Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İŞ GÜVENLİĞİ KONUŞALIM
Damacana Kamyon Yükleme Boşaltma Adım Tehlike Kritik davranış Görsel 5.1.1 Aracı perona yanaştır. Geri manevra sırasında yayaya çarpma ( Kör nokta) Geri vites sinyali çalışıyor olmalı Kör nokta oluşmaması için peron çizgilerine uyarak girilmelidir. Geri manevra soldan değil sağdan yapılmalıdır. Araç ile forkliftin çarpışması Forklift hiçbir zaman boş yükleme peronlarından geçmez. (Yükleme saatleri içeriside) Forklift araç yanaşması esnasında hareket etmez. 5.1.2 Şofor araçtan iner. Araç yaya ortak alanına girdiği için çarpışma, ezilme, sıkışma ve ürün düşme tehlikesi, Tam giyilmemiş ayakkabıdan dolayı ayak burkulma veya kırılması İş güvenliği ekipmanları EKSİKSİZ giyildikten sonra araçtan inilir. (Yüksek görünümlü yeleği , iş güvenliği ayakkabısı, kep ve eldiven ) 3 nokta kuralına uyulmadığı için düşme, ayak burkulması, kırık. Şoför 3 nokta kuralına uygun şekilde ve geri geri araçtan iner. Bastığı yeri görmelidir. 5.1.3 Aracı yüklemeye hazırlama. Yükleme esnasında araç ileri geri hareketinden dolayı ürün düşmesi, Aracın fren mekanizmasının kitlenmesinin unutulması. Şoför aracın tekerinin altına takozu yerleştirir. 5.1.4 Branda izerindeki spanzetler açılır. ( SADECE DAMACANA İÇİN) Yanlış açma girişiminden dolayı metal kısımlara el sıkışması. Spanzetler açılırken metal sıkıştırma kolu yukarı çekilir bu sırada aşağı sarkan kumaş kısmı tutularak alt taraftaki bağlantısından kurtarılır. Sayfa 1/3 Sayı:19
2
Adım Tehlike Kritik davranış Görsel
Adım Tehlike Kritik davranış Görsel 5.1.5 Gırgır mekanizması boşaltılır ( SADECE DAMACANA İÇİN) Gırgırın yanlış tutulmasından dolayı kollar arasında el sıkışması. Gırgır mekanizması boşaltılırken ilk önce kolları tutan demir kilit açılır. Daha sonra kollardan küçük olan dışarı doğru çekilerek gırgır mekanizması boşaltılır. Bu işlem esnasında büyük kolun sabit kalması gerekmektedir. Her iki elle müdahale edilmelidir. Bir el küçük kolu çekerken diğeri büyük kolun atmaması için onu kontrol altında tutmalıdır. 5.1.6 Gergi çubuğu ve kancası yerinden çıkartılır. Gergi çubuklarının yıpranmadan dolayı yerinden çıkarak düşmesi sonucu ezilme ve çarpma. Gergi çubukları zamanla yıpranarak brandadan düşebilir. Her zaman gergi çubuklarını sökerken alt tarafından tutunuz. 5.1.7 Perde geriye doğru açılır. Rüzgarlı ve yagışlı havalarda perdenin ya da spanzetlerin savrularak şoföre çarpması Yağışlı ve aşırı rüzgarlı havalarda yükleme boşaltma işleminin devam edip etmeyeceği DM Şefi onayına bağlıdır. 5.1.8 Yatay çıtaların sökülmesi. Dengesiz sökme işleminden dolayı çıtanın düşerek kafa ve 2 el ile mudahele edilir. Eller arası 1 metre mesafe bırakılarak çıta sökülür. 5.1.9 Dik çıtaların sökülmesi Dik çıtaların aynı anda sökülmesinden dolayı; El sıkışması, dorsa tavanının çökmesi ve dorse tavanındaki su/karın şoför üstüne düşmesi Dik çıtaların biri mutlaka gergin şekilde durmalıdır. 5.2.0 Yükleme- boşaltmanın başlaması. Şoför, forklift çarpışması. Kamyonun her iki tarafında bu işlem yapıldıktan sonra tanımlı bekleme alanında şoför yüklemeyi bekler. Forklift operatörü, şoför belirli bekleme alanına gidene kadar yüklemeye başlamaz. 5.2.1 Perdelerin öne çekilmesi. Forklift her iki tarafın arkasına yükleme- boşaltmayı tamamladıktan sonra kenara çekilir ve şoför perdeleri öne çekerek bekleme noktasına gider. Sayfa 2/3
3
Pet’e Özel Riskler Önümüzdeki Haftalarda Paylaşılacaktır.
Adım Tehlike Kritik Davranış Görsel 5.2.2 Kalan yükleme boşaltmanın yapılması. RAcklardan ürünlerin arka kapağa devrilmesi, Arka kapak açma esnasında ürünleri personel üstüne devrilmesi. Ürünlerin arka kapağa kaymaması için son 2 rack ters yüklenir. Elle indirme yapan bayilerin yüklemelerinde şişeler perdeye bakacak şekilde yükleme yapılır. 5.2.3 Perdeler kapatılır. Forklift personel çarpışması Şoför perdeleri kapatırken forklift operatörü 3 metre kuralına uygun mesafede çalışır. 2 peron arasında kalan perdelerin kapatılması esnasında forklift yükleme yapmaz. 5.2.4 Ön arka gergi çubukları yerleştirilir. Gergi çubuklarının düşmesi sonucu yaralanma. Gergi çubukları altlarından tutularak yerine yerleştirilir. 5.2.5 Gırgır mekanizması ile perde sıkılır. ( SADECE DAMACANA İÇİN) Yanlış kapama girişiminden dolayı metal kısımlara el sıkışması. Gırgır mekanizması sıkılırken yine iki el kullanılmalıdır. Büyük kol ile sıkma işlemi gerçekleştirilirken diğer ellede küçük kol tutulmalıdır. Çok gergin sıkılan gırgır kolları açarken problem yaşatabilir. 5.2.6 Spanzetler takılır. Spanzet yanlış tutulmasından dolayı kollar arasında el sıkışması. Spanzetler takılırken önce alt metal kısım kasa altına yerleştirilir. Daha sonra kumaş kısmından tutularak gerginliği sağlandığında üstteki kulp kapatılır. 5.2.7 Araç perondan çıkar. Diğer yaya ve araçlara çarpma riski Hız limitlerine uygun hızda tesis sahası dışına kadar çıkılır. Pet’e Özel Riskler Önümüzdeki Haftalarda Paylaşılacaktır. Sayfa 3/3
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.