Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ISO 9001:2000 Uygulaması İçin Hayat Kurtaran Teknikler

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ISO 9001:2000 Uygulaması İçin Hayat Kurtaran Teknikler"— Sunum transkripti:

1 ISO 9001:2000 Uygulaması İçin Hayat Kurtaran Teknikler
ISO Uygulamasının Derinliklerindeki Güçlüklerden Kaçınmanın Yolları

2 Derinlere Dalmak Sudaki Tehlikeler Yarışı Kazanmak Antrenmanlara Devam Etmek

3 Derinlere Dalmak Su korkusunu yenmek.

4 Çoook soğuk! Hiç kimse soğuk bir havuza atlamak istemez.
Derinlere Dalmak Çoook soğuk! Hiç kimse soğuk bir havuza atlamak istemez.

5 Yönetim suyun ılık olmasını sağlamalıdır.
Derinlere Dalmak Yönetim suyun ılık olmasını sağlamalıdır. Yöneticiler: Önce siz girin. Projeye bağlı kalın ve bu bağlılığınızı gösterin.

6 Yönetim: İlk adımı; atın... Bağlılığınızı; gösterin...
Derinlere Dalmak Yönetim: İlk adımı; ISO’yu öğrenerek Projeyi planlayarak ve sorumlulukları dağıtarak atın... Bağlılığınızı; Gerekli kaynakları sağlayarak, ISO projelerine katılımı ödüllendirerek, gösterin...

7 Yönetimin kabulü ve desteği
Derinlere Dalmak Yönetim Bu noktaların zaten aşikar olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak bunların ISO uygulamalarının önündeki en büyük engel olduğunu unutmayın. Yönetimin kabulü ve desteği

8 Derinlere Dalmak Yönetim her şeyi hazırladı, yolu gösterdi, fakat hala bir çoğu suya dalmak istemiyor... Şu anki konumumdan mutluyum, neden farklı bir şey yapayım ki?

9 Suyu onlar için çekici yapın
Derinlere Dalmak Suyu onlar için çekici yapın İnsanlar kendileri ve işleri için anlamını/değerini bilmedikleri projelerde yer almak istemezler. ISO’ nun şirketiniz için neden önemli olduğunu açıklayın. ISO’nun işleri nasıl kolaylaştırdığını anlatın. İşlerinin nasıl değişeceğini Ve nasıl aynı kalacağını anlatın.

10 Çalışanların endişelerine anlayış gösterin.
Derinlere Dalmak Çalışanların endişelerine anlayış gösterin. “Eğer yaptığım her şeyi dokümante edersem hala bir değerim olur mu?” “Düzeltici eylem de ne? Müdürün odasına gitmeyi çağrıştırıyor.” “Birileri benim ya da bölümümün performansımı denetleyecek mi?”

11 Endişeleri yok edin Çalışanları sistem oluşturma sürecine dahil edin.
Derinlere Dalmak Endişeleri yok edin Çalışanları sistem oluşturma sürecine dahil edin. Standardı karşılamak için süreci geliştirirken ya da iyileştirirken, sürecin içinde bulunan insanları kullanın. Personeli düzeltici faaliyet ya da iç denetim konularında eğitin, süreç iyileştirmenin önemini vurgulayın.

12 Sudaki tehlikelere karşı dikkatli olun:

13 Şirket yüzmeyi bilmeyebilir.
Sudaki tehlikeler Şirket yüzmeyi bilmeyebilir. Yüzme dersleri verin ISO 9000’e genel bir giriş tüm personel için yararlı olacaktır. Proje yöneticisi ve projede yer alan diğer personel için daha ileri bir eğitim planlayın.

14 Standardın Hatalı Yorumlanması
Sudaki tehlikeler Standardın Hatalı Yorumlanması Çaba ve zamanın boşa harcanmasına yol açabilir. Proseslerin defalarca tekrar tasarlanması, Standardın uygulanmasında aşırıya kaçma – Örnek: Çok fazla dokümantasyon. Majör hataların Dış Tetkik sırasında ortaya çıkması. Tescil sürecinin uzaması.

15 Danışman kullanın Bir danışman kullanmayı; için düşünün.
Hayat Kurtaran Teknikler Danışman kullanın Bir danışman kullanmayı; Projenizi planlamanızda size yardımcı olması, Standardı yorumlamanıza yardım etmesi, Tecrübenizden faydalanması, Uygulamalarınızı takip etmesi ve değerlendirmesi, için düşünün.

16 Sudaki tehlikeler Detaylara boğulmak….. “Bu prosedürün amacı yapılacak tüm faaliyetlerin dokümantasyon esaslarını belirlemektir. Dokümantasyonun temel amacı faaliyetlerin tutarsız bir şekilde yapılmasını önlemektir. Bu husus özellikle oluşabilecek tutarsızlıkların telafisi mümkün olmayan sonuçlar doğurabileceği faaliyetler için önemlidir.”

17 Ve kötü yazılan prosedürler
Sudaki tehlikeler Ve kötü yazılan prosedürler Bir kelimenin yeterli olduğu durumlarda neden on kelime kullanıyorsunuz? “Burada referans alınan maddeler bir takım durumlarda normal parametrelerin dışına çıkabilir.” “Burada yer alan prosedürler aşağıda yer alan departmanların fonksiyonel birimlerindeki tüm faaliyetler uygulanabilir.”

18 Prosedürleri kullanıcı odaklı yapın
Hayat Kurtaran Teknikler Prosedürleri kullanıcı odaklı yapın Eylem içeren kısa cümleler kullanın. Edilgen cümle kullanımından kaçının. İşi kimin yaptığını açıklığa kavuşturun. Okumayı kolaylaştıracak font büyüklüğü ve satır aralığı seçin.

19 Dokümantasyon Çok fazla? Çok az?
Sudaki tehlikeler Dokümantasyon Çok fazla? Çok az? Çok fazla: Her şey için mutlaka bir talimat oluşturma alışkanlığı. Tekrar ve uyumsuzluk – Bir işlemin birden fazla talimat içerisinde farklı şekillerde yer alması. Çok az: Prosesin ürün kalitesini etkilediği durumlarda iş talimatının bulunmaması.

20 Hayat Kurtaran Teknikler
Dokümantasyon Buradaki amacın proseslerin tutarlılığı olduğunu hatırlayın. İki farklı çalışan belirli bir işi aynı şekilde yapabilirler mi? Eğer bu soruya vereceğiniz cevap “Belki” ise o işi dokümante etmeniz gerekir.

21 “Farklı” olan departmanlar
Sudaki tehlikeler “Farklı” olan departmanlar Ar-Ge gibi üst düzey bilgiye sahip çalışanlardan oluşan departmanlarınız var mı? Bu alanlarda prosedürleri dokümante ederken bir miktar dirençle karşılaşabilirsiniz.

22 Prosedürlerin onlar için nasıl çalışacağını görmelerine yardımcı olun.
Hayat Kurtaran Teknikler Prosedürlerin onlar için nasıl çalışacağını görmelerine yardımcı olun. Bu tür departmanlara proseslerinin tutarlı olması gerektiğini göstermek önemlidir. Yaratıcılık proseslerin içersinde gerçekleşir. Prosedürleri ayrıntıları emretmek için değil, izlenmesi gereken adımları tanımlamak için dokümante edin.

23 Projeniz Kontrolden Çıkıyor
Sudaki tehlikeler Projeniz Kontrolden Çıkıyor Takımlar zaman çizelgesine uymuyorlar. Tekrar eden prosesler koordine edilmiyor. Takımlar farklı yönlerde hareket ediyorlar.

24 Yönlendirici bir takım kullanın
Hayat Kurtaran Teknikler Yönlendirici bir takım kullanın Kara verici ve kaynak sağlayıcıları takıma dahil edin. Takımın yapması gerekenler: Zaman çizelgesinin takibi Engellerin kaldırılması Kaynakların sağlanması Farklı gruplar arasındaki çabaların koordinasyonu

25 Çalışanların gelişmelerden haberdar olmamaları.
Sudaki tehlikeler Çalışanların gelişmelerden haberdar olmamaları. Proje ilerledikçe çalışanlar gelişmelerden daha az haberdar olmaya başlarlar. Sadece çalışmada yer alanlar yeni prosesler hakkında bilgi sahibidir. Sanki proje bir anda ortaya çıkmış yine bir anda yok olmuştur. Yeni prosesler, kağıt üzerindeki değişikliklerle sınırlı kalmıştır, uygulama eskisi gibi devam etmektedir.

26 Hayat Kurtaran Teknikler
Kutlama Gelişme ve başarıları tüm çalışanların katıldığı toplantılarda kutlayarak ilerleme ve başarıyı herkesin görmesini sağlayın. Bir araya gelin Yemek, kokteyl Çalışanları ödüllendirin İletişim için haber bültenlerinden yararlanın

27 Ve olağan şüpheliler Düzeltici eylem Doküman kontrol Tasarım kontrolü
Sudaki tehlikeler Ve olağan şüpheliler Düzeltici eylem Doküman kontrol Tasarım kontrolü Eğitim Satın alma

28 Yarışı kazanmak !

29 Tetkik için hazırlanın!
Yarışı kazanmak Tetkik için hazırlanın! İç tetkiklerin bir turunu tamamlayın. En az bir yönetimin gözden geçirmesi yapın. Yaklaşık 3 aylık kayıt toplayın. Başlangıcından sonuna kadar dokümante edilmiş en az projeye sahip olun.

30 Tetkik için hazırlanın!
Yarışı kazanmak Tetkik için hazırlanın! Tüm çalışanları tetkik konusunda bilgilendirin. Onların ne beklemeleri gerektiğini bilmelerini sağlayın. Tesisinizi kalibre edilmemiş ekipman ve kontrolsüz dokümandan arındırın.

31 Yol almak

32 Suda üzerinde yürümeye mi kalktınız?
Yol Almak Suda üzerinde yürümeye mi kalktınız? Sistem çok karmaşıktır ve statik bir hal almıştır. Sistem gerçeklerden ziyade ideal durum düşünülerek tasarlanmıştır. Çalışanların kafası karışmakta ve işler durmaktadır.

33 Yol Almak Basitleştirin Sistemde değişiklik yapmaktan korkmayın. Prosedürleri basitleştirin. Sistemin bir anda kusursuz olmasını beklemeyin. Değişiklikler için proseslerde yer alan çalışanlardan geri besleme alın.

34 Yönetimin gözden geçirmesi etkin mi?
Yol Almak Yönetimin gözden geçirmesi etkin mi? Yönetime kalite sisteminin nasıl çalıştığını iletmek yeterli midir? Yönetim eylem maddelerini belirliyor ve bunları takip ediyor mu? Yönetim gözden geçirme için yeterli zaman ayırıyor mu?

35 İç tetkikler etkin mi? Internal audits become ineffective
Yol Almak İç tetkikler etkin mi? Internal audits become ineffective Üst yönetimin bağlılığını eylemleri ile ortaya koyuyor mu? Çalışanlar tetkik için hazır mı? Tetkikler hep aynı kişiler tarafından mı yapılıyor? Yeni insanlar, yeni bakış açıları kazandırabilir, belki değişim zamanı gelmiştir.

36 Tecrübeli yüzücülerin kurallarını izleyin
Yol Almak Tecrübeli yüzücülerin kurallarını izleyin Bol antrenman yapın Asla yalnız yüzmeyin Kurallara uyun

37 Antrenman Oluşturduğunuz sistemi kullanın.
Yol Almak Antrenman Oluşturduğunuz sistemi kullanın. Düzeltici eylemleri uygulayın. Düzeltici eylem, Yönetimin gözden geçirmesi ve İç tetkiklerin önemini vurgulayın. Eğitime devam edin.

38 Asla yalnız yüzmeyin Sistem sadece bir kişinin sorumluluğu olamaz.
Yol Almak Asla yalnız yüzmeyin Sistem sadece bir kişinin sorumluluğu olamaz. Sorumlulukları çalışanlara dağıtın Kalite Müdürünün her şeyden sorumlu olduğunu düşünmeyin. Diğerlerini, Düzeltici faaliyet, Eğitim kayıtları, Ekipman, Kalite kayıtları ve İç tetkiklerin koordinatörü olarak kullanın.

39 Kurallara uyun Suyu ılık tutun Suya ilk önce siz girin
Yol Almak Kurallara uyun Suyu ılık tutun Suya ilk önce siz girin Yüzme dersleri verin Koç/danışman kullanın Prosedürleri kullanıcı odaklı yapın “Yaratıcı” departmanları dahil edin Yönlendirici bir takım kullanın

40 Kurallara uyun Kutlayın ve iletin
Yol Almak Kurallara uyun Kutlayın ve iletin Prosesi uygulayan personelin katılımını sağlayın Olağan uygunsuzlukları takip edin Tetkik için hazırlanın

41 Başarının keyfini çıkarın!


"ISO 9001:2000 Uygulaması İçin Hayat Kurtaran Teknikler" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları