Sunuyu indir
1
Reklam Fotoğrafçılığı
2
Tanım: Reklam fotoğrafları, fotoğrafçı ya da sanat yönetmeni tarafından önceden tasarlanan, bir fotoğraf türüdür.
3
Tanıtım fotoğrafında fotoğrafçının en önemli görevi; reklamda iletilmek istenen düşünceyi doğru algılayıp, estetik değerleri ve teknik olanakları kullanarak görselleştirmelidir.
4
Amaç: Reklamda fotoğraf kullanmanın en büyük amacı, hedef kitlenin psikolojik açıdan etkilenmesini sağlamaktır.
5
Amaç: Ürünü cazip bir şekilde gösterir.
6
Amaç: İnsanlar fotoğraflara bakarak reklamı yapılan marka ya da ürünlere sahip olma isteği duyarlar.
7
Amaç: Çarpıcı ve merak uyandırıcı fotoğraflarla kitlenin ilgisi
çekilir ve bu merak, kitleyi metni okumaya yöneltir.
8
Hedef: İstek uyandırma
9
Hedef: Satışa katkı sağlama
10
Hedef: Ürün ya da markaya ilgi çekme
11
Hedef: Ürün ya da marka hakkında bilgi taşıma
12
Kim reklam fotoğrafçısı olabilir ?
13
Reklam Fotoğrafçısının Nitelikleri:
İyi derecede fotoğraf bilgisi
14
Yaratıcı özelliği gelişmiş olmalı
15
Kendini ifade etme yeteneği gelişmiş olmalı
16
Ekip çalışmasına yatkın olmalı
17
Hayat görüşü olmalı ve görgü kurallarını bilmeli
18
Sosyal çevresi olmalı
19
Ticareti de iyi bilmeli
20
Reklam Fotoğrafçısı ve Ekibi:
1. Asistan 2. Asistan Bilgisayar Operatörü (photoshopçu) Sekreter
21
Reklam Fotoğrafçısı ve takım arkadaşları
Işıkçı Makyöz Stilist
22
Ajans Çalışanları Yaratıcı Yönemen Prodüktör
Müşteri İlişkileri Temsilcisi Grafikerler
23
Fotoğrafçıların Çalışma Biçimleri:
Ajans aracılığıyla Doğrudan reklam veren ile
24
Ajans-Fotoğrafçı İlişkileri:
R.F. Ajansa portfolyosunu sunar Representer /menajer Fotoğraf Prodüksiyon ajansları Mesleki yayınlar Tanıdıklar aracılığıyla
25
Reklam Ajanslarının Görsel İhtiyaçları
Stok Fotoğraf Yeni Fotoğraf Prodüksiyonu
26
Çekim Öncesi İşlemler:
Bütçe: Çekim ne kadar sürecek? Hangi mekanda? İç mekan-Dış mekan İhtiyaç duyulacak malzemeler Fotoğrafçının deneyimi ve piyasası Saat ya da Günlük ücret Çekimin uzunluğu-kısalığı, zorluğu kolaylığı
27
Prodüksiyon Giderleri:
Reklam verene ait giderler: Mekan kirası,çekimde kullanılacak aksesaurlar ve malzeme giderleri, model telifleri, set görevlilerinin ücretleri, konaklama, ulaşım, yemek,makyaj vb. giderler
28
Prodüksiyon Giderleri:
Bütçeye girmeyen kalemler: Fotoğrafçının kendine ait stüdyo,kamera, Işık vb. teknik araçların amortismanı ya da kirası, fotoğrafçının kendi elemanlarının ücretleri
29
Çekim öncesi son işlemler
Bütçe Takvim Brifing Layout / Taslak Fotoğrafçıdan beklenen yaratıcı çözümler
30
Çekim Aşaması:
31
Çekim Sonrası İşler:
32
Reklam Fotoğraflarında İçerik Düzenlemeleri:
33
Reklam Fotoğraflarında İçerik Düzenlemeleri:
34
Metafor kullanmak
35
Metonomi:
36
Düzanlam:
37
Yananlam
38
Mit’leri kullanmak
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.