Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HEKTAŞ A.Ş STRATEJİK ANALİZİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HEKTAŞ A.Ş STRATEJİK ANALİZİ"— Sunum transkripti:

1 HEKTAŞ A.Ş STRATEJİK ANALİZİ
Hazırlayanlar Büşra ERİ,İbrahim ABANOZ,Onur B. YÜKSEL Doç. Dr. Recai COŞKUN

2 STRATEJİK YÖNETİM Şirketin amaçlarına ulaşmasını sağlayacak çok taraflı kararların incelenmesi, hazırlanması ve uygulanmasını hedefleyen bilim ve sanattır. Stratejik yönetim, şirketin yönetim, pazarlama, finans, muhasebe, üretim, kontrol, araştırma ve geliştirme ve bilgi işleme sistemlerini uyum içinde çalıştırarak organizasyonun başarılı olmasını amaçlar. Strateji kelime anlamıyla “sevketme, yöneltme, gönderme, götürme ve gütme” demektir. Kelime ilk olarak askeri alanda kullanılmıştır. Bir savaşta kazanmak için yapılacak askeri harekatın planlanması ve yürütülmesi bilimidir. 20. Yüzyılın başında askeri bir kavram olarak Türkçe’mize giren strateji kelimesi, düşmanın ne yapabileceği ve ya ne yapamayacağını belirleyerek buna göre genel bir plan yapmak, kendi güçlerini yerleştirerek gerektiğinde harekete geçirmek demektir.

3 HEKTAŞ FİRMASININ ŞİRKETİN TARİHİ
1956 yılında 400' e yakın hekim, ziraat yüksek mühendisi, kimyager ve mühendisin birleştirilen tasarrufu ile, Tıbbi İlaç Üretimi ve Pazarlaması amacıyla kurulmuştur yılında ise esas faaliyet alanı olan Tarım İlaçları İmal ve Pazarlamasına yönelmiştir. Kuruluşundan itibaren geçen 40 yılı aşkın süre içerisinde büyüyen Şirket, kendi sektöründe %18-20 arasında değişen Pazar payı lider konumundadır.

4 HEKTAŞ URETİM TESİSLERİ
GEBZE ÜRETİM TESİSİ ŞANLIURFA ÜRETİM TESİSİ ŞANLIURFA TESİSLER MD ANTALYA BÖLGE MD ADANA BÖLGE MD İZMİR BÖLGE MD ANKARA BÖLGE MD BURSA BÖLGE MD SAMSUN BÖLGE MD

5 MİSYONU ve VİZYONU MİSYONU ”Tüm Hektaş' lıların katılımı ile; sürekli gelişmeyi ve başarıyı amaçlayan bir takım ruhu ile çalışarak Türk tarımına gelişen teknolojiler paralelinde en kaliteli ürünleri sunmak.”

6 MİSYONU ve VİZYONU VİZYONU ”Yurt içinde sektörde liderliğini devam ettirecek uluslararası alanda HEKTAŞ' ın sesini daha fazla duyuracağız. “ Bu hedeflere ulaşırken başarı faktörleri: Ana hissedarımız OYAK'ın vizyon, misyon ve değerleri doğrultusunda çalışmak. Müşteri isteklerinin daima ön planda tutulması Çevreye, doğaya ve topluma saygı İnsan kaynaklarına değer veren, yaratıcılığı destekleyen ve gelişmesine yardımcı olan açık iletişime dayalı çağdaş yönetim anlayışı Tüm kaynakların verimli kullanımı Müşterileri, ortaklarımız, tedarikçileri ve çalışanlarıyla bütünlük duygusu Ticari ve sosyal ilişkilerinde karşılıklı güven, üstün iş ahlakı ve dürüst davranış ilkesinden vazgeçmemek ..

7 MİSYON VE VİZYONUN ELEŞTİREL ANALİZİ
Bütün firmalar gibi hektaş firması da şirin görünme modası içerisinde, misyon ve vizyonunda prensip olarak böyle göz yaşartıcı olmalı. Aksini söylemek hatalı olur. Prensip meselesi..!. Asla “biz ilaç üretiyoruz, bu ilaçları kullandığınızda doğaya zarar veriyor, doğanın dengesi olan börtü böceklerde zarar görüyor, en iyisi pek kullanmayın” demiyor. Ya da personeline ömür boyu istihdamdan da bahsetmiyor. Bunlar için verilmiş bir söz de yok. Zaten firma çalışanlarla “biz bir aileyiz” felsefesi taşıyor ancak vizyon ve misyonda çalışanlarına özel bir tanımlamada bulunmuyor. İşçileri tedarikçiler ve ortakları(hissedarları) ve müşterilerle bir değerlendirmektedir. Bize göre firma için tedarikçi, ortak, çalışan birer müşteri niteliğinden. Şirketin altı maddelik vizyonu içerisinde aslında bir tek hedefi olduğu ve bu hedefe ulaşmak için kayıtsız şartsız ana hissedarı OYAK’ın vizyonu çerçevesinde çalışmak olduğu gerçeğidir. Şirket altı maddelik vizyon açıklayarak göz doldurmak yerine “vizyonumuz ana hissedarımız OYAK emir ve görüşleri doğrultusunda hareket etmek en temel görevimizdir.” Denilseydi daha gerçekçi olunurdu. Varlığını, karlılığına borçlu organizasyonlar için edebi metinler hiç gerçekçi olunmadığı kanaatindeyiz.

8 HEKTAŞ A.Ş. İÇ ÇEVRE ANALİZİ
1- FİRMANIN YÖNETİM BİCİMİ VE FELSEFESİ:HEKTAŞ; BİR OYAK İŞTİRAKİDİR. Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK), Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarının yardımlaşma ve emeklilik fonudur. Faaliyetlerine 1961 yılında başlamıştır. OYAK, 205 sayılı Yasanın çizdiği çerçeve kapsamında faaliyet gösterir. Özel hukuk hükümlerine tabi, mali ve idari bakımından özerk, tüzel kişiliği haiz bir kuruluştur. OYAK, 6 sektörde, 40 iştirake sahip bir kuruluş olarak Türkiye ekonomisinin en önemli yapı taşlarından biridir. OYAK, 1963 yılında HEKTAŞ'a iştirak etmiş,1981 yılında büyük ortak durumuna gelmiştir.

9 HEKTAŞ A.Ş. İÇ ÇEVRE ANALİZİ
2- FİRMANIN PAZAR PAYI, HEDEF PAZARI :Hektaş Veteriner İlaçları Sektöründe, tarım ilaçları sektöründeki yaygın satış ve dağıtım ağını, Türk çiftçisi nezrinde kalite ve güven ile özdeşleşen ismini veteriner ilaçları sektöründe de kullanmaya karar vermiş ve 2005 yılı Ocak ayında veteriner ilaçları portföyünü oluşturmuştur. Türkiye tarım sektörüne bitki ve hayvan sağlığı alanında girdi sağlayan sayılı firmalardan olan HEKTAŞ; veteriner ilaçları portföyünü sürekli geliştirmektedir. 3- YAYGIN SATIŞ VE DAĞITIM ORGANİZASYONU: HEKTAŞ, Genel Müdürlük faaliyetlerini Gebze Organize Sanayi Bölgesi'nde bulunan İdari Binası'nda sürdürmektedir. HEKTAŞ, 7 ilde bulunan Bölge Müdürlükleri aracılığı ile 2.000'e yakın zirai ilaç bayisine ilaç vermekte ve ürünlerini yurt çapında dağıtmaktadır. Üretim Gebze Organize Sanayi Bölgesinde ve Şanlıurfa Organize Sanayi Bölgesi'nde bulunan tesislerinde yapılmaktadır.

10 HEKTAŞ A.Ş. İÇ ÇEVRE ANALİZİ
4- SEKTÖRÜN EN GENİŞ ÜRÜN YELPAZESİ: HEKTAŞ Türkiye'nin ekolojik yapısı ve bitkisel üretim çeşitliliğine uygun 200'e yakın zirai ilacı bünyesinde barındırmaktadır. HEKTAŞ zirai ilaç portföyüne katılacak yeni ürünlerle ilgili çalışmalar yaparken; organik tarıma uygun ürünlere ve çok az dozda etkili, kalıntı bırakmayan teknolojik ilaçlara özel bir önem vermektedir.

11 HEKTAŞ A.Ş. İÇ ÇEVRE ANALİZİ
5- DÜNYA DEVLERİYLE PARTNER: HEKTAŞ; Dünya tarım ilaçları piyasasının önemli üreticileriyle stratejik ortaklık yapmaktadır. HEKTAŞ, Dünya Tarım İlaçları Sektörünün en büyük firmaları arasında yer alan DUPONT, AGRICHEM (Avustralya) ve CROMPTON firmalarının Türkiye distribütörüdür. 6- KALİTE VE ÇEVRE BELGELİ KURULUŞ: HEKTAŞ 1996 yılında uluslararası bir akreditasyon kuruluşu olan BVQI' dan BS EN ISO 9001 "Kalite Güvence Belgesi"ni almıştır yılı sonunda yine aynı kuruluşun Gebze Üretim Tesisleri'nde yaptığı denetim sonucu HEKTAŞ ISO14001 "Çevre Yönetim Sistem Belgesi" almaya hak kazanmıştır. HEKTAŞ ayrıca 1996 yılında Kimya Sanayicileri Derneği'nin "Üçlü Sorumluluk - Responsible Care " ilkesini de kabul etmiştir.

12 PAZAR PAYINA VE HEDEF PAZARA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME
Şirket, kuruluşundan bugünlere dek kesintisiz olarak Tarım İlacı üretiminde bulunan, Türkiye tarım ilaçları sektörünün en eski firmalarından biridir. Tamamı yerli sermayeli bir firma olarak Pazardaki liderliğini yıllardır sürdürmesinin temel nedeni; olarak müşterinin HEKTAŞ’ a duyduğu “güven” olduğu söylenmektedir. Bu güvenin nereden kaynaklandığı şeklindeki soruya alanın yanıt ise; ürün çeşitliliğine, ürün kalitesine, hizmet ağına ve çevrenin korunması için gösterdiği özene olduğu belirtilmektedir. Şirketin temel amaçlarını şu şekilde sıralanmaktadır. Bu amaçlar bütün personel tarafından birer ilke olarak değerlendirilmektedir. Müşteri istek ve beklentilerini eksiksiz karşılamaya çalışarak müşteri memnuniyetini sağlamak, Ülkenin bitki deseni ve ekolojik yapısına en uygun ilaçları ürün portföyüne kazandırmak, Sektördeki liderliğini ve karlılığını korumak, Faaliyetlerini planlarken “sürekli iyileştirme” yi hedeflemek.

13 PAZAR PAYINA VE HEDEF PAZARA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME
Çevre konusundaki tüm yasal şartları karşılayarak, çevreyi korumak, Çevre kirliliğine neden olacak unsurları kontrol altına almak, azaltmak ve önlemek, Tedarikçilerinden müşterilerine kadar birlikte çalıştığımız herkesle çevrenin korunması konusunda işbirliği yapmak, Üçlü Sorumluluk kapsamındaki taahhütlerini yerine getirmek, (“Üçlü Sorumluluk - Responsible Care yılında Kimya Sanayicileri Derneği ilkeleri" ilkesini de kabul etmiştir.) Herhangi bir acil durum ve kaza için önleyici tedbirleri almak, Tüm süreçlerde her türlü kaynak tüketimini optimize ederek sürdürülebilir kalkınmaya katkıda bulunmak,

14 FİRMANIN RASYO(ORANLAR) ANALİZİ
CARİ ORAN 1.7 İşletmenin kısa vadeli borçlarını ödeme gücünü ortaya koymak amacıyla kullanılan oranlardır. Genel kural olarak cari oranın 2 olması tatminkar olarak kabul edilmektedir. LİKİDİTE ORAN =0,85 Genel kanı olarak likidite oranın 1 olması istenir. Ancak alacaklarını tahsilde güçlük çeken bir işletme için yüksek likidite oranın pek anlamı yoktur. NAKİT ORAN =% 34 Nakit oranı daha dar anlamda ölçen bir orandır. Ticari ve ticari olmayan alacaklar dahil edilmediğinden sadece çok kısa sürede nakde çevrilebilen dönen varlıklar kalemlerinin kısa vadeli borçları karşılama gücünü gösterdiğinden bu oranın en az % 20 olması istenir. NET İŞLETME SERMAYESİ =% 22 Net işletme sermayesi bize şirketimizin faaliyetlerine devam etmek için gereksinim duydukları işletme sermayesi tutarının aktifler içersindeki yüzdesel dilimi vermektedir. Genel kabul görmüş oran % 20’dir. Şirketimizin genel dengeler çerçevesinde bir mali durumu mevcuttur.

15 RASYO ANALİZİ SONUCU Yaptığımız çalışma sonucunda işletmemizin aktif ve pasif kalemlerindeki birbiriyle ilişkili hesaplar karşılaştırılmıştır. İşletmemizin hesapları ve mali durumu ile ilgili özet olarak şu bilgilere varılmaktadır. İşletmenin kasa ve bankasındaki nakit mevcudunun 2002 yılında 2001 yılına oranla % 2.116,7 artmıştır. Bankalardaki artışın sebebinin kredi kullanımından kaynaklanmıştır İşletmemizin 2002 yılı bilânçosunun değerlendirdiğimizde genel kabul görmüş cari oranı yeterlidir. Şirketimizin piyasalardaki veya ekonomik koşullardaki herhangi sıkışıklık ve zorluk esnasında en likit varlığı ile kısa vadeli borçlarının ilk etapta %34,53 ‘lük kısmını ödeyebileceğini göstermektedir. İşletmemizin 2002 yılındaki senede bağlı alacakları oranında armış olup, bunu nedeni satış hacminin artması, peşin satış yerine daha fazla kredili satış yapılmasından kaynaklanmıştır. işletmenin satış/pazarlama güçlüğü içinde olmadığını, satış için herhangi bir taviz vermediğini görülmektedir. Güçlü bir satış politikası mevcuttur. Stok kalemindeki ilk madde ve malzeme artışının fazla olmasının nedenlerini; üretim yapan bir firma olması nedeniyle ve hayati öneme sahip mal ve hizmet ürettiğinden üretileni satabilme kabiliyetinin yüksek olmasından kaynaklanmaktadır. İşletmemiz alacakları bakımından avantajlı bir durumdadır

16 DIŞ ÇEVRE ANALİZİ REKABET ANALİZİ
Firma, gerek iç piyasada gerekse dış piyasada kendisini zorlayabilecek piyasalarda zor durumda bırakacak, ya da Pazar payına ortak olacak üretici firma konumunda bulunan işletmelerin bulunmaması Pazar kontrolü açısından rahatlatıcı bir unsurudur. Firma, iç pazarda tek üretici konumunda olmanın avantajlarını görmekte, dezavantajları içinde çeşitli stratejiler geliştirmektedir. Firma iç pazarda kendi alanda tek üretici olabilir ancak piyasada sadece kendi ürünleri bulunmamaktadır. Yurt dışında daha az maliyetle ve büyük Ar-Ge çalışmalarıyla üretilen Tarımsal ilaçların piyasaya girmesi firmada, Pazar payı kayıplarına neden olunacağı bilinci hakimdir. Hektaş A.Ş firması bu riskleri bertaraf edebilmek, var olan Pazar payını korumak ve geliştirmek için dünyanın önde gelen firmaları ile lisans anlaşmaları, üretim anlaşmaları ve pazarlama anlaşmalarını yapmaktadır.

17 PORTER’IN BEŞ GÜÇ ANALİZİ
Rekabetin Şiddeti: Bir endüstride iş yapan rakip sayısı ne denli fazlaysa, fiyat rekabeti olasılığı da o denli fazla olacak ve böylece şirket karlılığı azalacaktır. Rakip sayısı ne denli az olursa, karlılık haliyle o denli fazla olacaktır. Tedarikçilerin Gücü: Eğer tedarikçiler bazı kritik kaynaklara sahipse, ya da bir tedarikçiyi bırakıp diğeriyle çalışmaya başlamanın maliyeti yüksekse, tedarikçilerin bu ürünleri kullanan şirketlerden sağlayacağı kar oldukça fazla olacaktır. Alıcıların Gücü: Eğer endüstride üretilen ürünlerin önemli bölümünü az sayıda alıcı satın alıyorsa, o zaman firmanın karlılığı önemli ölçüde etkilenecektir. Örneğin, perakende sektöründe bu durum günümüzde artan bir oranda yaşanmaktadır. Büyük mağazalar (grossmarketler) pek çok tüketim ürünü üreten firmanın kârlılığı üzerinde ciddi baskı oluşturabilmektedir.

18 PORTER’IN BEŞ GÜÇ ANALİZİ
İkame Ürünler: Sizin ürettiğiniz ürünün alternatifi ne denli fazla ise karlılığınız o denli düşük olacaktır. Burada önemli olan, tüketicilerin gözünde sizin ürününüzün rakiplerin sunduğu alternatiflere göre ne denli farklı olduğudur. Piyasaya Yeni Girişler: İş yaptığınız sektörde karlılık oranı ne denli yüksek olursa olsun, bunu ilelebet sürdürmeniz mümkün olamaz. Zira yüksek karları gören diğer firmalar, sizin sektörünüze yatırım yapmaya başlarlar. Bu da rakip sayısını artırır ve karlılığınızı düşürür. Firmalar bu olasılığı düşürmek için “giriş engelleri”ni yükseltme yoluna giderler. Örneğin, her isteyen bir araba fabrikası açamaz, zira ilk yatırım maliyetinin yüksek olması çok ciddi bir giriş engelidir. Beyaz eşya işinde Arçelik gibi bir bayi ve servis ağına sahip olmadan Arçelik'le kolayca rekabet edemezsiniz. Yaygın servis ağı zorunluluğu da bir giriş engelidir. Aynı şekilde, her isteyen banka kuramaz, zira Hazine buna izin vermez. Bankacılık işinde de ciddi giriş engelleri vardır. Porter'a göre, firmalar öncelikle karlılıkları üzerinde rol oynayan bu beş faktörü incelemeli, daha sonra ortalamanın üzerinde karlılık sağlayacak stratejileri oluşturmalıdır.”

19 PORTER’IN 5 GÜÇ MODELİNİN FİRMAMIZ AÇISINDAN ANALİZİ
Firmamızı Porter’ın 5 güç modeline göre analiz ettiğimizde, bir firmanın dış çevrede karşılaşacağı riskler yüksek ancak oldukça sınırlıdır. Hektaş’ın piyasaya ilk önce girmesi piyasa payının büyüklüğü, piyasadaki tecrübesi, bilgi birikimi ve üyelerinin daha doğrusu ortaklarının ya da kurucularının, işinde eğitimini almış uzmanlardan oluşması firmaya ayrı bir stratejik konum sağlamaktadır. Piyasadaki firmaların azlığı Hektaş’ı tekel konumuna getirmektedir. Ancak ithal ürünlerin piyasada bulunabilmesi ve Bayer’in sınırlı Tarımsal ilaç portföyü de dahil piyasada tam rekabet olmasa da tam bir tekel piyasanın varlığından söz edemeyiz. Tedarikçilerini kendi bünyesinde yetiştirmesi firmayı güçlü kılan yönlerindendir. Firma zirai ilaç üretiminde bulunduğundan gerekli olabilecek temel girdi eğitimli insan beynidir. Bunun ülke içerisindeki tedariki de firmayı dış piyasada zor duruma sokacak nitelikte değildir. Alıcıların gücü yine gerek ülkemizde gerekse dünyada güçlü olduğu söylenemez. Ülkemizin büyük bölümünde yapılan çok çeşitli tarım ürünlerinin varlığı Firmamızın geniş bir ürün yelpazesine sahip olmasını sağlamaktadır. Firmanın ürettiği ürünlerin ikamesi mevcut ancak hektaş piyasadaki yaygın hizmet ağı, geniş ürün yelpazesi ile bu açığını kapatma eğilimindedir. Her sektörde olduğu gibi Tarımsal ilaç sektörüne piyasaya girişler mevcuttur. Ancak girişimcilerce, tarım sektörünün gittikçe küçülerek yerini sanayi sektörüne bırakacağı kanaati, Hektaş’ın çok büyük bir pazar payı olduğu düşüncesi, piyasada güçlü bir rakibin olduğu gerçeği nedeniyle Tarımsal İlaç sektörüne girmenin karlılık yönünden pek cazip olmayacağı sebebiyle uzak durma eğilimindedirler. Zaten Hektaş Hem üretim kolu hem pazarlama hem de teknik destek kollarıyla piyasada 50 yıllık çok ciddi bir hakimiyeti mevcuttur.

20 FİRMANIN PEST ANALİZİ SİYASİ FAKTÖRLER VE HÜKÜMET DÜZENLEMELERİ: Özellikle tarım sektörüne yömnelik olarak üretim yapan bir firma olan HEKTAŞ hükümetlerin tarım sektörüne bakış açılarına göre önemli derecede etkilenmektedir. Bu etki hükümetlerin tarımsal ürün üretimine verdikleri destek ile firmanın ürünlerine olan talebi artıracak ya da azaltacaktır. Çünkü 70 milyonluk nüfusumuzun yüzde 40’ının kırsal kesimde yaşamasına ve istihdam içinde de yüzde 37’lik kısmını tarım sektöründe çalışması dolayısıyla üretimin ilaçlamaya duydğu gereksinim ile doğru orantılı olacaktır. Hükümetlerin bu sektöre verecekleri önem ile oy potansiyellerini artıracakları muhakkaktırç Dolayısıyla tarım sektöründeki hareketlilik muharrik kuvvet (motorlu araç) kullanımını artıracağı gibi gübre tüketimini ve ilaç tüketimini de artırmaktadır. EKONOMİK ŞARTLAR: ekonomik şartlar tarım sektörünü önemli derecede etkisi olan bir unsurdu. Ekonomik şartların iyileşmesi, ihracaat kolaylığı gibi ürteilen ürünlerin sıkıntı çekmeden pazarlanabilmesi üretimi ve bu da HEKTAŞ’ın ürttiği Tarımsal ilaçların tüketimin artırmaktadır.

21 FİRMANIN PEST ANALİZİ SOSYAL VE DEMOĞRAFİK FAKTÖRLER: tarım sektörü sosyal ve demografik yapıya göre farklılık göstermektedir. Ülkamizde Tarım sektöründe çalışanların sorunları, diğer sektörlerde çalışanların sorunlarından ayrı tutulamayacak önemdedir. Faal nüfusumuzun 12 milyondan fazlası tarımla uğraşmaktadır. Tarım sektöründeki nüfusun 520 bini ücretli işçiler, yaklaşık 3 milyonu kendi hesabına çalışanlar, 8 milyondan fazlası da ücretsiz aile işçileridir. Aktif işgücünün yüzde 45’i bu sektörde istihdam edilmektedir ve bu iş kolunda sendikal örgütlenme içine giren işçi sayısı 130 bini bulmaktadır. Dolayısıyla nufusun aşırı derecede etki yaptığı bir sektörede faaliyette bulunmak büyük avantajlar yanında dezavandajları da barındırmaktadır. Türkiye’de tarımsal üretimin nicelik ve niteliğinin iyileştirilmesine yönelik çalışmalar 20. yüzyılın başından itibaren yapılmaktadır. Türkiye tarımında 1950‘li yıllarda mekanizasyon, 1960 ve 1970’li yıllarda sulama, tarımsal mücadele ve gübreleme, 1980’li yıllarda tohumculuk ve yeni ırkların geliştirilmesine (biyoteknolojik gelişmeler) yönelik çalışmalara öncelik verilmiştir.

22 FİRMANIN PEST ANALİZİ TEKNOLOJİK GELİŞMELER: Ar-Ge çalışmalarının amacı; teknolojik gelişmeyi hızlandırmaktır. Teknolojik gelişmenin amacı ise, ekonomik büyümeyi sağlamaktır. Dolayısıyla teknolojik gelişme ile ekonomik büyüme arasında karşılıklı bir etkileşim vardır ve bu ilişkinin süreklilik özelliği mevcuttur. Teknoloji üretimi için uzun zaman, parasal kaynak, bilgi ve yaratıcılık gücü yüksek teknik eleman ve uygun çalışma ortamı gerekmektedir. Ar-Ge ve teknoloji üretimi geleceğe yönelik çalışmalardır, geleceğin bugünden farklı olması, teknolojik gelişmeler ve bunların kullanımının yaygınlaştırılmasına bağlıdır. Bir ülkenin teknoloji üretme olanaklarını geliştirmesi ve teknoloji üretiminde ilerleme sağlaması, ekonomik yönden refahın artmasına yol açmaktadır. Ekonomik refahın arttırılmasına bilimsel ve teknik altyapının oluşması ve teknoloji üretimindeki gelişmeler etki etmektedir. Hızlı büyüme için Ar-Ge çalışmaları gerekir, fakat yeterli koşul değildir. Çünkü Ar-Ge çalışmalarına yapılan yatırımlardan belli bir süre geçtikten sonra gelir elde edilebilmektedir.

23 FIRSATLAR: SWOT ANALİZİ
Ülkemiz insanın birçoğunun geçimini tarım ve tarımsal ürünlerden sağlaması bunun sonucunda tarım ilaçlarına duyulan yüksek bir talep potansiyeli Tarımın İhracatımız içindeki oranının yüksek olması Ülkemiz topraklarının çok çeşitli tarım ürünlerinin yetişmesine olanak vermesi Tarım işgücünde çalışan insanların daha nitelikli olmaları Sürekli gelişen teknoloji

24 SWOT ANALİZİ TEHDİTLER:
Tarım alanında da AB kriterlerine uyum çerçevesinde uluslar arası standartlarda üretim şartı. Eğer bu şartlar yerine getirilemezse tarım alanları azalacaktır. Özellikle son senede öneme kavuşan Organik Tarım anlayışı ile ilaç verilerek yetiştirilen ürünlere karşı gelecekte oluşabilecek tepki. Globalleşme düşüncesi ile Yurt dışından hemen her ürünün ithalatına izin verilmesi yerli üreticiyi önümüzdeki dönemlerde zor durumda bırakacaktır. Ülkemizin Stratejik bir Tarım Planı ve Politikası olmadığı için her hükümet döneminde yapılan veya yapılmaya çalışan reform faaliyetlerinin tamamlanamaması neticesinde tarım ile uğraşanların ileriyi net olarak görememeleri kısaca ekonomik ve politik belirsizlik Tarım ile ilgili mevzuattan kaynaklanacak sorunlar bir tehdit unsuru sayılabilir. Bu alanda iş yapan firma sayısının çok az olması piyasada tekelciliğe yol açabilir.

25 SWOT ANALİZİ HEKTAŞ A.Ş.’nin ÜSTÜN YANLARI
Pazar payı olarak lider olması ISO 9001 VE gibi kalite ve çevre ile ilgili belgelere sahip olması firmanın kaliteye ve çevre sağlığına önem verdiği anlaşılmakta Dupont, Agrıchem (Avustralya) Ve Crompton gibi dünyada ki tarım ilaç sektöründe öncü olan firmaların distribütörü olması Müşterisinde bırakmış olduğu güven duygusu ve 45 yıldır özyetkinlik alanı olan tarım ilaçları üzerinde faaliyet göstermesi 7 bölgeye de sahip olduğu yaygın dağıtım kanalları aracılığı ile ürünlerini kolaylıkla ulaştırabilmesi 45 yıllık sektör tecrübesi OYAK gibi bir kuruluşun desteğini alması 2000 bayi ile iletişim ve etkileşim içinde olması Çok çeşitli ürün yelpazesine sahip olması

26 HEKTAŞ A.Ş.’nin ZAYIF YANLARI
SWOT ANALİZİ HEKTAŞ A.Ş.’nin ZAYIF YANLARI Pazarda rakipsiz olması onu tekelci durumuna düşürebilir ve bu durum kalite ve sürekli iyileştirme anlayışını zedeleyebilir. AR – GE Faaliyetlerine yeterince önem vermemesi Tarım politikalarının belirlenmesinde yol gösterici olamaması

27 SON


"HEKTAŞ A.Ş STRATEJİK ANALİZİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları