Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TURİZM ÖĞRENCİLERİ KURULTAYI – 2009 ESKİŞEHİR MÜFREDATLAR GRUBU ÇALIŞMA SONUCU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TURİZM ÖĞRENCİLERİ KURULTAYI – 2009 ESKİŞEHİR MÜFREDATLAR GRUBU ÇALIŞMA SONUCU."— Sunum transkripti:

1 TURİZM ÖĞRENCİLERİ KURULTAYI – 2009 ESKİŞEHİR MÜFREDATLAR GRUBU ÇALIŞMA SONUCU

2

3 26 TURİZMCİ ADAYI 1 HEDEF ÇOK İDEAL ÇOK SORU 1 SONUÇ

4 ZORUNLU DERSLER ZORUNLU DERSLER EKONOMİ 1 – EKONOMİ 2 EKONOMİ 1 – EKONOMİ 2 SOSYOLOJİ 1 – 2 SOSYOLOJİ 1 – 2 AKADEMİK İNGİLİZCE 1-6 AKADEMİK İNGİLİZCE 1-6 TÜRK DİLİ 1-2 TÜRK DİLİ 1-2 İNKİLAP 1-2 İNKİLAP 1-2 BİLGİSAYAR (Muafiyet Sistemli) BİLGİSAYAR (Muafiyet Sistemli) BİLGİSAYAR-2: Bu seçmeli derste öğrenciler resmi ya da özel yetkili kurumlardan rutin eğitimleri alıp uzmanlaştıkları turizm programlarından birinin uzmanlık sertifikasını alabilecekler. (Amadeus, Fidelio, biletleme programları gibi.) BİLGİSAYAR-2: Bu seçmeli derste öğrenciler resmi ya da özel yetkili kurumlardan rutin eğitimleri alıp uzmanlaştıkları turizm programlarından birinin uzmanlık sertifikasını alabilecekler. (Amadeus, Fidelio, biletleme programları gibi.) BİLGİSAYAR-3: BİL.-2 ile aynı içerikte devam niteliğinde. BİLGİSAYAR-3: BİL.-2 ile aynı içerikte devam niteliğinde.

5 ZORUNLU DERSLER GENEL MUHASEBE GENEL MUHASEBE TURİZM MUHASEBESİ TURİZM MUHASEBESİ KONAKLAMA İŞL. MUHASEBESİ KONAKLAMA İŞL. MUHASEBESİ HUKUKA GİRİŞ HUKUKA GİRİŞ TURİZM HUKUKU TURİZM HUKUKU İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU GENEL İŞLETME GENEL İŞLETME TURİZME GİRİŞ TURİZME GİRİŞ PAZARLAMA VE TURİZM PAZARLAMASI PAZARLAMA VE TURİZM PAZARLAMASI BİREYLER ARASI İLETİŞİM BİREYLER ARASI İLETİŞİM ÇAĞDAŞ KÜLTÜRLER ARASI İLETİŞİM ÇAĞDAŞ KÜLTÜRLER ARASI İLETİŞİM SEYAHAT VE TUR OPERATÖRLÜĞÜ SEYAHAT VE TUR OPERATÖRLÜĞÜ

6 ZORUNLU DERSLER ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ DESTİNASYON VE MARKA KENTLER YÖNETİMİ DESTİNASYON VE MARKA KENTLER YÖNETİMİ TİCARİ MATEMATİK TİCARİ MATEMATİK İKİNCİ YABANCI DİL İKİNCİ YABANCI DİL TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI DÜNYA TURİZM COĞRAFYASI DÜNYA TURİZM COĞRAFYASI TURİZM ARAŞTIRMALARI TURİZM ARAŞTIRMALARI MEZUNİYET PROJESİ MEZUNİYET PROJESİ

7 SEÇMELİLER YİYECEK-İÇECEK İŞLETMECİLİĞİ YİYECEK-İÇECEK İŞLETMECİLİĞİ GASTRONOMİ GASTRONOMİ DÜNYA MUTFAK SANATI DÜNYA MUTFAK SANATI SERVİS-BAR YÖNETİMİ SERVİS-BAR YÖNETİMİ ÖN BÜRO YÖNETİMİ ÖN BÜRO YÖNETİMİ OTOMASYON UYGULAMALARI OTOMASYON UYGULAMALARI KAT HİZMETLERİ YÖN. KAT HİZMETLERİ YÖN. ANADOLU UYGARLIKLARI TARİHİ ANADOLU UYGARLIKLARI TARİHİ TURİZMDE GÜNCEL SORUNLAR TURİZMDE GÜNCEL SORUNLAR İŞ GELİŞİMİ-LİDERLİK VE TAKIM KURMA İŞ GELİŞİMİ-LİDERLİK VE TAKIM KURMA SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ HİJYEN VE SANİTASYON YÖNETİMİ HİJYEN VE SANİTASYON YÖNETİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM

8 SEÇMELİLER GENEL ARKEOLOJİ VE ANADOLU ARKEOLOJİSİ 1- 2 GENEL ARKEOLOJİ VE ANADOLU ARKEOLOJİSİ 1- 2 MİTOLOJİ 1-2 MİTOLOJİ 1-2 ZİYAFET YÖNETİMİ ZİYAFET YÖNETİMİ BEDEN EĞİTİMİ 1-2 BEDEN EĞİTİMİ 1-2 KÜLTÜREL MİRAS VE KORUNMASI KÜLTÜREL MİRAS VE KORUNMASI TEMEL REHBERLİK TEMEL REHBERLİK SANAT TARİHİ 1-2 SANAT TARİHİ 1-2 TOPLANTI VE KONFERANS YÖNETİMİ TOPLANTI VE KONFERANS YÖNETİMİ SPOR-EĞLENCE VE ORG. YÖNETİMİ SPOR-EĞLENCE VE ORG. YÖNETİMİ FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ KÜRESEL ISINMA VE TARIM KÜRESEL ISINMA VE TARIM EKOTURİZM VE REKREASYON EKOTURİZM VE REKREASYON İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

9 SEÇMELİLER ULUSLAR ARASI ZİNCİR OTEL YÖNETİMİ ULUSLAR ARASI ZİNCİR OTEL YÖNETİMİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM ALTERNATİF TURİZM ALTERNATİF TURİZM TURİZM TESİSİ İHTİYAÇLARI VE TASARIM TURİZM TESİSİ İHTİYAÇLARI VE TASARIM TÜRKİYE’NİN YER ALTI VE YERÜSTÜ ZENGİNLİKLERİ TÜRKİYE’NİN YER ALTI VE YERÜSTÜ ZENGİNLİKLERİ KÜRESEL TURİZM EĞİLİMLERİ KÜRESEL TURİZM EĞİLİMLERİ E-TURİZM VE E-TİCARET E-TURİZM VE E-TİCARET UYGARLIK TARİHİ UYGARLIK TARİHİ KRUVAZYER TURİZMİ VE MARİNA KULLANIMI KRUVAZYER TURİZMİ VE MARİNA KULLANIMI YABANCI DİLLER 1-2-3-4 ( İSPANYOLCA, ALMANCA, RUSÇA, FRANSIZCA, ÇİNCE, JAPONCA, İTALYANCA) YABANCI DİLLER 1-2-3-4 ( İSPANYOLCA, ALMANCA, RUSÇA, FRANSIZCA, ÇİNCE, JAPONCA, İTALYANCA) SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ BİLETLEME BİLETLEME GIDA TEKNOLOJİLERİ VE MÖNÜ YÖNETİMİ GIDA TEKNOLOJİLERİ VE MÖNÜ YÖNETİMİ GİRİŞİMCİLİK GİRİŞİMCİLİK

10 KARARLAR XXXX FAKÜLTESİ ADI ALTINDA STANDARDİZE EDİLMİŞ VE ZATEN UYGULANMAKTA OLAN 2+2 ÖNCELİKLE GENEL SONRA SON 2 YIL ÖZELLEŞEN MÜFREDAT VE ANLAYIŞ İLE EĞİTİME BAŞLANMASI XXXX FAKÜLTESİ ADI ALTINDA STANDARDİZE EDİLMİŞ VE ZATEN UYGULANMAKTA OLAN 2+2 ÖNCELİKLE GENEL SONRA SON 2 YIL ÖZELLEŞEN MÜFREDAT VE ANLAYIŞ İLE EĞİTİME BAŞLANMASI ÖNERİLER: 1-) SOSYAL BİLİMLER VE TURİZM UYGULAMALARI FAKÜLTESİ ÖNERİLER: 1-) SOSYAL BİLİMLER VE TURİZM UYGULAMALARI FAKÜLTESİ 2-) TURİZM VE MESLEKİ UYGULAMA FAKÜLTESİ 2-) TURİZM VE MESLEKİ UYGULAMA FAKÜLTESİ ‘ÇALIŞAN ÖĞRENCİ’ SLOGANIYLA, TÜM ÖĞRENCİLER İLK YILDAN İTİBAREN İSTEDİKLERİ TAKDİRDE, ORTAKLIKLARI KESİNLEŞMİŞ TURİZM HİZMETLERİ İŞLETMELERİNDE GÖREVE BAŞLAMALIDIRLAR. ‘ÇALIŞAN ÖĞRENCİ’ SLOGANIYLA, TÜM ÖĞRENCİLER İLK YILDAN İTİBAREN İSTEDİKLERİ TAKDİRDE, ORTAKLIKLARI KESİNLEŞMİŞ TURİZM HİZMETLERİ İŞLETMELERİNDE GÖREVE BAŞLAMALIDIRLAR.

11 1-) UZMANLIK BEKLENTİLİ DÜNYA İÇİN BU TALEBİN EĞİTİMİMİZE YANSIMASI NASIL OLMALI? 1-) UZMANLIK BEKLENTİLİ DÜNYA İÇİN BU TALEBİN EĞİTİMİMİZE YANSIMASI NASIL OLMALI? ÖNERİLER: ZATEN 2+2 EĞİTİM SİSTEMİNDEN, İLGİ ALANLARI VE UZMANLIK HEDEFLERİ İÇİN AÇIK BIRAKILAN UÇLAR ZENGİN SEÇMELİ DERSLER VE UYGULAMALARLA DOLDURULUR. YURT DIŞINDAKİ EĞİTİM SİSTEMİ VE DERSLER İLE ÜLKEMİZDEKİ DERSLERLE HARMANLANIP YENİ BİR OLUŞUM ORTAYA ÇIKARMAK ÖNERİLER: ZATEN 2+2 EĞİTİM SİSTEMİNDEN, İLGİ ALANLARI VE UZMANLIK HEDEFLERİ İÇİN AÇIK BIRAKILAN UÇLAR ZENGİN SEÇMELİ DERSLER VE UYGULAMALARLA DOLDURULUR. YURT DIŞINDAKİ EĞİTİM SİSTEMİ VE DERSLER İLE ÜLKEMİZDEKİ DERSLERLE HARMANLANIP YENİ BİR OLUŞUM ORTAYA ÇIKARMAK SEÇMELİ DERSLERİN AZLIĞI SORUNU ORTADAN KALKMIŞTIR VE TEKNİK DERSLERE YOĞUNLAŞMADAN UZAKLAŞILIR. SEÇMELİ DERSLERİN AZLIĞI SORUNU ORTADAN KALKMIŞTIR VE TEKNİK DERSLERE YOĞUNLAŞMADAN UZAKLAŞILIR. YURTİÇİ ÖĞRENCİ DEĞİŞİMİ PROGRAMLARI GENİŞLETİLMELİ, TÜM ÜNİVERSİTELERE AKTARILMASI VE BÖYLECE BAZI KONULARDA UZMANLAŞMIŞ OKULLARA ÖĞRENCİ SİRKÜLASYONU FARKLILIĞI YAŞATILMALI. YURTİÇİ ÖĞRENCİ DEĞİŞİMİ PROGRAMLARI GENİŞLETİLMELİ, TÜM ÜNİVERSİTELERE AKTARILMASI VE BÖYLECE BAZI KONULARDA UZMANLAŞMIŞ OKULLARA ÖĞRENCİ SİRKÜLASYONU FARKLILIĞI YAŞATILMALI.

12 2-) MESLEK LİSE MEZUNLARI İLE NORMAL LİSE ÇIKIŞLIYA GÖRE AYIRT EDİLMESİ. BU AYRIMIN FAKÜLTELERİNDE AKREDİTASYON İLE PERÇİNLENMESİ 2-) MESLEK LİSE MEZUNLARI İLE NORMAL LİSE ÇIKIŞLIYA GÖRE AYIRT EDİLMESİ. BU AYRIMIN FAKÜLTELERİNDE AKREDİTASYON İLE PERÇİNLENMESİ 3-) TURİZMDE EĞİTİMİ STANDARTLAŞMA İDEALİ GEREKLERİNDEN BİRİ OLARAK TÜM TURİZM OKULLARINDAN GEÇİŞLERDE GENEL AKREDİTASYON DEVREYE GİRMELİ. 3-) TURİZMDE EĞİTİMİ STANDARTLAŞMA İDEALİ GEREKLERİNDEN BİRİ OLARAK TÜM TURİZM OKULLARINDAN GEÇİŞLERDE GENEL AKREDİTASYON DEVREYE GİRMELİ.

13 4-) ‘İŞ HAYATIYLA ORTAKLAŞA EĞİTİM’ İDEALİ NASL HAYAT GEÇER? 4-) ‘İŞ HAYATIYLA ORTAKLAŞA EĞİTİM’ İDEALİ NASL HAYAT GEÇER? ÖNERİLER: AKADEMİK ÖĞRETİM HAYATINDAN UYGULAMA SİSTEMİNE GEÇİLMELİ ÖNERİLER: AKADEMİK ÖĞRETİM HAYATINDAN UYGULAMA SİSTEMİNE GEÇİLMELİ TÜM TURİZM OKULLARI, UYGULAMA OTELİ VE DIŞARIDAN OTELLERLE ÇALIŞMALI. TÜM TURİZM OKULLARI, UYGULAMA OTELİ VE DIŞARIDAN OTELLERLE ÇALIŞMALI. TEORİK DERSLERİN DIŞINDA, HAFTANIN BELİRLİ GÜNLERİNDE, EĞİTİM SEKTÖRE BAĞLI YERLERDE ÇALIŞILARAK KUVVETLENDİRİLMELİ. ( BU KONUDA ÜNİVERSİTELER İLE SEKTÖR KURULUŞLARIU ETKİN BİR İŞBİRLİĞİ İÇİNDE OLMALI) TEORİK DERSLERİN DIŞINDA, HAFTANIN BELİRLİ GÜNLERİNDE, EĞİTİM SEKTÖRE BAĞLI YERLERDE ÇALIŞILARAK KUVVETLENDİRİLMELİ. ( BU KONUDA ÜNİVERSİTELER İLE SEKTÖR KURULUŞLARIU ETKİN BİR İŞBİRLİĞİ İÇİNDE OLMALI) TURİZM PROFESYONBELLERİ DÜZENLİ OLARAK EĞİTİME KATILMALI VE BÖYLECE KALİTESİZ DERS İŞLEME VE ÖĞRETİM ÜYESİ SIKINTISI ORTADAN KALKMIŞ OLUR. TURİZM PROFESYONBELLERİ DÜZENLİ OLARAK EĞİTİME KATILMALI VE BÖYLECE KALİTESİZ DERS İŞLEME VE ÖĞRETİM ÜYESİ SIKINTISI ORTADAN KALKMIŞ OLUR.

14 SEKTÖR KÖKENLİ VE TURİZM EĞİTİMİ ALMIŞ, TECRÜBELİ KİŞİLERLE BULUŞMAK, EĞİTİM ALMAK. SEKTÖR KÖKENLİ VE TURİZM EĞİTİMİ ALMIŞ, TECRÜBELİ KİŞİLERLE BULUŞMAK, EĞİTİM ALMAK. HEDEFE YÖNELİK DERS İŞLENMESİ. HEDEFE YÖNELİK DERS İŞLENMESİ. GÜNCELLENMİŞ BİLGİLERİN DERSLERE AKTARILMASI. GÜNCELLENMİŞ BİLGİLERİN DERSLERE AKTARILMASI. DÖNEM UZUNLUKLARININ KISALTILMASI GEREKLİDİR. TÜRKİYE TURİZM TRENDLERİ VE SEKTÖR İHTİYAÇLARI DİKKATE ALINARAK EĞİTİM SÜRESİ PLANLANMALI. DÖNEM UZUNLUKLARININ KISALTILMASI GEREKLİDİR. TÜRKİYE TURİZM TRENDLERİ VE SEKTÖR İHTİYAÇLARI DİKKATE ALINARAK EĞİTİM SÜRESİ PLANLANMALI.

15 5-) KISA VADEDE, BU YENİ TURİZM EĞİTİMİ SİSTEMİ NASIL VE HANGİ KARARLARLA HAYATA GEÇER ? 5-) KISA VADEDE, BU YENİ TURİZM EĞİTİMİ SİSTEMİ NASIL VE HANGİ KARARLARLA HAYATA GEÇER ? ÖNERİLER: YOL HARİTALARI ÇİZİLMELİ, İŞİN MANTIĞI ÖĞRETİLMELİ. BELLİ KROKİLERLE HEDEFLER DOĞRULTUSUNDA BULUNDUĞUMUZ NOKTADAN İLERİ GİDİLMESİ SAĞLANMALI. ÖNERİLER: YOL HARİTALARI ÇİZİLMELİ, İŞİN MANTIĞI ÖĞRETİLMELİ. BELLİ KROKİLERLE HEDEFLER DOĞRULTUSUNDA BULUNDUĞUMUZ NOKTADAN İLERİ GİDİLMESİ SAĞLANMALI. 6-) EĞİTİM SİSTEMİNİN STANDARTİZASYONUNDA ZORUNLU DERS HOCALARINA KADRO AÇILMASI GEREKLİLİĞİ KARARLAŞTIRILMIŞTIR. 6-) EĞİTİM SİSTEMİNİN STANDARTİZASYONUNDA ZORUNLU DERS HOCALARINA KADRO AÇILMASI GEREKLİLİĞİ KARARLAŞTIRILMIŞTIR.

16 7-) DERS İŞLEYİŞİNDE NASIL DAHA ETKİLİ OLUNUR? ÖNERİ: TURİZMCİLERİN DİĞER BÖLÜMLERLE BULUŞTURULUP SİNERJİ YARATILMASI. TURİZM BİLİNCİ YAYILMASI DENETİM MEKANİZMASI VE ŞİKAYETLERİN ÖĞRENCİ-HOCA PANELLERİNDE DİLE GETİRİLMESİ. ÖĞRENCİ SENATOSU VE ÖĞRETİM ÜYELERİ SENATOLARININ ORTAKLAŞA ÇALIŞMASI VE ORTAK YÖNETİMİN TESİS EDİLMESİ. ZORUNLU DERSLERİN ÖĞRETİM GÖREVLİLE- 7-) DERS İŞLEYİŞİNDE NASIL DAHA ETKİLİ OLUNUR? ÖNERİ: TURİZMCİLERİN DİĞER BÖLÜMLERLE BULUŞTURULUP SİNERJİ YARATILMASI. TURİZM BİLİNCİ YAYILMASI DENETİM MEKANİZMASI VE ŞİKAYETLERİN ÖĞRENCİ-HOCA PANELLERİNDE DİLE GETİRİLMESİ. ÖĞRENCİ SENATOSU VE ÖĞRETİM ÜYELERİ SENATOLARININ ORTAKLAŞA ÇALIŞMASI VE ORTAK YÖNETİMİN TESİS EDİLMESİ. ZORUNLU DERSLERİN ÖĞRETİM GÖREVLİLE- RİNİN KADROLAŞTIRILMASI ARTTIRILARAK BU ÖĞRETİM GÖREVLİLERİNİN KENDİLERİNİ DAHA ÇOK GELİŞTİRMESİNE SEBEP OLUNMALI. AKADEMİSYEN YETERLİLİĞİ ARTTIRILMASI. RİNİN KADROLAŞTIRILMASI ARTTIRILARAK BU ÖĞRETİM GÖREVLİLERİNİN KENDİLERİNİ DAHA ÇOK GELİŞTİRMESİNE SEBEP OLUNMALI. AKADEMİSYEN YETERLİLİĞİ ARTTIRILMASI.

17 8-) TEKNİK VE SEÇMELİ DERS YÖNETİMİ NASIL OLMALI? ÖNERİ: ZORUNLU VE TEKNİK DERSLER İLK 2 YILDA YOĞUNLAŞTIRILMALI. ÖĞRENCİNİN, HANGİ BRANŞTA UZMANLAŞACAĞI KONUSUNA YARDIMCI OLACAK SEÇMELİ DERSLERDE SON 2 YILDA YOĞUNLAŞTIRILMALI. 8-) TEKNİK VE SEÇMELİ DERS YÖNETİMİ NASIL OLMALI? ÖNERİ: ZORUNLU VE TEKNİK DERSLER İLK 2 YILDA YOĞUNLAŞTIRILMALI. ÖĞRENCİNİN, HANGİ BRANŞTA UZMANLAŞACAĞI KONUSUNA YARDIMCI OLACAK SEÇMELİ DERSLERDE SON 2 YILDA YOĞUNLAŞTIRILMALI.

18 9-) FAKÜLTEYE YENİ BÖLÜM NE OLABİLİR? ÖNERİ: GASTRONOMİ BÖLÜMÜ. 9-) FAKÜLTEYE YENİ BÖLÜM NE OLABİLİR? ÖNERİ: GASTRONOMİ BÖLÜMÜ.

19 BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. >MÜFREDATLAR GRUBU >MÜFREDATLAR GRUBU


"TURİZM ÖĞRENCİLERİ KURULTAYI – 2009 ESKİŞEHİR MÜFREDATLAR GRUBU ÇALIŞMA SONUCU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları