bir mekandan bağımsız, hayatın içinde
96
Nerede Radyo Dinliyoruz?
% 65 arabada % 65 muftakta % 50 ev işi yaparken % 40 evden çıkmak için hazırlık yaparken Başka bir iş yaparken bir yandan da radyo dinleyenlerin dinledikleri reklamları hatırlama oranı, radyo dinlerken başka bir faaliyet içerisinde olmayanlardan çok daha yüksek
97
% Radyo Oto Radyo Cep Tel. İnternet Uydu 60 50 40 30 20 10 -20 21-30
31-40 41-50 51+
98
Rakamlar Erkeklerin % 62’si, kadınların % 70’i
AB SES grubunda en yüksek dinlenme oranı 21-40 yaş arası en yüksek dinlenme oranı arabada % 65 muftakta % 50 ev işi yaparken % 40 evden çıkmak için hazırlık yaparken Başka bir iş yaparken bir yandan da radyo dinleyenlerin dinledikleri reklamları hatırlama oranı, radyo dinlerken başka bir faaliyet içerisinde olmayanlardan çok daha yüksek
99
Müziğin dili iyi kullanılmalı
Özellikle marka yatırımının başında olan firmalar için hedef kitleye erişim Dimes ilk dönemde sadece radyo reklamlarını tercih etti Dönemsel kullanım için uygun Destekleyici özelliği var –tek mecra yerine
100
Ya mesaj?? Mesajda yaratıcılıktan önce basitlik-hedef kitlenin işi gücü var Monoton olmamalı, fark edilebilir formatta tasarlanmalı Hedef kitleye uygun olmalı Üstünlük=mesajınızı iletin, gerisini tüketicinin hayal gücüne bırakın Ama bu mecrada kirlendi-uzun kuşaklar
101
Örnek Bir Proje=yemeksepeti.com
102
Eve yemek siparişini en çok kimler verir?
ÇALIŞAN ve BEKARLAR Bu kitle internetten sipariş verilebildiğini biliyor mu? Bu kitle ne zaman radyo dinler? İŞTEN EVE GİDİP GELİRKEN Reklam kuşağı=drive-time??? Eve ulaşmadan hemen önce, yani yemek planlarının yapıldığı anlarda tüketiciye ulaşmak
103
Uygulama Konumlandırma= Dünyanın En Büyük Mutfağı
Ali Nazik, Sütlü Nuriye gibi kişi adlarına benzer isimleri olan yemekler “kişilere” dönüştürüldü. 10 farklı spot oluşturuldu Her biri kendi adına yakışan seslerle konuşan yemekler kendilerini tanıttı ve yemeksepeti.com’da olduklarını söyledi Sonuç=Aylık sipariş adedi % 33 arttı
104
Dergi Reklamları Yüksek baskı kalitesine sahiptir.
Reklamın ömrü uzun olur, reklamlar kesilip saklanabilir. Karmaşık bilgi içeren reklamlar iletilebilir. Reklam hangi yönde yer alacak? Meslek, konu ve ilgi gruplarına göre ayrımlaşma Asıl satın alanların dışında ikincil okuyucu kitlesi fazladır
105
Gazete Reklamları Yerel pazarlara hitap edilebilir.
Düşük maliyetlidir. En karmaşık bilgiler sunulabilir. Bir gazeteyi 4 kişi okur
108
Açık Hava Reklamcılığı
Düşük maliyetlidir. Yerel pazarlara odaklanma Görünürlük düzeyi yüksek Mesaja maruz kalma fırsatı yüksektir. Çok az kelimeyle mesaj
111
İnternet Reklamları Mesajı güncellemek kolaydır. Yeni bir mecra
Hangi site???
112
Bir Reklam Mecrası Olarak Ekşi Sözlük
En çok hit alan Türkçe siteler arasında Kutsal bilgi kaynağı İçeriği internet kullanıcıları tarafından oluşturuluyor Google’la sözlükteki metinlere ulaşılabiliyor Teknoloji şirketleri sitenin sponsoru Sözlük yazarlarının (50000) çoğu ünv. öğrencisi
113
Tribal marketing uygulamaları
Absolut Vodka, Pink Floyd Kampanyanın geleceğini şekillendiren alternatif görüşlerin elde edilmesi Çift taraflı iletişim-reklamveren + yazarlar
114
Ekşi Sözlükte Reklam Türleri
Banner Entry reklam Ağızdan ağza reklam Virütik reklam Skin reklam
115
Sinema Reklamı Özellikle yerel ürünler için kullanılır
Rating oranı yüksektir İzleme oranı=satılan bilet sayısı Seyirci sayısının düşüklüğü Özellikle gençlere yönelik ürünler Fazla reklam seyircinin sabrını taşırır
116
Yaratıcı Reklam Mecraları
141
Reklam Değerlendirmesi
Son Değerlendirme Ön Değerlendirme Doğrudan Test Dolaylı Test
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.