Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KARİYER EĞİLİMİ VE KİŞİSEL ÖĞRENME STİLLERİ
DENİZLİ UĞUR DERSHANELERİ
2
KARİYER PLANLAMA SÜRECİ
Karar Verme Meslekleri Araştırma Kendini Tanıma
3
Kariyer Eğilim Testi - KET®
KET kişilere kendilerine uygun temel kariyer alanları ve çalışma ortamları hakkında bilgi sağlar. Ben kimim?
4
Kariyer Eğilim Testi - KET®
. 25’i aşkın ülkede 24 milyon kişiye uygulanmıştır. . Dr. John L. Holland’ın Mesleki Gelişim Teorisine dayalı olarak geliştirilmiştir. . Bu teoriye göre insanlar mesleki eğilimlerine göre 6 grupta sınıflandırılmakta, buna bağlı kariyer eğilimleri tanımlanmaktadır.
5
Altı Kariyer Eğilimi Realistic-Gerçekçi Kariyer Eğilimi
Investigative-Araştırmacı Kariyer Eğilimi Artistic - Artistik Kariyer Eğilimi Social - Sosyal Kariyer Eğilimi Enterprising- Girişimci Kariyer Eğilimi Conventional- Geleneksel Kariyer Eğilimi
6
Hangi üçü öğrencilerimizi tanımlıyor?
Her insanda altı koddan üç tanesi daha baskındır.
7
Realistic - Gerçekçi Kariyer Eğilimi
- Atletik ve mekanik yetenekleri yüksek kişilerdir. - Fiziksel etkinliklere yoğunlaşan, el becerisi, güç ve koordinasyon gerektiren kariyerlere yönelirler. - Araç, makine, elektrikli aletler ile iş yapmaktan, bitki ve hayvanlar ile ilgilenmekten hoşlanırlar. - Tek başına yapılan etkinlikleri tercih ederler.(balık tutmak,maket yapmak gibi...) - Bitki ve hayvanlarla uğraşmaktan hoşlanırlar. - Spor yapmayı severler.
8
Karakteristik Meslekleri
Makine mühendisliği İnşaat mühendisliği Bilgisayar mühendisliği Elektronik mühendisliği Mekatronik Mühendisliği Uçak Mühendisliği Her türlü mekanik ve elektronik teknisyenlik...
9
Investigative - Araştırmacı Kariyer Eğilimi
Araştırmayı, gözlem yapmayı, analiz etmeyi, belirsizlikleri incelemeyi, problem çözmeyi hayat felsefesi edinmiş kişilerdir. Yeni fikirlere ve çözümlere açıktırlar. Eleştirel düşünce yapısına sahiptirler. Bilimsel değerlere ve bilimsel aktivitelere inanırlar. Bağımsız çalışmayı tercih ederler.
10
Karakteristik Meslekleri
Tıp doktorluğu Veterinerlik Moleküler biyoloji Kimya mühendisliği Çevre mühendisliği Matematik, fizik gibi temel bilimler Bilimadamlığı, akademisyenlik Arkeolog
11
Artistic - Artistik Kariyer Eğilimi
Kendini ifade eden, açık, özgün, yenilikçi, bağımsız, sanatsal yaratıcılığı seven, duygusal kişilerdir. Artistik ve müzikal yetenekleri vardır. Rol oynama ve yazma(edebi eser) ve konuşma(hitabet) konusunda başarılırlar. Farklı bakış açılarına açıktırlar. Yalnız çalışırlar, hayal gücü geniştir.
12
Karakteristik Meslekleri
Şair Yazar Yapımcı Yönetmen Besteci Tiyatro oyuncusu Çevirmen Moda Tasarımcısı
13
Social - Sosyal Kariyer Eğilimi
İnsanlara yardım etmekten, bilgilendirmekten, eğitip geliştirmekten, sorunlarına çare bulmaktan hoşlanan kişilerdir. Karşısındaki insanı dinlemeye ve anlamaya önem verirler. Sabırlı, girgin, neşeli ve sevecen kişilerdir. Grup içerisinde olmaktan hoşlanırlar.
14
Karakteristik Meslekleri
Öğretmenlik Klinik psikolog Psikolojik Danışman Çocuk Gelişimi Uzmanı Sosyal hizmetler Hemşire Her türlü gönüllü yardım hizmetleri
15
Enterprising - Girişimci Kariyer Eğilimi
Örgütsel ya da kişisel hedeflere ulaşmak için insanları ikna etmekten ve liderlikten hoşlanırlar. Ekonomi ve finans konularına önem verirler, risk almaktan kaçınmazlar. Kendine güvenen, enerjik, dışa dönük, cesaretli, iddialı kişilerdir. Grup içinde fark edilen, önemli kişi olmaya önem verirler.
16
Karakteristik Meslekleri
İnsan kaynakları yöneticiliği Halkla ilişkiler yöneticiliği Hukuk ile ilgili meslekler Kamu yöneticiliği Politikacılar Serbest meslek sahipleri Pazarlama ve satış yöneticiliği Esnaflar
17
Conventional - Geleneksel Kariyer Eğilimi
Kayıt tutmaktan ve verilerle çalışmaktan hoşlanırlar. Yazma ve hesap yapma yeteneğine sahip, uyumlu ve özenli kişilerdir. Planlı, detaylı, kurallı, dikkat gerektiren ve yoğun işlerden hoşlanırlar. Bir işin doğru yapılmasına önem verir ve bunun için kontrol etmekten hoşlanırlar.
18
Karakteristik Meslekleri
Bankacılar Muhasebeciler Sigortacılar Banka ve vergi müfettişleri İdari işler ve personel yöneticileri Emniyet müdürleri
19
MESLEKLER NASIL ÜÇLÜ KODLARLA TANIMLANABİLİR?
Örneğin, MİMARLIĞI hangi kodlar tanımlayabilir?
20
MİMARLIK AIR NEDEN Artistik ? Yaratıcılık gerektirdiği için
NEDEN Araştırmacı? Bilimsel olarak üretmesi gerektiği için NEDEN Gerçekçi? El becerisi gerektirdiği, çizim yaparken ellerini ve birtakım aletleri kullandığı için
21
Kariyer Eğilim Testi Sonucu
Öğrencilerimizin üçlü kodunda yer almayan eğilimler, onlarda olmayan eğilimler demek değildir. Yalnızca, öğrenciyi daha az yansıtan eğilimlerdir.
22
K.Ö.S TESTİ HERKES ÖĞRENİR, AMA FARKLI ÖĞRENİR.
(KİŞİSEL ÖĞRENME STİLLERİ) HERKES ÖĞRENİR, AMA FARKLI ÖĞRENİR.
23
K.Ö.S (KİŞİSEL ÖĞRENME STİLLERİ)
*Öğrenme stili; her kişinin zor ve yeni bilgilere konsantre olma, işleme, sindirme ve hatırlama yoludur. Dunn&Dunn *Öğrenme stili zaman içinde değişiklik gösterebilir. *Aile üyelerinin her birinin öğrenme stili farklı olabilir. *Hiçbir öğrenme stili diğerinden daha iyi ya da kötü değildir.
24
K.Ö.S (KİŞİSEL ÖĞRENME STİLLERİ)
*Herkesin öğrenme stili ve güçlü yanları vardır. *Güçlü özellikler yoluyla öğrenmek, zayıf özellikler yoluyla öğrenmekten kolaydır. *Öğrenciler genellikle stres altında başarısızdırlar. Ancak kendi stillerine uygun eğitim aldıklarında stres ve kaygıları azalır, daha başarılı olurlar.
25
K.Ö.S (KİŞİSEL ÖĞRENME STİLLERİ)
*Öğretmenlerin de farklı öğrenme stilleri vardır. *Öğrencilerin öğrenme stillerini belirleyebilmek için güvenilir ve geçerli bir testin kullanılması daha net bilgiler almamızı sağlar. *Öğrenciler kendi öğrenme stilleri hakkında bilgi sahibi oldukça öğrenmeye ilgileri artar.
26
MODELİN TEORİK DAYANAĞI
*Pek çok kişi öğrenebilir. *Farklı öğrenme ortamları, kaynakları ve yaklaşımları farklı öğrenme stillerine uyumludur. *Herkesin güçlü yanları vardır ancak herkesin farklı güçlü yanları vardır. *Kişilerin öğrenme tercihleri ölçülebilir. *Kişilerin stilleri ile uyumlu ortam, kaynak ve yaklaşım gösterildiğinde, istatistiksel olarak öğrenciler daha başarılı olabilirler.
27
BİLGİYİ ALGILAMA YOLLARI
GÖRSEL İŞİTSEL KİNESTETİK
28
BİLGİYİ ALGILAMA YOLLARI
Kinestetik Görsel İşitsel (Dokunsal) *Özel yaşamlarında genellikle düzenli ve titizdir. *Çalışılacak konu hakkında bir şeyler okumak daha iyi hatırlamayı kolaylaştırır. * Görsel öğeleri yoğun olan malzemelerin kullanımı öğrenmeyi kolaylaştırır. *Not alırken renkli kalemler ve semboller kullanmak öğrenmeyi pekiştirir. *Öğrendikleri konuyu gözlerinin önüne getirerek hatırlamaya çalışırlar. *Dinlemek ya da tartışmak öğrenmenin daha verimli olmasını sağlar. * Düşünceleri organize etmek için yüksek sesle ya da içsel konuşmalara ihtiyaç duyulur. Radyo, teyp gibi araçlar yardımıyla çalışmak daha yararlıdır. *Hatırlamak istediklerini, birisi kendilerine anlatıyor gibi işiterek hatırlarlar. *Dokunsallar oldukça hareketlidir. *Öğrenilenleri uygulama imkanının olması verimi artırır. *Ders ve öğrenme hakkında olumlu şeyler hissetmek verimi artırır. *Rol canlandırmaları ve okul dışı etkinlikler öğrenmeyi pekiştirir. *Sınıf yerine okul bahçesi labaratuarda dokunarak daha iyi öğrenirler.
29
KİŞİYE ÖZGÜ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİYE KATKISI
*Nasıl öğrendiği ile ilgili bilgi edinir. *Güçlü ve zayıf yanları ile ilgili bilgi edinir. *Çalışma davranışlarını geliştirir. *Öğrenme motivasyonunu artırır. *Öğretmen ve öğrenci arasında öğrenme farklılıkları nedeniyle oluşan yanlış anlaşılmayı engeller. *Bireysel kariyer planlamaya destek olur.
30
Söz konusu test; şu alt başlıkları incelemektedir
K.Ö.S TESTİ Söz konusu test; şu alt başlıkları incelemektedir *Çalışmaya başlama motivasyonu *Zorluklar karşısında tutum *Çalışmada süreklilik – konsantrasyon *Birden fazla iş yapma – yapamama *Çalışma grubu tercihleri *Otorite ile çalışma *Çalışma ortamı tercihleri *Çalışma saatleri tercihleri *Çalışmada ara verme sıklığı
31
Kişilerin öğrenme stilleri, onların parmak izleri kadar özeldir.
32
DÜŞÜNME BİÇİMLERİ BÜTÜNSEL DÜŞÜNME ANALİTİK DÜŞÜNME
33
BÜTÜNSEL DÜŞÜNME BİÇİMİ Genel Özellikleri
Risk alabilme Sosyal-dışa dönük Bütünü görmeyi tercih etme Günün geç saatlerinde çalışmayı tercih etme Sorumluluklarını yerine getirmekte sorun yaşama Düşük motivasyon Düşünceleri dağınık-aynı anda birden fazla işe odaklanma
34
ANALİTİK DÜŞÜNME BİÇİMİ Genel Özellikleri
Detaylara önem verme Mükemmeliyetçi Rekabetçi Kontrollü Otoriteye saygı duyan-itaatkar Sorumluluk sahibi Kendini motive edebilen Planlı-organize
35
DERS ÇALIŞMA VE ÖĞRENME İLE İLGİLİ EFSANELER
Sadece düzenli ders çalışanlar başarılı olur! Ders çalışmayanlar öğrenmeyi sevmezler!
36
DERS ÇALIŞMA VE ÖĞRENME İLE İLGİLİ EFSANELER
İdeal ders çalışma kuralları vardır! Ders masa başında çalışılır! Televizyon karşısında ve müzik dinleyerek ders çalışılmaz!
37
Sınıflarımızda öğrenime açık bir eğitim ortamı yaratmak biz öğretmenlerin elinde:
İstersek sınıfımızı bir hapishaneye, bir koğuşa ya da bir müzeye çevirebileceğimiz gibi, bir oyun sahasına, bir sahneye ya da sıcak bir yuvaya da kolaylıkla dönüştürebiliriz!
38
1- Ders sırasında sınıfınızda gürültü oluyorsa bunu neye bağlıyorsunuz?
*Öğrencinin ilgisini derse çekemediğinden, dersi güncelleyemediğinden kaynaklandığını belirtenler. 60 *Öğrencilere karşı toleranslı davranmasından ve onların bunu kullanmasından kaynaklandığını Belirtenler. 30 *Öğrencinin evinde ve yaşadığı ortamdaki bastırılmış duygularını açığa vurmasından kaynaklandığını belirtenler 10
39
2- Ders sırasında sınıfınızda gürültü olmuyorsa bunu nasıl Sağlıyorsunuz?
Branşına hakim olmalarına ve derste konuya ilişkin güncel hayattan örnek vermelerine bağlayanlar. 55 Dönem başında yaptığı konuşmaya bağlayanlar. 21 Sınıfta gerekli saygı ve sevgi ortamını sağlamasına bağlayanlar. 15 Otoriter olmalarına ve disiplin anlayışlarına bağlayanlar. 9
40
Sınıfınızda gürültüye neden olan öğrencilere ne gibi işlem uyguluyorsunuz?
Uzun süreli göz teması kurduğunu, aşırıya kaçarsa sözlü uyarıda bulunduğunu belirtenler. 55 O an sözlü uyarıda bulunduğunu, dersten hemensonra birebir görüşerek sorunu anlamaya çalıştığını belirtenler. 23 Öğrencileri notunu kırmakla korkuttuğunu belirtenler. 9 Öğrenciye sınıfın huzurunda ihtar edip utanmasınısağladığını belirtenler 7 O an anlattığı konu ile ilgili soru sorarak öğrencinin ilgisini derse çekmeye çalıştığını belirtmiştir 6
41
Öğrenciler Ne İstiyorlar?
1.Arkadaş gibiydi. 2.Dersi güzel anlatıyordu. 3. İyi not tutturuyordu ve tahtayı iyi kullanıyordu. 4. Sekiz saat boyunca sırada oturan öğrencilere nasıl davranması gerektiğini iyi biliyordu. 5. Etkinlikleri öğrencilerin kendi kendilerine yapmalarına izin veriyordu (Grup çalışması) 6. Derste herkes etkindi. 7. Önce bildiğimiz şeyleri ortaya çıkarıyordu. 8. Kendi yaşamından bahsederdi, okulun sorunlarından bahsederdi. 9. Başka konulardan bahsederdi. 10. Oyunlar oynardı, fıkralar anlatırdı, bizden biriydi. 11. Zayıf öğrencilerin çok üstüne gitmezdi. 12. Oyuncu gibiydi, komikti. 13. Güçlü prensipleri vardı ama katı değildi; esnekti. 14. Öğrencilerin fikirlerini sorardı; diyalog yaratırdı. 15. İyi “eğitimli”ydi. (kibar mı?) 16. Psikolojiden anlardı. 17. Bir şeyi açıklayabilmek için beden dilini kullanırdı. 18. Mutlaka herkesin anlamasını sağlardı. 19. Bana inanırdı. Kendime inanmamı sağladı. Öğrenciler Ne İstiyorlar? Öğrencilere öğretmenleriyle ilgili en çok neyi sevdiklerini soran bir anket formundan....
42
Değişim Gerekli mi? “Var olmak değişmek, değişmek
olgunlaşmak, olgunlaşmak ise kendini sonsuza dek yeniden yaratmaktır.” Henri Bergson
43
Adem Başkaya-Dilek Değirmenci
KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ Adem Başkaya-Dilek Değirmenci 43
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.