Sunuyu indir
1
TÜKETİCİ TEORİSİ fig
2
Marjinal Fayda Teorisi
4
Toplam Fayda Elde Edilen Fayda Su Tüketimi Toplam Fayda 1 2 3 4 5 6 7
1 2 3 4 5 6 7 11 13 14 Elde Edilen Fayda Tüketim Miktarı fig
5
Su of crisps consumed (per day)
Toplam Fayda TU Su Tüketimi Toplam Fayda 1 2 3 4 5 6 7 11 13 14 Su of crisps TU in utils 1 2 3 4 5 6 7 11 13 14 Elde Edilen Fayda Su of crisps consumed (per day) fig
6
Toplam Fayda TU Elde Edilen Fayda Su TU Marjinal Fayda 1 2 3 4 5 6 7
1 2 3 4 5 6 7 11 13 14 - 7 4 2 1 -1 Elde Edilen Fayda fig Tüketim Miktarı
7
Toplam/marjinal Fayda
TU Su TU in utils Marjinal Fayda Elde Edilen Fayda 1 2 3 4 5 6 7 11 13 14 - 7 4 2 1 -1 MU fig Tüketim Miktarı
8
Toplam / Marjinal Fayda
TU DTU = 2 DQ = 1 MU = DTU / DQ Elde Edilen Fayda MU fig Tüketim Miktarı
9
Toplam/Marjinal Fayda
TU DTU = 2 DQ = 1 MU = DTU / DQ = 2/1 = 2 Elde Edilen Fayda MU fig Tüketim Miktarı
10
Bireyse Talebin Elde Edilişi
Kayıtsızlık Eğrileri Analizi
11
KAYITSIZLIK EĞRİLERİ Çay Kahve Point 30 24 20 14 10 8 6 6 7 8 10 13 15
b c d e f g KAYITSIZLIK EĞRİLERİ fig
12
Kayıtsızlık Eğrilerinin Elde Edilişi
Kahve Point 30 24 20 14 10 8 6 6 7 8 10 13 15 20 a b c d e f g Çay fig Kahve
13
Kayıtsızlık Eğrilerinin Elde Edilişi
Kahve Point 30 24 20 14 10 8 6 6 7 8 10 13 15 20 a b c d e f g Çay fig Kahve
14
Kayıtsızlık Eğrilerinin Elde Edilişi
Kahve Point b 30 24 20 14 10 8 6 6 7 8 10 13 15 20 a b c d e f g Çay fig Kahve
15
Kayıtsızlık Eğrilerinin Elde Edilişi
Kahve Point b 30 24 20 14 10 8 6 6 7 8 10 13 15 20 a b c d e f g c Çay d e f g fig Kahve
16
Marjinal İkame Oranı(MRS)
6 MRS = 4 DY = 4 26 7 b DX = 1 MRS = Y/X Y Malı Tüketimi fig X Malı Tüketimi
17
Marjinal İkame Oranı(MRS)
DY = 4 26 b DX = 1 MRS = Y/X Y Malı Tüketimi MRS = 1 c DY = 1 d 13 14 9 DX = 1 6 7 fig X Malı Tüketimi
18
Kayıtsızlık Eğrileri Y Malı Tüketimi I5 I4 I3 I2 I1 X Malı Tüketimi
fig X Malı Tüketimi
19
Bütçe Doğrusu Units of good X 5 10 15 Units of good Y 30 20 10
5 10 15 Units of good Y 30 20 10 Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 fig
20
Bütçe Doğrusu a Y Malı Tüketimi X Malı Tüketimi Units of good X 5 10
5 10 15 Point on Bütçe Doğrusu a Units of good Y 30 20 10 Y Malı Tüketimi Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 fig X Malı Tüketimi
21
Bütçe Doğrusu a b Y Malı Tüketimi X Malı Tüketimi Units of good X 5 10
5 10 15 Units of good Y 30 20 10 Point on Bütçe Doğrusu a b b Y Malı Tüketimi Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 fig X Malı Tüketimi
22
Bütçe Doğrusu a b Y Malı Tüketimi c X Malı Tüketimi Units of good X 5
5 10 15 Units of good Y 30 20 10 Point on Bütçe Doğrusu a b c b Y Malı Tüketimi c Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 fig X Malı Tüketimi
23
Bütçe Doğrusu a b Y Malı Tüketimi c d X Malı Tüketimi Units of good X
5 10 15 Units of good Y 30 20 10 Point on Bütçe Doğrusu a b c d b Y Malı Tüketimi c Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 d fig X Malı Tüketimi
24
Bütçedeki değişimlerin Bütçe Doğrusuna Etkisi
Y Malı Tüketimi Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 fig X Malı Tüketimi
25
Bütçedeki değişimlerin Bütçe Doğrusuna Etkisi
Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £40 Y Malı Tüketimi n m 16 7 Bütçe = £40 Bütçe = £30 fig X Malı Tüketimi
26
X Malı Fiyatının Değişimi ve Bütçe Doğrusu
Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 Y Malı Tüketimi fig X Malı Tüketimi
27
X Malı Fiyatının Değişimi ve Bütçe Doğrusu
Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 Y Malı Tüketimi fig X Malı Tüketimi
28
X Malı Fiyatının Değişimi ve Bütçe Doğrusu
Varsayımlar PX = £1 PY = £1 Bütçe = £30 Y Malı Tüketimi fig X Malı Tüketimi
29
X Malı Fiyatının Değişimi ve Bütçe Doğrusu
Varsayımlar PX = £1 PY = £1 Bütçe = £30 Y Malı Tüketimi B2 B1 b c fig X Malı Tüketimi
30
Optimum Tüketim Y Malı Tüketimi O fig X Malı Tüketimi
31
Optimum Tüketim Y Malı Tüketimi I5 I4 I3 I2 I1 O fig X Malı Tüketimi
32
Optimum Tüketim Y Malı Tüketimi Bütçe Doğrusu I5 I4 I3 I2 I1 O
fig X Malı Tüketimi
33
Optimum Tüketim r s Y Malı Tüketimi t Y1 u I5 I4 v I3 I2 I1 O X1
fig X Malı Tüketimi
34
Optimum Tüketim r s Y Malı Tüketimi t Y1 u I5 I4 v I3 I2 I1 O X1
fig X Malı Tüketimi
35
Gelirdeki Değişmenin Tüketim Miktarına Etkisi
Y Malı Tüketimi a B1 I1 O fig X Malı Tüketimi
36
Gelirdeki Değişmenin Tüketim Miktarına Etkisi
Y Malı Tüketimi I2 B1 B2 I1 O fig X Malı Tüketimi
37
Gelirdeki Değişmenin Tüketim Miktarına Etkisi
Y Malı Tüketimi I4 I3 I2 B1 B2 B3 B4 I1 O fig X Malı Tüketimi
38
Gelirdeki Değişmenin Tüketim Miktarına Etkisi
Gelir Tüketim Eğrisi Y Malı Tüketimi I4 I3 I2 B1 B2 B3 B4 I1 O fig X Malı Tüketimi
39
INDIFFERENCE ANALYSIS
The effect of changes in price the price–consumption curve 8
40
X Malı Fiyatındaki Değişimlerin Etkisi
Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 Y Malı Tüketimi fig X Malı Tüketimi
41
X Malı Fiyatındaki Değişimlerin Etkisi
Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 Y Malı Tüketimi j B1 fig X Malı Tüketimi
42
X Malı Fiyatındaki Değişimlerin Etkisi
Varsayımlar PX = £1 PY = £1 Bütçe = £30 Y Malı Tüketimi j B1 fig X Malı Tüketimi
43
X Malı Fiyatındaki Değişimlerin Etkisi
Varsayımlar PX = £1 PY = £1 Bütçe = £30 k Y Malı Tüketimi j B1 I1 B2 fig X Malı Tüketimi
44
X Malı Fiyatındaki Değişimlerin Etkisi
Fiyat Tüketim Eğrisi I2 k Y Malı Tüketimi j B1 I1 B2 fig X Malı Tüketimi
45
Bireysel Talep Doğrusunun Elde Edilişi
8
46
Bireysel Talep Doğrusu
Diğer Harcamalar B1 X Malı Tüketimi fig
47
Bireysel Talep Doğrusu
Fall in the price of X a b Diğer Harcamalar I1 B1 X Malı Tüketimi fig
48
Bireysel Talep Doğrusu
Further falls in the price of X B2 I2 a b Diğer Harcamalar I1 B1 X Malı Tüketimi fig
49
Bireysel Talep Doğrusunun Elde Edilişi
Further falls in the price of X a b c d Diğer Harcamalar I4 I3 I2 I1 B1 B2 B3 B4 X Malı Tüketimi fig
50
Bireysel Talep Doğrusu
Price-consumption curve b c d Diğer Harcamalar I4 I3 I2 I1 B1 B2 B3 B4 X Malı Tüketimi fig
51
Bireysel Talep Doğrusunun Elde Edilişi
Price-consumption curve c d Diğer Harcamalar I4 I3 I2 I1 B1 B2 B3 B4 X Malı Tüketimi a P1 X Malının Fiyatı fig Q1 X Malı Tüketimi
52
Bireysel Talep Doğrusu
Price-consumption curve c d Diğer Harcamalar Q3 Q4 I4 I3 I2 I1 B1 B2 B3 B4 X Malı Tüketimi Demand a P1 X Malının Fiyatı P2 b P3 c P4 d fig Q1 Q2 X Malı Tüketimi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.