Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2012 – 2013 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2013.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2012 – 2013 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2013."— Sunum transkripti:

1 Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2012 – 2013 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2013

2 Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2012 – 2013 Dönemi Değerlendirmesi 2 Giriş Bu çalışma, TBB Finansal Eğitim Merkezi’nde Eylül 2012 - Haziran 2013 Eğitim döneminde düzenlenen sınıf eğitimlerine ve Bankacılık Eğitim Sitesi’nden Haziran 2012 – Haziran 2013 arasında sunulan e-eğitimlere ilişkin verilerin derlenmesi sonucu oluşturulmuştur. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde yer alan grafikler, Eğitim Merkezi’nde gerçekleştirilen sınıf eğitimlerine katılan bankacıların cinsiyet, yaş, unvan, bankacılık deneyimleri, eğitim durumları gibi kriterlere göre dağılımı hakkında bilgi sahibi olunmasına yardımcı olacaktır. Ayrıca, bu bölüm, belirtilen dönemde “Eğitim Katoloğu”nda bulunan 12 ana konu başlığı altında yer alan seminerlere ilişkin katılımcı dağılımlarını göstermektedir. Çalışmada, her dönem Eğitim Kataloğu’na eklenen yeni ve içeriği geliştirilen seminer oranları hakkında da bilgi edinilmesi mümkündür. Çalışmanın ikinci bölümünde Bankacılık Eğitim Sitesi’nden sunulan e-eğitimlerin eğitim teknolojileri ve e-eğitim bazında katılım dağılımı hakkında bilgi sahibi olunması sağlanacaktır.

3 Bölüm I Sınıf Eğitimleri 3

4 4 TBB Finansal Eğitim Merkezi’nde 3 Eylül 2012 – 5 Temmuz 2013 tarihleri arasında 407 adet seminer gerçekleştirilerek 845 sınıf/gün eğitim düzenlenmiştir. Bu seminerlere 16.737 kişi katılım başvurusunda bulunmuş olup, Eğitim Merkezi’nin sınıf kapasiteleri çerçevesinde 6.667 kişinin katılımı, eğitimlerden faydalanması sağlanmıştır. Toplam talebin, %42’si karşılanabilmiştir. Eğitim Merkezi’nde en çok başvuru alan ve katılım sağlanan seminerler “Finans” ana başlığı altında sunulan seminerler olmuştur. İnsan Kaynakları- Yönetim-Beceri Geliştirme” ve “Hukuk” ana başlıkları altında sunulan seminerler diğer yoğunluk gözlenen konuları oluşturmaktadır.

5 Sınıf Eğitimleri 5 Kuruluşlar / Kuruluş Grupları Bazında Dönemsel “Başvuru Sayıları” Eylül - Aralık 2012Ocak - Mart 2013Nisan - Haziran 2013 Bankalar375037833572 Diğer Kurum ve Kuruluşlar (Banka İştirakleri Dahil) 142716922076 TBB Çalışanları452614 TOPLAM522255015662

6 Sınıf Eğitimleri 6 Kuruluşlar / Kuruluş Grupları Bazında Dönemsel “Katılım Sayıları” Eylül - Aralık 2012Ocak - Mart 2013Nisan - Haziran 2013 Bankalar222321421956 Diğer Kurum ve Kuruluşlar (Banka İştirakleri Dahil) 25183116 TBB Çalışanları32108 TOPLAM222521682305

7 Sınıf Eğitimleri 7 Katılım Bilgileri

8 Sınıf Eğitimleri 8 Katılım Dağılımı (I)

9 Sınıf Eğitimleri 9 Katılım Dağılımı (II)

10 Sınıf Eğitimleri 10 Katılım Dağılımı (III)

11 Sınıf Eğitimleri 11 Katılım Dağılımı (IV)

12 Sınıf Eğitimleri 12 Toplam Seminer

13 Sınıf Eğitimleri 13 Yeni Seminerler

14 Sınıf Eğitimleri 14 Eğitmen Başarı Puanı

15 Sınıf Eğitimleri 15 Seminer Başarı Puanı

16 Bölüm II Eğitim Teknolojileri 16

17 Eğitim Teknolojileri 17 Eğitim Teknolojileri Bankacılık Eğitim Sitesi’nde (BES) sunulan e-eğitimlerden Haziran 2012 – Haziran 2013 yıllık periyodunda 15.742 kişinin yararlanması sağlanmıştır. BES’de en çok katılım sağlanan e-eğitimlerden “Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terörün Finansmanı ile Mücadele (Karapara)” konu başlığı altında sunulan e-eğitim olmuştur. “Temel Bankacılık” ve “KGF Desteğiyle KOBİlere Kullandırılacak Kredilerde Kefalet Sistemi” diğer yoğunluk gözlenen konuları oluşturmaktadır. 2012 yılının son çeyreğinde sunulmaya başlanan video eğitimler arasından “Döviz Kuru Riskleri ve Döviz Satma - Döviz Riski, Forward” ve “Döviz Kuru Riskleri ve Döviz Satın Alma - İşlem Hazırlıkları” konuları en fazla katılım sağlanan eğitimlerdir. Bankalar tarafından kendi sistemlerine LMS olarak 39 e-eğitim yüklenmesi sağlanmıştır. “Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terörün Finansmanı ile Mücadele (Karapara)” e-eğitiminin en çok yüklenen e-eğitim olduğu gözlemlenmiştir.

18 Bankacılık Eğitim Sitesi Katılım Dağılımı Eğitim Teknolojileri 18 *Rakamlar son bir yıla ait katılım verilerdir.

19 Katılımcı Gruplarına Göre Toplam Katılım Sayıları Katılımcı GrubuKatılım Sayıları Bankacılar4531 Üniversite Öğrencileri3418 Azeri Bankacılar56 Toplam Katılım8005 Eğitim Teknolojileri 19 *Rakamlar son bir yıla ait katılım verilerdir.

20 Katılımcı Gruplarına Göre Toplam Katılım Dağılımı Eğitim Teknolojileri 20 *Rakamlar son bir yıla ait katılım verilerdir.

21 Bölüm III TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Raporu’ndan Bulgular (Mart 2013) TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları 21

22 Bulgu - 5 “Sınıf Eğitimlerinde” memnuniyetler yukarı taşınmıştır. Duyuru şekli, Katalogların yeterliliği ve Konu çeşitliliği memnuniyet sağlanan alanlardır. Başvuru şekli ise memnuniyetin göreceli düşük olduğu husus olarak karşımıza çıkmaktadır. “E-Eğitimler” de de özellikle BES kullanıcıları nezdinde memnuniyetler yukarı taşınmıştır. TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

23 Türkiye Bankalar Birliği’nin sınıf eğitimlerinin ne şekilde değerlendirildiği - Yıl karşılaştırmalı –Banka Eğitim Sorumluları Genel olarak sınıf eğitimlerinden memnuniyet Sınıf eğitmenlerinin yeteneklerinden (bilgi ve sunum) memnuniyet Sınıf Eğitimleri merkezinin olanaklarından Eğitim başvuru yönteminden Eğitimlerin duyurusundan Eğitim kataloglarının açıklayıcı ve yeterli olmasından Eğitim içeriklerinden Eğitim ücretlerinden Sınıf Eğitimlerinde konu çeşitliğinden Başvuruların karşılanma oranının yeterli olmasından Ortalama …/5 TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

24 Türkiye Bankalar Birliği’nin sınıf eğitimlerinin ne şekilde değerlendirildiği - Banka Eğitim Sorumluları Ortalama …/5 1/2 TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

25 Türkiye Bankalar Birliği’nin sınıf eğitimlerinin ne şekilde değerlendirildiği - Banka Eğitim Sorumluları Ortalama …/5 2/2 TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

26 Türkiye Bankalar Birliği’nin e-eğitimlerinin ne şekilde değerlendirildiği AToplam (n:68) B Banka Eğitim Sorumluları (n:12*) C BES Kullanıcıları (n:56) (%) Ortalama …/5 TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

27 Türkiye Bankalar Birliği’nin e-eğitimlerinin ne şekilde değerlendirildiği Yıl karşılaştırmalı Genel olarak Türkiye Bankalar Birliği e-öğrenme eğitimlerinden memnuniyet Eğitim platformunun kullanım kolaylığından E-eğitimlere başvuru yönteminden E-eğitim sitesindeki bilgilerinin açıklayıcı ve yeterli olmasından E-eğitim içeriklerinden Ortalama …/5 TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

28 28 2013 -2014 Eğitim Dönemi 2 Eylül 2013 tarihinde başlayacaktır. http://www.tbb.org.tr/tr/egitim-ve-konferanslar/egitim- merkezi/78 e – eğitimlere ve video eğitimlere www.tbb-bes.org.tr adresinden ulaşılmaktadır. http://www.tbb.org.tr/tr/egitim-ve-konferanslar/egitim- merkezi/78 www.tbb-bes.org.tr

29 Teşekkür ederiz. Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2013 29


"Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2012 – 2013 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2013." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları