Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEGERLER EĞİTİMİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEGERLER EĞİTİMİ."— Sunum transkripti:

1 DEGERLER EĞİTİMİ

2 köleliğe ve yoksulluğa
Eğitimdir ki bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı ve yüce bir toplum halinde yaşatır ya da onu köleliğe ve yoksulluğa iter. K.ATATÜRK

3 İNSAN : 3 D DUYGU DÜŞÜNCE DAVRANIŞ

4 BİZ KİMİZ..? HEDEF NE..?

5 Sağlık gibi biyolojik; güzel-çirkin gibi estetik;
Hayatımızda bizleri yönlendiren pek çok değer türü vardır: Sağlık gibi biyolojik; güzel-çirkin gibi estetik; iyi-kötü gibi ahlaki değerler; sevap-günah gibi dinî değerler; doğru-yanlış gibi mantıksal değerler. Değerler, şekil olarak; olumlu-olumsuz, mutlak-göreli, öznel-nesnel.

6 Değerler ; Öğretilebilir ve öğrenilebilen olgulardır. Değerlerin öğrenilmesi, rol öğrenmesi şeklinde bir sosyal öğrenmedir.

7 Niçin? Nerede? Nasıl? + Kim? 5N+1K Ne zaman? Ne kadar?
KRİTİK SORU NEDİR….. Niçin? Nerede? Nasıl? Kim? 5N+1K Ne zaman? Ne kadar?

8 UYGULA PLANLA PUKO DÖNGÜSÜ KONTROL ET ÖNLEM AL

9 GELİŞİM NEDİR? 1- DÜŞÜNCE DEĞİŞİKİĞİ, 2- DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ,
3- SONUÇ DEĞİŞİKLİĞİ.

10 DEĞİŞİM NASIL BAŞLAR ……..!
En Yükseğe Erişmek İsterseniz, En Aşağıdan Başlayın P. CYRUS

11 BEŞ TEMEL MESLEKİ ETİK İLKESİ
DOĞRULUK YASALLIK YETERLİK GÜVENİRLİK MESLEĞE BAĞLILIK

12 Politik Yozlaşma Kültürel Yozlaşma Mesleki Yozlaşma Ahlaki Yozlaşma
Toplumsal Yozlaşma

13 İKİ TÜRLÜ BAŞARI VARDIR;
1-DIŞ BAŞARI (PARA, KARİYER VB.) 2-İÇ BAŞARI (SADAKAT, DÜRÜSTLÜK, GÜVEN,SAYGI VB.) DIŞ BAŞARI İÇ BAŞARI ÖRNEK İNSAN

14 UYARI-İKAZ- AZAR- TAHRİBAT-YIKMAK

15 GÖZ YAŞI…………

16 ŞARAP TESTİSİNDEN BAL SIZMAZ… MEVLANA

17

18 DÜNYADAN, ON BAŞARI ÖLÇÜSÜ
İnsan ilişkilerinde başarılı olanlar, Öğrenme ve eğitme yeteneği , ‘Problem Çözme’ yeteneği, ‘Mesleki ve teknik’ beceri, Bilgisayar programlarını bilmek, Matematiksel konularda beceri, Para yönetme konusunda yetenekli olmak, Bilgi yönetimi, Yabancı dil yeteneği, İş yönetimi becerisi.

19 Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM SÜRECİ Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime Ne Etkisi Oldu Kaynak Alıcı Mesaj Kanal Geri Bildirim

20 MESAJ VE SONUÇ ( İLETİŞİM AÇISINDAN) OKUL MÜDÜRÜNDEN YARDIMCISINA
Yarın saat dokuzda güneş tutulacak. Bu çok seyrek yaşanan bir olay olduğu için bütün öğrenciler bahçede toplansın. Kendilerine güneş tutulması ile ilgili bilgiler vereceğim. Yağmur yağdığı taktirde, güneş tutulması gözle takip edilmeyeceği için, topluca jimnastik salonuna gitsinler MÜDÜR YARDIMCISINDAN ÖĞRETMENLERE Müdürün emridir. Yarın saat dokuzda güneş tutulacak. Hava yağmurlu olduğu taktirde, güneş tutulması, jimnastik salonundan izlenecek. Öğrenciler, yağmurda bahçeden salona gidecekler

21 ÖĞRETMENLERDEN SINIF BAŞKANLARINA
Yarın saat dokuzda müdür bahçede güneş tutulması yapacak. Hava bozarsa güneş tutulması jimnastik salonuna alınacak SINIF BAŞKANLARINDAN YARDIMCILARINA Yarın saat dokuzda güneş, müdürü bahçede tutacak. Jimnastik salonuna yağmur yağarsa, herkes bahçeye çıkacak SINIF BAŞKANYARDIMCILARINDAN ÖĞRENCİLERE Yarın saat dokuzda, bahçede yağmur yağarsa, güneş müdürü tutacak.Müdür ıslanınca, herkes jimnastik salonuna gidecek

22 TÜRK TARİHİNDE ÖNEMLİ BİR MESAJ
Osmanlı târihinde kayda geçen en iğrenç hediyeyi ise İran Şahı Şah İsmail, Yavuz Sultan Selim'e göndermişti.Kıymetli mücevherlerle süslü bir sandık hediye gönderiyor İran Şâhı. Sandık açılıyor. İçinden çeşit çeşit değerli taşlar, kıymetli atlas, kadife kumaşlar çıkıyor. Fakat bir de pis bir koku yayılıyor sandıktan.Açıp bakıyorlar. En alttaki bohçadan bir kutu insan pisliği çıkıyor. Sultan Selim emrediyor: “Herkes düşünsün, buna lâyıkıyla bir cevap vermeliyiz” Cihan padişahı yine çözümü kendisi buluyor. Aynı şekilde değerli mücevher ve kumaşlarla süslü bir sandık hazırlatıyor. İçine İstanbul'da îmâl edilen gül kokulu en nâdide lokumlardan bir kutu hazırlatıyor, en altına da küçük bir pusula ve bir satır yazı gönderiyor. İran Şâhı sandığı açıyor. Açtıkça güzel bir koku ve en altta bir kutu lokum ve üzerinde bir not. Şah, Yavuz Selim'in notunu okuyor: “Herkes yediğinden ikram eder”!

23 YÜKSEK KAREKTERLİ İNSANIN ÖNEMLİ ÖZELLİKLERİNDEN BAZILARI….
Ahlaki Değerlerden Taviz Vermeden Başarmayı Hedefler… Asla Kibirlenmez Ama Vakarını Korur… Şahıs Olmaktan Şahsiyet Olmaya Terfi Edebilmiştir… Kazanan Ve Başaranları Kötülemez Aksine Tebrik Eder.. Büyük Başarı Ve Başarısızlıklarda Kendini Kaybedip Değişmez.. İşini En İyi Şekilde Yapar Kendini İdealine Adamıştır.. Donanımlarının Üstünde Hayali Beklentileri Yoktur.. Muhatabının Yüzüne Söyleyemediğini Gıyabında Söylemez.. Birine Elini Uzatmak İçin Aşağı Eğilmekten İftihar Duyar.. Vefakardır…

24 Üç "S" yi unutma: Sevgi - herkese, Saygı - kendine, başkalarına,
Sorumluluk - tüm hareketlerin için.

25 İyi fikirler, meşale gibidir. Her biri, sonsuz meşaleyi ateşleyebilir.

26 Yapman gerekenler HAYAT ÇİZGİSİ Yapmak istediklerin

27 YENİDEN DOĞUŞ…..!

28 KABİLİYETSİZ OLMAK BİR KUSUR DEĞİLDİR.. AMA; KAREKTERSİZ OLMAK BÜYÜK BİR KUSURDUR

29

30 BİR HAYAT İÇİN GÖSTERİLECEK ÇABE NE OLMALI

31 KAÇ CANLIYA YARDIM EDEBİLDİK….
BİZ ; HAYATIMIZDA KAÇ CANLIYA YARDIM EDEBİLDİK….

32 DÜNYANIN GÜZELLİĞİ SİZİN ELİNİZDE

33 BİZİ SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN
TEŞEKKÜRLER


"DEGERLER EĞİTİMİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları