Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYolal Korun Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Anketten Foruma, Forumdan Bloga Sosyal Dengeler
2
•Kod Trendleri •İnternet Trendleri •Medya Trendleri
3
Anket Dönemi >> İlk Trend >> Kullanıcı Etkileşimi >> Beklentinin Görülmesi >> Web 2.0’a Hazırlık
4
Forum Dönemi >> PHP ve ASP kullanımının yaygınlaşması >> Kullanıcı etkileşiminin artırılma isteği >> Sorunları çözme ihtiyacı >> Kullanıcının hazırladığı ücretsiz içerik >> “İnternet topluluğu” kavramının öncüsü >> Önemini koruyor
5
Blog Dönemi >> SEO isteği >> Kolay kullanım >> Arkadaş iletişiminin başlangıcı >> Forumlarla entegre >> 2007-2008 dönemi
6
Trendler ve Trend Siteler >> Dönemlerde yaygınlaşan sitelere bakalım;
7
>> Medyada bir anda sıkça söz edilmeye başlanması >> Övülmesi >> Kalitesinden bahsedilmesi - Google’ın “trend” kalması; - Türkiye’de Google hitlerinin bir anda tavan yapması Trendler ve Trend Siteler
8
Bir Başka Trend: Youtube •Televizyonlarda sıkça Youtube’den videolar yayınlanması •Gazetelerde Youtube videolarının yorumlanması •Haberlerde yurtdışı başarılarından bahsedilmesi
9
Günümüz Trendi: Facebook •2008 yaz ayında Türkçe olması(-) •Bir anda medyada haberlerin çıkması(+) •Türk kullanıcı sayısının katlanması •Kullanıcı odaklı Web 2.0 ve 3.0’ı doğru kullanması.
10
Türkçe Facebook •Youtube’un oranları bize dilin ikinci planda olduğunu kanıtladı. •Sitede durma süresinde önemli artış •Yapılması olası birçok hatanın engellenmesi
11
Alexa •Alexa’nın Türkiye istatistikleri •1. Facebook •2. Google Türkiye •3. Google •http://www.alexa.com/topsites/countries/TR
12
Ortak Amaç: Tek-El •Son trendler; Google Facebook >> Verilen çok sayıda ücretsiz hizmet >> Anasayfa olma isteği >> Diğer siteleri sektör bazında bitirme
13
Facebook ve Tek-El •Facebook’un “sitede tutma” çabası •“Arkadaşını bulma” sitesi sıfatından “arkadaş bulma” sitesi sıfatına gelmesi •Facebook’a yönelik site yapılamaması •WLM’ye yönelik yapılan siteler
14
•Kişisel bilgiler ile çekilen reklamverenler •Google Adsense’de oluşacak gelir kaybı •Sitesinden kar edemeyen birçok webmaster •Anasayfası Facebook olan kişiler •Diğer sitelerde reklam hacmi düşüşü Facebook ve Tek-El
15
Sahte Profiller •Toplanan kişisel bilgiler •Reklam amacı •Bilgilerinizin pazarlanması
16
Facebook-Google dengesi •Dengesizleşen terazi •Facebook’tan Google a organik arama sonucu •Facebook’un büyümesinde Google’ın payı •Belki de kendi fişini çekmesi
17
•Google’ın ziyaretçileri eliyle Facebook’a vermesi •Can çekişen chat ve arkadaşlık site sektörü •Video sitesi sektöründe dalgalanmalar Facebook-Google dengesi
18
Dengede Bozulmalar •Google’ın Adsense ve Adwords gelir azalmaları •Yayıncı site bulma güçlüğü(tek-el)
19
İçten Pazarlık •Google; >> Arama sonucundan çıkartabilir >> Facebook yazıp giren ziyaretçiler başka sitelere dağılır
20
•Facebook >> İnternet arama sonuçlarını kendi vermeye başlar >> Anasayfa yaptırma çabasını arttırır İçten Pazarlık
21
Pazarlığın Sonuçlanamaması •Google ve Facebook dengesinin kayması •Çıkacak bir internet savaşı •3. bir gücün meydanı ele geçirme ihtimali
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.