Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanArif Hamzaoglu Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
DİYARI MEVLANA İYİLEŞTİRME TAKIMI Müdürlük Bilgi Sistemi
2
Bilgi sistemleri yönetiminin önemini
anlayabilmek için ilk önce bilgi kavramının üzerinde durmak gerekmektedir. Bilgiyi, ham olgu olarak nitelendirilen verilerin bilgi işlem yardımıyla bir dönüşüm sürecinden geçirilerek yararlı ve anlamlı sonuçlara dönüştürülmüş biçimi olarak tanımlayabiliriz.
3
Ham bilginin hazırlanması, işlenmesi ve iletişimi
gibi bir takım işlemler dizisinden geçerek kullanıcıların gereksinimine uygun ve yararlı bilgi durumuna dönüştürülmesi süreci, bilgi sistemini oluşturmaktadır. Bilgi sistemleri, yönetimin ihtiyaç duyduğu veri ve Bilgileri kurumun makro ve mikro çevresinden toplayan, organize eden, özetleyen ve ihtiyaç duyan alt sistemlere ve yöneticilere raporlayan sistemlerdir.
4
Bu bağlamdaki ihtiyaçtan ötürü Bölge
Müdürlüğümüz tarafından ‘Müdürlük Bilgi Sistemi’ oluşturulmaya çalışılmıştır. Çalışma prensibi web tabanlı olup; adresi üzerinde bulunan ‘Müdürlük Bilgi Girişi’ butonu sayesinde sisteme giriş yapılabilmektedir. Bölge Müdürlüğümüz Bilgi İşlem Merkezi tarafından tanımlanan kullanıcı adı ve şifre ile sisteme giriş yapılmaktadır.
7
Personel Bilgileri Görüntüleme Ekranı
8
Personel Bilgileri Düzenleme Ekranı
9
Fen Kayıt Defteri
10
Fen Kayıt Defteri Giriş Ekranı
11
Fen Kayıt Defteri Sorgulama Ekranı
12
Fen Kayıt Defterinin Excel’e Aktarılmış Hali
13
Tapu Müdürlükleri Aylık Bilgi Giriş Ekranı
14
Geçici Görev Giriş Kısmı
15
Müdürlükler Dosya Gönderme Ekranı
16
Bölge Müdürlüğümüz yetki alanında bulunan
tüm müdürlüklerle ilgili verilere; *Personel bilgileri görüntüleme, *Personel bilgileri düzenleme, *Geçici görev bilgilerini düzenlemek mümkün olmaktadır. Kadastro Müdürlüklerinin otomasyonu da bu sistem ile sağlanmaktadır. “Fen Kayıt Defteri” butonu yardımı ile bilgi girişi sağlanmakta bu bilgilerin sorgulaması yapılmakta ve bu veriler Excel ortamında tek tuş yardımı ile raporlanabilmektedir.
17
Ayrıca Tapu Müdürlüklerinin göndermiş
oldukları ‘aylık bilgiler’ (yevmiye sayısı, işlem sayıları, personel sayıları, tahsil edilen harç-döner sermaye miktarları) de otomasyon altına alınarak raporlanması sağlanmaktadır.
18
Bölge Müdürlüğümüz tarafından yetki alanı
içerisindeki müdürlüklere resmi yazı-evrak gönderimi de bu program sayesinde kayıt altına alınabilmektedir. İşletme maliyetleri (kırtasiye-faks ücreti-posta ücreti vs) minimum seviyeye inmesinin yanında, denetim açısından da bize kolaylıklar sağlamaktadır. Sistemde ilgili müdürlüğe gönderilmiş olan dosya (ilgili yazı), müdürlük tarafından sistemde açıldığı anda bir uyarı olarak görünmektedir.
19
Bundan sonraki aşamada Bölge
Müdürlüğümüz tarafından çalışmaları devam eden ‘Müdürlük Bilgi Sistemi’ ile ‘Elektronik Evrak Takip Sistemi’ nin birbiri ile entegrasyonu yapılarak tek sistem üzerinden çalıştırılması planlanmaktadır.
20
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.