Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÜNİTE Microsoft Excel 2010 BDEM 105 – Bilgisayar Uygulamaları I 6

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÜNİTE Microsoft Excel 2010 BDEM 105 – Bilgisayar Uygulamaları I 6"— Sunum transkripti:

1 ÜNİTE Microsoft Excel 2010 BDEM 105 – Bilgisayar Uygulamaları I 6
2011/2012 FALL Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar ve Teknoloji Yüksek Okulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı BDEM 105 – Bilgisayar Uygulamaları I ÜNİTE 6 Microsoft Excel 2010 Öğr. Gör. : Raygan Kansoy

2 İşlenecek Konular 6 ÜNİTE 1 Excel 2010’a Giriş 2
Satır ve Sütünlarla Çalışmak 3 Bilgi Girişi 4 Bilgileri Düzenlemek 5 Hücreleri Biçimlendirmek 2

3 ÜNİTE 6 6.1 Excel 2010’a Giriş Microsoft Office 2010 paketinde yer alan, MS Excel 2010 programı oldukça gelişmiş özelliklere sahip olan bir hesap tablosu programıdır. Excel programını kullanarak; Grafikler çizebilir Bu grafiklerle Word ve Powerpoint gibi programlar arasında bağlantı kurarak, anlık güncellemeler yapabilirsiniz. Binlerce satırdan oluşan bilgilerin özet tablolarını oluşturabilir ve muhteşem analizler yapabilirsiniz. 3

4 6.1 Excel 2010’a Giriş Excel programı ile;
ÜNİTE 6 6.1 Excel 2010’a Giriş Excel programı ile; Her türlü hesaplama işlemlerini yapabilirsiniz. 2 ve 3 boyutlu grafikler çizebilirsiniz. 4

5 ÜNİTE 6 6.1 Excel 2010’a Giriş MS Excel programının çalışma mantığı, Word ve diğer programların çalışma mantıklarından biraz farklıdır. Word programını çalıştırdığınız zaman karşınıza tek sayfadan oluşan bir belge açılır. Excel programınıda ise, karşınıza 3 tane çalışma sayfasındna oluşan bir belge açılır. 5

6 ÜNİTE 6 6.1 Excel 2010’a Giriş Excel 2010 ekranında sekmeler, konularına göre gruplanmış komut düğmelerini temsil eden başlıklardır. Her farklı sekmeye tıkladığınız zaman farklı bir komut grubu ile karşılaşırsınız. 6

7 ÜNİTE 6 6.1 Excel 2010’a Giriş Hücreler, Excel’de satırların ve sütünların kesişmesinden meydana gelirler. Adlandırılırken önce sütun ismi, ardından da satır numarası söylenir. Aktif hücre dendiği zaman, çevresi diğer hücrelerden farklı olarak biraz daha kalın olan ve ad kutusunda ismi görülen hücre anlaşılır. Ad Kutusu: Aktif olan hücrenin adını gösterir. 7

8 6.1 Excel 2010’a Giriş 6 ÜNİTE Çalışma Kitaplarının Mantığını Anlamak
Excel’de açmış olduğunuz bir çalışma dosyası, Word sayfalarından farklı olarak 3 sayfadan oluşur. Her biri çok geniş olan bu sayfalara yeni sayfalar ekleyebilir, dilediğinizi silebilir, sayfaların isimlerini veya yerlerini değiştirebilirsiniz. 8

9 6.1 Excel 2010’a Giriş 6 ÜNİTE Çalışma Kitabına Bilgi Girmek
Excel’de bilgiler sabit ve formül olmak üzere, iki kategoriye ayrılır. Sabitler 3’e ayrılırlar: Metin değerleri Sayısal değerler tarih/saat değerleri Sayısal ifadeler sağa hizalanır ve metin ifadeleri sola hizalı olarak yazılır. 9

10 6.1 Excel 2010’a Giriş 6 ÜNİTE Bilgi Girme Kolaylıkları
Herhangi bir sayısal ifade girerken + işareti yazarak, Enter tuşuna basarsanız, Excel artı işaretini düşürür. Sayısal ifadeleri – işareti ile başlarsanız, Excel işareti yutmaz ve ifadenin başına ekler Saysısal bilgileri girerken uzun sıfır ifadeleri girmek yerine, e ifadesini kullanırsanız, oldukça kolaylaşır. Örneğin yazmak yerine 1e5 yazmak yeterlidir. Sayılar parantez içinde yazarsanız, rakamı eksi olarak kabul eder. 8/5 yazdığınız zaman 8 Mayıs gibi alınmasını istiyorsanız, başına 0 işaretini koyarak yazın. İpucu: bir sayı girdiğinizde, hücre içinde ### işaretleri geliyorsa yazmış olduğunuz sayılar sütun genişliğine sığmamıştır. O sütunu genişletmeniz gerekir. 10

11 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak
ÜNİTE 6 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak Sütunlar Seçmek Sütunları seçmenin en kolay yolu, seçmek istediğiniz sütun başlığının üzerine bir kez tıklanır. 11

12 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak
ÜNİTE 6 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak Sütunların Genişliklerini Ayarlamak Bir hücreye yazmış olduğunuz metin eğer uzun ise, yandaki sütuna taşar. Bir sütunun genişliğini içindeki yazının uzunluğuna göre otomatik ayarlamak için hücrenin bulunduğu sütunun başlığından yararlanılır. Bunun için; 12

13 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak
ÜNİTE 6 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak Birden fazla sütunun ayni anda genişliğini ayarlamak Genişlemesini istediğiniz sütünları seçin Home(giriş) sekmesinde yer alan Cells(hücreler) grubundaki Format(biçim) komutuna tıklayın. “AutoFit Column Width” ifadesini seçtiğiniz zaman, sütunlarınızda en uzun metinlere göre sütunların genişlikleri ayarlanır. 13

14 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak
ÜNİTE 6 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak Birbirinden Bağımsız Sütunları Seçmek Seçmek istediğiniz ilk sütun başlığına tıklayın Klavyeden Ctrl tuşuna basarak diğer sütunların başlıklarına sırayla tıklamanız gerekir. Satırları Seçmek Sütunlardaki işlemlerle aynidir. Belirli hücre aralığını seçmek Bir hücre aralığını seçmek için, ilk hücrenin üzerine tıkladıktan sonra, sol butona basılır ve sol butona basılı tutarak fare hareket ettirilir. Birbirinde bağımsız olan hücre gruplarını seçmek Bir alanı seçtikten sonra, eski seçimi iptal etmeden başka bir alan seçmek isterseniz Ctrl tuşunu kullanmanız gerekir 14

15 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak
ÜNİTE 6 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak Satırlar/Sütunlar Eklemek/Silmek Tablonuzuda 4. satıra yeni bir satır eklemek istediğimiz düşünelim 4. satırda herhangi bir hücreye tıklayın Home sekmesinde yer alan Hücreler grubundaki Ekle düğmesindeki oka tıkalyın. Açılan pencereden Insert Sheet Rows (sayfa satıları eklemek) düğmesine tıklayın. 15

16 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak
ÜNİTE 6 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak Insert Sheet Rows seçildikten sonra eklenen yeni satır. 16

17 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak
ÜNİTE 6 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak Satır ve sütün eklemek için kullanılan bir farklı yöntem ise satır veya sütun başlığının yanında sağ butona basmaktır. Sütun eklemek için; seçili sütunun soluna yeni bir sütun eklenecektir. 17

18 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak
ÜNİTE 6 6.2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak Satır veya Sütunları Silmek Satır veya sütun silmek için kullanılan en kolay yöntem, silmek istediğiniz satır veya sütun başlığının üzerinde sağ butona basmaktır. veya silmek istediğiniz sütünları seçtikten sonra Hücreler grubundan Delete Sheet Columns’ı (Sayfa Sütunlarını Sil) seçerek de yapabilirsiniz. 18

19 6.3 Bilgi Girişi 6 ÜNİTE Hücrelere Hızlı Bilgi Girişi Sağlamak
Bir hücreye günün tarihini girerek, o hücrenin sağ alt köşesindeki doldurma kulpundan yaralanarak aşağıya doğru çektiğiniz zaman, diğer tarihleri otomatik olarak getirebilirsiniz. 19

20 6.3 Bilgi Girişi 6 ÜNİTE Sayıları Otomatik Olarak Çoğaltmak
Belirli metinleri yazdıktan sonra, aşağıya doğru çektiğiniz zaman diğer verilerin otomatik olarak geldiğini görürsünüz. Sayıları hücrelere yazdıktan sonra aşağıya doğru çektiğiniz zaman, sayıların otomatik olarak çoğalmadığını ve ayni sayının ekrana geldiğini görürsünüz. Sayıları çoğaltmak için ilk iki sayıyı girin. İlk iki hücreyi seçin ve doldurma kulpundan yararlanarak aşağıya doğru çekin. 20

21 6.3 Bilgi Girişi Doldur Özelliğini Kullanmak
ÜNİTE 6 6.3 Bilgi Girişi Doldur Özelliğini Kullanmak Home (giriş) sekmesinde Editing (düzenleme) grubundaki Doldur(fill) özelliğini kullanarak bilgilerinizi sağa, sola gibi hücrelere doldurabilirsiniz. 21

22 ÜNİTE 6 6.3 Bilgi Girişi Seri olarak bilgileri doldurmak isterseniz, Doldur kısmındaki Series (seriler) ifadesine tıklayın. Gerekli alanları doldurduktan sonra OK düğmesine basın. 22

23 6.3 Bilgi Girişi 6 ÜNİTE Verileri Belirli Bir Açıda Yazdırmak
Alignment grubundaki Orientation (yönlendirme) düğmesini kullanabilirsiniz. Başlıkları seçip Alignment düğmesine tıklayın. Ordan da Rotate Text Up (metni yukarı döndür) düğmesine tıklayın. 23

24 6.3 Bilgi Girişi 6 ÜNİTE Verileri Belirli Bir Açıda Yazdırmak
Metni Yukarı Döndür düğmesine tıkladıktan sonra görüntünüz aşağıdakine benzer olacaktır. 24

25 6.4 Bilgileri Düzenlemek 6 ÜNİTE Bilgileri Kopyalamak veya Taşımak
Bilgilerinizi bir hücreden başka bir hücreye kopyalayabilir veya taşıyabilirsiniz. Kopyalamak istediğiniz hücreleri seçin ve Home sekmesinde yer alan Clipboard(pano) grubundaki kopyala düğmesine basın Bilgileri kopyalamak istediğiniz hücreye tıklayın ve Home sekmesindeki Pano grubundaki yapıştır düğmesine tıklayın 25

26 6.4 Bilgileri Düzenlemek 6 ÜNİTE
Kopyalama veya Taşımak İçin Sağ Butonu Kullanmak Kopyalama veya taşıma islemlerini yapmak için sağ butonu kullanabilirsiniz. Kopyalamak veya taşımak istediğiniz hücreleri seçin Seçili olan bölge üzerinde sağ butona basın Kopyala düğmesine basın Bilgiyi yapıştırmak istediğiniz alanda sağ butona basın ve açılan menüden Paste (yapıştır) komutunu seçin . 26

27 6.4 Bilgileri Düzenlemek 6 ÜNİTE
Farklı Yapıştırma Seçeneklerini Kullanmak Formül veya rakam grubunu kopyaladığınız zaman farklı yapıştırma seçenekleri karşınıza gelir. Verileri yapıştırmak istediğiniz alana sağ butona tıkladığınız zaman, değerleri, formülleri, veriyi ters çevir gibi seçenekler karşınıza gelir. Buradan istediğiniz seçeneği seçebilirsiniz 27

28 6.4 Bilgileri Düzenlemek 6 ÜNİTE
Aradığınız Kelimeleri Bulmak ve Değiştirmek Çok sayıda bilgi bulunan sayfaların içinde aradığınız bir bilgiyi gözle bulmak bazen çok zaman alabilir. Home sekmesinde Editing(düzenleme) grubunda yer alan Find and Replace düğmelerini kullanabilirsiniz. 28

29 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek
ÜNİTE 6 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek Hücre Zeminlerini Renklendirmek Home sekmesinde bulunan Font (Yazı Tipi) grubunda yer alan Fill Color (Dolgu Rengi) komutunu kullanabilirsiniz Tablonun başlıklarının zemin rengini değiştirmek Rengini değiştirmek istediğiniz hücreleri seçin, Fill Color komutunu tıklayarak istediğiniz rengi seçin ve OK’yi tıklayın. 29

30 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek
ÜNİTE 6 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek Hücrelere Kenarlık Eklemek Normal sayfada kılavuz çizgileri görünür. Belgenizi yazdırdığınız zaman Kılavuz çizgilerinizin çıkmadığını görürsünüz. 30

31 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek
ÜNİTE 6 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek Hücrelere Kenarlık Eklemek Hücrelerinize kenarlık uygulamak için, Home sekmesinde yer alan Font kısmındaki Bottom Border (alt kenarlık) düğmesini kullanabilirsiniz 31

32 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek
ÜNİTE 6 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek Hücrelerin Hizalarını Değiştirmek Girmiş olduğunuz ifadeler, sayısal bir ifade ise sağa hizalı, metinsel ifade ise sola hizalı olarak yazılır. Hücre hizalarını değiştirmek için, Home sekmesinde bulunan Alignment (hizalama) grubundaki hizalama düğmeleri kullanılmaktır. 32

33 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek
ÜNİTE 6 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek Yatay Hizalama Dikey Hizalama 33

34 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek
ÜNİTE 6 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek Hücreleri Birleştirerek Tek Bir Hücre Yapmak Tablolarınızda başlıklarınızı düzenlerken birkaç hücre içinde ortalamak gerekebilir. Home sekmesinde yer alan Alignment düğmesinde bulunan Merge and Center (birleştir ve ortala) düğmesi ile ortalayabilirsiniz. 34

35 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek
ÜNİTE 6 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek Hücre Birleştirme Seçeneklerini Kullanmak Merge and Center (Birleştir ve Ortala): seçmiş olduğunuz hücreler birleştirilir ve içindeki ifade ortalanır Merge Across(Çapraz Birleştir): seçtiğiniz hücreler birleştirilir Merge Cells (Hücreleri Birleştir): seçtiğiniz hücreler birleştirilir Unmerge Cells (Hücreleri Çöz): birleştirilen hücreleri çözer 35

36 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek
ÜNİTE 6 6.5 Hücreleri Biçimlendirmek Hücreleri Birleştirmek Aşağıdaki görüntüdeki Servis Hizmetleri başlığını Birleştirmek ve ortalamak için Başlığı seçip Merge and Center düğmesine tıklayın. Tıkladıktan sonra aşağıdaki görüntüyü elde edeceksiniz 36

37 Teşekkürler ! Sorularınız Lütfen..? Microsoft Excel 2010 6 ÜNİTE SONU
Microsoft Excel 2010 Sorularınız Lütfen..? ÜNİTE SONU 6 Teşekkürler !


"ÜNİTE Microsoft Excel 2010 BDEM 105 – Bilgisayar Uygulamaları I 6" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları