Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TIBBİ TANITIM PAZARLAMA

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TIBBİ TANITIM PAZARLAMA"— Sunum transkripti:

1 TIBBİ TANITIM PAZARLAMA
DUYGU SÖNMEZ

2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programı
Başlıca; Bülent Ecevit Üniversitesi Hacettepe Üniversitesi Muğla Üniversitesi olmak üzere toplam 9 Üniversite de bulunmaktadır.

3 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı Bülent Ecevit Üniversitesin de bu yıl açılmıştır.
Eğitim Ahmet Erdoğan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda verilmektedir. Kontenjanı 30 kişi olan bölümde şuan 26 öğrenci eğitim görmektedir.

4 Bölümün amacı; İlaç sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin ihtiyaç duyduğu temel mesleki bilgi ve alt yapıya sahip kaliteli personel yetiştirmektir. Eczacılık Fakültesi ve Tıp Fakültesinin desteğiyle mevcut programlar içerisinde en iyi eğitim ve öğretim kadrosuna sahip olduğu görülmektedir.

5 Bölümden mezun olan öğrenciler;
Tıbbi Mümessil yani Reprezant ünvanını alıp faaliyet konuları ilaç ve medikal olan isletmelerde çalışabilmektedirler.

6 Tıbbi Mümessil (REPREZANT) ; Bir ilaç firması adına, firmaya ait (ruhsatlı) ilaçların tanıtımı ve pazarlamasıyla görevli kişidir.

7

8 GÖREVLERİ; Tanıtılacak ve pazarlanacak olan ilaçlar hakkında edinilmesi gereken tüm bilgileri edinir. Ziyaret edeceği eczaneleri, hastaneleri, Kamu ve özel kurumların doktorlarını veya sağlık ocaklarını belirler. Belirlenen yerlere giderek tanıtacağı ilaçla ilgili katalog veya örnek mamulleri göstererek açıklamalarda bulunur.

9  İlacın fiyatı ve kredi şartları ile fiyatlarda meydana gelebilecek değişiklikler hakkında görüştüğü kişilere açıklamalar yapar. Siparişler alır ve bunları çalıştığı firmaya gönderir. Yaptığı işlemler hakkında rapor yazar ve amirine iletir.

10

11 KULLANILAN ALET VE MALZEMELER
Bilgisayar, Çeşitli kırtasiye malzemeleri, Çeşitli ilaç numuneleri, Sipariş fişi, Slayt Makinesi, Data Projektörü, Çanta.

12

13 MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Bedensel ve ruhsal özürü bulunmayan, Hareketli bir tempoya ayak uydurabilen, İnsanlarla kolay iletişim kurabilen,ikna kabiliyeti yüksek, Düşüncelerini etkili bir biçimde başkalarına aktarabilen, Dış görünümüne dikkat eden, Zamanı iyi kullanabilen, sabırlı ve sorumluluk sahibi kimseler olmaları gerekir.

14

15 ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
İlaç tanıtım elemanları zamanlarının büyük bir kısmını seyahat ederek geçirirler. Tanıtım için hastaneye,eczaneye veya bir doktorun yanına giderek genellikle kapalı ortamlarda bulunurlar. Bazen de çalıştıkları firmada büro ortamında görev yaparlar. Reprezantlar çalışırken doktorlarla, eczacılarla, meslektaşlarıyla ve çalıştığı firmadaki elemanlarla iletişim halindedirler.

16

17 ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
İlaç endüstrisi , tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de sürekli olarak gelişen bir sektördür. Sayıları bir hayli artan değişik türdeki ilaçlara paralel olarak ilaç firmalarının sayısında da son yıllarda bir artış gözlenmektedir. Bu nedenle iyi bir eğitim almış olan ilaç tanıtım elemanlarına her zaman ihtiyaç duyulmaktadır.

18 İlaç tanıtım elemanları ilaç firmalarında çalışır ve ücretlerini firma yöneticileriyle yaptıkları anlaşmaya göre alırlar. Firma büyüklüğü ücretlerde etkili olsa da ortalama olarak asgari ücretin 3-4 katı kadar bir ücret elde ederler. Bazı firmalarda ise elemanların çalışma gücünü ve verimliliğini artırmak amacıyla primli ücret sistemi uygulanmaktadır.

19

20

21 MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Meslek liselerinin; Ebelik, Hemşirelik, Laborant, Laboratuvar, Sağlık Memurluğu, Tıbbi Sekreterlik, Tıp Sekreterliği, Acil Tıp Sekreterliği ve İlkyardım Acil Bakım Teknisyenliği bölümlerinden mezun olanlar “Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama” ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler.

22 Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da liselerden mezun olanlar/olacaklar ise sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara isteklerine ve ÖSS puanlarına göre yerleştirilebileceklerdir. Bunun için bu kişilerin ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri ve yeterli “Eşit Ağırlıklı (EA)” puanı almaları gerekir.

23

24 EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Bu programın eğitim süresi 2 yıldır. Eğitim süresince öğrencilere; Farmakoloji, Anatomi, Fizyoloji, İlaç Pazarlama ve Satış Teknikleri, Pazarlama İlkeleri, Bilgisayar ve Internet Kullanımı, Psikoloji gibi dersler verilir.

25

26 MESLEKTE İLERLEME; “Tıbbi Tanıtım Pazarlama” ön lisans programını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde “Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Pazarlama, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik” lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. İlaç tanıtım elemanları deneyim ve başarılarına göre çalıştığı firmanın idari kademelerine yükselebilirler.

27 BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu'nun sağladığı kredi ve yurt imkanlarından, ayrıca Kamu veya özel kurum ve kuruluşların sağladığı burs olanaklarından yararlanabilirler.

28 TEŞEKKÜRLER…


"TIBBİ TANITIM PAZARLAMA" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları