Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ"— Sunum transkripti:

1 OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
Uzm. Psk. Dan. Ömer AKGÜL

2 Ömer AKGÜL Uzm. Psikolojik Danışman Sakarya Üniversitesi 2012
Marmara Üniversitesi 2007 İstanbul Üniversitesi 2002 Kim Psikoloji Kariyer İstihdam Eğitim Ruh Sağlığı Organizasyon Danışmanlık Hizmetleri Ltd. Şti.

3

4 NASIL BİR ÇOCUK? MÜKEMMEL ÇOCUK K?M

5

6 NASIL BİR ÇOCUK YETİŞTİRMEK İSTİYORUZ, NEDEN, NASIL?
İLGİ, SEVGİ, GÜVEN ANNELİK-BABALIK BAĞ, AKIL HER ÇOCUK AYRI BEN DİLİ, SEN DİLİ İLETİŞİM HATALARI DİSİPLİN YÖNTEMLERİ

7 DİSİPLİN Sert sözleri, otoriteyi, eğitim çavuşunun emirler yağdırmasını, sindirilmiş kitleleri çağrıştırsa da… Çocuklarla ilgili düşünüldüğünde bile bir soğukluk, ve sertlik ifade eder. Halbuki; kalp kırmak değil, ortalığı kasıp kavurmak değil, sağlıklı sınırlar koymaktır.

8 Çocuğun sağlıklı yetişkinliğe adım atmasını kolaylaştırır.
DİSİPLİN Çocuğa hayatın kurallarını öğretmektir, çocuğun kişiliğini ezmek değildir. Çocuğun sağlıklı yetişkinliğe adım atmasını kolaylaştırır. Kendini kontrol edebilen, öz disiplin sağlayabilen, sınırlarını bilen, iyilik ve yardım sever olabilen çocuklar yetiştirmemizi sağlar.

9 DİSİPLİN Doğruyu-yanlıştan İyiyi-kötüden Faydalıyı-zararlıdan
Güzeli-çirkinden Adaleti-zulümden ayırabilme becerisini güçlendirir.

10 ETKİLİ DİSİPLİN BEKLENTİLER AÇIKLANMALI NASIL YAPILACAĞI ÖĞRETİLMELİ
KESİN VE KARARLI OLUNMALI TUTARLILIK GERÇEK VAAT:LER YALAN SÖYLEMEMELİ MANEVİ ÖDÜLLER SÜREÇ SABIR YAKIN İLİŞKİ, ÇOCUĞU ANLAMAK, KABUL ETMEK

11 Disiplin oyuncak toplamakla başlar.
ETKİLİ DİSİPLİN Disiplin oyuncak toplamakla başlar. 5 yaşındaki çocuğa oyuncaklarını toplatamaz iseniz sonraki yıllarda kontrolü sağlamanız çok zor olur. İlk 12 yılda çözülmemiş bir sorun ergenlik sırasında çok daha ciddi hal alır.

12 DİSİPLİN Sağlıklı çocuk yetiştirmek son yıllarda moda olan aşırı hoşgörüyle değil, dozunda uygulanan bir disipline ihtiyaç vardır.

13 İTİDAL İTİDAL İFRAT-TEFRİT
Katı, kuralcı, titiz, yargılayıcı, suçlayıcı veya Göz yumucu, aşırı hoşgörülü, her istediğini yapan, verici olmaktır. İTİDAL Tatlı sert bir disiplinle orta yolu bulabilme becerisi ister.

14 İTİDAL Anne babalar çocuklara disiplin uygularken arkadaşları yanında küçük düşürülmemeli ve utandırılmamalıdır. Çocukların güçlü duygularına, istek ve taleplerine komik de olsa saçmada olsa değer verilmelidir.

15 UNUTULMAMASI GEREKENLER
Beklentiler çocuğun yaşına uygun olmalı Nasıl yapılacağı öğretilmeli Kesin ve kararlı bir ses tonuyla söylenmeli Gerçek vaatler kullanılmalı Yalan söylenmemeli Maddi ödül yerine manevi ödül kullanılmalı Tutarlı olunmalı Sabırlı olunmalı Sevgi hoşgörü temelli olmalı Güven vermeli ve duyulmalı

16 OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
DİSİPLİN 2 ÇEŞİTTİR OLUMSUZ DİSİPLİN YÖNTEMLERİ Aşırı gevşek, umursamaz, aşırı sıkı, ceza ağırlıklı, eleştirel, öfkeye dayalı, ezici vb. veya OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ

17 OLUMSUZ DİSİPLİN İŞE YARAMAZ ZARARLIDIR İLİŞKİLERİ BOZAR
KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR ÇOCUK ANLAŞILAMAZ

18 DAVRANIŞIN 3 FARKLI ZAMANINDA
OLUMLU DİSİPLİN İSTENEN DAVRANIŞIN GERÇEKLEŞMESİ İÇİN OLUMSUZ DİSİPLİN YÖNTEMLERİ DIŞINDAKİ BAŞARILI DİSİPLİN YÖNTEMİ DAVRANIŞIN 3 FARKLI ZAMANINDA ÖNCESİNDE ESNASINDA SONRASINDA

19 DAVRANIŞ ÖNCESİNDE ÖRNEK OLMAK: Yetişkinin eşyalarını dağıtmaması
Elbisesini askıya asması

20 DAVRANIŞ ÖNCESİNDE ÇOCUĞUN İYİ ALIŞKANLIKLAR KAZANMASINA YARDIMCI OLMAK: Beraber yerine götürelim.

21 DAVRANIŞ ÖNCESİNDE ÖNLEYİCİ AÇIKLAMALAR YAPMAK,
BEKLENTİLERİ AÇIKLAMAK: Eve geldiğinde eşyalarını yerine koyduğunda gurur duyuyorum.

22

23 Eve geldiğinde eşyalarını yerine koyduğunda gurur duyuyorum.
DAVRANIŞ ÖNCESİNDE TAKDİR ve TEŞVİK: Eve geldiğinde eşyalarını yerine koyduğunda gurur duyuyorum.

24 Önceden de elbiselerini toplayabiliyordun.
DAVRANIŞ ÖNCESİNDE DESTEKLEMEK, GÜVEN VERMEK, Başarabilirsin. Önceden de elbiselerini toplayabiliyordun.

25 Eşyalarını niye toplamadığını merak ediyorum.
DAVRANIŞ ESNASINDA NEDENİNİ DÜŞÜNMEK: Eşyalarını niye toplamadığını merak ediyorum.

26 Çocuğun boyuna uygun askı koymak.
DAVRANIŞ ESNASINDA ORTAMI DÜZENLEMEK: Çocuğun boyuna uygun askı koymak.

27 DAVRANIŞ ESNASINDA DİKKATİNİ BAŞKA YÖNE ÇEKMEK:
(Size inat, göstere göstere eşyasını ortaya atıyorsa) Bu akşamki maçı kim kazanır sence?

28

29 GÖZ ARDI-TAKDİR-TEŞVİK:
DAVRANIŞ ESNASINDA GÖZ ARDI-TAKDİR-TEŞVİK: Elbisesini her toplamadığında hatırlatmak yerine, yerine koyduğunda takdir etmek.

30 DAVRANIŞIN SONUCUNU AÇIKLAMAK VE ZARARLARINI FARKETMESİNİ SAĞLAMAK:
DAVRANIŞ ESNASINDA DAVRANIŞIN SONUCUNU AÇIKLAMAK VE ZARARLARINI FARKETMESİNİ SAĞLAMAK: Elbiseleri biz topladığımızda nereye koyduğumuzu bilemeyince vakit kaybedebilirsin.

31 Elbise dolabında çocuğun adına etiket koymak.
DAVRANIŞ ESNASINDA ÇÖZÜM YOLU GÖSTERMEK: Elbise dolabında çocuğun adına etiket koymak.

32 DAVRANIŞ ESNASINDA SEÇME HAKKI VERMEK:
Elbiselerini toplayabilirsin ya da kirli ve ütüsüz giymeye devam edersin.

33

34 DÜZELTME ŞARTI SUNMAK:
DAVRANIŞ ESNASINDA DÜZELTME ŞARTI SUNMAK: Elbiselerin ortalıkta kalınca kirleniyor, ütüsü bozuluyor. Düzenli kaldırmadığında senin ütülemen gerekiyor.

35 DAVRANIŞ ESNASINDA SAKİNLEŞTİRMEK VE İNCELEMEK:
(Elbisesini fırlattığında) Biri seni fena kızdırmış. Kötü şeyler olmuş galiba.

36 DAVRANIŞ SONRASINDA ÇOCUĞUN YAPTIĞI KÖTÜ DAVRANIŞIN SONUÇLARINI YAŞAMASINI SAĞLAMAK: Artık yerine koymadığın elbiseleri başkasına vermenin zamanı geldi.

37

38 NEDEN OLUMSUZ DAVRANIŞ
DÜRTÜSELLİK DİKKAT ÇEKME GÜÇ UMUTSUZLUK İNTİKAM SONUCUNU DÜŞÜNEMEME

39

40 İŞE YARAMAYANLAR Gürültüyü kesmezsen ağzını yırtarım
Bunu sana kaç kez söylemem gerekiyor? Yalvarmak Sadece “hayır” kelimesini kullanmak yerine, sizi rahatsız eden durumun ne olduğunu açıklayın.

41 ÇÖZÜM ODAKLI İLETİŞİM BİR PROBLEM VAR. İLETİŞİME GEÇMEK LAZIM.
DURUMDAN RAHATSIZ OLAN KİM? KİMSE  PROBLEM YOK BEN  BEN DİLİ MUHATABIM  ETKİN DİNLE HERKES  KAZAN KAZAN

42 SEVGİSİZ DİSİPLİN BAŞKALDIRIYI; DİSİPLİNSİZ SEVGİ İSE BAŞIBOŞLUĞU
SONSÖZ SEVGİSİZ DİSİPLİN BAŞKALDIRIYI; DİSİPLİNSİZ SEVGİ İSE BAŞIBOŞLUĞU BERABERİNDE GETİRİR!

43 ÖNERİLEN KAYNAKLAR 1

44

45 KİM PSİKOLOJİ KiM PSİKOLOJİ, ruh sağlığı profesyonelleri, öğrencileri, ilgilileri ve danışanları için çözümler sunan bir organizasyondur. Toplum ruh sağlığını geliştirme misyonuna sahip Kim Psikoloji, nitelikli psikolojik hizmetler sunan öncü bir kurum vizyonuyla 2009dan itibaren sizlerin yanında yer almaya başladı. Kim Psikolojinin temel ilke ve değerleri, gelişim, verimlilik, süreklilik, liderlik, kalite, memnuniyettir.

46 EKİBİMİZ Psikiyatrist Prof. Dr. Kemal SAYAR
Çocuk Ergen Psikiyatrisi Doç. Dr. Osman SABUNCUOĞLU Hocalarımızın Konsültasyon ve Rehberliğinde Çocuk, Aile ve Çift Terapisi Uzmanı Enise AKGÜL Okul, Eğitim, Kariyer Dan. Uzm. Psk. Dan. Ömer AKGÜL Psikolog Ayşenur BAYRAKTAR Sınav, Tercih, Meslek Danışmanı Psikolog Faruk BÜLBÜL Özel Eğitim Uzmanı, Yetişkin Terapisti Orhan DÜNYA Özel Eğitim Uzmanı Psikolojik Danışman Serkan GÜRGENCİ Yetişkin ve Çift Terapisti Uzman Psikolog Nevin IŞIK Çocuk Terapisi Uzmanı Psikolog Ayşe H. Ö. SELİM Yetişkin Terapisti Uzman Psikolog Merve TUNAY

47 HİZMETLERİMİZ PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK PSİKİYATRİK TEDAVİ
ÇOCUK, ERGEN, YETİŞKİN VE AİLE TERAPİSİ PSİKOLOJİK TEŞHİS, TEDAVİ ve PSİKOTERAPİ PSİKOLOJİK TEST ve DEĞERLENDİRME BAŞARI, SINAV, TERCİH, MESLEK DANIŞMANLIĞI GRUP TERAPİLERİ ve PSİKODRAMA PSİKOLOJİK SEMİNER, EĞİTİM, ORGANİZASYON KURUMSAL ve PROFESYONEL ÇÖZÜMLER

48 DEĞERLENDİRME www.kimpsikoloji.com
SİZLERE DAHA KALİTELİ HİZMET VERMEK İÇİN SEMİNERLERİMİZ HAKKINDA ÖNERİLERİNİZİ VE DEĞERLENDİRMELERİNİZİ BEKLİYORUZ. SEMİNERİMİZİ DEĞERLENDİRMEK İÇİN LÜTFEN ADRESİNİ ZİYARET EDİNİZ.

49 Altunizade Mah. Kısıklı Cad. No:108-3 Çamlıca Üsküdar-İST
TEŞEKKÜR EDERİZ Uzm. Psk. Dan. Ömer AKGÜL Altunizade Mah. Kısıklı Cad. No:108-3 Çamlıca Üsküdar-İST Tel&Fax: GSM (Avea):


"OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları