Sunuyu indir
1
Altı Sigma Deneyim Paylaşım Sempozyumu
Bahadır Akın 28 Mart 2003 Boğaziçi Üniversitesi
2
Mükemmelliğin Temel Kavramları
Çalışanların Geliştirilmesi ve Katılımı Sonuçlara Yönlendirme Müşteri Odaklılık Liderlik ve Amacın Tutarlılığı Sürekli Öğrenme, İyileştirme ve Yenilikçilik İşbirliklerinin Geliştirilmesi Süreçler ve Verilerle Yönetim Toplumsal Sorumluluk
3
Altı Sigma Kritik Başarı Faktörleri
Sonuçlara Odaklanmış Görünür İşler Ölçüt / Göstergeler Kıyaslama Zorlayıcı Hedefler Tanıma ve Takdir Ödüllendirme, teşvik Müşteri Odaklılık Müşteri Gereksinimleri ve Beklentileri Karakuşaklar Uzman Karakuşaklar Çalışanlar Arasından En İyileri Üst Düzey Yöneticilerin Bilgi Düzeyi Üst Düzey Yöneticilerin Sadece Katılmaması, Aktif Biçimde Yer Alması Yönetimin Kesin İstek ve Kararlılığı Politikanın Yayılımı Stratejilerle Bütünleşik Projeler Süreç Yönetimi Deney Tasarımı İstatistiksel Proses Kontrol Sistematik Yaklaşım
4
Mükemmelliğin Temel Kavramları Altı Sigma Kritik Başarı Faktörleri
Sonuçlara Yönlendirme Sonuçlara Odaklanmış Görünür İşler Çalışanlar Arasından En İyileri Çalışanların Geliştirilmesi ve Katılımı Tanıma ve Takdir Müşteri Odaklılık Müşteri Odaklılık Sürekli Öğrenme, İyileştirme ve Yenilikçilik Sistematik Yaklaşım Süreç Yönetimi Deney Tasarımı İstatistiksel Proses Kontrol Süreçler ve Verilerle Yönetim Stratejilerle Bütünleşik Projeler Liderlik ve Amacın Tutarlılığı Yönetimin Kesin İstek ve Kararlılığı İşbirliklerinin Geliştirilmesi Toplumsal Sorumluluk
5
Stratejilerin Yayılımı
Misyon Felsefe Vizyon Şirket Stratejisi/ Operasyonel Strateji Süreç Mükemmelliği / Müşteri Tatmini İç ve Dış Müşteri Beklentisi Altı Sigma Yeterliliği Yüksek Süreçler Basit Ürünler ve Süreçler
6
Altı Sigma Nasıl Çalışır?
Süreçlerin iyileştirilmesi Liderlik geliştirme Fonksiyonlar arası entegrasyon Yeterlilik transferi Karmaşıklığın azaltılması Değişkenliğin azaltılması Fonksiyonlar Çalışanlar Davranışsal değişim Kalıcı sonuçlar Süreçler Çıktı artışı Maliyetlerde düşüş Çevrim süresinde düşüş Değişkenlikte azalma
7
İstatistiksel Düşünce
“ Statistical thinking will one day be as necessary for efficient citizenship as the ability to read and write.” H.G. Wells, National Science Board, Overview, Science and Engineering Indicators. İstatistiksel düşünce, bir gün, etkin bir yurttaş olabilmek için, okuma-yazma kadar gerekli bir beceri olacak
8
Problem Çözümü Altı Sigma Yaklaşımı
Tanımla Ölç İSTATİSTİKSEL PROBLEM GÜNLÜK PROBLEM Kontrol PRATİK ÇÖZÜM İSTATİSTİKSEL ÇÖZÜM Analiz et İyileştir Analiz et
9
DMAIC Yaklaşımı Tanımlama Define Analiz Analyse Ölçme Measure
İyileştirme Improve Kontrol Control
10
DMAIC Yaklaşımı Define - Tanımla – Problemin kaynağı nedir?
Measure - Ölç – Sürecin yeterliliği ne seviyededir? Analyse - Çözümle – Hatalar nerede ve ne zaman oluşur? Improve - İyileştir – Süreç yeterliliği nasıl Altı Sigma olabilir? Control - Kontrol Et – Kazancın sürekli olması için nasıl bir kontrol sağlanmalıdır? Tanımlama Aşaması Ölçme Aşaması Analiz Aşaması İyileştirme Aşaması Kontrol Aşaması
11
DMAIC Yaklaşımı Tanımlama Ölçme Analiz İyileştirme Kontrol
Beyin fırtınası Balık kılçığı Pareto Analizi Süreç Analizi–SIPOC Müşterinin Sesi - VOC Ölçme Temel İstatistik Veri Toplama Ölçüm Yeterliliği Süreç Yeterliliği Analiz HTEA Hipotez Testleri ANOVA Regresyon İyileştirme Deney Tasarımı Çözüm Seçimi Risk Analizi Planlama ve Uygulama Kontrol Çizelgeleri Sürekli İyileştirme Sistemleri Tolerans Hesapları Dokümantasyon Kontrol
12
Çeşitli Matris Projeler
Hedeflerin Yayılımı Şirket Ana Hedef ve Stratejileri Süreç İyileştirme Günlük İşler (Business As Usual) Çeşitli Matris Projeler Altı Sigma Projeleri Measure Ölç Define Tanımla Analyse Analiz et Improve İyileştir Control Kontrol
13
Çeşitli Matris Projeler
Şirket Ana Hedef ve Stratejileri Günlük İşler (Business As Usual) Süreç İyileştirme Altı Sigma Projeleri Çeşitli Matris Projeler Measure Ölç Define Tanımla Analyse Analiz et Improve İyileştir Control Kontrol 6σ ve Kalite Sistemleri Kalite Güvence
14
Proje Seçimi Yaklaşımları
Beyin fırtınası (SWOT, Özdeğerlendirme) Kalite maliyetlerinin analizi (ISO Denetimleri) Y=f(X) ve süreç analizi Süreç yönetimi ve gösterge tablosu Müşterinin sesi - VOC 1 2 3 4 5
15
Altı Sigma Organizasyonu Entegrasyon
Üst Yönetim Finansman Mali İşler İnsan Kaynakları ve Kalite Sistemleri Altı Sigma Yöneticisi Altı Sigma Kalite Sistemleri Şirket Seviyesi UKK’lar Altı Sigma Lideri KK ISO 9000 Fonksiyonel Seviye Direktör
16
Deneyimler Üst yönetimin kararlılığı ve desteği
Altı Sigmanın sürekliliğinin sağlanması için programının bileşenlerinin organizasyon tarafından “içselleştirilmesi” “Stratejik yönetim”, “süreç yönetimi”, “proje yönetimi” gibi konularda gerekli altyapının (dashboard vb.) oluşturulması Projelerin doğru tanımlanmış stratejilerle ilişkilendirilmesi Altı Sigma’nın önleyici yaklaşımının ve müşteri odaklılığının vurgulanması Tasarımda Altı Sigma (DFSS), müşterinin sesinin süreçlere katılması (QFD) Proje getirilerinin Mali İşler Bölümleri tarafından onaylanması Altı Sigma projelerinde yer alanların kariyer planının yapılması Proje sonuçlarının adil bir şekilde takdir edilmesi Tam zamanlı uzman karakuşak ve karakuşakların olması Pozisyonlara aday olacak kişilerin çalışanların “en iyileri” arasından seçilmesi
17
Deming’in Zincirleme Reaksiyonu
18
Altı Sigma ve Kalitesizlik Maliyeti
Kalitesizlik Maliyetlerinin mertebesi: 3 Sigma Cironun %25’ i 66,807 ppm 4 Sigma Cironun %15’ i 6,210 ppm 5 Sigma Cironun %10’ u ppm 6 Sigma Cironun %5.0’ i 3.4 ppm
19
Türkiye ve Altı Sigma Türkiye Altı Sigma’ nın neresinde? Türkiye’ nin Gayri Safi Yurtiçi Hasılası 200 milyar dolar 200 x %25 = 50 milyar dolar
20
Sizce Türkiye’ nin Altı Sigma’ ya mı
Türkiye ve Altı Sigma Sizce Türkiye’ nin Altı Sigma’ ya mı Dış hibe ve yardıma mı ihtiyacı var?
21
İlginiz için teşekkür ederiz.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.