Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sportif Kurumsallaşma

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sportif Kurumsallaşma"— Sunum transkripti:

1 Sportif Kurumsallaşma

2 Sportif Kurumsallaşma
Kurumsallaşma nedir ? Sportif Kurumsallaşma nedir ve nasıl uygulanır. Farkları nelerdir ? Bir kurumun kurumsallaştığını nasıl anlarız ?

3 Kurumsallaşma nedir ? Kurumsallaşma; bir işletmenin, faaliyetlerini kişilerin varlığına bağımlı olmadan sürdürebilmesini ve geliştirebilmesini sağlayan bir yapı oluşturması olarak tanımlanabilir. Farklı bir bakış açısıyla kurumsallaşma, işletmenin tüm stratejik kararlarına ve faaliyetlerine yön veren vizyon, ana amacı ve üstlendiği ana görevini tanımlayan misyon, faaliyetlerini yürütürken uyacağını beyan ettiği kavramları içeren ilke ve değerler, faaliyetini yürütürken izlediği yol ve yöntemleri yansıtan politikalar ve hedeflerine ulaşmak için sürdüreceği uygulamalar açısından belirli bir niteliğe, canlılığa ve sürekliliğe sahip olmasıdır.

4 Sportif kurumsallaşma nedir?
İştigal alanı profesyonel spor olan tüzel kişiliklerin kurumsallaşması

5 Sportif Kurumsallaşma Sportif Kurumsallaşmanın farklılığı:
Geleneksel STÖ yapısı (dernek/federasyon) = Politik yapı. Metası şöhretli insandır. Profesyonel spor kulüplerinin ekonomisi diğer kurumlardan farklıdır. (Neale 1964) Spor Ekonomisinin bir diğer özelliği: Mali başarı ile sportif başarı arasındaki ilişkisizlik

6 Sportif Kurumsallaşma
Süreçleri 3 Ana Adım İrade Yol Haritası Misyon/Vizyon/Değerler Stratejik Planlama Yeniden Yapılanma Org. Gelişim Süreç Yenileştirme BT uygulaması

7 Sportif Kurumsallaşma
İrade Genel Kurul/Başkan (Dernek ise) Patron (Şirket ise)

8 Sportif Kurumsallaşma
2. Misyon / Vizyon ve Değerlerin tespiti Saptanması İletişimi İçselleştirilmesi

9 Sportif Kurumsallaşma
3. Stratejik Plan Stratejik Planının Geliştirilmesi Dernekler için Kongre süresi Şirketler için 3-5 yıllık b) İletişimi c) İçselleştirilmesi d) Uygulanması

10 Sportif Kurumsallaşma
Stratejik Plan nedir? Bir kurumun hedeflerinin vizyonu doğrultusunda belirlenerek, misyonu göz önüne alınarak yol haritasının çizilmesi. Hedefler SMART olmalıdır.

11 Sportif Kurumlar için Stratejik Plan
Hedefler: Sportif hedefler Mali / ticari hedefler İletişimsel hedefler

12 Sportif Kurumsallaşma
Stratejik Plan uygulaması nasıl yapılır ? Hedefler yıllara / aylara ayrılır. Hedeflere uygun yıllık bütçeler belirlenir. (Maddi ve İK) Aylık ve yıllık bazda denetlenir Her yıl güncellenir

13 Sportif Kurumsallaşma Yeniden Yapılanma
4. Organizasyonel Gelişim Reorganizasyon İş tanımları Performans / maaş sistemi

14 Sportif Kurumsallaşma Yeniden Yapılanma
5. Süreçlerin İyileştirilmesi Sportif süreçler Mali / İdari / İletişimsel süreçler

15 Sportif Kurumsallaşma Yeniden Yapılanma
6. Bilgi Teknolojisi Kullanımı ERP kullanımı (Mali/İdari/İletişimsel süreçler) Özgün yazılım kullanımı (Sportif süreçler)

16 Sportif Kurumsallaşma
Sonrası İletişim Denetleme (aylık / yıllık) Güncelleme (hedefler – bütçe) yıllık Geliştirme (BT sistemleri / süreç iyileştirme/Org. Gelişim)

17 Sportif Kurumsallaşma Pratikte yaşanan zorluklar:
Yeniden yapılanma sürecini kurumsallaşma olarak lanse edilmesi İradenin zaman içinde kaybolması, azalması Şöhret yönetimi yapılmadığı için kurumsallaşmaya olan inancın zayıflaması Yanlış insan kaynağı kullanımı

18 Sportif Kurumsallaşma
“Bilgi Teknoloji ve İş Gelişme Departmanımız, bizim için kurumsallaşmanın bayraktarlığını yapıyor, bilgiyi en hızlı şekilde bize sunuyor.”

19 Sportif Kurumsallaşma
"Sporu yönetmek ayrı bir uzmanlık. Spor kendine özel kuralları olan özel bir iş. Onun endüstrileşmesinden bahsediyoruz. O nedenle yönetimi zor. Bu kadar tartışmanın sebebi bu. Şirket mantığı ile yönetilmesi gereken bir yapı kulüpler ve 100'ü aşkın yıl tarihleri var. Bu iki vizyonun birleştirilmesi gerekiyor. Galatasaray ile ilgili kurumsallaşmadan değil, yeniden yapılanmadan bahsedebiliriz. Türkiye'nin en eski kurumlarından birisi G.Saray ve kurum olma bakımından bir sorunu yok Galatasaray'ın. Bu başkanımız döneminde başlayan bir çalışma. Ben bu yapıdan sonra başkan ve yönetim kurulundan sonra en yetkili isim durumundayım.’’ Lütfi Arıboğan CEO

20 Sportif Kurumsallaşma
ÖZET Kurumsallaşmanın süreçleri ile aynı Profesyonel spor endüstrisinin özelliklerinden dolayı zorlukları var Geleneklerden ve beklentilerden dolayı irade koymak çok güç

21 Sportif Kurumsallaşma
Litmus Test Kurumun yayımlanmış vizyon, misyon, değerler ve Stratejik Planı var mı? Yeniden yapılanma çalışması tamamlanmış ve uygulanıyor mu? Kurumun kamuya gözüken yüzü CEO mu Başkan mı veya en azından her ikisi de birlikte mi?


"Sportif Kurumsallaşma" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları