Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSaglam Enver Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
H. S. Vatansever, S. İnan, Ö. Aydemir, A. Şencan, C. Taneli, P. Ertan,
ULUSAL ÇEKİRDEK EĞİTİM PROGRAMINA UYGUN OLARAK YENİDEN DÜZENLENEN CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ DÖNEM I EĞİTİM-ÖĞRETİM PROGRAMININ ANALİZİ ve GERİ BİLDİRİMLERİ H. S. Vatansever, S. İnan, Ö. Aydemir, A. Şencan, C. Taneli, P. Ertan, C. Kırmaz, M. Demet, Ö. Tünger, S. Kurutepe, E. Onur, L. Yoleri, K. Yereli Celal Bayar Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Çekirdek Eğitim Programı Komisyonu MANİSA VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
2
Celal Bayar Üniversitesi-Tıp Fakültesi
Eğitim-Öğretim Entegre Kurul Tıp Eğitim Beceri Uygulamaları Klinik Yaklaşım Hekim-Toplum derslerinin yer aldığı müfredat programı uygulanmaya başlanmıştır. Entegre kurul sistemi Dönem I, II ve III’de uygulanmaktadır. Dönem ve Kurul bazında ‘’Amaç ve Hedefler’’ Ulusal ÇEP’e göre belirlenerek sistemler bazında entegrasyon ve ‘’Klinik Yaklaşımlar’’ ile dikey entegrasyon sağlanmıştır. VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
3
Celal Bayar Üniversitesi- ÇEP Komisyonu
Komisyon tarafından 2008 yılı içinde Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (ÇEP) baz alınarak Celal Bayar Üniversitesi, Tıp Fakültesi ÇEP çalışmaları sonucunda Üniversitemiz ÇEP tablosu yeniden düzenlendi. Ulusal ÇEP baz alındı Yeni başlıklar ilave edildi Bazı başlıklar birleştirildi veya çıkartıldı VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
4
Celal Bayar Üniversitesi- ÇEP Komisyonu
Üniversite ÇEP’na göre Dönem I-V eğitim-öğretim programlarının uygunluğunun analizi çalışmaları 2009 Ocak ayında tamamlandı. Sonuç: 416 başlık 358 sayfa VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
5
HASTALIK-DURUM-SEMPTOM LİSTESİ
Hastalık-durum-semptom Bilgi derecesi Sistemler Ajitasyon, eksitasyon A Sinir-Duyu Akciğer absesi T Solunum Akciğer embolisi T -A Solunum, dolaşım Akciğer hastalığı, kronik obstrüktif TT -A-K Akciğer hastalıkları, interstisyel B Akciğer ve plevra tümörleri T -K Akciger ödemi Akciğer sorunları, (yükseklik ve dalma ile ilgili) Akne vulgaris TT Deri ve yumuşak doku VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
6
CBÜ Programının ÇEP Analizi
1 HASTALIK-DURUM-SEMPTOM :ADDİSON HASTALIĞI SİSTEM :ENDOKRİN SİSTEM BİLGİ DÜZEYİ :T DERSİ VEREN ANABİLİM/BİLİM DALLARI SINIF KURUL DERSİN KONUSU Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları-Endokrin 4 Staj Sürrenal(Adrenal) ve gonad-2 Dermatoloji 5 Pigmentasyon bozuklukları-1 İç Hastalıkları-Endokrin 3 Sürrenal bezi hastalıkları-2 Sürrenal bez hastalıkları-3 Gonad hastalıkları-1 Patoloji Sürrenal korteks ve medulla hast. Patolojisi-2 Histoloji veEmbriyoloji 2 Endokrin Sistemin Gelişimi-1 Endokrin sistem genel özellikleri-1 Böbrek üstü bezi, epifiz histolojisi-1 Fizyoloji Sürrenal Korteks Hormonları-4 Biyokimya 6 Böbrek üstü bezi korteks hormonları -2 Sürrenal hast. Kullanılan Lab. Testleri-1 Steroidlerin biyokimyası-1 Anatomi Gl. Suprerenalis, Endokrin Sistem Anatomisi-1 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
7
CBÜ Programının ÇEP Analizi
415 HASTALIK-DURUM-SEMPTOM : YUTMA GÜÇLÜGÜ SİSTEM :GİS BİLGİ DÜZEYİ :T DERSİ VEREN ANABİLİM/BİLİM DALLARI SINIF KURUL DERSİN KONUSU İç Hastalıkları 3 4 2 8 Staj Yutma güçlüğü olan hastaya yaklaşım-1 Özofagus hastalıkları -2 Özofagus hastalıkları-2 Özefagus, mide ve kolon endoskopisi-2 Özefagus, mide ve kolon görüntülenmesi-2 K.B.B. 5 Disfaji-1 Orofarinks ve hipofarinks hastalıkları-1 Patoloji Çocuk cerrahisi Özofagus atrezisi ve TÖF-1 Korrozif özefajitler-1 Çocukta GIS cerrahisi-1 Anatomi Farinks ve özefagus-2 Histoloji-Embriyoloji Üst sindirim sistemi histoloji-2 Sindirim sistemi gelişimi-2 Psikiyatri 7 Somatoform bozukluklar-1 Somatoform boz. Yapay boz., temaruz-1 Çocuk sağlığı ve hastalıkları Çocukta GIS sistem-1 Nükleer Tıp GIS sintigrafisi-1 Radyoloji Üst GIS radyolojisi-1 Sindirim sistemi ve abdomen radyolojisi-5 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
8
CBÜ Programının ÇEP Analizi
4 HASTALIK-DURUM-SEMPTOM :ADRENAL HİPERPLAZİ, KONJENİTAL SİSTEM :ENDOKRİN SİSTEM BİLGİ DÜZEYİ :T DERSİ VEREN ANABİLİM/BİLİM DALLARI SINIF KURUL DERSİN KONUSU Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları-Endokrin 2 5 Staj Çocuk Endokrin- Çocukta Endokrin Sistem Doğuştan Metabolizma Hast. Yaklaşım-1 Puberte Bozuklukları-1 Adrenal ve Gonad-2 Tıbbi Genetik 3 Genital Sistem Gelişim Genetiği BİZDE YOK İç Hastalıkları-Endokrin Sürrenal Bezi Hastalıkları-2 Patoloji Sürrenal Korteks ve Medulla Hastalıklarının Patolojisi-2 Histoloji ve Embriyoloji Endokrin Sistem Genel Özellikleri-2 Böbrek Üstü Bezi, Epifiz Histolojisi-1 Endokrin Bezlerin Gelişimi-2 Biyokimya 6 Hormonlar-2 Hormonların Regülasyonları-1 Hormonların Etki Mekanizmaları-1 Böbrek Üstü Bezi Korteks Hormonları-2 Büyüme ve Gelişmede Etkili Hormonlar-1 Böbrek Üstü Bezi Medulla Hormonları-2 Sürrenal Hast. Kullanılan Lab. Testleri Steroidlerin biyokimyası-1 Anatomi Gl. Suprarenalis-1 Fizyoloji Endokrine Giriş, Hormonların Etki Mekanizmaları-2 Sürrenal Korteks Hormonları-4 Sürrenal Medulla Hormonları-2 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
9
CBÜ Programının ÇEP Analizi
BİZ NE YAPABİLİRİZ ? NE YAPMALIYIZ ? VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
10
CBÜ Programının ÇEP Analizi
ÇEP Analiz dosyasının incelenmesi Dublikasyonu olan derslerin gözden geçirilmesi ÇEP uygulayan diğer üniversitelerin ders programlarının ilgili Anabilim dalı bazında incelenmesi Derslerin başlıklarının veya dönemlerinin değiştirilmesi önerilerinin belirlenmesi Zorunlu derslerin olduğu gibi korunması Dönem I programı yeniden gözden geçirilerek Eğitim-Öğretim yılında programın uygulanılmasına karar verilmiştir. VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
11
2008–2009 EĞİTİM YILI DÖNEM I DERS KURULLARI
Dönem Başlama ve Bitiş : – Yarıyıl Tatili : – SÜRE TARİH 1. KURUL TIBBİ BİLİMLER 8 Hafta – 2. KURUL HÜCRE I 10 Hafta – 3. KURUL HÜCRE II – 4. KURUL DOKU BİYOLOJİSİ – TOPLAM 36 Hafta VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
12
ÇEP ANALİZİNİN UYGULANMASI
DÖNEM 1 Toplam Hafta CBÜ ile Karşılaştırma CBÜ 36 Hacettepe Üniversitesi 28 Hekimlik Uygulamaları (Tıp Eğitimi ve Bilişimi) Seçmeli dersler var (Sosyoloji-Arkeoloji) PDÖ ler var Cerrahpaşa Üniversitesi 3 kurulda (dokular ve emb dahil) Ege Üniversitesi 35 Sadece 1. Blokta (Sinir sistemi hariç tüm sistemler var) Ankara Üniversitesi 33 Sadece ilk 2 modülde Marmara Üniversitesi 36 hafta Sadece ilk 2 kurul (GİS, sinir, endokrin beş duyu var) VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
13
2009–2010 EĞİTİM YILI DÖNEM I DERS KURULLARI
Dönem Başlama ve Bitiş : – Yarıyıl Tatili : – SÜRE TARİH 1. KURUL TIBBİ BİLİMLER-I 5 Hafta – 2. KURUL TIBBİ BİLİMLER-II 6 Hafta – 3. KURUL HÜCRE-I – 4. KURUL HÜCRE-II – 5. KURUL DOKU BİYOLOJİSİ – 6. KURUL KAN VE İMMUN SİSTEM TOPLAM 34 Hafta VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
14
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN
DÖNEM I DERS SAATLERİ TEORİK PRATİK TOPLAM 893 215 1123 841 229 1083 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
15
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN
DÖNEM I DERSLERİ Bilim Felsefesi (30 Saat) Bilimsel Araştırmaların Tıptaki yeri ve Önemi, Hekim Olma Ruhu, Dünyada Tıp Felsefesinin Gelişimi, Sağlık Hizmetlerinde Finansman: Sağlıkta Eşitsizlikler Film Gösterimi: As good as it gets, Hekimliğe Evrensel Bakış Açısı, Bilim Tarihinde Genetik, Empati, Bilimsel Araştırma Etiği, Kısa Metrajlı Belgesel Film Gösterimi: Türkiye Aşı Belgeseli, Tıp alanındaki Türk Bilim İnsanları, Hipokrat Andı VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
16
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN
DÖNEM I DERSLERİ Sağlığın Sosyal Gelişimi (12 Saat) Ulusal Sağlık örgütlenmesi Köy ve Sağlık Ocakları Ziyareti Sosyal Kurumları ve Dernekleri Tanıma Gecekondu Yaşamı ve Sağlığa Etkileri VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
17
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN
DÖNEM I DERSLERİ Hekim ve Toplum (12 Saat) Film Gösterimi Kulüp Toplantıları Hastane Turu Öğretim Üyesi Deneyimleri VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
18
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN
GERİ BİLDİRİM Eğitim ve Öğretim yılından itibaren her kurul sonunda teorik, pratik ve beceri uygulamaları, ders ortamı ve öğretim üyesi ile birlikte sınavların değerlendirildiği geri bildirimler uygulanmaktadır. yılı kurul bazında uygulanan geri bildirim sonuçları analiz edildi. Dönem I öğrencileri geri bildirimleri ile birlikte Eğitim-Öğretim yılında kalan ve hali hazırda Dönem I programına devam eden 7 (9) öğrenciye anket uygulanarak her iki programın analizi yapıldı. VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
19
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN
GERİ BİLDİRİM 1 2 3 4 5 Hiç katılmıyorum Katılmıyorum Pek katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Tamamen katılıyorum 1. Teorik derslerde programa bütünüyle uyuldu 2. Teorik dersler yeterince bilgi verici ve açıklayıcıydı 3. Pratiklerin yürütülmesinde programa uyuldu 4. Pratikler, teorik derslerde öğrendiklerimi pekiştirmeme yaradı 5. Beceri uygulamalarının yürütülmesinde programa uyuldu 6. Beceri uygulamalarının hekimlik yaşamımda yararlı olacağına inanıyorum 7. Teorik ders veren öğretim üyeleri konularını öğretme hevesi içinde anlattılar VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
20
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN
GERİ BİLDİRİM 1 2 3 4 5 Hiç katılmıyorum Katılmıyorum Pek katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Tamamen katılıyorum 8. Teorik dersler öğrenmemi kolaylaştıracak şekilde verildi 9. Pratik dersleri veren öğretim elemanları konularını hevesle işlediler 10. Beceri uygulamalarına katılan öğretim elemanları gerçekten öğrenmemizi isteyen bir tutum içindeydiler 11. Ders kurulu ile ilgili konularda katılımcı öğretim üyelerine kolaylıkla ulaşabildim. 12. Öğretim üyelerinin hazırladıkları materyaller öğrenmeme yardım etti 13. Ders kurulu ile ilgili yeterince kaynak önerildi VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
21
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN
GERİ BİLDİRİM 1 2 3 4 5 Hiç katılmıyorum Katılmıyorum Pek katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Tamamen katılıyorum 14. Sınavlar ders kurulunun önemli ve gerekli bölümlerini kapsıyordu 15. Sınavlar bilenler ile bilmeyenleri ayırt edecek şekilde düzenlenmişti 16. Sınavlar öğrenmem gerekenlerin hemen tümünü kapsayacak biçimde yapıldı 17. Bu ders kurulu mesleğimle ilgili genel bilgi ve anlayış düzeyimi arttırdı 18. Bu ders kurulunda öğrendiklerimi önümüzdeki yıllarda ve hekimlik yaşamımda kullanacağıma inanıyorum 19. Ders kurulunun genel düzenlenimi oldukça iyiydi 20. Bu ders kurulunun işlenmesi sırasında eğitim ortamında öğrenmemi etkileyecek bir sorun yoktu VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
22
Dönem I Geri Bildirim Sonuçları
I. Kurul: Ölçekteki sorulara ortalama en düşük 3,75 ile en yüksek 4,25 verileri alınmış ve ortalama 4,10 ile kurul değerlendirilmesi yapılmıştır. II. Kurul: Ölçekteki sorulara ortalama en düşük 2,65 ile en yüksek 4,37 verileri alınmış ve ortalama 3.45 ile kurul değerlendirilmesi yapılmıştır. III. Kurul: Ölçekteki sorulara ortalama en düşük 2,40 ile en yüksek 4,40 verileri alınmış ve ortalama 3.22 ile kurul değerlendirilmesi yapılmıştır. IV. Kurul: Ölçekteki sorulara ortalama en düşük 2,20 ile en yüksek 3,70 verileri alınmış ve ortalama 2,87 ile kurul değerlendirilmesi yapılmıştır. V. Kurul: Ölçekteki sorulara ortalama en düşük 2,66 ile en yüksek 3,56 verileri alınmış ve ortalama 3,15 ile kurul değerlendirilmesi yapılmıştır. VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
23
Dönem I Geri Bildirim Yazılı Sonuçları
Beceri ders saatlerinin arttırılması Uygulama derslerinde öğrenci sayısı artışı ile orantılı olarak daha az öğrenci grupları ile uygulamaların yapılması Pratik derslerde programa uyulduğu, öğretim elemanlarının konuya hakim ve hevesli oldukları bildirilmekte ancak bazı öğrenciler teorik derslerde öğrendiklerini pekiştirmediğini, Teorik sınav sorularının bazı bölümler ile örtüşmediği, Danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinin çoğunlukla yeterli olduğu, Bazı öğrenciler ders kurulunun genel düzenlenmesinin iyi olduğu yönünde görüş belirtmişlerdir. VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
24
DÖNEM I ÖĞRENCİLERİ PROGRAM DEĞERLENDİRME FORMU
1 2 3 4 5 Çok yetersiz Yetersiz Kısmen Yeterli Yeterli Çok Yeterli 1. Adın Soyadın: 2. Yaşın : 3. Kurulların hafta bazında eşit dağılımı uygundur 4. Kurulların ders bazında dağılımı uygundur 5. Kan ve İmmun sistem kurulunun Dönem I de okutulması uygundur 6. Biyoistatistik dersinin dönemlere dağıtılarak Dönem I deki ders saatinin azaltılması uygundur 7. Beceri uygulamalarının kurul bazında dağılımı uygundur 8. Hekim ve Toplum derslerinin süresi, çeşitliliği uygundur 9. Bilim Felsefesi derslerinin süresi, çeşitliliği uygundur 10. Sağlığın Sosyal Gelişim adı altında verilen yeni ders süresi, çeşitliliği uygundur 11. Önerileriniz VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
25
DÖNEM I ÖĞRENCİLERİ PROGRAM DEĞERLENDİRME FORMU
1 2 3 4 5 Çok yetersiz Yetersiz Kısmen Yeterli Yeterli Çok Yeterli 1. Adın Soyadın: 2. Yaşın : 3. Kurulların hafta bazında eşit dağılımı uygundur 2.86±0.4 4±0.37 4. Kurulların ders bazında dağılımı uygundur 3±0.3 3.86±0.26 5. Kan ve İmmun sistem kurulunun Dönem I de okutulması uygundur 3.75±0.48 3.86±0.34 6. Biyoistatistik dersinin dönemlere dağıtılarak Dönem I deki ders saatinin azaltılması uygundur *** P<0.001 1.75±0.48 4.43±0.30 7. Beceri uygulamalarının kurul bazında dağılımı uygundur 4.17±0.17 4.14±0.26 8. Hekim ve Toplum derslerinin süresi, çeşitliliği uygundur 4.14±0.14 9. Bilim Felsefesi derslerinin süresi, çeşitliliği uygundur 4±0.22 10. Sağlığın Sosyal Gelişim adı altında verilen yeni ders süresi, çeşitliliği uygundur 3.8±0.2 4.29±0.18 11. Önerileriniz VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
26
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN
Sonuç Bu yıl uygulanmakta uygulanan programın işleyiş ve konu bütünlüğü açısından bir önceki yıla oranla daha iyi olduğu, kurullar içeriğinin uygunluğunun dikkate alındığı, Dönem I’de anlaşılması güç olan bazı derslerin diğer yıllara dağıtılmasının olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
27
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN
Ulusal ÇEP göre yeniden düzenlenen Celal Bayar Üniversitesi, Tıp Fakültesi programının öğrenciler üzerinde olumlu sonuçlar alındığı ve diğer yıllara uygulanacak olan program değişiklikleri ile birlikte karşılaştırılmalı analizinin uygun olacağı sonucuna varıldı. VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
28
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN
TEŞEKKÜRLER VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ HAZİRAN 2010 AYDIN
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.