Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Arzum Elektrikli Ev Aletleri San ve Tic A.Ş.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Arzum Elektrikli Ev Aletleri San ve Tic A.Ş."— Sunum transkripti:

1 Arzum Elektrikli Ev Aletleri San ve Tic A.Ş.

2 TARİHÇESİ: Arzum Dış Ticaret ve Pazarlama AŞ’nin temelleri, küçük elektrikli ev aletleri, oyuncak, dikiş makinesi, vantilatör, ütü, radyo, teyp kasetçalar, bisiklet, çocuk bisikleti ve televizyon gibi geniş bir ürün yelpazesinin ithalatçılığını yaparak ticarete atılan üç kardeşin 1953 yılında Güney İthalat Kolektif Şirketi’ni kurmasıyla atıldı. Önce Krups’un Türkiye temsilciliğini aldılar. Ardından da 1960 yılında bir TV fabrikasına ortak olarak Delta markasını taşıyan TV ve radyo üretimine başladılar. İşleri iyice büyüten kardeşler, 1966 yılında kendi markaları ile küçük elektrikli ev aletleri üretmeye başladılar yılında ütü, 1968 yılında mekanik süpürge ile 1975 yılında meyve presi, Arzum markası ile üretilen ve piyasaya sunulan ilk ürünler oldu. Kendi markalarını lanse ettikten sonra ütü ve mekanik süpürge ile yola çıkan üretim genişledi ve piyasaya sunulan her ürün büyük başarı getirdi. Bu arada 90’lı yıllarda renkli televizyonların piyasaya sunulması ile birlikte TV üretimi işini bırakan şirket kurucuları, küçük elektrikli ev aletleri ile büyümeye devam ettiler yılında sadece 15 ürün çeşidine sahip olan Arzum markasının bugün ürün gamı 6 ayrı kategoriden oluşuyor: Gıda hazırlama, içecek hazırlama, kızartma-pişirme, temizlik, kişisel bakım ve ütü grupları. Arzum’un bu ürünlerde 100’ün üzerinde farklı modeli mevcut.

3 Arzum, pazarlama, dağıtım, üretim ve servis ağı ile her geçen gün hızla büyüyor. Öncelikle yurt çapında tüm bölgelerde bulunan 350 Arzum yetkili servis ağı sayesinde, tüketicilere, ürünü sadece satın alana kadar değil, her zaman yanında olduğunu gösteriyor. Ürünlerini tasarlarken ve pazarlarken kaliteyi, güveni ve fonksiyonelliği ön planda tutan Arzum, küçük elektrikli ev aletlerinde, pazarında bir ilki gerçekleştirerek 2001 yılında üç yıl garanti uygulamasını başlattı. Sürekli büyüme gösteren Arzum markası iç pazarla yetinmeyip 2001 yılından itibaren yurt dışına ihracat yapmaya başladı. Türkiye AB yolunda ilerlerken, Arzum da Türk kültürünü Avrupa’ya taşımak misyonu ve hedefi ile ihracata yöneldi. Küçük elektrikli ev aletleri sektörünün lider markalarından Arzum, geliştirdiği ürünlerle birlikte 2005 yılında ihracatta atak yapma kararı aldı. İhracatını artırmayı hedefleyen Arzum, bu hedefine, öncelikle Arzum “Kahve” ve Arzum “Cezve” ile Türk kültürünü dünyaya tanıtmayı amaçlamaktadır. Arzum’un, ihracat yaptığı ülkeler arasında Almanya, İran, Irak, Kıbrıs, Türkmenistan, Lübnan, Ürdün, Kırgızistan , İsrail , Yunanistan ve Romanya yer alıyor.

4 KURUCULARI Şirket 1953 yılında Kazım Kolbaşı ve kardeşleri Kemal ve İbrahim Kolbaşı tarafından kurulmuştur. Ortak olmayan diğer iki kardeş Erol ve Süleyman Kolbaşı şirkette çalışmışlardır. Kurucu ortaklardan İbrahim Kolbaşı halen hayattadır. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanlığını günümüzde ailenin ikinci kuşak üyesi Murat Kolbaşı ve beraberinde ikisi yabancı ortakları temsil eden ikisi dışarıdan atamalı profesyonel yöneticiler yürütmektedir.

5 YÖNETİM KURULU BAŞKANI (CEO)
MURAT KOLBAŞI 1966’da İstanbul’da doğdu. Özel Işık Lisesi’ni bitirdikten sonra Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun oldu. Boston’da lisans eğitimi aldı yılında Arzum’da Bölge Satış Temsilcisi olarak çalışmaya başladı. 1996’da şirket Başkan Yardımcılığı görevini üstlenmesiyle satış ve pazarlama stratejileri geliştirerek, Arzum markasının ülke çapında büyümesine ve yayılmasına profesyonel katkıda bulundu.  2008 itibariyle Arzum Elektrikli Ev Aletleri San. ve Tic. A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Başkanı olarak atandı. Aynı yıl dünyanın önde gelen İngiliz yatırım firmalarından “Ashmore Portföy Yönetimi A.Ş.” ile ortaklık kurulmasında önderlik ederek Arzum’un, sektöründe dünya çapında tanınan öncü bir firma olması yolunda ilerlemesine katkıda bulundu.  DEİK İş Adamları Konseyi Üyesi, İTO Meclis Üyesi, TOBB Genç Girişimciler Kurulu üyesidir.

6 MİSYON ‘Küçük farklarla büyük rahatlık yaratır ve yaşatırız’ sloganıyla yola çıkan şirket ürünlerini bu yönde geliştirerek; Türkiye ve tüm dünyadaki müşterilerine kaliteli ürünler sunmayı kendine misyon edinmiştir.

7 VİZYON Dış pazarlara odaklanarak uluslararası bir marka haline gelmek istiyor. Genç tasarımcıları destekleyerek yeni tasarımları müşterilerinin beğenisine sunacak. Şirketin şuanda 13 ülkeye ihracatı bulunuyor, bu sayıyı artırmayı hedeflemekteler. Bunun için dış pazarlarda servis hizmeti örgütü kurmak istiyorlar. ÖZETLE; Arzum Elektrikli Ev Aletleri San.ve Tic.A.Ş ‘En Değerli Küçük Ev Aletleri Grubu’ olmayı kendine Vizyon olarak seçmiştir.

8 Değerler Özenli Yenilikçi Tutkulu Samimi Şirketin ön planda tuttuğu değerler olarak belirtebiliriz.

9 Sektör Rakipleri Cvs Fakir Goldmaster King Philips Rowenta Samsung
Tefal; Ülkemiz de ‘Küçük Ev Aletleri’ piyasasında şirketin rekabet ettiği belli başlı markalar olarak sıralayabiliriz

10 Ürünler 2003 yılında pazara sunulan ‘Arzum Çaycı’ ve arkasından
gelen ‘Arzum Cezve’ Tasarım ödüllü ‘Arzum Fritella’ Bu ürünler şirkete sektörde büyük ivme kazandırmış belli başlı ürünlerdir.

11 KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
Arzum'da sosyal sorumluluk aktiviteleri, çalışanların bu yöndeki istekleri doğrultusunda başladı yılında şirket içerisine yerleştirilen dilek ve öneri kutularına, sosyal sorumluluk komitesi kurulmasına dair istekler atıldı, sonrasında yönetim bu fikri beğendi ve birkaç çalışanın gönüllü olması ile birlikte Kurumsal Sosyal Sorumluluk Komitesi kuruldu. Bu komite, yakın çevreden tanınan maddi imkanları yetersiz kişilere ürün vb. yardımlar yapmaya, yine maddi imkansızlıklar nedeniyle okula gidemeyen öğrencilere öğrenim bursları vermeye, köy okullarına yardımda bulunmaya başladı. Bu aktiviteleri gerçekleştirirken gerek yönetim desteğiyle, gerek çalışanlara duyurusunu yaparak çalışanlardan bağış toplama yöntemiyle ilerliyordu.

12 Başlardaki bu amatör ruh, zaman geçtikçe daha kurumsal bir hale bürünmeye başladı yılının sonunda, Kör Liderler Projesinin sponsoru olundu. Bu projeye başlanmasından sonra ise Arzum'un kurumsal sosyal sorumluluk konusundaki rotası netlik kazanmaya başladı.

13 EĞİTİME DESTEK Meslek Liseleri(2007'den bugüne)
Meslek lisesi eğitimi, hem şirketimiz hem ülkemiz için çok önemli bir eğitim basamağı. Devlet okulları mümkün olduğunca kalkındırmaya çalışıyor ancak tüm okullara yetmesi maalesef mümkün olmuyor. Bu nedenle özel sektörün işbirliği çok önem kazanıyor. Biz de taşın altına elimizi koymak ve şirket olarak üzerimize düşeni yapmak istedik. Meslek Liselerinde Küçük Elektrikli Ev Aletleri bölümleri bulunmaktadır. Bölüm eğitimleri teorik ve pratik olarak 2 aşamadan oluşmaktadır. Öğrenciler pratik eğitimlerini gerçekleştirmek üzere uygulama yapacak ürün ve materyallere okulların çeşitli imkansızlıklarından dolayı ulaşamamaktadırlar. Öğrenciler mezun olduklarında bu ürün ve teknolojileri bilerek mezun olmaları yalnızca ülkemiz açısından değil, Küçük elektrikli ev aletleri sektöründe öncü olan şirketimiz açısından da oldukça önemlidir. Şirketimiz bu konuya gereken hassasiyeti göstererek, Meslek Liselerinde Arzum Atölyelerini kurmaktadır.

14 2007 yılında, Samsun'da bir Teknik Meslek Lisesinde [Samsun Endüstri Meslek Lisesi] Arzum küçük ev aletleri sınıfı kurmak için ürün yardımı yaptık. Öğrencilerin pratik yapacak ürünleri olsun, eğitim teoride kalmasın diye. 2008 yılında, bizim ofisimize çok yakın bir konumda bulunan bir meslek lisesine [İnönü Meslek Lisesi] yine aynı amaçla ürün yardımlarında bulunmaya başladık. 2011'de, [Samsun Çarşamba Endüstri Meslek lisesi] ve [Diyarbakır Endüstri Meslek Lisesi]'ne Küçük Ev Aletleri Atölyesi kurulması için ürün yardımlarında bulunduk.

15


"Arzum Elektrikli Ev Aletleri San ve Tic A.Ş." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları