Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Bologna Sürecinde Enstitümüz
Prof. Dr. Ersin Fadıllıoğlu
2
Öğrenci, öğretim elemanı ve yönetsel kadro hareketliliği yüksek,
Eğitimi Avrupa boyutunda ele alan, Ulusal eğitim alanları birbiri ile karşılaştırılabilir, Eğitim etkinlikleri birbiri ile sıkı ilişkilendirmiş Tüm süreci iç ve dış katılımlarla sürekli denetleyen ve izleyen Öğrenim Alanı ve Bilgi Toplumu oluşturmaktır. Bologna
3
Bologna süreci Ortak deneyimlerin paylaşılması
Ortak hedeflere ulaşmak üzere işbirliği yapılması Birbirinin deneyimlerinden faydalanılması Var olan sistemlerin ortak bir paydada buluşturulmasından ibaret olan “eğitim-öğretimde yenilenme” hareketidir. Bologna süreci
4
AKTS’nin amacı Öğrenci hareketliğini kolaylaştırmak,
Öğrencilerin yurtdışında gördükleri eğitimlerinin kendi ülkelerinde tanınmasını standart hale getirmektir. AKTS’nin amacı
5
AKTS kredisi AKTS kredisi dersin düzeyini direkt olarak belirlemez.
Zorluk derecesi ile AKTS kredi miktarı arasında direkt bir ilişki yoktur. AKTS kredisi sadece ders saatine bağımlı olmayıp, o dersin oluşturduğu tüm iş yükünü kapsar. AKTS kredisi
6
Enstitüde Bologna Tüm eğitim programlarımızı;
Eleştirel bakış açısı ile değerlendirmek, Olası sorunları ve iyileştirmeye açık alanları tespit etmek, Çözümleri düşünmeye ve uygulamaya başlamak, Sürekli iyileştirmeye yönelik yürütülebilir mekanizmalar kurmak. Enstitüde Bologna
7
Enstitüde Bologna ANABİLİM DALI: 60 PROGRAM: 86 DOKTORA: 60
YÜKSEK LİSANS:59 TEZSİZ YÜKSEK LİSANS: 11 BÜTÜNLEŞİK DOKTORA :3 Enstitüde Bologna
10
Eğitim komisyonuna sunulması
11
Eğitim komisyonuna sunulması
12
Eğitim komisyonuna sunulması
Eğitim komisyonunda onaylanamama nedenleri: Seminer dersinin eksik olması Doktora dersleri olan 700 kodlu derslerin yüksek lisans programlarında yer alması AKTS hesaplama hataları Yerel kredi hesaplama hataları Lisans derslerinin yüksek lisansta alınması durumunda uyulması gereken sayı kısıtlamalarına uyulmaması Eğitim komisyonuna sunulması
13
Eğitim komisyonuna sunulması
Eğitim komisyonunda onaylanamama nedenleri: Makale sunumu dersinin kredisi konusunda yapılan hatalar Seçmeli dersler arasında kodun bulunmayışı Doktora programında yüksek lisans programına ait 600 kodlu derslerin yer alması Yeterlilik sınavına hazırlık dersine YET790 kodunun verilmemiş olması Eğitim komisyonuna sunulması
14
Mevcut durumda doktora öğrencileri yüksek lisans dersleri veya yüksek lisans öğrencileri doktora derslerini alabilmekteler. Yeni durumda da isterler ise alabilirler ancak bu dersler kredi yükleri için gerekli kısmı doldurmaz. Eğer doktora programı için bir yüksek lisans dersi zorunlu alınması gerekli ise bu ders bilimsel hazırlık kapsamında alınabilir. Sorunlar - Çözümler
15
Bilimsel hazırlık derslerinden öğrenci kredi tamamlayamaz ve bu dersler geçti (G) veya kaldı (K) şeklinde transkriptinde görülecektir. Seçmeli ders zorunlu değildir. Zorunlu derslerin açılması konusunda program sahipleri itinalı davranarak öğrencilerin mağdur olmalarının önüne geçmeli. Sorunlar - Çözümler
16
Eğitim Öğretim yılında Lisansüstü eğitimde Bologna sürecinin tamamlanarak uygulamaya geçilmesi planlanıyor. Tüm programlarımız ve enstitümüz bu konuda hazırlıklarını tamamladı. Ancak bizim dışımızda muhtemel sıkıntılar arasında mevcut otomasyon sisteminin bu durumda nasıl çalışacağıdır. Derslerin yenilenmesi dolayısı ile sistemde gerekli güncellemelere ihtiyaç duyulması Sorunlar - Çözümler
17
Fırsatlar Tüm programlar gözden geçirildi.
Pasif durumda olan program ve dersler aktif duruma getirildi. Yeni dersler açıldı. Yeni programlar açıldı (YÖK süreçleri de tamamlandı). Fırsatlar
18
Enstitümüz çalışanlarına
Anabilim Dallarımıza ve Enstitümüz çalışanlarına yoğun emeklerinden dolayı TEŞEKKÜR ediyorum.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.