Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Terakkİ KartlarI “İçİmdekİ Ayna”

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Terakkİ KartlarI “İçİmdekİ Ayna”"— Sunum transkripti:

1 Terakkİ KartlarI “İçİmdekİ Ayna”
Beyhan ÖZPAR, Psikolojik Danışman TVO Özel Şişli Terakki İlköğretim Okulu

2 Neyi, nasıl çalışacağız?
Hoş geldiniz… Ben kimim? Siz kimsiniz? Neyi, nasıl çalışacağız?

3 “Değer” ne demek?

4 Bir şeyin para ile ölçülebilen karşılığı
Bir şeyin önemini belirlemeye yarayan soyut ölçü, bir şeyin değdiği karşılık, kıymet Bir şeyin para ile ölçülebilen karşılığı Üstün nitelik, meziyet, kıymet Bir varlığın ruhsal, toplumsal, ahlaksal ya da güzellik yönünden taşıdığı düşünülen yüksek ya da yararlı nitelik Kişinin, isteyen, gereksinme duyan, erek koyan bir varlık olarak, nesne ile bağlantısında beliren şey Bir toplum, bir sınıf ya da bir insan için önem taşıyan nesne ve olaylar

5 Sahİp olduğunuz en önemlİ “Değer” hangİsİ?

6 “duyarlIlIk” ne demek?

7 İnsanların olaylar karşısında tepki verme yeteneği ve derecesidir...
Duyarlılık olayları bütün olarak görebilmeyi becerebilmek ve bunu yaparken kişisel çıkarları gözetmeyip, diğerlerinin ihtiyaçlarını anlamaya çalışmaktır...

8 “FarklIlIklara saygI” ne demek?

9 FARKLILIK... Doğal, toplumsal ve bilince dayanan her olay ve olguyu bütün ötekilerden ayıran özelliklere denir. SAYGI… Bir kişiye, bir düşünüşe, bir eyleme, bir başarıya yüksek değer vermekten doğan özel bir duygudur.

10 “sorumluluk” ne demek?

11 Kişinin kendi davranışlarını veya kendi yetki alanına giren herhangi bir olayın sonuçlarını üstlenmesidir. Bireyin uyum sağlaması, üzerine düşen görevleri yerine getirmesi ve kendine ait bir olayın başkaları üzerindeki etkilerinin sonuçlarını üstlenmesi, başkalarının haklarına saygı göstermesi ve kendi davranışının sonuçlarına sahip çıkabilmesi gibi davranışlarla ortaya konur.

12 ÇocuklarImIzIn İçİndekİ aynadan bakInca…

13 ÇalIşma zamanI 

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29 Okulda çalışırken nasıl yol aldık?

30 Nereden Yola Çıktık Disiplinler arası çalışma pratikleri
Türkçe Bölümü ile “Kişisel Gelişim” Fen ve Teknoloji Bölümü ile “Ergenlik” Sosyal Bilgiler Bölümü ile “Sorumluluk” Terapötik kartların kullanımı pratikleri Disiplinler arası çalışmalarda Sınıf çalışmalarında Grup çalışmalarında Materyal geliştirme ihtiyacı

31 Nasıl Planladık? Sosyal Bilgiler Bölümü’nün kazanımlarını düzeyler bazında inceledik. Plastik Sanatlar Bölümü’ne ulaştık ve ne yapmak istediğimizi konuştuk. Bölümlerin ders ve konu planlarına bakarak takvim belirledik ve yapılacak işleri yazdık.

32 Nasıl Bir Program? Toplamda 10 haftalık bir program…
Program kapsamında bir defa Sosyal Bilgiler dersi, bir defa da Teknoloji ve Tasarım derslerine girdik. Henüz tamamlanmamış olmakla beraber, her düzey Psikolojik Danışmanı’nın kendi düzeyine farklı değerlere ilişkin çalışma yapmasını planladık. Çalışma Planı Ürün Değerlendirme

33 Son bİr bakIŞ

34 Teşekkürler…


"Terakkİ KartlarI “İçİmdekİ Ayna”" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları